Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1371218 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 275
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 122
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1890 dnia: 30 Października 2018, 19:57:54 »
- szamyna stawia na jakosc, wprowadzona wstepna obsluga wentylatorow motorow trakcyjnych

Przynajmniej na obecnej paczce hebelki wentylatorów nie animują się. Nie wiem czy mam to tu napisać czy gdzieś indziej.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1891 dnia: 30 Października 2018, 20:07:57 »
Zeby sie animowaly w plikach .mmd musza byc dodane wpisy dla tych urzadzen. Jesli nie ma to raczej sprawa na bugtracker, https://wiki.eu07.pl/flyspray/index.php?project=3&do=index&switch=1

przykladowy wpis dla SU45:

motorblowersfront_sw: { wentylatory13 rot 0.08 0 0.1 type: return soundinc: 20786_203E_switch_panto_3_on.wav sounddec: 20786_203E_switch_panto_3_of.wav }
motorblowersrear_sw: { wentylatory46 rot 0.08 0 0.1 type: return soundinc: 20786_203E_switch_panto_3_on.wav sounddec: 20786_203E_switch_panto_3_of.wav }
motorblowersalloff_sw: { wentylatorystop rot 0.08 0 0.1 type: return soundinc: 20786_203E_switch_panto_3_on.wav sounddec: 20786_203E_switch_panto_3_of.wav }
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2018, 20:13:46 wysłana przez tmj »

Offline Kapcioreq

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1892 dnia: 01 Listopada 2018, 19:53:42 »
Witam, czy jest możliwość aby reflektory działały poprawie (tzn. nie oświetlały całej scenerii) ?
Jakaś modyfikacja w EXE czy coś?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1893 dnia: 01 Listopada 2018, 19:55:57 »
Jak ci u FanSima pisałem, spróbuj tego https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30728.msg498750.html#msg498750 Winne są biedne sterowniki OpenAL twojej karty.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1894 dnia: 12 Listopada 2018, 22:56:49 »
w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, animacja torow obrotnicy powinna uwzgledniac orientacje modelu do ktorego przypiete sa obracane tory

- poprawka, kamera zewnetrzna zlokalizowana na czlonie innym niz prowadzony powinna mniej interesowac sie polozeniem czlonu prowadzonego

- funkcjonalnosc, modyfikacje polozenia kamer zewnetrznych powiazanych z pojazdem sa zapamietywane (zmiana pojazdu powoduje przywrocenie wartosci domyslnych)

- dobra zmiana, pozycje 'lusterek' w pojezdzie kalkulowane sa na podstawie zdefiniowanej szerokosci w pliku .fiz -- pozwala to na zdefiniowanie faktycznych rozmiarow kabin w pliku .mmd bez koniecznosci dodawania marginesow pozwalajacych na wyjscie przez sciane

- dobra zmiana, submodele urzadzen kontrolnych i wskaznikow wyszukiwane sa rowniez w modelu lowpoly

- lowpoly+ czyli modyfikacje w obsludze systemu lowpoly:

-- wersja lowpoly poszczegolnych kabin rozpoznawana jest w modelu na podobnych zasadach jak do tej pory rozpoznawane byly przedzialy pasazerskie i korytarze, tzn wg nazwy submodelu. Kabina A jest identyfikowana po nazwie cab1, kabina B to cab2 zas maszynownia cab0. Jako dana kabina traktowane sa rowniez obiekty potomne danego submodelu

-- zdefiniowane w pliku .mmd lowpoly rysowane jest zawsze, oprocz aktualnie obsadzonej sekcji w prowadzonym pojezdzie. Oznacza to, ze nie jest juz potrzebne "doklejanie" kopii elementow lowpoly do "pelnej" wersji kabiny, by byly one widoczne po wychyleniu sie przez okno

-- poszczegolne kabiny zapamietuja swoj wlasny stan przelacznikow oswietlenia, tzn zapalenie oswietlenia w kabinie A nie zalacza go jednoczesnie w kabinie B i/lub w maszynowni. Oswietlenie kabin nie wplywa tez na oswietlenie przedzialow/korytarzy i odwrotnie

-- w przypadku pojazdow z jedna tylko "prawdziwa" kabina (jak np SM42 lub jej modernizacje) nalezy poinformowac o tym exe uzywajac wpisu
jointcabs: true
w pliku .mmd pojazdu

ze wzgledu na wymienione zmiany zachodzi potrzeba dostosowania istniejacych lowpoly pod nowy standard (podzial na sekcje, ustawienie selfillum, umieszczenie submodeli mechanikow w odpowiednich sekcjach, by oddzialywalo na nich oswietlenie kabin) Dla pojazdow z paczki 18.10 zmodyfikowane lowpoly dostepna sa tutaj:

http://eu07.pl/userfiles/24014/priv-eu07_181112_lowpolyfix.rar

prosze pamietac o skasowaniu istniejacych e3d dla zastepowanych plikow.
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2018, 22:59:45 wysłana przez Stele »

