Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 870583 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #960 dnia: 02 Lutego 2018, 00:48:06 »
Jest jakiś babol przy odtwarzaniu dźwięków w kabinach "B", po przejściu. I nie wiem jak go powtórzyć.
Ogólnie sprawa wygląda tak, że po przejściu z A do B, nie jest odtwarzany dźwięk haslera, nastawnika i nawrotnika. Czasami też dźwięk kranu hamulcowego (powietrza także). Ale np. runningnoise działa.
Przypadek na razie miałem w dwóch miejscach - 4E (07-222) i ED72. Ciężko jest mi powtórzyć, co wpływa.  Oba przypadki trafiły mi się przy manewrach i przejście do kabiny B było drugie lub kolejne z rzędu. Powrót do A działa wszystko, ale przejście znowu do "B" przy nieodtwarzanych wcześniej dźwiękach już nie wracają...
Sprawdz, czy problem ten nie wystepuje czasem przy kabinach w formacie t3d i jesli tak, na ile to mozliwe uzywaj raczej wersji e3d. Wyciaganie wspolrzednych z wersji t3d to w tej chwili szamanstwo poganiane szamanstwem, i raczej nie wyprostuje sie tego calkowicie bez dodatkowej reorganizacji.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #961 dnia: 02 Lutego 2018, 10:03:01 »
@tmj ja mam ten sam problem, na e3d, ale po kilkukrotnym przejściu między kabinami np. na manewrach. W pewnym momencie wszystkie dźwięki urządzeń w kabinie przestają być słyszalne.
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 602
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 260
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #962 dnia: 02 Lutego 2018, 12:18:57 »
@tmj: Jadę na e3d. A kabiny niedawno (kilka dni temu) generowane na nowo w .t3d dla spójności z repo.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #963 dnia: 02 Lutego 2018, 16:10:46 »
Przelecialem w ED72 z jednego konca na drugi z dziesiec razy, przejechalem sie SM42 na l53_poranek gdzie zmian kierunku (i kabiny) jest chyba jeszcze wiecej, i obawiam sie ze "u mnie dziala" ;/

Sprawdzcie, jesli mozliwe, czy problem wystepuje dalej na uaktualnionej wersji w zalaczniku. Oprocz (kolejnej) proby ogarniecia tematu jest tam takze:

- poprawka, przy nieudanej probie zaladowania pliku dzwiekowego exe powinno przechodzic nad bledem do porzadku dziennego zamiast sie wysypywac

- w ramach unifikacji wersji exe, dla tekstur w formacie tga uwzgledniany jest parametr orientacji tekstury

- eksperymentalnie, dzwiek runningnoise: domyslnie odtwarzany jest bez pozycjonowania 3d (nie trzeba podawac recznie wpisow range: -1)
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2018, 16:14:08 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #964 dnia: 04 Lutego 2018, 20:45:53 »
W nawiązaniu do tego, że już od dłuższego czasu exe obsługuje gamepada do płynnego sterowania kamerą, chciałbym zapytać na razie całkiem teoretycznie - czy jest lub będzie w przyszłości możliwość dodania obsługi czegoś, co nazywa się "TrackIR" z funkcją wyboru (np. w *.ini) liczby stopni swobody, np.: tylko 3 osie obrotu kamery, tylko 3 osie ruchu liniowego kamery lub wszystkie 6 stopni? Myślę, że uatrakcyjniło by to jazdę i byłoby kolejną rzeczą wyróżniającą MaSzynę spośród innych ogólnodostępnych symulatorów/gier kolejowych. Polskie, domowej roboty wersje tego urządzenia można kupić na Allegro za 99zł, a działanie polega na tym, że przypina się np. do słuchawek nausznych lub czapki z daszkiem nadajnik w formie trzech diod świecących w podczerwieni, na monitorze montuje się dołączoną kamerę i urządzenie śledzi ruchy głowy sterując odpowiednio kamerą w symulatorze, dzięki czemu można się swobodnie rozglądać bez użycia myszy. Działanie można zobaczyć choćby na przykładzie tego filmiku z symulatorem lotu:

