Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1093331 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1020 dnia: 15 Lutego 2018, 23:27:13 »
Może trzeba przywrócić moje stare soundstopmode, to każdy sobie ustawi jak będzie chciał ;P

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 902
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1021 dnia: 16 Lutego 2018, 18:27:01 »
Zmergowałem mój branch z tmj.
Dodatkowo przybyło: brak ograniczenia eventów w multiple zamiast dotychczasowych 8, pokazywanie loga na ekranie pod F11 (domyślnie włączone na ekranie wczytywania, można wyłączyć przez loadinglog no w ini)
https://ci.appveyor.com/project/Milek7/maszyna-8kwj6/build/artifacts

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1022 dnia: 16 Lutego 2018, 20:40:51 »
Już wiem jak określić problem z syrenami. Uruchomiłem traxxa na l053 i mi się przydarzyło. Syreny mają wyraźne zakończenia i wychodzi na to, że to ostatni sampel się zacina. Kiedy ponownie wcisnę syrenę jest cisza, kiedy puszczę powraca zacinanie się trzeciego sampla. A co do tego zachwiania brzmienia, to jest ono zależne od obciążenia komputera, na świeżo uruchomionym systemie nie jest to tak wyraźne. Jeszcze raz spróbuję to zrobić na traxxie i może to nagram, to usłyszycie.
Udało się to nagrać. Spróbuję to puścić w załącznik.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2018, 21:16:53 wysłana przez mk1991 »
Prawda jest okruchem lodu.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1023 dnia: 17 Lutego 2018, 00:31:04 »
Dodatkowo przybyło: brak ograniczenia eventów w multiple zamiast dotychczasowych 8,

Cudownie! Jutro przetestuję!
Łukasz Jachimek

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1024 dnia: 17 Lutego 2018, 03:55:21 »
To zachwianie dzwieku jest prawdopodobnie spowodowane niewlasciwa kalkulacja predkosci dzwiekow i zwiazana z tym generacja effektu Dopplera, bedzie sie trzeba przyjrzec ;/

Tymczasem w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, exe nie powinno sie juz mylic czy dany dzwiek jest jeszcze odtwarzany czy juz nie; trudno powiedziec czy pomoze to przy dzwieku syren, zobaczymy

- poprawka, wejscia z pulpitow Arduino skonfigurowane jako przelacznik bistabilny powinny wywolywac wlasciwe komendy w pozycji "wylaczony"

- funkcjonalnosc, wprowadzona wstepnie automatyczna zmiana ilosci pasazerow w wagonach po zatrzymaniu sie na przystanku. Liczba pasazerow wsiadajacych i wysiadajacych wplywa na wymagany czas postoju, a aktualne oblozenie wagonu jest mniej wiecej wizualizowane, przez wyswietlanie odpowiedniej czesci ze zdefiniowanych submodeli w modelu ladunku. Na ostatnim przystanku wymienionym w rozkladzie wagony sa oprozniane. Efektem ubocznym jest tutaj, ze wagony ktore zaczynaja scenariusz na bocznicy moga byc zdefiniowane jako puste -- pasazerowie pojawia sie w nich po wciagnieciu skladu w perony i nadaniu rozkladu jazdy.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2018, 03:57:39 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1025 dnia: 17 Lutego 2018, 19:31:38 »
Cytuj
że to ostatni sampel się zacina. Kiedy ponownie wcisnę syrenę jest cisza
.
Miałem wczoraj to samo na kibelku. Miałem o tym pisać, ale niewiedzialem czy to był mój blad czy nie.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1026 dnia: 18 Lutego 2018, 01:37:55 »
Eh, można prosić o wrzucanie wszystkich wymaganych plików do uruchomienia danego exe? Nie pobieram na bieżąco, pobrałem ostatnią paczkę i potrzebuję libserialport-0.dll i kto wie czy jeszcze czegoś więcej. Ewentualnie w razie gdy dochodzą nowe pliki zróbcie update w pierwszym poście. Będę zobowiązany. ;)

