Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 643708 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1080 dnia: 04 Marca 2018, 21:21:02 »
Też dziś jechałem na Całkowo 2 i drzwi od wagonów przestały się otwierać.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Carmelovy

  • Wiadomości: 519
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1081 dnia: 04 Marca 2018, 21:28:57 »
U mnie na scenariuszach z pospiesznym Warszawa - Wiliś też się nie otwierają.
https://www.youtube.com/channel/UCw1v6CajLi0qa0PH3zpB3dA "Odpowiadam za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś"

Mój sprzęt: Lenovo Y50-70 Intel Core i7 4710HQ 3,5GHz, Nvidia GeForce 860M 4GB VRAM,8GB RAM Dysk SSD 480GB GoodRAM,Windows 10 Home 64 bi

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1082 dnia: 05 Marca 2018, 14:11:41 »
Odpaliłem jednego z osobowych na Całkowie v2 zaczynającego w Janiszewie, dałem na początek pusty skład i po wjechaniu w perony Janiszewa nie otworzyły się drzwi do wagonów, a także nie widzę, żeby pojawił się jakikolwiek model ludzika w przedziałach. Dojechałem do kolejnego przystanku, to samo. Po zatrzymaniu się w peronach pojawia się komunikat loading/unloading in progress, ale nie widać żadnego tego efektu. Pod F3 jest cały czas wpis Load: 0 (0).
"U mnie dziala" (zalacznik)

Ktory to byl scenariusz i jaki sklad? Prowadzony przez AI, czy recznie?

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 940
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1083 dnia: 05 Marca 2018, 18:51:38 »
Ręcznie, przy prowadzeniu przez AI otwieranie drzwi działa. A misję, którą odpaliłem to osobA_jar, ale jechałem też kilka dni temu osobB_wil i było tak samo.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1084 dnia: 06 Marca 2018, 02:43:08 »
Aaa, glupie pytanie, ale czy masz aktualne .fiz dla wagonow pasazerskich z repozytorium? Wersje z paczki przynajmniej dla niektorych z nich maja skonfigurowane (blednie) OpenCtrl=DriverCtrl czyli "drzwi otwierane zdalnie guzikiem przez maszyniste" co w sytuacji gdy exe bierze teraz ten parametr pod uwage powoduje, ze wagony czekaja z otwarciem drzwi na sygnal, ktory w skladzie prowadzonym przez lokomotywe bez takiej kontroli z oczywistych powodow nie nadchodzi (przynajmniej gdy prowadzi czlowiek, bo AI w takiej sytuacji moze oszukiwac)
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2018, 02:44:28 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1085 dnia: 06 Marca 2018, 18:32:48 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- w ramach koncertu zyczen, dodana mozliwosc definiowania polozenia zrodel dzwieku motorow trakcyjnych i drzwi, podobnie jak definiowane bylo do tej pory polozenie osi pojazdu. Definicje umieszczane sa w nowej sekcji pliku .mmd, locations:

Przykladowy wpis:
locations:
 doors: -2.0 both 3.5 left end // para drzwi 2m od punkty srodkowego w strone czola pojazdu, pojedyncze drzwi po lewej stronie 3.5m za punktem srodkowym pojazdu
 tractionmotors: -4.0 4.0 end // lacznie 2 motory, zlokalizowane 4m przed i za punktem srodkowym pojazdu
endlocations
W przypadku drzwi podawane sa dwa parametry: przesuniecie od centralnego punktu modelu, i klucz definiujacy czy drzwi wystepuja po lewej ("left"), prawej ("right") lub obu ("both") stronach pojazdu.
W przypadku motorow trakcyjnych podawane jest tylko przesuniecie od centralnego punktu modelu; ewentualne przesuniecie wzdluz osi X i Y sa pobierane, razem z innymi parametrami, z definicji dzwieku w sekcji sounds:

(drobna uwaga, w przypadku motorow sensownie jest ograniczyc sie do definicji nie wiecej niz jednego zrodla na wozek, nawet jesli w obrebie danego wozka napedzanych jest wiecej osi)
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2018, 18:47:04 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1086 dnia: 08 Marca 2018, 17:19:05 »
W zwiazku z dniem kobiet, w dzisiejszym uaktualnieniu wszystkie sioodemki zostaly pomalowane w kwiatki...

