Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1370542 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1440 dnia: 24 Czerwca 2018, 16:38:43 »
We wszystkich pojazdach są ze 3-4 nieobsługiwane przełączniki na linii radia. Jest domyślnie na on dla ułatwienia od czasów gdy da się je wyłączyć. Zasilacz radia, czasami wyłącznik rozdzielacza, pakieciak rozdzielacza, wyłącznik odbiornika...
Mój kanał youtube

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1441 dnia: 24 Czerwca 2018, 17:59:33 »
Ale na razie można było by przestawić żeby radio było wyłączone na starcie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1442 dnia: 24 Czerwca 2018, 22:59:59 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, AI powinno ponownie powaznie traktowac niepowazne W4

- dobra zmiana, przygotowane przez youby tajemnicze poprawki wydajnosci falownikow

- w ramach koncertu zyczen, panel F11 wyswietla odleglosc miedzy aktualna pozycja kamery i polozeniem ostatnio wybranego elementu scenerii

- funkcjonalnosc, w trybie edycji (aktywny panel F11) i przy zalaczonym trybie debug wyswietlane sa takze zdefiniowane w scenerii komorki pamieci; tak jak pozostale elementy scenerii moga byc one "wybrane" kliknieciem myszy

- funkcjonalnosc, panel F11 wyswietla podstawowe informacje dla aktualnie wybranego obiektu 3d lub komorki pamieci

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1443 dnia: 25 Czerwca 2018, 17:28:04 »
Wielkie dzięki, "niepoważne" W4 rzeczywiście ponownie są traktowane serio.

A troszkę "poważniej" o W4 w symulatorze:) Obecnie funkcjonalności związane z tymi wskaźnikami są właściwie jedynym  mechanizmem pozwalającym na rozsądną obsługę rozkładów jazdy, niezależnie od tego czy chodzi o pociągi pasażerskie,  czy towarowe. Jeśli idzie o ruch pasażerski, to wszystkie te sprytne własności związane z W4, jak wybór miejsca  zatrzymania, strona otwarcia drzwi itd. są przydatne w sposób oczywisty. Ale w ruchu towarowym już niekoniecznie -  zwłaszcza strona rozładunku. Mając na uwadze obsługę rozkładów jazdy, W4 (niewidoczne) na torach towarowych mają  największy sens tylko na torach głównych, gdzie trudno oczekiwać czynności ładunkowych.

Zresztą zastosowanie tego jedynego mechanizmu dla wszystkich rodzajów ruchu pociągowego niesie za sobą pewne  komplikacje w przypadku prób odwzorowania realistycznych układów torowych. Weźmy na przykład stację z peronami  znajdującymi się w pobliżu jednej głowicy rozjazdowej i wszystkie tory główne przechodzą przy peronach. Jeżeli w  rzeczywistości na stacji takiej mają miejsce rozkładowe zatrzymania pociągów towarowych, to łatwo zauważyć, że np.  przy wjeździe od strony głowicy przyperonowej, pociąg towarowy zatrzyma się w peronach z końcem za głowicą, być może  jeszcze na szlaku. Jest jeszcze znacznie więcej różnych dziwnych sytuacji. Dotyczy to szczególnie przypadków, gdzie w  realnych rozkładach jazdy występuje jednolita nazwa stacji, to znaczy jeśli nazwy takie nie uwzględniają różnych  rejonów stacji. I tu trzeba iść na kompromis - wbrew faktom trzeba samemu stosować różne nazwy (modyfikacje nazwy  realnej) dla wpisów w RJ i W4, żeby jakoś rozdzielić te różne rodzaje ruchu pociągowego.
Ale takie kompromisy są chyba nieuniknione, bo trudno sobie wyobrazić drugi, obok W4 sposób na obsługę rozkładów jazdy  - bo niby jak AI mogłoby to właściwie rozpoznawać na podstawie analizy rozkładu.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1444 dnia: 25 Czerwca 2018, 17:36:30 »
Może odczytywać kategorię pociągu  rozkładu i determinować czy ma używać W4 czy nie.
Mój kanał youtube

