Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1374254 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2970 dnia: 24 Stycznia 2020, 12:02:45 »
Czy w rzeczywistości nastawnik (nie wskaźnik) samoczynnie schodzi do zera jak np. wyłączymy WS? Bo jak dla mnie jest to dziwne zachowanie, niebezpieczne dla palców.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2971 dnia: 24 Stycznia 2020, 13:10:56 »
A gdzie konkretnie w symulatorze nastawnik samoczynnie schodzi do zera po wylaczeniu WS?

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2972 dnia: 24 Stycznia 2020, 16:52:18 »
Na przykład w Skodach, jak wyłączymy WS ale także jak opuścimy pantografy albo wystąpi zanik napięcia albo zahamujemy z nastawnikiem na pozycji wyższej niż 0 albo jak spróbuje się dać na pozycje gdy lokomotywa jest wyłączona. Przed chwilą sprawdzałem efektu brak, nie wiem czemu.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2973 dnia: 24 Stycznia 2020, 16:56:51 »
Lokomotywy z wałem kułakowym jak Skody czy EP05 mają koło nastawnika połączone ze wskaźnikiem za pomocą sprężyn, więc do puki wskaźnik nie dojdzie do danej pozycji, koło trzeba trzymać, żeby się nie cofnęło do pozycji wskaźnika, a wskaźnik jest w nastawniku blokowany elektropneumatycznie zgodnie z pozycją wału kułakowego.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2020, 16:58:55 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2974 dnia: 24 Stycznia 2020, 17:22:24 »
A, jesli to o to chodzi to owszem, jest takie automatyczne cofanie. W symulatorze cofanie ma parosekundowe opoznienie, by dalo sie w miare wygodnie zmieniac pozycje uzywajac klawiatury.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dalsza pacyfikacja zapedow siudemkuff muzykantow

- obecnosc walu kulakowego jest uwzgledniana rowniez przy zabawie WSem

- poprawka, opuszczanie pantografu B powinno byc rownie skuteczne jak pantografu A

- eksperymentalnie, w przypadku zdefiniowania w pliku .mat parametru opacity: jego wartosc jest wykorzystywana rowniez dla geometrii polprzezroczystej (zdefiniowanej w pliku .t3d z opacity=0) W takiej sytuacji pomijana jest geometria z wartoscia kanalu alpha wyzsza niz zdefiniowana opacity: w pliku .mat

- funkcjonalnosc, do gangu suwaczkow dolaczyla mozliwosc regulacji odleglosci mgly

- w ramach koncertu zyczen, tooltipy urzadzen kabinowych zawieraja informacje o kombinacjach klawiszy ktorymi mozna obslugiwac dane urzadzenie

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2975 dnia: 24 Stycznia 2020, 17:39:36 »
Jak teraz próbuje wywołać ten efekt cofania to go nie ma, co robię źle?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2976 dnia: 24 Stycznia 2020, 17:46:14 »
Trudno powiedziec; wystepowanie moze zalezec od pojazdu, na przyklad w ET40 lub EP05 nastawnik bedzie w ten sposob przeskakiwal, natomiast w Skodzie 181 juz nie, bo nie jestem pewien czy tam takie skakanie wystepuje, wiec go (jeszcze) nie implementowalem.

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2977 dnia: 25 Stycznia 2020, 14:35:44 »
tmj, czy da się zrobić takie oświetlenie jak z reflektorów na latarnie stojące?
Btw, górny reflektor powinien oświetlać częściowo trakcję elektryczną, aktualnie nie widać w nocy wskaźników We. Da się coś z tym zrobić?
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2978 dnia: 25 Stycznia 2020, 18:36:52 »
tmj, czy da się zrobić takie oświetlenie jak z reflektorów na latarnie stojące?
Nie. Forward lighting model obsługuje do ośmiu świateł w scenie. Trzeba przepisać renderer na inny model oświetlenia.
Mój kanał youtube

