Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 643765 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2012
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #270 dnia: 17 Września 2017, 18:11:21 »
BR285 oraz ET22-2000 mają zamazane szyby z perspektywy maszynisty, co uniemożliwia normalne prowadzenie składu. W ET22 nie da się załączyć wyświetlacza komputerowego. Testowane na EXE170914
Poprawione teoretycznie.
https://git.eu07.pl/eu07-dev/calosciowa/commit/11e64a68286a8913a8a5f8fb5a1efdc4844a19f9
https://git.eu07.pl/eu07-dev/calosciowa/commit/90cbc1218f8bb03c51e5ecea746f116e335e4997
Czekamy na dalsze zgłoszenia takich problemów, będę sie starał poprawiać od ręki.
Mój kanał youtube

Offline Hani7

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #271 dnia: 17 Września 2017, 19:46:34 »
Witam. Nie działają home/end , insert/delete na klawiaturach numerycznych.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 234
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #272 dnia: 17 Września 2017, 21:00:39 »
Nie potwierdzam, u mnie wymienione funkcje działają bez zarzutu. Zarówno na exe @Milka, jak i @Tmj.
 Tak na marginesie, była prośba o dokładne opisywanie okoliczności zaistnienia problemu. Jakie exe, tabor, sceneria, sprzęt komputerowy, pliki log i errors także są mile widziane:-)

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2012
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #273 dnia: 17 Września 2017, 21:03:37 »
Ale to problem znany. Nie ma potrzeby. Używana biblioteka do odczytu klawiszy wysyła sztywny kod klawisza, niezależnie od stanu numlocka. Problem będzie rozwiązany, gdy te funkcje dostaną opcję przemapowania klawiszy. Obecnie jedyny sposób, to podłączyć pełną klawiaturę.
Mój kanał youtube

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 956
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 676
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #274 dnia: 17 Września 2017, 22:03:02 »
a to obejście na moim exe nie działa?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2012
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #275 dnia: 17 Września 2017, 22:23:43 »
Nie mam niczego by sprawdzić, ale jak to implementowałeś, to testerowi ostatecznie nic ono nie dało?
Mój kanał youtube

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 956
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 676
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #276 dnia: 17 Września 2017, 22:32:34 »
chyba wersja po poprawkach nie była testowana

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #277 dnia: 18 Września 2017, 05:58:13 »
Ponawiam pytanie czy ktoś testowal exe na kaliskiej i drawinowie? Blad u mnie się powtarza tzn na kaliskiej zdycha towarowy w peronie w Kaliszu (czekalem nawet az stonka dojedzie do końca) a na drawinowie w wdz losowo nie odczepia się dziewiatka od wagonow, przez co nie otrzymuje msa i dalsza jazda jest niemozliwa.
Kaliska chcialnbym sprawdzic ale jest dluga, czy ten zdychajacy towarowy trafia sie przy jezdzie jakims konkretnym skladem, czy zawsze?
W Drawinowie z brakiem odczepienia jeszcze sie chyba nie spotkalem.

edit:
dalem AI przejechac sie z Lodzi do Kalisza, i wszystko wydaje sie funkcjonowac normalnie. Glupie pytanie, ale czy pamietasz by uruchamiac Kaliska z ustawieniem livetraction no ? O ile dobrze pamietam petle 'poza sceneria' nie maja drutow i dlatego ten parametr jest wymagany, byc moze bez niego cos sie sypie w scenariuszu?
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2017, 17:09:04 wysłana przez tmj »

