Wielkie dzięki, "niepoważne" W4 rzeczywiście ponownie są traktowane serio.
A troszkę "poważniej" o W4 w symulatorze:) Obecnie funkcjonalności związane z tymi wskaźnikami są właściwie jedynym mechanizmem pozwalającym na rozsądną obsługę rozkładów jazdy, niezależnie od tego czy chodzi o pociągi pasażerskie, czy towarowe. Jeśli idzie o ruch pasażerski, to wszystkie te sprytne własności związane z W4, jak wybór miejsca zatrzymania, strona otwarcia drzwi itd. są przydatne w sposób oczywisty. Ale w ruchu towarowym już niekoniecznie - zwłaszcza strona rozładunku. Mając na uwadze obsługę rozkładów jazdy, W4 (niewidoczne) na torach towarowych mają największy sens tylko na torach głównych, gdzie trudno oczekiwać czynności ładunkowych.
Zresztą zastosowanie tego jedynego mechanizmu dla wszystkich rodzajów ruchu pociągowego niesie za sobą pewne komplikacje w przypadku prób odwzorowania realistycznych układów torowych. Weźmy na przykład stację z peronami znajdującymi się w pobliżu jednej głowicy rozjazdowej i wszystkie tory główne przechodzą przy peronach. Jeżeli w rzeczywistości na stacji takiej mają miejsce rozkładowe zatrzymania pociągów towarowych, to łatwo zauważyć, że np. przy wjeździe od strony głowicy przyperonowej, pociąg towarowy zatrzyma się w peronach z końcem za głowicą, być może jeszcze na szlaku. Jest jeszcze znacznie więcej różnych dziwnych sytuacji. Dotyczy to szczególnie przypadków, gdzie w realnych rozkładach jazdy występuje jednolita nazwa stacji, to znaczy jeśli nazwy takie nie uwzględniają różnych rejonów stacji. I tu trzeba iść na kompromis - wbrew faktom trzeba samemu stosować różne nazwy (modyfikacje nazwy realnej) dla wpisów w RJ i W4, żeby jakoś rozdzielić te różne rodzaje ruchu pociągowego.
Ale takie kompromisy są chyba nieuniknione, bo trudno sobie wyobrazić drugi, obok W4 sposób na obsługę rozkładów jazdy - bo niby jak AI mogłoby to właściwie rozpoznawać na podstawie analizy rozkładu.