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2979 dnia: 25 Stycznia 2020, 20:54:04 »
No ale na sieć trakcyjną da się? Jak najbardziej słuszna uwaga Kolegi @Driver24.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2980 dnia: 25 Stycznia 2020, 21:29:42 »
Jasne. Tylko pytanie, jaki procent taboru ma tak ustawione reflektory, że realnie oświetla sieć trakcyjną, a nie świeci sobie po drzewach obok szlaku ;)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2981 dnia: 25 Stycznia 2020, 21:48:44 »
Pobierzcie sobie z repozytorium plik textures/fx/headlights.tga. Rozbijcie go na kanały. Zielony to reflektor górny. Zresztą jak obejrzycie, to jest to dość intuicyjne. Ustawcie tą maskę tak, by być zadowolonym. Dajcie warianty na warsztat z ankietą. Bo arbitralnie kręcić reflektorem to sobie możemy i zawsze ktoś będzie krzyczał, że jeździ szrotem bez żarówek i za mocno albo na halogenach i za słabo.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2982 dnia: 26 Stycznia 2020, 11:05:37 »
Domyslnie mapka swiatel jest dosc wycentrowana, bo raz ze tak teoretycznie powinny byc skonfigurowane swiatla pojazdu wedlug schematu ktory wygrzebal dla mnie Kermit, a dwa ze w czesci taboru jak np w traksach lampa "gorna" bynajmniej nie jest na gorze, i sieci w takim ukladzie chyba raczej nie oswietla.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2983 dnia: 26 Stycznia 2020, 11:59:09 »
Jakie są możliwości stworzenia dwóch map świateł - dla położenia przy źródłach i gdzieś w oddali - i ich płynnego mieszania, zależnie od odległości od czoła pociągu? Myślę, że pozwoliłoby to na oddanie charakteru świateł: dolne opadające na dół, górne świecące nieco na sieć trakcyjną).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2984 dnia: 26 Stycznia 2020, 16:36:59 »
W duzym skrocie "bardzo marne", okreslanie odleglosci danego piksela od zrodla swiatla w szaderze jest dosc klopotliwe i zasobozerne ;/

Zamiast tego, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, symulacja walu kulakowego powinna byc mniej wrazliwa na glupie pomysly i sytuacje

- poprawka, przelacznik zaworu EP pantografow dziala rowniez w wersji bistabilnej

- w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczone

- funkcjonalnosc, obecnosc wylacznika cisnieniowego stycznikow moze byc definiowana w sekcji Engine pliku .fiz wpisem PressureSwitch=Yes/No

- funkcjonalnosc, przytrzymanie klawisza Ctrl blokuje automatyczny powrot nastawnika w pojazdach w ktorych powrot taki ma miejsce (EP05 i inne skodowate itp)

- funkcjonalnosc, dla scenariusza automatycznie generowanych jest kilka komorek pamieci, zawierajacych podstawowe informacje o jego biezacym stanie:
__simulation.weather // tekst opisujacy biezaca pogode, poziom zachmurzenia w przedziale 0-2 oraz odleglosc mgly w metrach
__simulation.date // tekst opisujacy biezaca pore roku, dzien roku w przedziale 0-365
__simulation.time // tekst informujacy czy obecnie panuje dzien czy noc, biezaca godzina w przedziale 0-23 oraz minuta w przedziale 0-59
informacje te moga byc wykorzystane dla wyzwalania eventow warunkowych. Oprocz tego, zmiana parametrow liczbowych komorki weather zdarzeniem UpdateValues wplywa na aktualny stan pogody w symulacji, co pozwala na modyfikacje opadow i/lub mgly z wykorzystaniem eventow.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2985 dnia: 26 Stycznia 2020, 18:05:12 »
Nie wiem czy to błąd ale mnie to denerwuje, przełącznik impulsowy pantografów podnoszący nie daje się klikać dowoli bo co drugie klikniecie kilka mi w grzybek a grzybek mogę sobie dowoli klikać. Mówię konfiguracji jak w 4E.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2986 dnia: 26 Stycznia 2020, 18:13:46 »
W jakim pojeździe? Takie konfigurację miały tylko et41 i ep08, które edytowałem.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2987 dnia: 26 Stycznia 2020, 18:14:31 »
Przycisk podnoszenia jest technicznie rzecz biorac przyciskiem przelaczajacym stan zaworu EP z wylaczonego na zalaczony i odwrotnie. Jesli jest impulsowy, to przy zmianie stanu na "wylaczony" animowany jest impulsowy przelacznik wylaczenia zaworu. To taka sama zasada jak przy pozostalych przyciskach ktore nie maja dedykowanego wariantu tylko do podnoszenia.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2988 dnia: 26 Stycznia 2020, 18:24:17 »
@Stele Tak miałem na myśli EP08 @tmj skoro tak ma być to cóż @stele2 w Traxxsie nie działa mi przełącznik z twoim configiem.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2989 dnia: 26 Stycznia 2020, 18:27:43 »
Co to znaczy "nie działa"? Nie animuje się? Nie daje efektu? On podnosi wysterowane pantografy, które trzeba sobie ustawić o/p pierwej. Tak jak w 4e, tylko nie ruszając się z kabiny.
Mój kanał youtube

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2990 dnia: 26 Stycznia 2020, 18:31:13 »
Ustawiłem pantografy w maszynowni, następnie podniosłem z kabiny i nie dało rady ich opuścić przełącznik pozostawał w pozycji podniesiony.