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1445 dnia: 25 Czerwca 2018, 17:50:05 »
Owszem, ale to by mogło lawino komplikować sytuację, np. symbole kategorii pociągów zmieniały się wiele razy nawet tylko w ostatnich dwóch dekadach, niektóre były efemeryczne. Trzeba by też uwzględniać różne pociągi służbowe, robocze a tu zmiany symboli i samych kategorii były szczególnie liczne, itp., itd. Z mojego punktu widzenia stosowanie W4 też dla innych niż pasażerski rodzajów ruchu jest w porządku, mimo takich, czy innych niedogodności.
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1446 dnia: 25 Czerwca 2018, 18:06:57 »
Ja nie bardzo rozumiem potrzebe stosowania 'zerowych' W4 do kontrolowania postojow pociagow towarowych -- jesli nie jest to postoj na torze, ktory umozliwia rozladunek (w takiej sytuacji moze zajsc potrzeba zahamowania w konkretnym miejscu) dlaczego pociag towarowy ma stawac w jakims tam miejscu zamiast po prostu pod semaforem?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1447 dnia: 25 Czerwca 2018, 18:10:03 »
Chodzi o to, że posterunki mają techniczne W4 do odhaczania rozkładu. Gdy towarowemu się wpisze postój w rozkład, to stanie na takim albo w peronie, zamiast dociągnąć do semafora.
Jeśli gdzieś wstawiałem w4 na stacji towarowej, czyniłem to w linii semaforów wyjazdowych. Na podg gdzie bądź ale tam nikt rozkładowo nie staje.
Mój kanał youtube

Offline MW

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1448 dnia: 25 Czerwca 2018, 18:38:02 »
To dla jednolitości obsługi RJ. Jeśli w realnym RJ towaru jest np. rozkładowy postój na stacji A z przyjazdem o godzinie  X i odjazdem o godz. Y, to chciałbym to odwzorować w symulatorowym RJ. Jeżeli zajdzie np. sytuacja  opisana wyżej, to pociąg zatrzyma się w peronach z ogonem na szlaku. Sytuacja taka nie zajdzie jeśli w maszynowym RJ będzie przelot, i pociąg zatrzyma przed semaforem. Ale chciałbym, żeby mój RJ odpowiadał realnemu, a to by było odstępstwo. Podobnie z końcem jazdy rozkładowej. Niewidoczne W4 w torach towarowych umieszczam w bezpośredniej bliskości semaforów, co z zewnątrz wygląda jakby pociąg dojeżdżał do semafora. Podobnie niewidoczne W4 umieszczam np. na podg., choć z formalnej definicji W4 jest to bez sensu – robię to po to, żeby podg. był odwzorowany w RJ ,  był widoczny dla AI i aby rozkład się mógł przewijać. Jeszcze raz podkreślę, że takie podejście sprawdza mi się doskonale i uruchamiam testowo pociągi towarowe z dziesiątkami różnych rozkładów wzorowanych na realnych.

P.S. Widzę, że @Stele to już klarownie objaśnił.
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2018, 18:49:23 wysłana przez Stele »
Rekonstruowane wykresy ruchu z 2007 (2011)  r. dla OK-4 i przyległości: http://eu07.pl/userfiles/24693/_OK4_wykresy_ruchu_v7.7z

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1449 dnia: 25 Czerwca 2018, 21:55:26 »
Przeglądałem zgłoszenia na bugtrackerze i sprawdziłem to: https://wiki.eu07.pl/flyspray/task/170. Okazuje się, że dźwięk hebelka ogrzewania z kabiny B jest odtwarzany. Można go usłyszeć, gdy kamera jest na zewnątrz pojazdu, w pobliżu kabiny A. Wniosek mam taki, że dźwięk hebelka ogrzewania nie odtwarza się w kabinie B, tylko w kabinie A. Sprawdziłem kilka siódemek 303e oraz jeden ET22 i problem występuje na wszystkich tych losowo wybranych lokomotywach.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1450 dnia: 25 Czerwca 2018, 22:35:46 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, panel F11 wyswietla podstawowe informacje dla wybranego toru/drogi

