Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 921081 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2520 dnia: 01 Listopada 2019, 14:21:03 »
Jest możliwość ustawienia na scenerii spalinowozu jednocześnie zimnego i bez powietrza (TA + BQ)?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2521 dnia: 01 Listopada 2019, 14:27:05 »
Proszę. Wyeksportowane te trzy rewizje lampkowe. https://eu07.pl/userfiles/23180/lampki.7z Nadal trzeba sobie rekompilować modele binarne jednak.
Z pobieraniem z svn jest ten problem, że protokół nie przewiduje dostępu tylko do odczytu. Skoro jesteś zaangażowany na tyle, że chcesz aktualizować te pliki, zachęcam do aplikacji na betatestera.

Jest możliwość ustawienia na scenerii spalinowozu jednocześnie zimnego i bez powietrza (TA + BQ)?
Tak. 3.TA.BQ przykładowo. Kolejne kategorie po kropce. Na wiki chyba jest taki przykład nawet.
Mój kanał youtube

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2522 dnia: 01 Listopada 2019, 15:51:45 »
Dobry opis jest w pliku wpisy.html, dostępnym w każdym wydaniu, w inne/readme_pliki oraz w wersji która powinna trafić do następnej paczki (wpisy2.png)
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2019, 16:01:40 wysłana przez kolejarz2009 »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2523 dnia: 01 Listopada 2019, 20:21:17 »
Dzięki Stele. Tak dla pisarzy scenariuszy - uruchomienie SU45 od zimnej i pustej podjętej po nocy na szopie do gotowej do wyjechania w perony zajmuje 12 minut.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2524 dnia: 01 Listopada 2019, 20:55:47 »
Po usunieciu gfxrenderer z ini efekt jest rzeczywiscie oplakany. Nastepuje crasch.
Z tego co widze wysyp nastapil juz w trakcie zamykania sie exe, po tym jak nie udala mu sie inicjalizacja. Byc moze na dzisiejszej wersji pojdzie mu lepiej, ale biorac pod uwage mozliwosci ukladow intela szanse sa nikle.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- zeby bylo tak jak bylo, szaderowy renderer uzywa profilu core i moze korzystac z tych samych szaderow co wersja paczkowa

- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania dodatkowych parametrow silnika z wykorzystaniem tabelek (szczegoly funkcjonalnosci wyjasnic bedzie musial autor)

- w ramach koncertu zyczen, przygotowana przez youBy modyfikacja predkosci luzowania dla elfow i innych produktow pociagopodobnych

- funkcjonalnosc, dodane przez youBy przyciski do regulowania glosnosci radia:
radiovolume_sw: // pokretlo wyboru glosnosci
radiovolumeprev_sw: // przycisk zmniejszenia glosnosci radia
radiovolumenext_sw: // przycisk zwiekszenia glosnosci radia

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2525 dnia: 01 Listopada 2019, 22:45:50 »
Zauważyłem że Wine wywala (tzn nawet nie ma ekranu łądowania) mi exeki 190824 i wzwyż, a poprzedni działa (190812).

Ostatnio też inne rzeczy nie działają, ale załączam .dmp, na wszelki wypadek jak by coś szło zrobić.

Error i log się nie generują

EDIT:
Dupa, 191101 też nie działaEDIT2:Po instalacji dotNet 4.7.2 działa
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2019, 00:41:05 wysłana przez kolejarz2009 »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 974
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2526 dnia: 01 Listopada 2019, 22:46:33 »
Czy jest możliwe przypisanie rozkładu do pociągu, ale w taki sposób, aby przy podaniu semafora skład nie oczekiwał już na godzinę odjazdu? Może jest jakiś parametr? Przydałoby się takie coś dla ruchu towarowego - co do zasady maszynista rozkład powinien mieć, bo są tam istotne informacje, natomiast jak jest możliwość jazdy (skład i drużyna gotowa, a jest przepustowość) to się jedzie, a nie czeka. W pociągach towarowych nierzadko można jechać np. kilka godzin przed planowym rozkładem.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2527 dnia: 01 Listopada 2019, 23:06:18 »
Czy takie odjezdzanie przed godzina rozkladowa to jest norma? Moge dodac AI regulke zeby sobie ignorowalo przy prowadzeniu pociagu towarowego godzine odjazdu, ale jesli sa tutaj jakies bardziej skomplikowane reguly to wolalbym wiedziec :v