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1027 dnia: 18 Lutego 2018, 01:47:41 »
Ta biblioteka, o której pisałeś jest w najnowszej paczce całościowej i w repo. Wystarczy, że sobie zaktualizujesz.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1028 dnia: 18 Lutego 2018, 07:03:01 »
Dlaczego po odpaleniu Bałtyku wyłączniki typu Z pantografów działają impulsowo w EP08? Znowu wszystkie pojazdy mają się zachowywać jak EN57? To uwaga do exe.
Kolejna uwaga. Czy pojazdy mają założony jakiś ,,kaganiec prędkości". EP08 luzem nie osiąga prędkości większej niż 150 km/h. Co jest kompletnym nieporozumieniem.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2018, 07:09:28 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1029 dnia: 18 Lutego 2018, 09:38:52 »
Na pewnym etapie prac, kilka lat do tyłu wstecz ktoś zrobił blokadę wskazówki haslera X powyżej vmax lokomotywy. Nie wiem jaki był tego cel.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1030 dnia: 18 Lutego 2018, 09:46:20 »
Cel był taki, żeby wskazówka nie wychodziła poza skalę. W sumie teraz można by w mmd dla wszystkich mierników ustawić wartość minimum i maksimum.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1031 dnia: 18 Lutego 2018, 09:51:06 »
Jeżeli chodzi o pantografy działające impulsowo to na starej wersji kabiny tak ma być. Tam masz jeden hebelek do podnoszenia obu pantografów i jeden grzybek do opuszczania. A który pantograf ma być podniesiony czy opuszczony jest ustawiane chyba w maszynowni, ale nie jestem pewien. Kiedyś już ten temat był poruszany na forum.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1032 dnia: 18 Lutego 2018, 09:52:41 »
minimum i maksimum.
Minimum to chyba we wszystkich byłoby 0?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1033 dnia: 18 Lutego 2018, 10:52:30 »
No nie, niektóre mają wychylenie +/-. Amperomierz nn, siłomierz.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1034 dnia: 18 Lutego 2018, 11:04:58 »
A dobra, myślałem, że gadaliśmy tylko o Haslerach.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1035 dnia: 18 Lutego 2018, 11:59:08 »
Coś nie działa wyświetlanie części ludzików. W wagonach z wieloma przedziałami, wyświetla całe przedziały. Nie ma tak, że w jednym mam jednego gościa, w drugim drugiego. Przedział jest albo pusty albo wypakowany na full. W bezprzedziałowych, gdzie wszystko jest korytarzem, albo jest pusto, albo wyświetla wszystkich.
Mój kanał youtube

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1036 dnia: 18 Lutego 2018, 13:07:22 »
@Stele ale dzieje sie tak bez względu na liczbę osób w przedziale?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1037 dnia: 18 Lutego 2018, 13:18:19 »
minimum i maksimum.
Minimum to chyba we wszystkich byłoby 0?
Manometry od CH w siódemkopochodbych mają 0,02 bar.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1038 dnia: 18 Lutego 2018, 14:13:17 »
Coś nie działa wyświetlanie części ludzików. W wagonach z wieloma przedziałami, wyświetla całe przedziały. Nie ma tak, że w jednym mam jednego gościa, w drugim drugiego. Przedział jest albo pusty albo wypakowany na full. W bezprzedziałowych, gdzie wszystko jest korytarzem, albo jest pusto, albo wyświetla wszystkich.
Wyswietlanie jest zalaczane przedzialami wlasnie, w takie glupoty jak zgadywanie czy czesc geometrii w danym przedziale to moze jedna postac, czy moze trzy, juz sie nie bawilem. Jesli ladunek nie jest podzielony na rozpoznawane sekcje (lub stanowi pojedyncza grupe przypisana do jednej sekcji) to traktowany jest jako calosc

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1039 dnia: 18 Lutego 2018, 14:56:31 »
A to źle zrozumiałem. Bezpośrednie dzieci przedziałów to raczej ludzie/handlery ludzi. Jak człowiek byłby kilkuczęściowy, to byłoby przedział>ludzik1>wlosy_ludzika_1.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1040 dnia: 18 Lutego 2018, 15:01:34 »
No, troche zbyt duzo zabawy ze zgadywaniem co jest co, i czy na pewno ;/  Tak ze przynajmniej na razie zostawilbym tak jak jest; w przypadku pojazdow gdzie nie ma przedzialow i calosc to pojedynczy "korytarz" w zasadzie nie ma przeszkody by model pasazerow rozdzielic na podgrupy "korytarz01", "korytarz02" itp. Wtedy wyswietlanie czesci bedzie dzialac, a poniewaz korytarze nie maja losowego elementu zalaczania oswietlenia, nie powinna zaistniec sytuacja ze pojawi sie nieoswietlony pasazer w oswietlonym pomieszczeniu lub odwrotnie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1041 dnia: 18 Lutego 2018, 15:20:03 »
A dużo byłoby roboty jednak wyświetlać pojedynczo? Jak się coś w ładunkach posypie, to prościej poprawić niż dzielić sztucznie na korytarze. W starych ładunkach ludzie mogą być pospawani typami dla ograniczenia submodeli. W przedziałówkach też to wygląda sztucznie, bo ludzie raczej szukają wolnego przedziału, niż się pakują w ósemkę do jednego.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1042 dnia: 18 Lutego 2018, 16:10:59 »
Oj tam oj tam, dresy trzymaja sie razem ;d
W sytuacji gdy w przedziale sa wymodelowane 2-4 osoby to imo nie jest to problem, bo nie kazdy jadacy pociagiem ma akurat dzien swira i szuka za wszelka cene pustego przedzialu by jechac samemu. Gdy modele byly robione to chyba nie bylo narzekania ze pasazerowie nie sa rozstawieni kazdy osobno w przydzialach, ktore zostaly puste?