a tak na serio:

- poprawka, informacja o stanie amperomierzy WN wyprowadzana na port szeregowy powinna byc zgodna z konfiguracja i/lub rzeczywistoscia

- przywrocone podawanie na porcie szeregowym informacji o hamowaniu i jezdzie z poborem pradu

- w ramach koncertu zyczen, w sekcji locations: pliku .mmd mozna okreslic polozenie wozkow pojazdu wpisem bogies: (ze skladnia taka sama jak dla tractionmotors: tzn lista przesuniec od punktu centralnego pojazdu, zakonczona kluczem end) Zdefiniowane w ten sposob wozki sa zrodlem dla dzwieku outernoise: docelowo moze takze innych dzwiekow.

(dla wozkow wspoldzielonych przez sasiednie czlony dobrze jest ograniczyc wpis dla wozka tylko dla jednego z czlonow, by uniknac efektu poglosu generowanego przy zlokalizowaniu tego samego dzwieku w bliskiej odleglosci)
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2018, 17:25:04 wysłana przez tmj »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 464
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1087 dnia: 08 Marca 2018, 18:46:48 »
U mnie również drzwi w wagonach nie otwierają się na żadnej scenerii. Dodatkowo kiedy uruchomię scenerię na lokomotywie spalinowej (obojętnie której) to po chwili fps spada do 1. Wraca do normy (czyli u mnie 50 fps) po koło 2 minutach. I tak za każdym razem więc myślę, że log nie potrzebny.
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1088 dnia: 08 Marca 2018, 19:00:26 »
To samo glupie pytanie co trzy posty wyzej, czy masz aktualne .fiz dla wagonow pasazerskich z repozytorium?

Nie obserwuje niestety u siebie zadnego spadku fps, nie mowiac juz o takim do poziomu 1 fps. Mimo wszystko log i errors moze okazac sie bardziej przydatny niz jego brak ;/

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 464
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1089 dnia: 08 Marca 2018, 23:07:51 »
Wrzucam ;)

Log był za duży więc poszedł na upload: http://eu07.pl/userfiles/22657/priv-log.txt
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1090 dnia: 08 Marca 2018, 23:36:00 »
Player train init: eu07-195
Chodzilo mi raczej o log z uruchamiania lokomotywy spalinowej, dla uproszczenia najlepiej z TD, jesli ten lag do 1 fps wystepuje na kazdej i wszedzie :>

edit
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, na port szeregowy wyprowadzany jest zgodnie z oczekiwaniem stan lampki wentylatorow oporowych

- eksperymentalnie, lekko rozjasniony kolor cieni

- w ramach koncertu zyczen, dodana obsluga komend pozwalajacych ustawic konkretne polozenie nastawnika kierunku
reverserforward none // pozycja jazdy do przodu nastawnika kierunku
reverserneutral none // pozycja neutralna nastawnika kierunku
reverserbackward none // pozycja jazdy do tylu nastawnika kierunku
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2018, 18:40:05 wysłana przez tmj »

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 464
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1091 dnia: 09 Marca 2018, 20:46:35 »
@tmj, niestety na TD ten problem nie występuje, a na wszystkich innych tak. Załączam log z całkowa v2. FPS spadł do zera (jak coś mam screeny). Zauważyłem również po odpaleniu l053 poranek, że w momencie kiedy przejeżdża obok mnie gagarin to dzieje się to samo.

Ps. Symulator wyłączyłem w momencie kiedy fps zaczął rosnąć.

http://eu07.pl/userfiles/22657/priv-log_1.txt
http://eu07.pl/userfiles/22657/priv-errors.txt

EDIT: Sprawdziłem teraz, że na wersji exe z dnia 23.02.2017 wszystko było okej, potem już kolejnych nie miałem. Jeszcze sprawdziłem 03.03 i również problem WYSTĘPUJE. Pobiorę i sprawdzę jeszcze jakieś między tymi datami.