A może już da się użyć czegoś takiego zamiast gamepada?
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2018, 20:48:04 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #965 dnia: 04 Lutego 2018, 21:18:00 »
W nawiązaniu do tego, że już od dłuższego czasu exe obsługuje gamepada do płynnego sterowania kamerą, chciałbym zapytać na razie całkiem teoretycznie - czy jest lub będzie w przyszłości możliwość dodania obsługi czegoś, co nazywa się "TrackIR" z funkcją wyboru (np. w *.ini) liczby stopni swobody, np.: tylko 3 osie obrotu kamery, tylko 3 osie ruchu liniowego kamery lub wszystkie 6 stopni?
Tak sie sklada ze mialem to w luznych planach, a realizacja opoznia sie o tyle, ze z powodu lenistwa ciagle odkladam skonfigurowanie u siebie dzialajacego egzemplarza (kupilem kamerke specjalnie by wykorzystac do ETS2 ktory cos takiego obsluguje, i tak juz chyba drugi rok lezy niewykorzystana bo :effort:) Jako ciekawostka, niektore implementacje sa na tyle zmyslne, ze nie potrzebuja nawet diody itp, a opieraja sie na samej analizie polozenia rozpoznawanych elementow twarzy uzytkownika.


Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #966 dnia: 04 Lutego 2018, 22:42:57 »
Dlaczego jak używam "Ctrl+Shift+Pause Break" - "Radiostop" to nie zapisuje to się w logu a jak nacisnę "Ctrl+Shift+R" - "Test RS'a" to się zapisuje?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #967 dnia: 04 Lutego 2018, 23:02:21 »
Na ktorym exe? W tym ktore wyszlo z paczka 18.01 obsluga ogolnego radiostopu troche sie rozjechala przy laczeniu kodu, dziala tylko test.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #968 dnia: 04 Lutego 2018, 23:08:20 »
Zarówno w 18.01 jak i w najnowszy twoim EXE "Ctrl+Shift+Pause Break" nie rejestruje się w logu, chodzi mi o coś takiego przykład z baterii:

Key pressed: [J]
ep07-424 received command: [batterytoggle]

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #969 dnia: 05 Lutego 2018, 02:59:26 »
"U mnie dziala" ;/

sprawdz jesli mozesz, czy w pliku eu07_input-keyboard.ini znajduje sie linijka:
Cytuj
radiostopsend shift ctrl pause // emisja radiostopu


Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 348
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #970 dnia: 05 Lutego 2018, 04:32:21 »
Na teście uruchomiłem Radio-Stop, ale zatrzymał się tylko mój pociąg, tak więc coś jest ogólnie skitrane. Chyba że klawiszologia odnosi się tylko do Radio Stopu w naszym pojeździe.
Rozumiem, że exe mamy teraz testować na wersji 18.01?
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2018, 04:37:42 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1698
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #971 dnia: 05 Lutego 2018, 07:15:49 »
Marek:
Na którym exe? W tym które wyszło z paczka 18.01 działa tylko test.
A test RS chyba nie powoduje wysłania alarmu w świat?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #972 dnia: 05 Lutego 2018, 19:35:36 »
Zwykly radiotest (domyslnie Shift + Ctrl + Pause) powinien dzialac na wszystkie pojazdy w okolicy
Test radiostopu (Shift + Ctrl + R) zadziala tylko na dany pojazd, i tylko gdy radio zostanie ustawione na kanal 10.

tymczasem, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przytrzymanie klawisza sprzegniecia nie powinno miec wplywu na zapinanie sprzegow miedzy pojazdami

- poprawka, lokomotywy elektryczna powinny ciagnac z sieci normalna ilosc pradu

- w ramach unifikacji wersji exe, podpieta zostala komunikacja z ukladami arduino z paczkowej wersji 18.01, opracowanej przez Milka7 i Macka001. Prosze w zwiazku z tym o informacje czy wszystko pod tym wzgledem dziala poprawnie (lub nie) Uwaga: efektem ubocznym jest, ze do pracy exe wymaga przynajmniej na razie biblioteki libserialport-0.dll (zalaczonej w instalacji paczki 18.01)

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #973 dnia: 05 Lutego 2018, 21:05:24 »
W eu07_input-keyboard istnieje wpis o którym mówiłeś, na EXE x64_180202 radio-stop działa w tak jak go opisałem (czyli nie rejestruje się w log naciśniecie klawiszy Ctrl+Shift+Pause Break) ale w x64_180205 informacja rejestruje się prawidłowo z tym że na ekranie nie pojwia się napis radio-stop podczas jego testu. Załączam logi z obu exe.