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1451 dnia: 25 Czerwca 2018, 23:10:37 »
Przeglądałem zgłoszenia na bugtrackerze i sprawdziłem to: https://wiki.eu07.pl/flyspray/task/170. Okazuje się, że dźwięk hebelka ogrzewania z kabiny B jest odtwarzany. Można go usłyszeć, gdy kamera jest na zewnątrz pojazdu, w pobliżu kabiny A. Wniosek mam taki, że dźwięk hebelka ogrzewania nie odtwarza się w kabinie B, tylko w kabinie A. Sprawdziłem kilka siódemek 303e oraz jeden ET22 i problem występuje na wszystkich tych losowo wybranych lokomotywach.
To teraz zagadka - czemu ten jeden jedyny?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1452 dnia: 27 Czerwca 2018, 03:15:10 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pozycjonowanie dzwieku po zmianie kabiny powinno dzialac rowniez dla przelacznika ogrzewania

- eksperymentalnie, AI powinno zwracac baczniejsza uwage na obciazenie sieci trakcyjnej, potencjalnie redukujac liczba przeciazen przy duzym ruchu

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1453 dnia: 27 Czerwca 2018, 10:41:19 »
EXE 180626 nie działa wskazówka cylindra hamulcowego w ET41.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1454 dnia: 27 Czerwca 2018, 11:09:06 »
Z tym pozycjonowaniem dźwięku nadal jest coś nie tak (przynajmniej sprawdzałem na plikach t3d). Dzisiaj jechałem na EN57 i po zmianie kabiny przestał się odgrywać dźwięk hebelka przetwornicy i wyłącznika szybkiego w kabinie B (dźwięk był odtwarzany w w pobliżu przejścia między członem rb i s). Reszta działała. Następnie wyłączyłem baterie i dźwięk hebelka przetwornicy zaczął działać, natomiast hebelek WS-a nadal milczał. Wczoraj, jeszcze przed poprawką hebelka ogrzewania, po zmianie kabiny w SP45 umilkł dźwięk nastawnika kierunku oraz nastawnika jazdy. Dzisiaj już tego nie sprawdzałem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1455 dnia: 27 Czerwca 2018, 14:09:15 »
EXE 180626 nie działa wskazówka cylindra hamulcowego w ET41.
"U mnie dziala" ;/

Z tym pozycjonowaniem dźwięku nadal jest coś nie tak (przynajmniej sprawdzałem na plikach t3d).
Pozycjonowanie jest nieco bardziej skomplikowane w plikach t3d ze wzgledu na wystepujace w nich szamynstwa. Biorac pod uwage ze uzytkownik ma do czynienia z wersjami binarnym tych plikow, podchodze do tego z zalozeniem "jesli problem nie wystepuje w wersj e3d, to nie jest to problem" ;v

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1456 dnia: 27 Czerwca 2018, 14:57:04 »
Teraz jeszcze dodatkowo sprawdziłem na e3d i tutaj dźwięk hebelka WS-a również nie jest odtwarzany w kabinie B. Sprawdzone na jednostce EN57-1641.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1457 dnia: 27 Czerwca 2018, 15:54:05 »
Mhm, przycisk WSa, wylacznika przetwornicy i pare innych mialo ten sam blad co hebelek ogrzewania. Beda ogarniete w nastepnym uaktualnieniu.

edit
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pozycjonowanie dzwiekow powinno dzialac dla wszystkich przyciskow

- poprawka, pojazdy laczone kablami WN nie powinny blokowac restartu trafostacji

- lekcje dla ai, drobne modyfikacje zachowania przy obciazonej sieci trakcyjnej
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2018, 17:29:14 wysłana przez tmj »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 886
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1458 dnia: 29 Czerwca 2018, 19:55:03 »
Drobny problem na L053_wieczór, podczas manewrów 6dg w Sandomierzu. Lokomotywa ta ustawia pod semaforem partię wagonów, potem doczepia kolejne, po czym wyjeżdża na szlak. Problem polega na tym, że jak 6dg pcha wagony i chce je doczepić do już stojących, to cała ta operacja trwa około 5 minut. Do stojących wagonów podjeżdża z prędkością chyba 1 km/h lub niższą. Efekt jest taki, że podczas podczepiania ostatniej partii wagonów prędzej przypisany zostaje rozkład jazdy zanim lok się podczepi, przez co komenda podczepienia zostaje zignorowana, i pociąg wyjeżdża ze stacji zostawiając na torze część wagonów.