EDIT2:  Sprawdzone. Owy błąd występuje już na wersji 27.02
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2018, 21:10:45 wysłana przez Wiggle »
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 506
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 171
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1092 dnia: 09 Marca 2018, 22:53:16 »
Ja bez żadnych problemów przejechałem z Orzechowa do Wilisia na SP42. Fakt, na samym początku gdy ustawiałem rozjazdy i szybko fruwałem po mapie były lekkie ścinki, ale trwało to może 10 sekund, potem bez żadnych problemów przez 2 godziny.
http://mareczek.szczecin.pl - Galeria Fotograficzna Mareczka

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 940
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1093 dnia: 10 Marca 2018, 13:39:24 »
Po zmianie wpisów dla wagonów faktycznie otwieranie drzwi zaczęło działać przy jeździe jako gracz. IMHO szkoda jednak, że wszystkie drzwi zamykają się od razu po wymianie pasażerów, nie zważając na godzinę odjazdu - w praktyce przecież w większości drzwi zostają otwarte, dopiero najczęściej konduktor je stopniowo zamyka na kilka chwil przed odjazdem. Poza tym w każdej sytuacji przynajmniej jedne pozostają otwarte do samego końca - przecież konduktor musi jakoś wejść po sygnale odjazdu.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2012
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1094 dnia: 10 Marca 2018, 13:44:43 »
Po zmianach w drzwiach nie da już się uruchomić jako maszynista w wagonie, cyknąć baterii i wachlować drzwiami z klawiatury. Było to szamaństwo, ale pomocne przy testach tekstury. :P
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1095 dnia: 10 Marca 2018, 14:50:46 »
Nie no, jak wszystkie drzwi sie zamykaly przy odjezdzie, to bylo narzekanie ze jest nierealistycznie; jak sie teraz zamykaja indywidualnie to tez jest narzekanie ze to nierealistyczne. Zdecydujcie sie ;d

Do testowania mozna zawsze przywrocic na chwile dla danego wagonu wpis typu obslugi DriverCtrl i wachlowac do woli?

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 464
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 136
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1096 dnia: 10 Marca 2018, 19:57:39 »
Tak z drzwiami jest okej. Tak jak w realu wystarczy się przejść na dworzec i zobaczyć. W Ostrowie nie spotkałem się, żeby konduktorzy czy kierownik zamykał większość składu. Ludzi wsiadają ostatni zamyka drzwi i jazda
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9036
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 561
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1097 dnia: 10 Marca 2018, 20:10:07 »
W niektórych wagonach drzwi zamykają się samodzielnnie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Waldi 1978

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1098 dnia: 10 Marca 2018, 20:57:36 »
Ja jestem codziennie we Wrocławiu (praca-dom dojazd pociągiem) I moim zdaniem teraz jak się zamykają drzwi jest ok. Co do obsługi pociągu też często widuję że np. konduktor leci do ostatniego wagonu aby po jakimś ludku zamknąć drzwi głownie w starszych wagonach. 

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2128
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 324
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1099 dnia: 11 Marca 2018, 07:36:30 »
Odpalenie którejkolwiek EP09, towarzyszy głuchota. Na wcześniejszych exe był głos. Nie dotyczy to samego pojazdu ale symka w ogóle. Coś jest nie tak.
Kolejna uwaga dotyczy drgań pojazdu. Są zbyt agresywne. Na EP09 bujanie kabiną jest, ale płynne. Porównałem teraz wersję z exe180131 i to było wprost idealne dla tych pojazdów. Naprawdę w tym przypadku poczułem się jak w realu.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 592
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 23
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1100 dnia: 11 Marca 2018, 08:24:04 »
Co do bujania to trzeba zmniejszyć wartości podane w mmd, bo teraz exe generuje bujanie. Wiem bo ściągnąłem unoffa z chomika Epka i bujanie było masakryczne, zastosowałem wpis z siódemek i było ok.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2018, 08:26:34 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4039
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 189
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1101 dnia: 11 Marca 2018, 15:20:12 »
Jak cos trzeba zapdejtowac to daj znac co dokladnie. Ostatnio dawalem tam ep23 i ep40. Dobrze by bylo by byly te rzeczy aktualne.
http://eu07.pl/userfiles/212/priv-ep23c.jpg
http://eu07.pl/userfiles/212/priv-ep23a.jpg
Na byczku troszke buja. Parametry wzialem zywcem z et22.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2018, 15:30:56 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3764
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2269
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1102 dnia: 11 Marca 2018, 16:02:28 »
Dla EP09 dalem u siebie
mechspring: 150.0 0.02  0.45 0.225 0.015  0.75  0.05 0.01

i z tymi wartosciami jest chyba niezle, w sensie rzuca sporo ale bez przesady.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, tekstury wymienne powinny byc ladowane takze gdy nazwa tekstury podana jest z rozszerzeniem