Jeszcze raz:

180202: test i radio-stop hamuje pojazdy właściwie ale nie rejestruje się w logu (w tym logu próby hamowania innych pojazdów niema)
180205: radio-stop działa, test nie działa (pojazd nie hamuje) ale rejestruje go w logu

Edycja:

to że nie hamuje może być moją winą bo nie ustawiłem na 10 kanał ale zawsze działało bez tego

Edycja 2:
przełącznik kanału dział zbyt czule występują skoki szczególnie przy cofani potrafi skoczyć o 2 bądź 3 kanały.
edycja 3:
zauważałem że radio-stop czasami się blokuje i pomimo wyłączenia i włączenia dźwięk się odtwarza i nie da rady zluzować
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2018, 22:18:27 wysłana przez SM40 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #974 dnia: 06 Lutego 2018, 01:30:54 »
Edycja:
to że nie hamuje może być moją winą bo nie ustawiłem na 10 kanał ale zawsze działało bez tego

Edycja 2:
przełącznik kanału dział zbyt czule występują skoki szczególnie przy cofani potrafi skoczyć o 2 bądź 3 kanały.
Wczesniej test radiostopu dzialal zawsze, bo exe ogolnie nie zwracalo uwagi na kanaly radia. Teraz do pewnego stopnia zwraca.

Przeskakiwanie brzmi dziwnie w sensie nie powinno miec to miejsca bo w kodzie uwzgledniane jest tylko wcisniecie klawisza lub przycisku myszy. "U mnie dziala".

Zwroc prosze uwage czy mowiac o skokach masz na mysli ze w logu pojawia sie kilka wzmianek o otrzymanej komendzie, czy faktyczne zmiany kanalu (ktore mozna zweryfikowac sprawdzajac wyswietlacz lub polozenie pokretla radia, ale wymaga to zainstalowania modyfikacji przygotowanych przez Kermita)

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #975 dnia: 06 Lutego 2018, 10:00:44 »
Chodzi mi rzeczywiste przestawienie pokrętła w kabinie na radiotelefonie w siódemce 330.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #976 dnia: 06 Lutego 2018, 14:51:14 »
Niestety nie obserwuje u siebie zadnego przeskakiwania -- kazde klikniecie czy to mysza czy to w klawisz wywoluje tylko jedna zmiane pozycji pokretla.

edit
w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI powinna wlasciwie kalkulowac stopien hamowania skladem w ktorym znajduja sie obrocone pojazdy

- eksperymentalnie, w ramach ulatwiania zycia (miedzy innymi) posiadaczom pulpitow oprocz komend przelaczajacych stan danego urzadzenia, wprowadzona zostala takze obsluga komend ktore wymuszaja konkretny stan (zalaczone lub wylaczone) Jako balon probny mamy komendy obslugi wylacznika szybkiego:
linebreakeropen none // otwarcie wylacznika szybkiego
linebreakerclose none // zamkniecie wylacznika szybkiego
domyslnie komendy te nie maja przypisanego zadnego klawisza (wpis none) i wykorzystane sa tylko przy obsludze wylacznika mysza. Mozna je jednak normalnie uaktywnic w pliku konfiguracyjnym klawiatury:
linebreakertoggle none // przelaczenie stanu wylacznika szybkiego
linebreakeropen m // otwarcie wylacznika szybkiego
linebreakerclose shift m // zamkniecie wylacznika szybkiego
taka kombinacja wpisow wylacza (uzywajac klucza none) domyslny skrot przelaczenia stanu wylacznika szybkiego spod klawisza m a zamiast tego przypisuje m do otwarcia wylacznika, a shift+M do jego zamkniecia.
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2018, 19:27:08 wysłana przez tmj »

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #977 dnia: 10 Lutego 2018, 18:07:27 »
Znowu jakiś bibliotek nie ma....
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #978 dnia: 10 Lutego 2018, 18:14:39 »
Przeciez pisze jak byk, czego mu brakuje i bylo to odnotowane przy okazji wydania uaktualnienia.
Cytuj
Uwaga: efektem ubocznym jest, ze do pracy exe wymaga przynajmniej na razie biblioteki libserialport-0.dll (zalaczonej w instalacji paczki 18.01)

Jesli nie chcesz ciagnac calej paczki, to biblioteki sa w pliku bin_x64.zip dostepnym w repozytorium: https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #979 dnia: 10 Lutego 2018, 18:18:06 »
Ślepy ja ;) dziękuję.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #980 dnia: 10 Lutego 2018, 19:36:42 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, drobne zmiany w kalkulacji oswietlenia, potencjalnie poprawiajace stabilnosc cieni