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 273
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #278 dnia: 18 Września 2017, 12:41:03 »
Nie wiem jak dla AI w exe, ale w rzeczywistości to jest chyba częsta praktyka, że na postoju ma się skład zahamowany samą lokomotywą, żeby można było szybko wyluzować i odjechać po podaniu sygnału zezwalającego, zamiast czekać, aż cały skład w pełni wyluzuje.
Gwoli ścisłości, hamulcem dodatkowym hamuje się poniżej spadków 2,5 promila, natomiast powyżej tej wartości skład winien być hamowany hamulcem zespolonym aż do chwili odjazdu.
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2017, 20:23:29 wysłana przez wołodyjowskiIC »
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4039
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 189
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #279 dnia: 22 Września 2017, 23:21:02 »
Niestety na tym exe Kaliska się sypie tzn eventy losowo nie dzialaja. Np. dziś zatrzymalo mnie przed Winiarami na Wlokniarzu pod s1 bez powodu i stoje około 20 minut. Kaliska trzeba będzie chyba dostosować do tych nowych exekow. Na exe z patha nie ma kłopotu z przejezdnoscia kaliskiej.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 530
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #280 dnia: 23 Września 2017, 07:41:48 »
Witam. Na milkowym najnowszym exe występuje dziwna przypadłość. Po przekroczeniu przez lokomotywę ok. 120km/h dźwięki pulpitu się przycichają po przekroczeniu gdzieś 140 milkną zupełnie. Po obniżeniu prędkości wracają.
Pozdrawiam.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9036
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #281 dnia: 23 Września 2017, 08:02:45 »
Nic w tym dzwnego jak przekroczasz prędkość konstrukcyjną.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 530
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #282 dnia: 23 Września 2017, 08:48:14 »
Nie koniecznie. Dzieje się tak choć by na EP09,. Dziewiątką z 9 czy 10 wagonami raczej nie przekroczysz prędkości konstrukcyjnej, a taki pociąg ułożyłem. Czy sprawdzałeś to dokładnie Sawi?
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9036
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #283 dnia: 23 Września 2017, 08:54:18 »
Nie sprawdzałem bo nie mam zbytnio czasu na to. Mam inne zmartwienia, które spedzają mi sen z powiek.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 530
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 169
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #284 dnia: 23 Września 2017, 08:56:20 »
Rozumiem. Po prostu jestem pewien, ze nie przekraczam prędkości konstrukcyjnej. W takim razie życzę pozytywnego rozwiązania problemów.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #285 dnia: 23 Września 2017, 13:07:29 »
Czy jest możliwość poprawy błędu, który już kiedyś zgłaszałem w innym wątku?
Cytuj
Podczas przeciążenia podstacji (na 60 sekund) lub gdy napięcie w sieci wynosi 0V co chwilę słychać dźwięk pantografu, tak jakby został on podniesiony i zetknął się z siecią.
Dźwięk, o którym tutaj piszę jest wpisany do mmd jako: pantographup.

Jeszcze mi się przypomniało, że klawisz O podnosi pantograf tylni w kabinie A (w obojętnie której lokomotywie), a ten sam przycisk w kabinie B podnosi pantograf przedni. Podobnie klawisz P - w kab. A podnosi pantograf przedni, zaś w B - tylni.
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2017, 14:53:33 wysłana przez Maciej »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2012
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #286 dnia: 23 Września 2017, 15:07:38 »
Tych pantografow nie mozna po prostu zmienic, bo wiele lokow ma miec tak jak jest.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #287 dnia: 23 Września 2017, 15:34:00 »
Tylko, że przez te przyciski są pomieszane też hebelki, np. w kab. A otwarcie pantografu tylnego jest podpięte pod hebelek z tylnym pantografem, to jest dobrze. W kab. B otwarcie pantografu tylnego (przez przycisk P) jest podpięte pod hebelek z przednim pantografem. Na starym exe pantograf przedni/tylny był otwierany tym samym przyciskiem w obu kabinach i tego problemu nie było.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #288 dnia: 23 Września 2017, 15:42:47 »
Z automatu nie da sie tego za bardzo zunifikowac, bo sa w ogole dwa sposoby traktowania pantografow, w roznych lokomotywach -- albo jako "pantograf A to ten nad kabina biezaca" albo "pantograf A to ten nad kabina numer 1" Dodatkowy bajzel spowodowany jest dosc losowym podejsciem do tematu przy produkcji modeli pojazdow i kabin, w ktorych moze to byc roznie rozwiazane (czasem zamienione sa miejscami submodele, czasem odwolania do submodeli w .mmd, czasem jeszcze cos innego)