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2528 dnia: 01 Listopada 2019, 23:27:08 »
Tak, to jest norma. Tylko że to wszystko można sprowadzić do postu MaciejaM:
Dałoby radę odróżnić ph od pt (postoje handlowe i techniczne), aby AI nie otwierało drzwi na posterunkach gdzie ma wpisane PT?
Jak jest pt, to rusza po podaniu sygnału przed godziną odjazdu. Jak jest pt, to nie otwiera drzwi.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2529 dnia: 01 Listopada 2019, 23:32:14 »
Obsluge oznaczenia pt dodalem pare uaktualnien temu, z tym ze ogranicza sie na razie do braku przeladunku. Ale chodzi mi o wyjasnienie kwestii czy, w przypadku skladow towarowych, ruszanie przed godzina odjazdu ma miejsce _tylko_ jesli dany przystanek oznaczony jest jako pt, czy przy kazdej okazji?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2530 dnia: 01 Listopada 2019, 23:34:38 »
W zasadzie tylko przy pt, bo z definicji wszystkie postoje niehandlowe są postojami technicznymi. Pociągu nie można wyprawić w drogę tylko przed godziną odjazdu z postoju handlowego pociągu pasażerskiego.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2531 dnia: 01 Listopada 2019, 23:51:54 »
Nie potrafie tego zinterpretowac. Jesli pociagu nie mozna wyprawic szybciej _tylko_ dla pociagow pasazerskich na postoju handlowym, czy oznacza to ze mozna szybciej wyprawic pociag towarowy z postoju handlowego, czyli tym samym nie "tylko przy pt"? Czy moze to kwestia niezrozumienia terminologii -- czy postoj pociagu towarowego w celu wymiany ladunku jest w ogole klasyfikowany jako "postoj handlowy" czy jako cos innego?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2532 dnia: 01 Listopada 2019, 23:55:39 »
Zasadniczo pociągi towarowe nie mają postoi handlowych, bo ładowanie wagonów towarowych następuje na torach bocznych (a więc można się tam dostać tylko manewrem, a nie jazdą pociągową z numerem pociągu) albo na bocznicach (a więc tym bardziej poza rozkładem jazdy). Nie też czegoś takiego jak przystanek towarowy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2533 dnia: 02 Listopada 2019, 00:24:58 »
- funkcjonalnosc, przygotowana przez youBy mozliwosc definiowania dodatkowych parametrow silnika z wykorzystaniem tabelek (szczegoly funkcjonalnosci wyjasnic bedzie musial autor)
TLDR: Tabelka dla momentu obrotowego silnika i przetwornika hydraulicznego.

Z uwagi na fakt, że przyjęte wzory (parabole) na obliczanie momentu obrotowego silnika spalinowego oraz współczynnika konwersji przetwornika momentu są niedoskonałe, istnieje możliwość dokładniejszego odtworzenia przebiegu tych wartości w zależności od prędkości obrotowej. Wystarczy podać minimum 2 punkty, a symulator będzie interpolował liniowo wartość parametru między zadanymi punktami, utrzymując trend również przy wyjściu poza wartości skrajne tabelki. Przykładowo, dla silnika SA133 przy przyjęciu Mstand=350 i wartościach w tabeli DMList:
DMList:
0 0
850 1450
1100 2700
1400 2700
1800 2377
END-DML
otrzymujemy przebieg momentu obrotowego silnika jak załącznik 1. Jest on daleki od dotychczasowej paraboli.
Podobnie można zrobić dla przetwornika momentu obrotowego, przy czym spodziewam się, że raz zrobione przetworniki będą tylko kopiowane między pojazdami, bo wybór przekładni głównych w szynobusach jest naprawdę ograniczony.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2534 dnia: 02 Listopada 2019, 00:37:01 »
Zasadniczo pociągi towarowe nie mają postoi handlowych, bo ładowanie wagonów towarowych następuje na torach bocznych (a więc można się tam dostać tylko manewrem, a nie jazdą pociągową z numerem pociągu) albo na bocznicach (a więc tym bardziej poza rozkładem jazdy). Nie też czegoś takiego jak przystanek towarowy.
OK, czyli mozemy w praktyce przyjac w symulatorze ze pociagi towarowe zawsze odjezdzaja po otrzymaniu sygnalu wolnej drogi nie czekajac na czas odjazdu, natomiast dla pociagow osobowych takie zachowanie bedzie mialo miejsce jesli w ich rozkladzie przystanek jest sklasyfikowany jako "pt"?