Edit: @tmj Skoro przycisk podnoszenia się animuje się dla podniesienia i opuszczenia to w Traksie powinien działać idealnie, niestety nie działa.
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2020, 18:39:41 wysłana przez SM40 »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2991 dnia: 26 Stycznia 2020, 18:40:23 »
- w ramach koncertu zyczen, do gangu suwaczkow w sekcji Scenario panelu F12 dolaczyla zmiana aktualnej godziny. Prosze zwrocic uwage ze zmiana godziny najprawdopodobniej spowoduje rozsypanie sie symulacji (odhaczenie rozkladow itp) wiec zastosowanie tego suwaka jest dosc ograniczone
Może suwak mógłby działać podobnie jak wpis scenario.time.offset w *.ini i wtedy nie rozsypywałby rozkładów, a zmieniałby też godziny w nich podane?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2992 dnia: 26 Stycznia 2020, 18:47:59 »
Hebel działa dobrze w obie strony. Nie testujesz na starszym exeku? Zmiany na repo były robione jeszcze pod jakiegoś unoffa. Ale mam problem z brakiem reakcji na opuszczenie selektywne siedząc w kabinie. :/
Mój kanał youtube

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2993 dnia: 26 Stycznia 2020, 18:55:52 »
Już wiem czemu nie działo bo wciskałem ctrl+o a działa tylko ctrl+shfit+o dla podnoszenia i opuszczania. A tak po za tym to w Traksie powinien być impulsowy hebelek czyli jedn impuls w przód dla podniesienia i jeden w tył dla opuszczenia. Myślę że jakby został rozwiązany problem z EP08 to i tu można by dać animacje tego hebelka dla góry i dołu tak jak jest WS zrobiony.
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2020, 19:00:12 wysłana przez SM40 »

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2994 dnia: 27 Stycznia 2020, 15:17:31 »
Znalazłem błąd polegający na tym że wychodząc z jednego pojazdu do drugiego nastawnik jazdy zostaje na wybranej pozycji i taki pojazd może ruszyć.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2995 dnia: 27 Stycznia 2020, 15:54:50 »
Bo to trzeba nastawnik samemu na zero ustawic porzadnie, a nie oczekiwac ze sie samo zrobi ;V

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2996 dnia: 27 Stycznia 2020, 17:59:01 »
Kiedyś się robiło samo wiec pomyślałem że jest błąd a np. kran sam się odcina.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2997 dnia: 27 Stycznia 2020, 18:50:50 »
Nie, zgadza sie, samo robi sie przy przejsciu z kabiny do kabiny w granicach jednego pojazdu. W sumie tez zrobione jest tak na odwal sie, bo zeruje tylko w danym pojezdzie/czlonie, ale w ukrotnionych juz nie wiec moga sie rozne siupy dziac.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2998 dnia: 27 Stycznia 2020, 23:11:23 »
Może suwak mógłby działać podobnie jak wpis scenario.time.offset w *.ini i wtedy nie rozsypywałby rozkładów, a zmieniałby też godziny w nich podane?
Niestety obsluga wpisu scenario.time.offset robiona byla przy zalozeniu ze faktyczne czasy przesuwane sa o zdefiniowane przesuniecie w momencie ladowania scenariusza i/lub rozkladu. Zmiana tego parametru juz po uruchomieniu scenariusza bedzie miala bardzo znikomy efekt.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, automatyczne zerowanie pozycji nastawnika ma miejsce rowniez przy zmianie pojazdu

- dobra zmiana, w przypadku obecnosci kabinowego urzadzenia jointctrl: klawisze obslugi hamulca indywidualnego dzialaja podobnie jak klawisze obslugi nastawnika jazdy

- funkcjonalnosc, w przypadku zdefiniowania urzadzenia pantselected_sw: jako impulsowego (wpisem type: push) oraz braku definicji urzadzenia pantselectedoff_sw: przelacznik podnoszenia/opuszczania wybranych pantografow zachowuje sie jak przelacznik trojpozycyjny, tzn wychyla sie z pozycji neutralnej 0.5 do polozenia 0 (opuszczenie) lub do polozenia 1 (zalaczenie)

- funkcjonalnosc, zdefiniowanie w pliku .mat ujemnej wartosci dla param_glossiness: zalacza generowanie dla danej powierzchni odbic swiatla w kolorze tekstury, zamiast w kolorze padajacego swiatla

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2999 dnia: 27 Stycznia 2020, 23:53:57 »
Da rade obsłużyć napięcie na silnikach trakcyjnych w spal-elek przy załączonych bocznikach? Kiedyś pytałem, miały być zmiany pod to, kolejny rok mija a jak spalinki ciągną tak ciągną - czyli bez zmiany pradu pomimo załączenia bocznikow. Może warto obsłużyć to tak jak pokazuje amperomierz, a potem to najwyżej poprawić gdy będzie lepiej wyliczane?
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia 2020, 23:55:41 wysłana przez mareczek »