- w ramach ulatwiania zycia wprowadzona obsluga dodatkowych komend wymuszajacych konkretny stan danego urzadzenia.
batteryenable none // zalaczenie akumulatorow
batterydisable none // odlaczenie akumulatorow
converterenable none // zalaczenie przetwornicy
converterdisable none // wylaczenie przetwornicy
compressorenable none // zalaczenie sprezarki
compressordisable none // wylaczenie sprezarki
motoroverloadrelaythresholdsetlow none // ustawienie rozruchu niskiego
motoroverloadrelaythresholdsethigh none // ustawienie rozruchu wysokiego
brakeactingspeedsetcargo none // wybor trybu hamulca dla pociagu towarowego
brakeactingspeedsetpassenger none // wybor trybu hamulca dla pociagu osobowego
brakeactingspeedsetrapid none // wybor trybu hamulca dla pociagu pospiesznego
pantographraisefront none // podniesienie pantografu przedniego
pantographraiserear none // podniesienie pantografu tylnego
pantographlowerfront none // opuszczenie pantografu przedniego
pantographlowerrear none // opuszczenie pantografu tylnego
heatingenable none // zalaczenie ogrzewania pociagu
heatingdisable none // wylaczenie ogrzewania pociagu
headlightenableleft none // zalaczenie lewego reflektora
headlightdisableleft none // wylaczenie lewego reflektora
headlightenableright none // zalaczenie prawego reflektora
headlightdisableright none // wylaczenie prawego reflektora
headlightenableupper none // zalaczenie gornego reflektora
headlightdisableupper none // wylaczenie gornego reflektora
headlightsdimenable none // zalaczenie przyciemnienia reflektorow
headlightsdimdisable none // wylaczenie przyciemnienia reflektorow
motorconnectorsclose none // zalaczenie stycznikow liniowych
interiorlightenable none // zalaczenie oswietlenia kabiny
interiorlightdisable none // wylaczenie oswietlenia kabiny
interiorlightdimenable none // zalaczenie przyciemnienia oswietlenia kabiny
interiorlightdimdisable none // wylaczenie przyciemnienia oswietlenia kabiny
instrumentlightenable none // zalaczenie oswietlenia przyrzadow
instrumentlightdisable none // wylaczenie oswietlenia przyrzadow
Domyslnie komendy te nie maja przypisanego zadnego klawisza (wpis none) Mozna je normalnie uaktywnic w pliku konfiguracyjnym klawiatury.

- dodana mozliwosc konfiguracji funkcji aktywowanych przez urzadzenia zewnetrzne podpiete przez port szeregowy. Konfiguracja umieszczona jest w pliku eu07_input-uart.ini w katalogu symulatora. Definicja funkcji konkretnych bitow/pinow umieszczana jest linia po linii, wg skladni
numer_bitu typ_kontrolki funkcja1 funkcja2
rozpoznawane typy urzadzen kontrolnych to toggle dla przelacznikow bistabilnych lub impulse dla przyciskow i/lub przelacznikow impulsowych.
funkcja1 i funkcja2 to komendy, ktorych liste mozna znalezc w pliku konfiguracji klawiatury. Przelaczniki impulsowe obsluguja jedna funkcje, aktywowana gdy dany bit/pin generuje sygnal. Przelaczniki bistabilne obsluguja dwie funkcje, z ktorych pierwsza jest aktywowana gdy dany bit/pin generuje sygnal, a druga gdy sygnalu nie ma. np wpis
12 toggle heatingenable heatingdisable
oznacza przelacznik bistabilny, ktorego stan przesylany jest 12-tym bitem pakietu danych z urzadzenia. W pozycji zalaczonej przelacznik wygeneruje komende zalaczenia ogrzewania pociagu, a w pozycji wylaczonej komende wylaczenia ogrzewania pociagu.
7 impulse alerteracknowledge
oznacza przelacznik impulsowy (przycisk) ktorego stan przesylany jest 7-ym bitem pakietu danych z urzadzenia, a ktory po wcisnieciu wygeneruje komende zbicia czuwaka


Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 466
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 265
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #981 dnia: 11 Lutego 2018, 17:32:13 »
https://learnopengl.com/PBR/Theory
Witam dostałem to od pewnego znajomego który twierdzi że może być to pomocne.
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 602
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 260
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #982 dnia: 11 Lutego 2018, 19:57:32 »
Jeżeli wchodzę na I układ praktycznie od razu (mam odpowiednią prędkość), po wejściu na 28 pozycję styczniki wchodzą w czasie ekspresowym, co też słychać.

Dołączam film. Efekt osiągnąłem za pierwszym razem, potem parę razy nie wyszło, ale w drugiej połówce filmu znowu kilka razy powtórzyłem.