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #289 dnia: 25 Września 2017, 18:06:53 »
W jaki sposób można by zatem rozwiązać ten problem np. w lokomotywie, w której w kabinie B przycisk P otwiera tylny pantograf, a animuje się hebelek od pantografu opisanego jako "pant. przód"? Zmiana nazwy submodelu hebelka?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #290 dnia: 26 Września 2017, 03:55:23 »
Na ta chwile tak; alternatywa byloby definiowania osobnej konfiguracji przyciskow dla kazdej z kabin, ale taka opcja nie jest zaimplementowana i trudno jeszcze powiedziec, czy bedzie.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 234
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #291 dnia: 27 Września 2017, 14:35:21 »
Witam.
 @EP08_015 monitował kilka stron wstecz o spadku Fps na najnowszych kompilacjach exe. Nie stwierdziłem wtedy u siebie tego problemu, aż do wczoraj. Zachciało mi się pojeździć na Kaliskiej. Jako skład wybrałem kibla relacji  Opatówek - Łódź Kaliska. Exe najnowsze @Milka. Ku mojemu zaskoczeniu po załadowaniu scenerii Fps na stacji w Kaliszu skąd skład wyjeżdża, wyniósł dokładnie 1 Fps! Tak słownie jeden... Sprawdziłem więc wersje @Tmj. Od numeru 170905 wzwyż, jest znaczny spadek który wynosi ok 5-6 razy. Wydajność jest wyższa niż na exe @Milka, ale nadal jest żenująco niska, wynosi bowiem jedynie 6-7 kl/s. Natomiast exe 170903 działa u mnie na tej scenerii z normalną wartością 36-40 w Kaliszu na stacji do ponad 60 na szlaku. Czy ktoś jest w stanie napisać co się po drodze stało z exe? Co ciekawe inne scenerie które testowałem nie wykazują jakiegoś drastycznego spadku. Poniżej screeny poglądowe.
Pozdrawiam Tadeusz.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #292 dnia: 27 Września 2017, 15:21:57 »
Sprawdz jesli mozesz czy sytuacja wystepuje nadal po umieszczeniu w eu07.ini wpisu
fullphysics no
Niektore stacje na Kaliskiej maja duza ilosc aktywnych skladow, i mozliwe ze wprowadzony tryb szczegolowych obliczen fizyki to zbyt wiele dla tego konkretnego komputera.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4039
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 189
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #293 dnia: 27 Września 2017, 16:15:30 »
Na kaliskiej jest tez problem z przejezdnoscia w obie strony. Mamy s1 bez powodu pomimo wolnych torow. Ale to nikogo nie obchodzi. Pozdze bedzie musial dostosowac wszystko do nowego exe. Samo wlaczenie bafz wylaczenie nowej fizyki nic nie zmienia. Na exe z patha nie ma zadnych problemow z przejezdnoscia.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9036
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #294 dnia: 27 Września 2017, 17:02:53 »
Nie nikogo to nie obchodzi, tylko tamta sceneria nie jest dosotosowana pod nowe ficzery. @pozdze pisał, że się tym zajmie jak znajdzie czas.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #295 dnia: 27 Września 2017, 17:23:09 »
Ale to nikogo nie obchodzi.
Nie, po prostu jest to duza sceneria, z duza iloscia eventow powiazanych ze soba w sposob wiadomy tylko autorowi. Nie oczekuj ze w magiczny sposob zgadne co konkretnie uleglo po zmianach zachowania AI uszkodzeniu w scenariuszu co do ktorego mam zielone pojecie jak on w ogole dziala. Tym bardziej gdy nie podajesz zadnych szczegolow gdzie wystepuja te sytuacje z "s1 bez powodu" -- w ktorym konkretnie miejscu na scenerii, jadac ktorym skladem, o ktorej godzinie?