- poprawka, proba ladowania danego modelu 3d powinna byc wykonywana tylko raz na uruchomienie, zamiast wpedzac linuksy w stan podzawalowy

- w ramach koncertu zyczen, stan lampki radiostopu podawany jest w danych wyprowadzanych na port szeregowy

Offline miko22

  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • PKP - Kolej Polska
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1103 dnia: 11 Marca 2018, 20:09:09 »
Czy wpis w *.ini soundenabled no nie powinien wyłączać jedynie przestrzennego odgrywania dźwięków zamiast odgrywania dźwięków przestrzennych? Chodzi mi o to, że kiedy ustawię na "no", przestaje w ogóle odgrywać dźwięki, zamiast odgrywać je bez pozycjonowania. Log -> http://eu07.pl/userfiles/21606/priv-log_td_20180311_1954.txt
Dodatkowo zauważyłem, że znowu jest problem z użyciem przyhamowania przeciwpoślizgowego po użyciu udluźniacza. Kiedyś to już było naprawione, a teraz przyhamowanie ponownie nie chce działać/działa opornie.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2012
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1104 dnia: 11 Marca 2018, 20:11:17 »
Ten soundenabled to parametr stary jak dźwięki w maszynie. Aż dziw, że jeszcze jakkolwiek działa.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • PKP - Kolej Polska
  • Otrzymane polubienia: 173
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1105 dnia: 11 Marca 2018, 20:15:49 »
No w *.ini jest domyślnie wpis: "soundenabled yes // (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych". Na 7 głośnikach efekt przestrzenny jest podobno super (sam jeszcze nie miałem okazji posłuchać), ale na 2 jakimi dysponuję, prawie nie słychać przetwornic, sprężarek i wielu innych odgłosów lokomotywy, więc chciałem na razie wyłączyć, żeby na najbliższej wystawie z pulpitem było to słychać.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2012
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1106 dnia: 11 Marca 2018, 20:18:53 »
Ale ten parametr nie ma z tym nic wspólnego. Choć można by go dostosować, jeśli openAL pozwala na takiego switcha.
Pogrzeb w ustawieniach sterownika audio. Upewnij się, że masz ustawione stereo. Włącz korektory virtaul surround. Musisz jakoś przesunąć tył do przodu by go tak nie wyciszało.
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 905
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1107 dnia: 11 Marca 2018, 20:43:47 »
Nie no, jak wszystkie drzwi sie zamykaly przy odjezdzie, to bylo narzekanie ze jest nierealistycznie; jak sie teraz zamykaja indywidualnie to tez jest narzekanie ze to nierealistyczne. Zdecydujcie sie ;d
Jakby nie było to zamykanie w każdym wagonie obu drzwi jednocześnie także jest nierealistyczne. A zmiana tego wymagałaby gigantycznych zmian w EXE, praktycznie przewrócenia go do góry nogami (obecnie na każdy pojazd jest tylko jedna flaga od wszystkich drzwi z danej strony). Dlatego myślę, że obecnie i tak jest nieźle i nie ma sensu tego zmieniać. To nie symulator pasażera, ani Miłośnika Kolei, który sobie lata po stacji i cyka zdjęcia pociągom. :P
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2018, 20:44:51 wysłana przez jakubg1 »
Nie jestem helpdeskiem!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2128
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 324
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1108 dnia: 11 Marca 2018, 20:46:29 »
Kolega Kuba słyszał coś o centralnym zamykaniu drzwi? Dziękuję.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 905
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1109 dnia: 11 Marca 2018, 20:52:35 »
Kolega @EU40 słyszał że nie zawsze i nie wszędzie to działa? Dziękuję.
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2018, 20:55:59 wysłana przez jakubg1 »
Nie jestem helpdeskiem!