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2535 dnia: 02 Listopada 2019, 00:40:21 »
Zauważyłem że Wine wywala (tzn nawet nie ma ekranu łądowania) mi exeki 190824 i wzwyż, a poprzedni działa (190812).

Ostatnio też inne rzeczy nie działają, ale załączam .dmp, na wszelki wypadek jak by coś szło zrobić.

Error i log się nie generują

EDIT:
Dupa, 191101 też nie działa
Po instalacji DotNet 4.7.2 nagle działa. Nie było tematu

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 617
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2536 dnia: 02 Listopada 2019, 10:10:22 »
OK, czyli mozemy w praktyce przyjac w symulatorze ze pociagi towarowe zawsze odjezdzaja po otrzymaniu sygnalu wolnej drogi nie czekajac na czas odjazdu, natomiast dla pociagow osobowych takie zachowanie bedzie mialo miejsce jesli w ich rozkladzie przystanek jest sklasyfikowany jako "pt"?
Dokładnie. Dla pasażerskich tylko "ph" czeka na godzinę, reszta jedzie na semafiur (ala "pt, "pn", "zd" itp). W załączeniu rodzaje skrótów i opisy.

Pozostaje jeszcze kwestia odjazdu z peronu z godziną rozkładową pomimo niepodanego semafora (bo jest taka możliwość).

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2537 dnia: 02 Listopada 2019, 10:50:56 »
Pozostaje jeszcze kwestia odjazdu z peronu z godziną rozkładową pomimo niepodanego semafora (bo jest taka możliwość).
Ta kwestia jest uregulowana w parametrach wskaźnika W4.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2538 dnia: 02 Listopada 2019, 11:50:21 »
Mam pytanie odnosnie pliku SBT. To exe tworzy nowe? Uruchomilem Drawinowo i trwalo to strasznie dlugo. Trzeba usunac stare SBT?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2539 dnia: 02 Listopada 2019, 11:59:56 »
SBT to binarny plik siatki terenu. Exe tworzy nowe, jeśli nie znajdzie żadnego. Wywalać je trzeba po zmianach w terenie t3d/node triagles w scm (w tym includach drzewek, bramek i innych rzeczy na geometrii terenu).
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2540 dnia: 02 Listopada 2019, 16:57:12 »
Dokładnie. Dla pasażerskich tylko "ph" czeka na godzinę, reszta jedzie na semafiur (ala "pt, "pn", "zd" itp).
Tu problem jest o tyle ze nikt sie z tego co widze przy sporzadzaniu dotychczasowych rozkladow nie bawil w pisanie "ph" dla postojow handlowych, wiec albo znajdzie sie rogacizna ktora teraz wszystko pouzupelnia, albo dla zachowania zgodnosci wstecznej przyjmujemy ze w przypadku pociagow pasazerskich kazdy przystanek ktory nie zostal zdefiniowany jako "pt" jest postojem handlowym. Inaczej beda dziady odjezdzac przed czasem.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 617
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2541 dnia: 02 Listopada 2019, 17:48:56 »
Najlepiej chyba zrobić status dla RJ ala 0 - bez czekania, 1 - z czekaniem na godzinę.

BTW, nie pali mi się kaliska. Inaczej, odpala się, ale zero otoczenia, tylko niebo i czarna... przepaść. Tydzień temu jeszcze działało, na exe Milka też mi teraz wszystko śmiga. Paczka logowa w załączeniu.