Problem występuje na pewno na exe z 22.06 i 28.06. Co ciekawe, w przypadku użycia SM42 zamiast 6dg czas doczepiania jest zauważalnie krótszy. Na exe z paczki problem w ogóle nie występuje - lokomotywa ostro podjeżdża do składu, hamuje do zera, po czym pozostały krótki odcinek delikatnie podjeżdża.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1459 dnia: 30 Czerwca 2018, 00:59:27 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wybrany kierunek jazdy nie powinien wplywac na sposob ustawienia swiatel trybu manewrowego przez AI

- lekcje dla AI, laczenie skladow powinno odbywac sie nieco energiczniej

- funkcjonalnosc, dodatkowy tryb (4) definiowania sposobu aktywacji submodeli "swiatel" w obiektach; tryb ten konfigurowany jest i dziala tak samo jak tryb 3, ale dodatkowo gwarantuje wylaczenie swiatla w poznych godzinach nocnych, od 1-ej do 6-ej rano. Powinno miec to to zastosowanie przy "oswietlaniu" np. budynkow mieszkalnych i przedzialow w wagonach sypialnych.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1460 dnia: 06 Lipca 2018, 20:49:33 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, w trybie edytora dostepne sa podstawowe operacje modyfikowania polozenia modeli 3d
-- klikniecie/przytrzymanie LPM na obiekcie i przesuwanie myszy = zmiana polozenia
-- klikniecie/przytrzymanie LPM na obiekcie i przesuwanie myszy gora/dol przy wcisnietym klawiszu Shift = zmiana polozenia w pionie
-- klikniecie/przytrzymanie LPM na obiekcie i przesuwanie myszy lewo/prawo przy wcisnietym klawiszu Ctrl = obrot

znane bledy, wypaczenia i ograniczenia:
- modyfikacje sa na razie aktywne tylko dla modeli 3d
- modyfikacje polozenia do poprawnego dzialania wymagaja obecnosci terenu
- modyfikacje dzialaja dla pojedynczych modeli; niektore elementy scenerii jak np. sygnalizatory skladaja sie z kilku odrebnych modeli, ktore wypadaloby by scalic do pojedynczych t3d/e3d (co poprawiloby dodatkowo lekko wydajnosc)
- przesuwane modele ustawiane sa domyslnie w taki sposob, ze plaszczyzna XZ modelu pokrywa sie z wysokoscia terenu w danym punkcie; niektore modele jak np. slupy trakcji zbudowane sa w ten sposob, ze plaszczyzna XZ pokrywa sie z wysokoscia zawieszenia trakcji. Ewentualne ustalenie co powinno dostosowac sie tutaj do czego i dalszej konwencji jest kwestia otwarta :v

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1461 dnia: 08 Lipca 2018, 23:33:10 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, jesli w promieniu dzialania eventlaunchera znajduje sie model 3d o takiej samej nazwie, wskazanie modelu mysza w trybie freefly i klikniecie na nim lewym przyciskiem aktywuje rzeczony eventlauncher (jesli launcher ma zdefiniowane dwa eventy, event nr 2 uruchamiany jest przez klikniecie z wcisnietym Shift)

- zestaw przygotowanych przez youby poprawek i ulepszen obslugi hamulca PN, EP, ED i kombinacji tychze

