Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1375889 razy)

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6287
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2211
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1170 dnia: 31 Marca 2018, 12:08:25 »
A jak z rozkładami? Opóźnienie x godzin, czy to tylko przekłada się  na słońce?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1171 dnia: 31 Marca 2018, 14:27:54 »
Uruchom biezaca wersje exe i sprawdz? Po to wlasnie sa tutaj zamieszczane wersje robocze ;/

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1172 dnia: 31 Marca 2018, 14:29:20 »
Testowalem calkowosn i rozklad tez byl o 5 godz przesuniety i przeliczony. Niewiem jak z eventami godzinowymi i czy rozklady sie wlasciwie przepisza np na drawinowie lub kaliskiej. Jesli nie bedzie problemu to trzeba bedzie te mysl bardziej rozwinac by mozna bylo zaczynac kazdy scn o dowolnej porze dnia. A wtedy trzeba cisnac re by to w startera wklepal. Mozna by tez zrobic by zaczynac scenariusz o godzinie systemowej by sie to automatycznie ustawialo w starterze a starter sam by mogl obliczyc przesuniecie. Nareszcie jakis przelom w ustawieniu pory dnia.

Dzis sprawdze działanie Drawinowa dziennego z przesunieciem czasowym o 8 godzin czyli kurs wieczorny około 18.

Elegancko się godziny i rozkłady przypisują z przeliczonymi godzinami.

« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2018, 21:54:14 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1173 dnia: 31 Marca 2018, 21:03:03 »
Mozna by tez zrobic by zaczynac scenariusz o godzinie systemowej by sie to automatycznie ustawialo w starterze a starter sam by mogl obliczyc przesuniecie.
A to się może przydać w przyszłości do multiplayera, żeby dołączający do jazdy dostawał rozkład działający od godziny jego dołączenia.
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2018, 21:08:56 wysłana przez miko22 »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1174 dnia: 31 Marca 2018, 21:55:58 »
Teraz już nie ma sensu stosowanie dziennych i nocnych wersji scenerii. Wystarczy ten magiczny parametr, który jak widać działa dobrze. Wrwcwm już ickiem na drawinowie dziennym o wieczornej godzinie przesuniętej parametrem o 8 godzin.

No i wszystko przebieglo ok. Można na tej scn dowolnie zmieniac parametr godzinowy.
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2018, 22:48:50 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1175 dnia: 31 Marca 2018, 23:10:26 »
Przejechałem połowę Kaliskiej na pospiesznym i również wszystko działa dobrze, przesunięcie godziny -3. Bardzo przydatna ta nowa funkcja zmiany czasu symulacji.
T.N

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1176 dnia: 01 Kwietnia 2018, 04:14:33 »
Dedykowanych scenariuszy raczej bym z powodu tego nowego parametru nie eliminowal, bo jednak ruch i dobor skladow w 'realistycznych' scenariuszach bedzie sie zaleznie od pory dnia (lub nocy) pewnie roznil. Ale opcja na pewno przyda sie jako taka proteza do zwiekszenia troche roznorodnosci ;>

Offline szymonbiniek2002

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1177 dnia: 01 Kwietnia 2018, 08:58:56 »
Mam pytanie do was. Czy jest sposób by oszukać symulator i traktował moją zintegrowaną grafikę intela jak normalną karte?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1178 dnia: 01 Kwietnia 2018, 11:06:47 »
TMJ wpreowadz jeszcze parametr auto, dla tych co by chcieli jechać zgodnie z czasem systemowym. cos w rodzaju auto. Trzeba cisnąć ra żeby do startera to koniecznie dolaczyl. Wtedy nie trzeba by było każdej scn sobie recznie ustawiac. Starter moglby mieć opcje auto czyli czas systemowy lub recznie wpisana godzina albo przesuniecie czasowe.
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2018, 11:08:25 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1179 dnia: 02 Kwietnia 2018, 15:23:23 »
Która wersja exe jest standardowo w paczce 18.03? Czy to któraś z tych wstawianych w tym wątku, bo to z paczki nie ma żadnego opisu, ani numeru wersji?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1180 dnia: 02 Kwietnia 2018, 16:20:21 »
Która wersja exe jest standardowo w paczce 18.03? Czy to któraś z tych wstawianych w tym wątku, bo to z paczki nie ma żadnego opisu, ani numeru wersji?
To jest moje exe, one są zawsze tu https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna-8kwj6/history
(do paczki z hotfixem poszło 3d0024ab)

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1181 dnia: 02 Kwietnia 2018, 19:31:29 »
Zauważyłem, że w najnowszym .exe (Maszyna 18.03) parametr usevbo przestał działać i obraz jest wyświetlany w trybie VBO, niezależnie od ustawienia przełącznika. W związku z tym mam pytanie, czy to jest błąd, czy też tryb VBO został zaimplementowany na stałe?
Pozdrawiam.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1182 dnia: 02 Kwietnia 2018, 19:33:46 »
No, tak, kiedyś został usunięty z mojego brancha przy zabawie z grafiką. Teraz teoretycznie mógłby zostać przywrócony ale czy jest jakakolwiek potrzeba tego?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1183 dnia: 02 Kwietnia 2018, 19:34:27 »
Wersja milka ktore jest w paczce calosciowej obsluguje tylko tryb VBO. Wersje robocze zamieszczane w tym watku obsluguja dalej tryb DL, chociaz jest to raczej tylko jako opcja dla osob, ktorym tryb VBO z jakiegos powodu nie dziala; jesli jest taka mozliwosc, wydajnosc powinna byc nieco lepsza w trybie VBO.