BTW2. Na Drawinowie po wjeździe do tunelu nie ma "przyciemnienia" kabiny.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 974
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2542 dnia: 02 Listopada 2019, 20:01:01 »
OK, czyli mozemy w praktyce przyjac w symulatorze ze pociagi towarowe zawsze odjezdzaja po otrzymaniu sygnalu wolnej drogi nie czekajac na czas odjazdu, natomiast dla pociagow osobowych takie zachowanie bedzie mialo miejsce jesli w ich rozkladzie przystanek jest sklasyfikowany jako "pt"?
Dokładnie. Dla pasażerskich tylko "ph" czeka na godzinę, reszta jedzie na semafiur (ala "pt, "pn", "zd" itp). W załączeniu rodzaje skrótów i opisy.

Pozostaje jeszcze kwestia odjazdu z peronu z godziną rozkładową pomimo niepodanego semafora (bo jest taka możliwość).
Pozostaje też pytanie, w jaki sposób symulator będzie odróżniał pociąg pasażerski i towarowy? Po oznaczeniu literowym w rozkładzie (ROJ, TKM)?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2543 dnia: 02 Listopada 2019, 20:12:39 »
Jako pociag towarowy klasyfikowany jest pociag z nastawa hamulca G. AI dobiera nastawe na podstawie mozliwosci pojazdow w skladzie, aktualizujac ocene po kazdej operacji laczenia/rozlaczenia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6139
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 823
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2544 dnia: 02 Listopada 2019, 20:15:50 »
Ja bym jednak proponował, żeby po prostu dla postojów technicznych dać "pt" i tyle, bez rozróżniania na pociągi pasażerskie i towarowe. Ktoś sobie pozmienia składy, wagony załapią się na hamulec P i ten ktoś będzie zgłaszać tajemnicze zbugowanie scenerii.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 974
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2545 dnia: 02 Listopada 2019, 20:21:16 »
Dokładnie, mechanizm odróżniania bazujący na hamulcu to będzie ułomne rozwiązanie. Ja sobie od dawna przerabiam hamulce w składzie towarowym w zależności od masy: samo P, lokomotywa na G i wagony na P, długa lokomotywa (lok i pięć pierwszych wagonów na G, reszta na P) albo na samo G (ale to przy najcięższych składach).

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2546 dnia: 02 Listopada 2019, 20:26:30 »
"Przerabianie hamulcow" jest kompletna strata czasu bo przy kazdym objeciu skladu AI i tak to sobie ustawia po swojemu. Uzywajac tych samych regul ktore tutaj opisales.

    // autorewident: nastawianie hamulców w składzie
    int r = 0, g = 0, p = 0; // ilości wagonów poszczególnych typów
    TDynamicObject *d = pVehicles[0]; // pojazd na czele składu
    // 1. Zebranie informacji o składzie pociągu — przejście wzdłuż składu i odczyt parametrów:
    //   · ilość wagonów -> są zliczane, wszystkich pojazdów jest (iVehicles)
    //   · długość (jako suma) -> jest w (fLength)
    //   · masa (jako suma) -> jest w (fMass)
    while (d)
    { // klasyfikacja pojazdów wg BrakeDelays i mocy (licznik)
        if (d->MoverParameters->Power < 1) // - lokomotywa - Power>1 - ale może być nieczynna na końcu...
            if (TestFlag(d->MoverParameters->BrakeDelays, bdelay_R))
                ++r; // - wagon pospieszny - jest R
            else if (TestFlag(d->MoverParameters->BrakeDelays, bdelay_G))
                ++g; // - wagon towarowy - jest G (nie ma R)
            else
                ++p; // - wagon osobowy - reszta (bez G i bez R)
        d = d->Next(); // kolejny pojazd, podłączony od tyłu (licząc od czoła)
    }
    // 2. Określenie typu pociągu i nastawy:
    int ustaw; //+16 dla pasażerskiego
    if (r + g + p == 0)
        ustaw = 16 + bdelay_R; // lokomotywa luzem (może być wieloczłonowa)
    else
    { // jeśli są wagony
        ustaw = (g < std::min(4, r + p) ? 16 : 0);
        if (ustaw) // jeśli towarowe < Min(4, pospieszne+osobowe)
        { // to skład pasażerski - nastawianie pasażerskiego
            ustaw += (g && (r < g + p)) ? bdelay_P : bdelay_R;
            // jeżeli towarowe>0 oraz pospiesze<=towarowe+osobowe to P (0)
            // inaczej R (2)
        }
        else
        { // inaczej towarowy - nastawianie towarowego
            if ((fLength < 300.0) && (fMass < 600000.0)) //[kg]
                ustaw |= bdelay_P; // jeżeli długość<300 oraz masa<600 to P (0)
            else if ((fLength < 500.0) && (fMass < 1300000.0))
                ustaw |= bdelay_R; // jeżeli długość<500 oraz masa<1300 to GP (2)
            else
                ustaw |= bdelay_G; // inaczej G (1)
        }
        // zasadniczo na sieci PKP kilka lat temu na P/GP jeździły tylko kontenerowce o
        // rozkładowej 90 km/h. Pozostałe jeździły 70 km/h i były nastawione na G.
    }
    d = pVehicles[0]; // pojazd na czele składu
    p = 0; // będziemy tu liczyć wagony od lokomotywy dla nastawy GP
    while (d)
    { // 3. Nastawianie
        if( ( true == AIControllFlag )
         || ( d != pVehicle ) ) {
            // don't touch human-controlled vehicle, but others are free game
            switch( ustaw ) {

