Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 936854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 221
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 154
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3510 dnia: 06 Listopada 2020, 12:12:59 »
Tak, shadery mam wgrane od Milka, dokładnie to pobrałem exe i shaders, wypakowałem do maszyny standardowo i odpaliłem no i mapa nie działa.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 746
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3511 dnia: 06 Listopada 2020, 13:13:24 »
Mapa działa tylko na shaderowym rendererze, ze względu na użycie shadera geometrii do malowania ikonek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3512 dnia: 06 Listopada 2020, 16:49:20 »
Czy jest możliwość żeby pociągi towarowe prowadzone przez komputer (AI) przy ruszaniu trochę wolniej kręciły nastawnikiem? Po otrzymaniu drogi wolnej praktycznie od razu dają docelowy prąd. Mogłyby np. potrzymać po około 5 sekund na każdej z trzech pierwszych pozycji żeby naciągnąć skład?
Przy prowadzeniu pociagow towarowych AI zwraca uwage na trzy czynniki -- czy sklad nie przekroczyl (skromnego) poziomu przyspieszenia, czy dostepny prad pozwala na wejscie na wyzsza pozycje, i czy naprezenia na sprzegach nie przekraczaja bezpiecznych wartosci. Sztuczne trzymanie na pierwszej czy drugiej pozycji nie ma w takich warunkach specjalnego sensu -- jesli AI przechodzi przy starcie na pozycje nieco wyzsza to jest tak dlatego, ze w jej ocenie moze sobie na to pozwolic.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3513 dnia: 06 Listopada 2020, 17:06:30 »
Witam.
 Z tym AI na towarowych to jest generalnie sprawa dość złożona. Gdy mamy długi i ciężki skład sztuczniak rusza i daje kolejne pozycje, ale skład się w tym czasie rozciąga, czyli automatycznie zwalnia bo opory ruchu rosną. Normalnie należy odjąć kilka pozycji żeby nie wybiło nadmiarowego, tym czasem AI zachowuje się jakby nie wiedziało co z tym fantem zrobić. W konsekwencji wybija nadmiarowy, AI go kasuje i próbuje jechać dalej. Oczywiście składem wtedy miota tył-przód ( bezwładność wagonów ) prąd to maleje, to wzrasta i znowu wybija zabezpieczenie i tak kilka razy. Normalnie z tego co pamiętam należy chwilę odczekać aż skład się ,,uspokoi" i dopiero wtedy zadawać kolejne pozycje.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2020, 17:08:05 wysłana przez CX MANIAK »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3514 dnia: 06 Listopada 2020, 17:20:09 »
W zasadzie wszystkie moje przejazdzki pociagami towarowymi po sceneriach ograniczaja sie do shift-Q i nie pamietam chocby jednego przypadku takiej sytuacji jaka opisujesz. Podobnie nie przypominam sobie obserwacji czegos takiego w mijanych skladach. Masz moze jakis konkretny przypadek (scenariusz i sklad) gdzie moge to sobie obejrzec?