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1895 dnia: 13 Listopada 2018, 16:36:09 »
Coś dziwnego dzieje się w kabinie siódemki, po wgraniu najnowszego EXE.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1896 dnia: 13 Listopada 2018, 16:50:56 »
picard.gif :<

Cytuj
ze wzgledu na wymienione zmiany zachodzi potrzeba dostosowania istniejacych lowpoly pod nowy standard (podzial na sekcje, ustawienie selfillum, umieszczenie submodeli mechanikow w odpowiednich sekcjach, by oddzialywalo na nich oswietlenie kabin) Dla pojazdow z paczki 18.10 zmodyfikowane lowpoly dostepna sa tutaj:

http://eu07.pl/userfiles/24014/priv-eu07_181112_lowpolyfix.rar

prosze pamietac o skasowaniu istniejacych e3d dla zastepowanych plikow.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1897 dnia: 13 Listopada 2018, 17:52:58 »
A kompatybilność wsteczna? We wszystkich moich tak się porobilo i co teraz trzeba zrobić konkretnie, bo opis ze cos trzeba na sekcje poidzielic, nic mi nie mowi.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1898 dnia: 13 Listopada 2018, 17:56:20 »
Kroisz lowpoly na submodele o kluczowych nazwach:
banan
->cab1
 |->mechanik1
->cab0
->cab2
 |->mechanik2
Każdy może mieć dowolną ilość potomnych (chyba pierwszego stopnia tylko, ale i tak nie ma sensu głębiej), na które działa logika kabin.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4380
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 327
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1899 dnia: 13 Listopada 2018, 18:08:14 »
Nawet cos tam wyszlo. Dzieki.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1900 dnia: 13 Listopada 2018, 18:36:01 »
Oprocz pokrojenia modelu na kawalki trzeba tez poustawiac SelfIllum: true dla tych elementow kabin na ktore ma dzialac zalaczenie oswietlenia w danej kabinie (czyli w praktyce dla wszystkich)

Każdy może mieć dowolną ilość potomnych (chyba pierwszego stopnia tylko, ale i tak nie ma sensu głębiej), na które działa logika kabin.
Potomne sa obslugiwane glebiej niz jeden stopien, bo inaczej w dosc typowej sytuacji banan->cab->mechanik_on->mechanik na figurke mechanika nie dzialaloby zalaczenie oswietlenia. Nawiasem mowiac to banan jest w zasadzie zbedny, mozna dac od razu cab1, cab2 i cab0 z ustawieniem parent: none

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1901 dnia: 14 Listopada 2018, 21:17:10 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, zmiana czasu z letniego na zimowy i odwrotnie powinna nastepowac wlasciwego dnia

- funkcjonalnosc, dodane urzadzenie kabinowe: wskaznik cisnienia w zbiorniku pantografow, definiowany jako pantpress:

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1902 dnia: 15 Listopada 2018, 21:11:39 »
Ostatnio mam dziwne zachowanie symulatora. Nie wiem czy winić exe czy ustawienia systemu/karty graficznej bo bez zmian ustawień spada mi drastycznie FPS. Bez podpietego monitora zewnętrznego potrafi być wysokie, a jak podpinam TV po HDMI to spada do kilku albo kilkunastu FPSów. Zmiany w ustawieniu karty albo ini trochę poprawiają sytuację ale nie wraca do pierwotnej wydajności. Nie moge znaleźć jeszcze prawidłowości więc może ktoś ma pomysł na przyczynę takich zmian?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1903 dnia: 15 Listopada 2018, 22:12:54 »
Jesli to laptop albo jakis inny dziwny wynalazek to zobacz "gdzies" w ustawieniach systemu czy np. ten podlaczony monitor zewnetrzny nie dostaje przydzielonej do obslugi wbudowanej pseudo-karty intela zamiast dedykowanej?

Offline zaopatrzony

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1904 dnia: 16 Listopada 2018, 00:55:45 »
 Po próbie odpalenia jakiegokolwiek scenariusza na ostatnim exe  eu07-x64 181114 i eu07-x64 181112 na sekundę pojawia się okno ładowania i znika a działającym programem zostaje tylko rainsted. Brak żadnych komunikatów a w logach i errorach też się nic nie zapisuje. Wcześniejsze exe działają prawidłowo.
Pamiętaj!!! Nadzieja umiera ostatnia!!! :)

                                                 Filip W.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1905 dnia: 16 Listopada 2018, 00:59:43 »
Pojawia sie moze w katalogu z symulatorem plik z "crashdump" w nazwie?

Offline zaopatrzony

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1906 dnia: 16 Listopada 2018, 01:07:22 »
Nie widzę go. Próbowałem też odpalać z jakimiś innymi zgodnościami jak i uprawnieniami administratora. Raz nawet wyłączyłem antywirusa. Jedynym efektem było zawieszenie się programu i wyświetlenie się okienka z informacją o przestaniu działania i paskiem. :<

Edit: Naprawiłem, miałem zawsze włączony defender nawet jak wyłączyłem g date. Teraz wyłączyłem oba i działa.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2018, 01:15:04 wysłana przez zaopatrzony »
Pamiętaj!!! Nadzieja umiera ostatnia!!! :)

                                                 Filip W.