Mowimy o kilkuset kilometrach torow po ktorych gania 30 skladow, do tego w duzym stopnio losowo. Niestety nie mam az tyle wolnego czasu zeby latac za nimi po kolei i po drodze sprawdzac kazdy semafor czy przypadkiem sygnal na nim nie jest "bez powodu". Ostatnie 3-4 godziny ktore wsadzilem w przejazdy po tej scenerii na slepo (bo prosba o podanie wiecej szczegolow nie doczekala sie odpowiedzi) okazaly sie strata czasu, bo nie napotkalem zadnych tego typu zdarzen. Na wiecej nie mam chwilowo ochoty; albo komus sie zechce laskawie wyartykulowac konkretna metode dotarcia do problematycznych sytuacji zamiast ogolnikowych narzekan, albo zostanie jak jest.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4039
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 189
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #296 dnia: 27 Września 2017, 19:40:12 »
Ja podalem. Osobowy z Lk do Ow mana wyjazdowym w Kaliszu s1 pomimo iz sklady jadace przed nim dotarly do Ow i szlak byl pusty.  W druga strone byl przypadek podobny na pispiesznym Wlokniarz. Ale to juz na wjezdzie na inna stacje. Stalem pod s1 przed Winiarami pod wjazdowym. Zauwazylem tez ze jesli jade jako pasazer w wagonie na wlokniarzu, to lok prowadzacy go nie potrafi cofnac skladu pomimo pidanego ms2 w Ow. Jesli jade jako pasazer/pomocnik tym wlasnie lokiem jako obserwator (shift q) to wszystko idzie dobrze.

Zauwazam tez losowe trudnosci z odczepianiem sie epoki od icka w Wdz na scn drawinowo co skutkuje nie otrzymaniem ms2 na semaforze. Innych klopotow narazie nie zauwazylem.
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2017, 19:46:37 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 234
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #297 dnia: 27 Września 2017, 22:34:13 »
Sprawdz jesli mozesz czy sytuacja wystepuje nadal po umieszczeniu w eu07.ini wpisu
fullphysics no
Witam.
 Rzeczywiście, po umieszczeniu wpisu zmieniającego tryb obliczania fizyki, Fps powrócił do poprzedniej wartości ( 37 ramek Kalisz, szlak 60 lub więcej). Ciekawe czemu inne scenerie działały płynnie, jak chociażby rozbudowane Całkowo_v2. Tam też trochę składów jeździ po scenerii.
 Pytanie na koniec,  co jest bardziej obciążone podczas liczenia fizyki? Karta graficzna, czy procesor. Pytam, bo to drugie mogę łatwo i tanio wymienić na lepsze E7200->E8600. Tak czy inaczej nadchodzi powoli moment, by pomyśleć o nowszym kompie. Na obecnej platformie zbyt wiele już nie zmienię...

 

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #298 dnia: 27 Września 2017, 22:42:24 »
Fizyka w calosci liczona jest na procesorze. Co do opoznienia pojawiajacego sie tylko na Kaliskiej, moze to byc spowodowane faktem, ze mamy tam kilka sytuacji gdzie duza ilosc dlugich skladow towarowych znajduje sie w polu widzenia; o ile dobrze pamietam stosowane sa wtedy pelne obliczenia dla kazdego widocznego pojazdu, w odroznieniu od mniej kompletnej wersji dla skladow jezdzacych sobie "gdzies tam".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 404
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #299 dnia: 28 Września 2017, 10:51:38 »
Czy jest w zwiazku z tym szansa wprowadzenia flagi we wpisach taboru do sekcji trainset tak, aby w skladach dekoracyjnych fizyka nie byla liczona? Wyobrazam to sobie dla skladow bez podlaczonych lokomotyw lub skladow z podlaczona lokomotywa z wpisem nobody. Zmiana statusu takiego skladu powinna byc mozliwa po podlaczeniu czynnej lokomotywy, lub po wejsciu do zimnej za pomoca F4.