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 746
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3515 dnia: 06 Listopada 2020, 17:30:00 »
To już chyba objaw za długiego/ciężkiego składu i obecna fizyka sprzęgów nie daje rady.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3516 dnia: 06 Listopada 2020, 19:51:00 »
Witam.
 @Milek możesz mieć rację. Po prostu chcieliśmy super fizykę, to AI jest za głupie na długie składy. Nie występuje to zawsze i wszędzie. Sytuację taką zauważyłem całkiem przypadkiem na linii61 misja Wojsko ( testowa sceneria ). Szarpie się mocno przy ruszaniu towarowy z węglem jadący jako ozdoba przez Heby Nowe. Jeszcze spotkałem podobny przypadek bodaj na linii 053, ale gdzie dokładnie nie pamiętam. Generalnie pociągi które mają ten problem, posiadają jak mi się wydaje jedną wspólną cechę. Mianowicie są prowadzone Bykami czyli ET22. Na zakończenie, nie jest to jakiś straszny problem na sceneriach, jedyne co powoduje, to opóźnienia.
Skład z ,,Wojska" ma taki oto wpis:
node -1 0 ET22-233-W.68066 dynamic PKP\ET22_V2 201E-W-233 201E-W 0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 a45849 dynamic PKP\430W_V2 81515374275-5 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a62863 dynamic PKP\430W_V2 82515356048-7 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a62160 dynamic PKP\430W_V2 82515356050-3 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a55554 dynamic PKP\430W_V2 82515356059-4 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a32284 dynamic PKP\430W_V2 82515356097-4 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a14414 dynamic PKP\430W_V2 81515374275-5 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a68797 dynamic PKP\430W_V2 82515356146-9 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a61508 dynamic PKP\430W_V2 82515356148-5 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a55506 dynamic PKP\430W_V2 82515356048-7 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a48606 dynamic PKP\430W_V2 82515356160-0 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a14061 dynamic PKP\430W_V2 82515356050-3 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a68504 dynamic PKP\430W_V2 82515356059-4 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a55407 dynamic PKP\430W_V2 82515356097-4 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a15138 dynamic PKP\430W_V2 82515356146-9 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a16018 dynamic PKP\430W_V2 82515356150-1 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a39281 dynamic PKP\430W_V2 82515356165-9 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a26886 dynamic PKP\430W_V2 82515356200-4 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a12725 dynamic PKP\430W_V2 82515356205-3 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a37358 dynamic PKP\430W_V2 82515356251-7 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a43587 dynamic PKP\430W_V2 82515356268-1 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a45849 dynamic PKP\430W_V2 81515374275-5 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a62863 dynamic PKP\430W_V2 82515356048-7 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a62160 dynamic PKP\430W_V2 82515356050-3 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a55554 dynamic PKP\430W_V2 82515356059-4 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a32284 dynamic PKP\430W_V2 82515356097-4 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a14414 dynamic PKP\430W_V2 81515374275-5 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a45849 dynamic PKP\430W_V2 81515374275-5 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a62863 dynamic PKP\430W_V2 82515356048-7 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a62160 dynamic PKP\430W_V2 82515356050-3 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
node -1 0 a55554 dynamic PKP\430W_V2 82515356059-4 430W 0 nobody 3 1 coal enddynamic
endtrainset

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3517 dnia: 06 Listopada 2020, 20:08:52 »
Sprawdź, czy po zmianie na ET21 jest lepiej, czy tak samo źle. Elektrowozy sześcioosiowe mają bardziej stromą charakterystykę prądowo-prędkościową na I układzie, tzn. w miarę przyspieszania prąd spada szybciej niż na czteroosiowej. Powoduje to, że bot szybciej wrzuca kolejne pozycje przy rozruchu. Z drugiej strony, przy zwalnianiu, ma on mniej czasu na reakcję.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 202
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3518 dnia: 06 Listopada 2020, 21:02:16 »
Na kaliskiej przy składach cięższych niż 2000T tak się też u mnie dzieje. Na lokomotywach ET22 i ET42 w rezultacie tak AI potrafi rozbujać skład że wszystko wykoleja się. Ale co tu dużo mówić, ja wczoraj na 2xST44 i 4000T wykoleiłem swój skład z tego samego powodu. Pełna rura chwile po przypadkowym wdrożeniu hamowania i wszystko tak się rozbujało, że zleciało z szyn. 
« Ostatnia zmiana: 06 Listopada 2020, 21:22:10 wysłana przez pozdze »
Łukasz Jachimek