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1043 dnia: 18 Lutego 2018, 19:54:37 »
@tmj dobrze zrobił, bo system rezerwacji zaczyna sprzedaż od okna 66, a potem zapełnia całe przedziały wg kolejniości: 6x, 7x, 8x, 9x, 1x, 2x, 3x, 4x, 5x. Jeżeli przyjmiemy że ludziki w maszynie są nieogarnięte i nie potrafią wybrać okna/korytarza w internetowym systemie sprzedaży, a kasjerki w kasie są wredne to jest poprawnie!

Offline J3troN

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1044 dnia: 18 Lutego 2018, 20:02:17 »
Najwyżej dostane po łapach... ;)



Znalazłem dzisiaj wolną chwilę na dodanie w pliku .mmd dźwięków zewnętrznych dla 4 wagonów.
Całość spakowana w paczce, wystarczy podmienić odpowiednie pliki (.mmd). Może komuś się przyda.

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1045 dnia: 18 Lutego 2018, 20:09:13 »
Takie bajery wstawiajcie w test, to bedzie mozna dodac na repo i bedzie wtedy pieknie dla kazdego, a tak to pojezdzi sobie ten kto akurat tu wejdzie. :/ Ktoras juz paczka tak tu wisi.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1046 dnia: 18 Lutego 2018, 20:29:53 »
Dodatkowo przybyło: brak ograniczenia eventów w multiple zamiast dotychczasowych 8

Przetestowane. Działa bez zarzutu.


Całość spakowana w paczce, wystarczy podmienić odpowiednie pliki (.mmd). Może komuś się przyda.

Wyskakuje komunikat o uszkodzonej paczce. Za drugim pobraniem to samo.
« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2018, 20:42:05 wysłana przez pozdze »
Łukasz Jachimek

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1047 dnia: 18 Lutego 2018, 20:55:58 »
Takie bajery wstawiajcie w test, to bedzie mozna dodac na repo i bedzie wtedy pieknie dla kazdego, a tak to pojezdzi sobie ten kto akurat tu wejdzie. :/ Ktoras juz paczka tak tu wisi.
Może lepiej w dziale "Na Warsztacie" utworzyć wątek np "Poprawione pliki MMD" i tam wrzucać. Też obecnie w nich grzebie, bo dźwięki w pojazdach po rewolucji @Tmj są niewłaściwe co mnie strasznie razi po uszach. Ale dla odmiany poprawiam lokomotywy. Wagonów zbytnio nie ruszałem, poza dodaniem w ramach testu outernoise.
Pozdrawiam. 

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1048 dnia: 18 Lutego 2018, 21:00:39 »
Nie dawajcie w test, by było wiadomo co poszło a co nie. Najlepiej jak najmniejszymi partiami, by szybko szło i nie kisło przez pierdołę w jednym pojeździe.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1049 dnia: 19 Lutego 2018, 00:59:20 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekko zmodyfikowana wizualizacja obsady wagonow pasazerskich -- kalkulacja przeprowadzana jest na poziomie modeli podpietych do przedzialow i/lub korytarzy, zamiast calych pomieszczen. Aktywacja nadal nastepuje przedzialami (w losowej kolejnosci, korytarze aktywowane sa jako ostatnie) ale w obrebie danego pomieszczenia modele aktywowane sa indywidualnie. W praktyce oznacza to, ze ladunku wagonow bezprzedzialowych nie trzeba sztucznie dzielic na czesci, by obsada wyswietlana byla stopniowo.