                case bdelay_P: {
                    // towarowy P - lokomotywa na G, reszta na P.
                    d->MoverParameters->BrakeDelaySwitch(
                        d->MoverParameters->Power > 1 ?
                            bdelay_G :
                            bdelay_P );
                    break;
                }
                case bdelay_G: {
                    // towarowy G - wszystko na G, jeśli nie ma to P (powinno się wyłączyć hamulec)
                    d->MoverParameters->BrakeDelaySwitch(
                        TestFlag( d->MoverParameters->BrakeDelays, bdelay_G ) ?
                            bdelay_G :
                            bdelay_P );
                    break;
                }
                case bdelay_R: {
                    // towarowy GP - lokomotywa oraz 5 pierwszych pojazdów przy niej na G, reszta na P
                    if( d->MoverParameters->Power > 1 ) {
                        d->MoverParameters->BrakeDelaySwitch( bdelay_G );
                        p = 0; // a jak będzie druga w środku?
                    }
                    else {
                        d->MoverParameters->BrakeDelaySwitch(
                            ++p <= 5 ?
                                bdelay_G :
                                bdelay_P );
                    }
                    break;
                }
                case 16 + bdelay_R: {
                    // pasażerski R - na R, jeśli nie ma to P
                    d->MoverParameters->BrakeDelaySwitch(
                        TestFlag( d->MoverParameters->BrakeDelays, bdelay_R ) ?
                            bdelay_R :
                            bdelay_P );
                    break;
                }
                case 16 + bdelay_P: {
                    // pasażerski P - wszystko na P
                    d->MoverParameters->BrakeDelaySwitch( bdelay_P );
                    break;
                }
            }
        }
        d = d->Next(); // kolejny pojazd, podłączony od tyłu (licząc od czoła)
    }

(gwoli wyjasnienia, klasyfikacja nastepuje na podstawie ustawienia w lokomotywie, a ta ustawiana jest na G w przypadku skladu towarowego nawet gdy czesc wagonow dostaje inne ustawienie)
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2019, 20:47:13 wysłana przez tmj »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 974
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2547 dnia: 02 Listopada 2019, 20:59:30 »
No tak, ale ja opowiadam o swoim składzie, a nie prowadzonym przez AI. Poza tym to w takim razie po co mamy możliwość definiowania ustawień hamulca we wpisach?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2548 dnia: 02 Listopada 2019, 21:14:29 »
Szczerze mowiac nie wiem, byc moze pozostalosc z czasow slusznie minionych, zanim jeszcze ktos wpadl na pomysl ze nastawy mozna robic automatycznie, zamiast wymagac od autorow scenariuszy klepania ich dla kazdego skladu indywidualnie od nowa..?

Wagony w skladzie prowadzonym przez uzytkownika rowniez podlegaja tej procedurze, bo chyba jest to cos, czym zajmuje sie rewident skladu, a nie maszynista?

Offline Turbokibel

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1488
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1208
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2549 dnia: 02 Listopada 2019, 22:10:54 »
W Traxxsie pozycje programatora reflektorów Tb1 i Pc1 nie mają animacji i dźwięku.
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2019, 22:19:36 wysłana przez Turbokibel »