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 648
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 501
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3519 dnia: 07 Listopada 2020, 07:58:06 »
Czy jest możliwość żeby pociągi towarowe prowadzone przez komputer (AI) przy ruszaniu trochę wolniej kręciły nastawnikiem? Po otrzymaniu drogi wolnej praktycznie od razu dają docelowy prąd. Mogłyby np. potrzymać po około 5 sekund na każdej z trzech pierwszych pozycji żeby naciągnąć skład?
Przy prowadzeniu pociagow towarowych AI zwraca uwage na trzy czynniki -- czy sklad nie przekroczyl (skromnego) poziomu przyspieszenia, czy dostepny prad pozwala na wejscie na wyzsza pozycje, i czy naprezenia na sprzegach nie przekraczaja bezpiecznych wartosci. Sztuczne trzymanie na pierwszej czy drugiej pozycji nie ma w takich warunkach specjalnego sensu -- jesli AI przechodzi przy starcie na pozycje nieco wyzsza to jest tak dlatego, ze w jej ocenie moze sobie na to pozwolic.

Już rozumiem jak to w Maszynie jest. Jednak porównując to z wieloma obserwacjami (czy to na filmikach czy na bocznicy żywcem) widać różnicę w dynamice ruszania w tych pierwszych chwilach. 
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3520 dnia: 09 Listopada 2020, 14:23:02 »
Exe 201020 - po ustawieniu w wagonach nastawy R+Mg przy zmianie kierunku na nastawniku jazdy wirtualny rewident zmienia nastawy na samo R, zauważyłem że AI nigdzie nie ustawia nastaw R+Mg tylko zostaje na R-kach.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 974
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 226
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3521 dnia: 10 Listopada 2020, 22:49:43 »
Na jakiej zasadzie w ogóle działa automatyczny rewident i czy da się go wyłączyć? Do szału mnie doprowadza, jak ustawia mi leciutki pociąg kontenerowy na G od początku do końca...

Offline ganc

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3522 dnia: 12 Listopada 2020, 20:20:59 »
Fajnie, że są inni co widzą problem z wirtualnym rewidentem nastawiającym hamulce w wagonach. W wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32556.0.html
jest odniesienie do kodu EXE gdzie uważam, że wirtualny rewident działa na algorytmie ustawiania hamulców wg starych wytycznych, a powinien wg wytycznych z instrukcji Cw-1.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3523 dnia: 12 Listopada 2020, 20:33:16 »
A dlaczego nie Bw-56, Pw-5, KMw-56, KD t-4 albo któregoś przewoźnika prywatnego?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ganc