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1184 dnia: 02 Kwietnia 2018, 19:51:17 »
Dla mnie tak, ponieważ w trybie VBO FPS spadł mi dwukrotnie. W scenerii Kaliska_Cegielski w miejscach najbardziej obciążonych FPS spada mi do 14-15 klatek. W trybie Dislay List FPS nie spadał mi poniżej 28-29 klatek.
Pozdrawiam.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1185 dnia: 02 Kwietnia 2018, 22:33:36 »
U mnie również tryb DL powoduje większą wydajność niż VBO.
T.N

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1186 dnia: 03 Kwietnia 2018, 19:00:24 »
Milek, jak u ciebie jest płynny ruch wszystkimi typami hamulca, powoduje to błędy w dźwiękach pozycji, przynajmniej w kranie oerlikon EP. Odtwarza kilkukrotnie, rwąc sam początek, dając pierdzenie. U TMJ, gdzie skacze co pozycję, nie ma tego problemu.
Kran wprowadzony na pozycję -1 klawiszem num9 nie odskakuje na 0. Wprowadzony tam numdel już odskakuje.
Ogólnie utrafienie w pozycję knorrami czy nim to masakra na tym systemie.
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2018, 19:44:01 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1187 dnia: 03 Kwietnia 2018, 19:42:00 »
Potwierdzam to co @stele u mnie to samo ;)
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1188 dnia: 04 Kwietnia 2018, 19:55:08 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, dodana opcja automatycznego ustawiania czasu rozpoczecia scenariusza na zgodny z czasem wskazywanym przez zegar komputera. Funkcja aktywowana jest wpisem w .ini
scenario.time.current yes

(ustawiony w ten sposob czas scenariusza moze roznic sie o kilka minut od czasu biezacego, ze wzgledu na czas potrzebny by zaladowac i uruchomic scenariusz)


Offline Bachus_MK

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1189 dnia: 04 Kwietnia 2018, 21:11:28 »
Witam. Tak na szybko sprawdziłem nową funkcję dotyczącą synchronizacji symulatora z czasem systemowym na scenerii Bałtyk, skład lpe782. Na pierwszy rzut oka funkcja fajnie działa, czas dostosowuje się do systemowego, a rozkład automatycznie się przesuwa, ale nie mam w ogóle dźwięku. Wiem, że na razie ficzer jest eksperymentalny, ale chciałem się zapytać, czy brak dźwięku można jakoś naprawić, czy po prostu wynika to z tego, że w obecnej wersji .exe nie obsługuje formatu .ogg?

Pozdrawiam

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1190 dnia: 04 Kwietnia 2018, 21:20:45 »
czy po prostu wynika to z tego, że w obecnej wersji .exe nie obsługuje formatu .ogg?
Tak, format .ogg jest obslugiwany na razie tylko przez exe z galezi glownej, umieszczane w paczce calosciowej.

Offline Bachus_MK

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1191 dnia: 04 Kwietnia 2018, 21:40:39 »
Rozumiem, dzięki za odpowiedź.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1192 dnia: 05 Kwietnia 2018, 20:02:07 »
Najnowsze buildy od Milka też już mają przesuwanie czasu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1193 dnia: 07 Kwietnia 2018, 16:19:03 »
Czy na obecnym etapie możliwe jest zapętlenie dźwięku zdefiniowanego pod uniwersala, tak aby symulował np. wentylatory silników trakcyjnych? Jeśli tak, to w jaki sposób musi być zapisana składnia takiego dźwięku? Bawię się trochę dźwiękami do SU46 i o ile w przypadku 45 wentylatory słychać słabo, o tyle w 46 wyją i to solidnie.
maszynista-stażysta

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1194 dnia: 07 Kwietnia 2018, 16:26:28 »
Ale klucz rvent jest obsługiwany przez spalinówki. Nie masz co szamanić. Rób jak w elektrykach i podziel się wynikami. :)
Mój kanał youtube

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1195 dnia: 07 Kwietnia 2018, 17:25:44 »
Nie wiem czy było, najnowsze EXE brak sygnału baczność w lokomotywie EU07.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1196 dnia: 07 Kwietnia 2018, 17:28:05 »
no ale to przypadkiem nie uruchamiasz exe tmj na 18.03?
do 18.03 to mogą iść moje exe stąd https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna-8kwj6/build/artifacts

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1197 dnia: 07 Kwietnia 2018, 17:35:51 »
Ściągnąłem EXE 180404
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1198 dnia: 07 Kwietnia 2018, 18:06:17 »
Ale klucz rvent jest obsługiwany przez spalinówki. Nie masz co szamanić.
Wentylatory silników trakcyjnych na spalinówkach działają inaczej niż wentylatory oporów rozruchowych i są oddzielnie uruchamiane. Silniki wentylatorów silników trakcyjnych kręcą się ze stałą szybkością a wentylatory oporów zależnie od ich obciążenia.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2018, 18:07:25 wysłana przez matfre96 »
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1199 dnia: 07 Kwietnia 2018, 18:08:06 »
Masz trzy tryby pracy. Jak żaden nie pasuje, to opisz jak ma działać.
Mój kanał youtube