Offline Kermit

  • Wiadomości: 516
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 678
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #983 dnia: 11 Lutego 2018, 20:07:30 »
Predkosc przeskoku stycznika zarowno w gore jak i w dol mozna zmienic w fiz, chodzi ci o dzwieki wejscia na bezoporowa i na drugi uklad? Tez to ostatnio zauwazylem, ze odtwarza go dwa razy. Jeden raz zaleznie od pozycji kola, a drugi od stycznikow. (opoznij sobie styczniki w fiz pokrec kieratem i posluchaj - parametry SCDelay (styk pozycja w gore) i SCDDelay (styk pozycja w dol)) dlatego przy odpowiednim zakreceniu slychac jak odtwarza go dwa razy i  sie naklada - np. 0:03 na filmiku, brzmi to paskudnie.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #984 dnia: 11 Lutego 2018, 20:25:14 »
chodzi ci o dzwieki wejscia na bezoporowa i na drugi uklad? Tez to ostatnio zauwazylem, ze odtwarza go dwa razy. Jeden raz zaleznie od pozycji kola, a drugi od stycznikow
Nie; dzwiek wejscia na jazde bezoporowa odtwarzany jest, gdy faktyczna konfiguracja silnika (przy wchodzeniu na wyzsze pozycje) osiagnie stan jazdy bezoporowej (dla flagowej sioodemki to pozycja 28) a dzwiek wejscia na drugi uklad w momencie przelaczenia konfiguracji na jazde rownolegla (pozycja 29) Podwojne odtworzenie ktoregos z tych dzwiekow moze sie zdarzyc jesli dzwiek wejscia jest tez przyczepiony do kola nastawnika, ale w wersji mmd z paczki 18.01 chyba tak nie jest.

(dzwiek "zalaczania" konfiguracji rownoleglej jest odgrywany takze gdy schodzac w dol jest ona "wylaczana", tzn przy zejsciu z 29->28. Jesli wiec krecimy kolem w te i we wte wchodzac na uklad rownolegly i zaraz wracajac na jazde bezoporowa/szeregowa dzwiek slyszalny bedzie dwukrotnie w krotkim odstepie czasu)

Co do predkosci zalaczania stycznikow, pod tym wzgledem raczej nic nie bylo zmieniane. Prace ukladu mozna obserwowac na ekranie f1 w trybie debug -- tutaj pokazana jest osobno pozycja kola nastawnika, i faktyczna konfiguracja stycznikow w nawiasie za nia, np NasJ=20(21)
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2018, 20:44:38 wysłana przez tmj »

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 602
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 260
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #985 dnia: 11 Lutego 2018, 20:54:05 »
Chodzi o sytuację właśnie z 3 sekundy. I chyba to nie jest nakładanie rożnych dźwięków, tylko styczniki sobie wchodzą na pozycje w określonym tempie (tutaj ok), a osiągając 28 pozycję, od razu (bardzo szybko) na nią przeskakują. Jeżeli szybko zakręcimy kołem i trafimy na bezoporową, mamy szybkie i wielokrotne odtworzenie dźwięku styczników. W fiz nie było nic zmieniane. Pojawiło się to dość niedawno.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #986 dnia: 11 Lutego 2018, 21:01:11 »
O ile dobrze rozumiem (wnioskujac z kodu i umieszczonych w nim komentarzy) to jest specyficzna cecha lokomotywy 303e -- przy ustawieniu kola na pozycje bezoporowa zalaczanie stycznikow przy wchodzeniu na ta pozycje nastepuje bez normalnego odstepu czasowego miedzy poszczegolnymi pozycjami.

Funkcjonalnosc ta kontrolowana jest poprzez zmienna FSCircuit w sekcji Cntrl pliku .fiz pojazdu.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2301
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 157
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #987 dnia: 11 Lutego 2018, 21:05:42 »
O ile dobrze rozumiem (wnioskujac z kodu i umieszczonych w nim komentarzy) to jest specyficzna cecha lokomotywy 303e -- przy ustawieniu kola na pozycje bezoporowa zalaczanie stycznikow przy wchodzeniu na ta pozycje nastepuje bez normalnego odstepu czasowego miedzy poszczegolnymi pozycjami.
Tak, tylko tutaj jest to realizowane przez przyśpieszone zamykanie kolejnych styczników oporowych, a w prawdziwej EU07 styczniki oporowe są 'mostkowane'.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #988 dnia: 11 Lutego 2018, 21:11:05 »
Co to znaczy w praktyce, tzn jaka jest roznica od strony potencjalnego obserwatora? W kodzie bylo kiedys w tym miejscu bezposrednie ustawienie pozycji dla jazdy bezoporowej ale zostalo to zamienione na "przyspieszone przechodzenie", zakladam ze celowo.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2301
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 157
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #989 dnia: 11 Lutego 2018, 21:14:47 »
No to wybierając z tych dwóch opcji, to bezpośrednie przejście na S będzie najbliższe rzeczywistości.
Jak będę duży zostanę maszynistą!