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3524 dnia: 12 Listopada 2020, 20:50:58 »
No dobrze, przytoczyłem instrukcję Cw-1 bo akurat tą znalazłem jako pierwszą szukając w internecie informacji na temat nastawiania hamulców w wagonach na polskiej sieci kolejowej. Przeglądając te, które przytoczyłeś (Bw-56 i Pw-5, reszty nie znalazłem) widzę, że opisane w nich zasady są te same co w Cw-1. Zatem czy wirtualny rewident działa wg obowiązujących przepisów czy nie?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3525 dnia: 12 Listopada 2020, 22:27:32 »
Istnieje taka możliwość, że są jeszcze przewoźnicy działający według zapisów starej Cw-1 ;)
Przejrzę kod w paru miejscach, może uda się wyrugować działanie autorewidenta przy pociągach prowadzonych przez człowieka.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3526 dnia: 12 Listopada 2020, 23:01:45 »
Przejrzę kod w paru miejscach, może uda się wyrugować działanie autorewidenta przy pociągach prowadzonych przez człowieka.
Wywalic kod to jest piec minut, ale jesli problemem jest ze nastawy sa niezgodne z jakas tam instrukcja, to chyba raczej rozwiazaniem powinno byc dostosowanie kodu do instrukcji niz pozbycie sie go w ogole?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3527 dnia: 12 Listopada 2020, 23:13:44 »
No nie do końca - jeśli człowiek sobie na bezludnej wyspie poustawia wagony po swojemu, to chochliki nie powinny się do tego mieszać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3528 dnia: 12 Listopada 2020, 23:22:10 »
Ale raczej nie symulujemy Janusza co musi miec kontrole nad skladem na bezludnej wyspie tylko normalne sytuacje kolejowe, ktore jesli dobrze rozumiem polegaja na tym ze hamulce w danym skladzie ustawia rewident na podstawie instrukcji, a to ze jasnie pan mechanik moze miec jakies tam zachcianki instrukcje owa naruszajace nie ma specjalnego znaczenia poza ewentualnym zgloszeniem do UTK..? Czy tez to do obowiazkow mechanika nalezy zapylanie wzdluz skladu i sprawdzanie i ustawianie wszystkich hamulcow?
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2020, 23:26:39 wysłana przez tmj »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3529 dnia: 12 Listopada 2020, 23:51:47 »
1. Instrukcje mogą być różne u różnych przewoźników, dopasowane do charakterystyki i możliwości taboru.
2. Wagony nie przestawiają się automagicznie przy ruszaniu nastawnikiem kierunku albo odpięciu/przypięciu się do składu, tylko w ściśle określonych sytuacjach i w porozumieniu z maszynistą.
3. U niektórych przewoźników maszynista ma jednocześnie uprawnienia rewidenta i wtedy on ustawia hamulce, a potem wraz z drugim maszynistą dokonuje próby.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3530 dnia: 12 Listopada 2020, 23:54:58 »
2. Wagony nie przestawiają się automagicznie przy ruszaniu nastawnikiem kierunku albo odpięciu/przypięciu się do składu, tylko w ściśle określonych sytuacjach i w porozumieniu z maszynistą.
U nas tez nie przestawiaja sie one "automagicznie", tylko robi to rewident w scisle okreslonych sytuacjach. A ze nie mamy jego wizualizacji to inna para kaloszy :>

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 648
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 501
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3531 dnia: 16 Listopada 2020, 11:14:33 »
Istnieje jakiś sposób (może eventem?) aby usunąć w trakcie symulacji obiekty? Konkretnie chciałbym zasymulować sytuację, że po zatrzymaniu pociągu na stacji znikają z peronu pasażerowie - niby doń wsiedli :)
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 651
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 403
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3532 dnia: 16 Listopada 2020, 11:26:06 »
Jest event który "ukrywa" obiekty - https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_event#visible.
Ale jak tak na każdej stacji z 40 tych eventów to nie wiem czy symulacja nie będzie się mulić.

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1265
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 735
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3533 dnia: 16 Listopada 2020, 11:47:51 »
Jak będą się wykonywały tylko raz a poza tym będą się kisić w pamięci to nie robi to żadnego znaczenia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3534 dnia: 16 Listopada 2020, 14:14:58 »
Takie coś było na Zwierzyńcu TLK zastosowane.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 202
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3535 dnia: 16 Listopada 2020, 19:20:20 »
Zmieniło się coś w kwestii wysyłania komend za pomocą semaforów w ostatnim półroczu? Na kaliskiej niektóre lokomotywy po otrzymaniu komendy odczepienia poprzez semafor shunt 0 0 odczepiaja sie od składu , przechodzą w tryb pociągowy! i w tabeli skanowania warotsc velocity tegoż semafora zmienia sie w "-" po czym lkomotywa rusza ignorując dany semafor. Podbnie mam przy wysyłaniu R.J. przy uzyciu semafora. W momencie odebrania rozkładu pojawia sie dla tego semafra w tabeli skanowania "-" i pociag rusza.