Offline brytan13

  • Wiadomości: 49
  • Zawsze jest dobrze, tak musi być.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 8
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1907 dnia: 16 Listopada 2018, 10:29:11 »
Edit: Naprawiłem, miałem zawsze włączony defender nawet jak wyłączyłem g date. Teraz wyłączyłem oba i działa.
[/quote]
Mam win 8.1 x64 i z defenderem działa, po kiego Ci G-Data? Windosowy jest stanowczo wystarczający jak nie szarżujesz, tylko niestety muszę go codziennie aktualizować, to "bzdetny" mankament i nie rozumiem dlaczego MS tak to nadal trzyma?
Pozdrawiam,
                   Piotr1szy Nerwowy:):).

Offline zaopatrzony

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1908 dnia: 17 Listopada 2018, 09:39:05 »
Przezorny zawsze ubezpieczony. 

Poza tym miałem ją nawet w windowsie 7 i jestem już przyzwyczajony. Przynajmniej mam pewność, że nic nie przejdzie.
« Ostatnia zmiana: 17 Listopada 2018, 09:45:19 wysłana przez zaopatrzony »
Pamiętaj!!! Nadzieja umiera ostatnia!!! :)

                                                 Filip W.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1909 dnia: 17 Listopada 2018, 20:41:42 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, w przypadku kamer zewnetrznych panele informacyjne podaja zawsze stan pojazdu do ktorego przywiazana jest dana kamera

- dobra zmiana, kalkulacja czasu potrzebnego pasazerom by zaladowac sie do wagonow uwzglednia ze nie sa oni duchami zdolnymi przenikac przez zamkniete drzwi

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1910 dnia: 18 Listopada 2018, 12:13:44 »
Po wgraniu poprawek LP, w EU07-409 takie dziwy
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2195
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1911 dnia: 18 Listopada 2018, 12:48:56 »
@JAN21 usunąłeś E3D?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 514
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1533
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1912 dnia: 18 Listopada 2018, 12:58:57 »
Tak, wszystkie które miały odpowiednik w T3D
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2195
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1913 dnia: 18 Listopada 2018, 14:11:30 »
Errors txt i log by się przydał.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1914 dnia: 18 Listopada 2018, 14:20:48 »
Wyglada na to ze szyby w lowpoly nie maja ustawionej tekstury. Pokaz wpis trainset jesli mozesz, lowpoly do siudemkuff jest milion wariantow a nie bardzo chce mi sie sprawdzac wszystkie po kolei ;/

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1915 dnia: 18 Listopada 2018, 14:28:49 »
Masz screenie to lowpoly do 409 tki.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1916 dnia: 18 Listopada 2018, 14:38:34 »
Aa fakt, nie skojarzylo mi sie ze ona ma dedyka :> W zalaczniku poprawione wersja .t3d
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2018, 15:20:27 wysłana przez tmj »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1917 dnia: 18 Listopada 2018, 14:42:31 »
Mógłbyś opisać na czym dokładnie polegają te poprawki?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1918 dnia: 18 Listopada 2018, 15:16:38 »
W sensie, co bylo zle z lowpoly do 409, czy ogolnie? W 409 zapomnialem ustawic teksture dla szyb na -1 i zamiast tego zostala "none", wiec szyby byly nieprzezroczysta geometria.

Ogolnie, dostosowanie lowpoly pod nowy system polega na podzieleniu jego elementow wnetrza na sekcje dla poszczegolnych kabin -- dla kabiny A wszystkie jej elementy (jak rowniez ewentualna figurka mechanika ze posrednictwem swojego mechanikX_on) powinny byc przypisane do submodelu nazwanego "cab1", dla kabiny B do submodelu "cab2", dla maszynowni do "cab0". Elementy ktore powinny otrzymac oswietlenie wnetrza powinny miec ustawione SelfIllum: true

W odroznieniu od pozostalych elementow submodel szyb nie musi byc dzielony i powinien zostac niepodlaczony do kabin, a jego SelfIllum powinno zostac ustawione na false.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2018, 15:18:44 wysłana przez tmj »

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1919 dnia: 25 Listopada 2018, 17:43:03 »
Zwykle, zeby od przypadkowego potracenia myszy nie zmienila mi sie pozycja kamery, jezdze w trybie klikalnym (alt) ze wskaznikiem ukrytym gdzies w rogu. W przypadku Linux+Wine nie mam z tym zadnego problemu, natomiast na tym samym sprzecie, natywnie pod W10, w trybie klikalnym, mniej wiecej co sekunde mam dosc zauwazalne rwanie, przeskoki w animacji. Gdy tylko wyjde z trybu klikalnego skoki ustaja. Testowane na exe 18.1020.64.1 i 18.1117.64.0.
Sprzet: Intel Core i5 3570 @ 3.4 GHz, 8 GB RAM DDR3, GeForce GT 610.
Wersje sterownika nvidia: 384.130 (Linux), 391.35 (Windows)
Czy to jakas niefortunna kombinacja sprzetu, systemu i sterownikow czy cos w exe?