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1462 dnia: 09 Lipca 2018, 15:38:39 »
Nadal występują problemy z hamulcem w EN57 (https://wiki.eu07.pl/flyspray/task/152), nie wiem czy coś było w tej kwestii ruszane.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1463 dnia: 10 Lipca 2018, 01:36:14 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- funkcjonalnosc, opracowany przez youby dodatkowy (5) proporcjonalny tryb pracy sprzegla dla pojazdow z silnikiem diesla

- rozbudowa edytora:
-- mozliwosc zmiany polozenia komorek pamieci (komorki wyswietlane sa gdy aktywny jest tryb debug)
-- drobna modyfikacja sterowania:
--- tryb obrotu obiektu wywolywany jest wcisnieciem klawisza Alt
--- zmiana pozycji obiektu domyslnie nie wplywa na jego polozenie w pionie; wyrownanie polozenia w pionie do wysokosci terenu ma miejsce przy wcisnietym klawiszu Ctrl
--- wcisniecie klawisza Ctrl podczas obrotu obiektu "zaokragla" aktualny kat do najblizszej wielokrotnosci 15 stopni

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1464 dnia: 10 Lipca 2018, 22:23:48 »
Testowałem edytor i świetnie przesuwa się obiekty, czy będzie możliwość np. przesuwania punktów podwieszenia sieci trakcyjnej? Bo o ile słupy oraz wysięgniki przesuwa się bez problemu to nie można przesunąć samej sieci trakcyjnej.
T.N

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1465 dnia: 10 Lipca 2018, 23:17:08 »
Kiedyś pewnie będzie ;)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1466 dnia: 11 Lipca 2018, 17:10:29 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dobra zmiana, zmodyfikowane sterowanie mysza nastawnikiem jazdy i kranami hamulcow:
-- zmiana pozycji odbywa sie przez klikniecie na urzadzenie lewym przyciskiem myszy i przesunieciem jej w gore/dol przy wcisnietym przycisku. Przesuniecie w gore ("do przodu") przeklada sie na 'zwiekszenie predkosci' czyli zwiekszenie polozenia nastawnika lub zmniejszenie stopnia hamowania. Przesuniecie w dol ("do tylu") odwrotnie.
-- polozenie urzadzenia jest odczytywane bezposrednio z polozenia wskaznika myszy, co przeklada sie na bardziej intuicyjna predkosc zmiany pozycji zaleznie od 'sily' ruchu mysza
-- pozycje hamulcow sa kontrolowane tak jak w przypadku komunikacji z pulpitem, plynnie
-- pozytywnym efektem ubocznym jest wierniejsze odwzorowanie sterowania uzytego w EP05/ET40, tzn powrot nastawnika z ustawionej pozycji na pozycje zapadki dopiero po puszczeniu przycisku myszy, i mozliwosc 'recznego' trzymania nastawnika w pozadanej pozycji
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2018, 17:14:36 wysłana przez tmj »

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 523
  • W MaSzynie od 2009r. Maszynista IC
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1467 dnia: 11 Lipca 2018, 21:10:58 »
Przesuwanie myszą działa prawidłowo. Natomiast po kliknięciu Print Screen zrzuty ekranu nie zapisują się w folderze screenshots.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1468 dnia: 11 Lipca 2018, 22:26:02 »
Screeny od początku były tylko na gałązce Milka.
Mój kanał youtube

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1469 dnia: 12 Lipca 2018, 20:18:47 »
Obsługa nastawnika jazdy w ET40 ułatwia sterowanie. Jedyny minus to powrót nastawnikiem do ,,0". Musimy ciągnąć myszkę po stole. Jeżeli chodzi o hamulce to wolę poprzednie sterowanie lewy/prawy.
Z mojej strony proponuję trochę inne rozwiązanie. Sterowanie nastawnika jazdy dostosować pod pokrętło myszy, za to funkcję przybliżania zamienić ze strzałkami klawiatury przy pomocy klawisza Ctrl.
W przypadku nastawnika jazdy w ET40 zrobić uzależnienie, poprzez wciśnięcie pokrętła myszy i przytrzymaniu i pokręcenie kółkiem na wybraną pozycję. Gdy zapadka dojdzie, puszczamy.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.