Tak u mnie dane eventy sa zakodowane:
event olechow_r12-odczep updatevalues 0 olechow_r12_sem_mem Shunt 0 0 endevent
event olechow_r12_sem_mem:sent multiple 0 olechow_r12_s1 endevent

i ferelne nadawanie r.j.
event beczki_nadajrj updatevalues 200.0 olechow_v_sem_mem Timetable:kaliska\cegielski\tmze16493 0.1 0 endevent
event olechow_v_sem_mem:sent multiple 0 olechow_v_s1 endevent
Łukasz Jachimek

Offline Kalikowsky

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 95
  • Citizen.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3536 dnia: 17 Listopada 2020, 17:57:00 »
(Uwaga, koncert życzeń)
Jako, że umiemy już przypisywać dźwięki w zależności od stanu, a Szamyna stawia na jakość, proponuję mały feature z serii quality of life. Trąbki w nowszych pojazdach są dużo mniej uciążliwe w kabinie poprzez tłumienie, lecz wiadomo, brzmią inaczej na zewnątrz.

Feture mógłby działać na dobieraniu odpowiedniego dźwięku w zależności od stanu kamery. Ewentualnie w samej kabinie można nałożyć dwa dźwięki na siebie: external-odpowiednio stłumiony dla wrażenia przestrzenności dźwięku oraz internal, ale tutaj w przypadku ich nakładania dość ciężko byłoby dobrać podobne sample.

Pozostaje jeszcze tylko kwestia ograniczenia ilości odtwarzanych jednocześnie dźwięków.

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1265
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 735
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3537 dnia: 17 Listopada 2020, 18:19:55 »
Podobną sugestię zgłaszałem już na czacie przy okazji wspominania, że dźwięki silnika SM42 na zewnątrz powinny brzmieć zupełnie inaczej.

Mamy już rozróżnienie na dźwięki zewnętrzne i wewnętrzne przy okazji opadów deszczu, więc jakiś progres jest.

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 746
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3538 dnia: 18 Listopada 2020, 01:49:55 »
Ze względu na uaktywnienie w exe wstępnej obsługi VR, do uruchomienia moich exe potrzebne będą teraz dodatkowe dll:
32bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win32/openvr_api.dll
64bit: https://github.com/ValveSoftware/openvr/raw/0eb70325a4ea3edca2a0ff8aefa631f2529e6eb7/bin/win64/openvr_api.dll


Jeżeli ktoś chce przetestować tryb VR, to dodatkowo należy wypakować: http://mm.milek7.pl/files/3k7cjopr3idhbc1ipgygiwuwgy/public?h=zBxhvqvFgQcvemQLzRN1F-yXnau9RRh9WNsRJo7jK3I
a w .ini ustawić:
vr.backend openvr
vr.enabled yes

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3539 dnia: 18 Listopada 2020, 12:14:09 »
Witam.
 Technologia VR w Maszynie, czyli wkraczamy w XXI wiek. Jakiego sprzętu trzeba do odpalenia tego cuda, oprócz gogli oczywiście. Czytałem że poniżej sześciu rdzeni nie ma to ponoć sensu.
 A tak z innej beczki:
 Jak są zdefiniowane podstacje trakcyjne w exe? Pytam gdyż ostatnio jedną popsułem na amen. Podstacja wyłączyła się na skutek poboru zbyt dużego prądu (ja to spowodowałem), po czym wykonała trzy próby linii i się niestety nie włączyła. Cały czas wykazywany był prąd ok 6500A - załączam kawałek loga i screen. Sytuacja miała miejsce na "kalisakiej", exe z gałązki @Milka. 
...
Bad driving: ep07-129 derailed due to end of track
Bad model: failed to locate sub-model "ClockMhand" in 3d model(s) of "et22-222"
Bad model: failed to locate sub-model "ClockMhand" in 3d model(s) of "et22-753"
sound: negative sound playcount!!
Bad model: failed to locate sub-model "ClockMhand" in 3d model(s) of "et22-753"
sound: negative sound playcount!!
sound: negative sound playcount!!
Power overload: "pds5" disabled for 1.000000s
Power overload: "pds5" disabled for 1.000000s
Power overload: "pds5" disabled for 1.000000s
Power overload: "pds5" disabled for 10.000000s
Power overload: "pds5" disabled for 10.000000s
... ( do końca log txt powtarzana jest ta sama linia )
Power overload: "pds5" disabled for 10.000000s