Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1006812 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1800 dnia: 05 Października 2018, 02:50:42 »
Odnoszę wrażenie że coś się poszamaniło z oświetleniem z projektorów czołowych. Konkretnie chodzi o górny. Nocą praktycznie nie widać sieci, wysięgników, wskaźników.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1801 dnia: 05 Października 2018, 03:09:57 »
Nic nie bylo zmieniane pod tym katem; swiatla lokomotyw to "od zawsze" byla tylko jedna lampa o stalym kacie padania i o sile zaleznej od ilosci zalaczonych swiatel, bez wzgledu na polozenie zalaczonych reflektorow.

Jesli mozesz, porownaj ta sama sytuacje (czas, lokomotywa, ustawienie, zalaczone swiatla) na exe aktualnym i starszym. Tak dla pewnosci, bo wrazenia moga byc bledne :>
« Ostatnia zmiana: 05 Października 2018, 03:12:37 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1802 dnia: 05 Października 2018, 21:34:30 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, dodana opcja autogeneracji podsypek rozjazdow; przy wczytywaniu plikow .scn exe ignoruje wpisy dla dotychczasowych modeli podsypek (oraz trojkatow geometrii z teksturami rozjazdow krzyzowych i zamiast tego tworzy automatycznie podsypki z tekstura zapozyczona z sasiedniego toru (od strony iglic)

uwaga: dla rozjazdow krzyzowych automatyczny dobor tekstury moze prowadzic do srednich rezultatow, ze wzgledu na to ze kazdy z 4 rozjazdow moze potencjalnie otrzymac inny rodzaj tekstury. W takich sytuacjach nalezy 'recznie' ustawic jednolita teksture dla zewnetrznych torow krzyzownicy, ktore obecnie maja zazwyczaj ustawiona teksture podsypki "none"

dla pelnego efektu nalezy usunac pliki .sbt wygenerowane przez starsze wersje exe

funkcjonalnosc mozna wylaczyc wpisem w eu07.ini
createswitchtrackbeds no // (yes) automatyczna generacja podsypek rozjazdow

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1803 dnia: 06 Października 2018, 18:50:58 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, tekstury podsypek torow powinny lepiej ze soba koegzystowac

- funkcjonalnosc, jako uzupelnienie/alternatywe automatycznej selekcji mozliwe jest podanie konkretnej tekstury do pomalowania wygenerowanej podsypki rozjazdu. Do definicji sluzy wpis trackbed nazwa_tekstury w sekcji parametrow opcjonalnych node switch

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1475
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1098
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1804 dnia: 06 Października 2018, 20:01:51 »
Luźna propozycja: skoro da się generować tekstury podsypek rozjazdów, to może dałoby radę generować przejściowe tekstury podsypek?
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1805 dnia: 06 Października 2018, 20:11:00 »
Po zainstalowaniu 181003 nie działają ekrany (błąd pojawia się także w najnowszej wersji) w E186, E6aCT (podejrzewam, że w pozostałych też nie). Załączam log z ostatniego uruchomienia.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2608
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1806 dnia: 06 Października 2018, 20:14:09 »
Kilka stron wcześniej masz aktualne pliki. Na repo też są.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1807 dnia: 07 Października 2018, 15:37:48 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wjazd w portal nie powinien konczyc sie wysypem

- poprawka, mapowanie podsypek podjazdow powinno lepiej uwzgledniac skalowanie tekstur

- eksperymentalnie, automatycznie generator podsypek dziala nieco agresywniej by moc funkcjonowac rowniez na niestandardowych sceneriach jak l61

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1808 dnia: 08 Października 2018, 22:28:08 »
Czy mozliwe jest "ożywienie" wycieraczek w pojazdach? Mamy opady deszczu i śniegu, to może warto zdefiniować wycieraczki wreszcie?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1809 dnia: 09 Października 2018, 18:30:59 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, zaimplementowane po latach zaplanowane kiedys tryby migania swiatel, udokumentowane na https://wiki.eu07.pl/index.php/Lampki_w_modelach

- eksperymentalnie, zmiana stanu swiatel semaforow jest teraz plynna zamiast skokowej; uwaga: do w pelni prawidlowego dzialania potrzebne jest uaktualnienie modeli glowic semaforow, w zalaczniku

- eksperymentalnie, poprawione widocznosc sygnalow swietlnych w zlych warunkach pogodowych

- funckjonalnosc, panel f12 pozwala na filtrowanie aktualnej kolejki eventow scenariusza tylko do eventow uruchomionych przez najbliszy pojazd

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6161
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 862
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1810 dnia: 09 Października 2018, 18:35:44 »
Masz e3d z tych głowic?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1811 dnia: 09 Października 2018, 18:37:24 »
Nie, ale jak sie wrzuci na repo to powinny sie wygenerowac automatycznie gdy Milek bedzie skladal nowa paczke, to chyba juz niedlugo.

(wymienione sa hurtem wszystkie wiec mozesz po prostu wywalic biezace e3d dla glowic, karzelkow i pasow, wrzucic t3d i tez zadziala. Chociaz bedzie troche wolniej :v
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2018, 18:38:34 wysłana przez tmj »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2608
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1812 dnia: 09 Października 2018, 18:39:28 »
Przecież exe wygeneruje e3d przy pierwszym wczytaniu.
T3d lecą na repo właśnie. Rev 3088.
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2018, 18:43:26 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2945
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 293
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1813 dnia: 09 Października 2018, 18:40:36 »
Wycieraczki musiały by być jako wahadło. Pytanie, czy exe obsługuje cykliczność w postaci wahadła.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1814 dnia: 09 Października 2018, 18:42:06 »
Aha, prosze zwrocic uwage podczas jazdy czy swiatla sa umieszczone jak trzeba na wszystkich semaforach, bo przy 100+ sztukach jest szansa ze pare sie rypnelo, chociaz jesli juz to raczej te rzadko uzywane.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6161
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 862
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1815 dnia: 09 Października 2018, 18:45:49 »
Mam 102 t3d i 103 e3d - szukam, którego brak. Jest: to5izxxpx_dd
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1816 dnia: 09 Października 2018, 18:53:24 »
Paczka z dodana brakujaca glowica

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 651
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 314
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1817 dnia: 09 Października 2018, 18:59:09 »
Szkoda, że podczas przejścia (migania) przechodzi do jakiegoś jasnego tła, a nie do czarnego.
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2018, 19:03:38 wysłana przez mareczek »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1818 dnia: 09 Października 2018, 19:10:18 »
Cytuj
uwaga: do w pelni prawidlowego dzialania potrzebne jest uaktualnienie modeli glowic semaforow, w zalaczniku

Zeby zadzialaly t3d z paczki trzeba usunac ich odpowiedniki e3d.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1819 dnia: 10 Października 2018, 17:50:02 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, poziom mgly i/lub opadow w scenariuszu wplywa na pseudo-rozmycie punktow swietlnych

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1820 dnia: 10 Października 2018, 23:37:07 »
Przy włączonym generowaniu podsypek nadal widać kawałek starej. To tak ma być czy jeszcze coś trzeba zrobić, żeby działało?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1821 dnia: 10 Października 2018, 23:42:00 »
Trzeba (jednorazowo) skasowac z katalogu scenery/ pliki z rozszerzeniem *.sbt tak by wygenerowaly sie od nowa zamiast przechowywac slusznie minione podsypki.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1822 dnia: 11 Października 2018, 11:11:45 »
Semafory migają znakomicie. Brawo @tmj!
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1823 dnia: 11 Października 2018, 12:12:08 »
Które konkretnie e3d trzeba usunąć?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1824 dnia: 11 Października 2018, 15:11:33 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tylko pare drobiazgow, zeby Milek mogl spokojnie nowa paczke zlozyc ;d

- poprawka, punkty swietlne nie powinny wyrozniac sie na tle lamp przy zlej pogodzie,

- funkcjonalnosc, dodane urzadzenie kabinowe: lampka i-door_blockedoff: sygnalizujaca brak zalaczenia blokady drzwi, do wykorzystania np. w en57_2000
« Ostatnia zmiana: 11 Października 2018, 17:30:08 wysłana przez tmj »

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1825 dnia: 11 Października 2018, 17:10:12 »
Od wersji exe 181005 coś zepsuło się z wyświetlaniem peronów tworzonych z obiektów typu „road”. Tekstury są odwrócone, a pionowe krawędzie peronów malowane są nieoczekiwanie na biało (jasnoszarą teksturą ?). W niektórych przypadkach na krawędziach pojawia się jakaś tekstura inna niż zadeklarowana we wpisie. Odwrócenie widać szczególnie przy mapowaniu teksturami niesymetrycznymi.
Problem dotyczy też dróg (w końcu to takie same obiekty), chociaż to mniej rzuca się w oczy niż w przypadku peronów i może umknąć przy pobieżnej obserwacji. Tu wyraźnie widać odwrócenie np. w przypadku tekstury pobocza z białym pasem  „asphalt1_side1”.
Do exe 181003 włącznie wyświetlanie było prawidłowe.
Jeżeli jest to jakiś nieoczekiwany skutek uboczny nowego mapowania podsypek rozjazdów (wprowadzonego właśnie w exe 181005), to melduję, że błędy występują zarówno przy włączonym jak i wyłączonym mapowaniu.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1826 dnia: 11 Października 2018, 17:31:54 »
Przestawilo sie przy okazji prac nad szynami i tak juz zostalo. Dalem w poscie wyzej w zalaczniku nowa wersje, mapowanie powinno byc tam juz naprawione.

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1827 dnia: 11 Października 2018, 17:54:32 »
Dzięki za błyskawiczną reakcję. Na ostatnim exe jest znowu OK.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1828 dnia: 12 Października 2018, 21:31:03 »
A która konkretnie wersja exe jest użyta w ostatniej paczce 10.2018?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1829 dnia: 12 Października 2018, 22:40:30 »
18.1011 plus modyfikacje ktore sa na galazce Milka7

w dzisiejszym uaktualnieniu:

- eksperymentalnie, ai przy zmianie kierunku nie powinna przejmowac sie potencjalnie przejechanym sygnalem stop

- poprawka, usunieta potencjalna przyczyna wysypow przy rysowaniu ekranow pythona

- poprawka, panowie technicy wieszajacy trakcje powinni prawidlowo zaczepiac wszystkie uchwyty