Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1376101 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1050 dnia: 21 Lutego 2018, 21:32:00 »
Odkryłem kolejne szamaństwo w obsłudze drzwi.
Drzwi są cały czas liczone względem czoła A. Gdy siedzimy w kabinie B, to te po naszej prawej są lewymi dla pojazdu nadal.
Siedząc w kabinie B mamy odwróconą kontrolę nad drzwiami z klawiatury. Czyli > otwiera drzwi po naszej prawej, to jest lewe pojazdu.
Gdy klikniemy guzik, pokazuje się etykieta "drzwi lewe" i animuje się przeciwny.
W mmd jest to zrobione następująco:
door_left_sw: drzwiprawe rot -0.2 0 0.2
door_right_sw: drzwilewe rot -0.2 0 0.2
Wypadałoby to jakoś naprostować.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1051 dnia: 21 Lutego 2018, 23:27:53 »
Jesli dobrze pamietam, to drzwi zaszamanilem zeby nie trzeba bylo modyfikowac mmd tylnych kabin ale zeby jeden przycisk na klawiaturze zawsze otwieral drzwi po tej samej stronie uzytkownika, przed wprowadzeniem obslugi mysza. Teraz gdy sa przyciski klikalne to wylazlo ;d

Zeby to zunifikowac trzeba bedzie w koncu zamienic przypisanie submodeli przyciskow w tylnej kabinie (tak zeby dotychczasowy lewy byl prawym i odwrotnie) i usunac z exe szamanstwo. Exe moge sie zajac, ale mmd najlepiej gdyby uporzadkowal ktos inny, kto moze je puscic na repo itepede.

W miedzyczasie, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- szamanstwu mowimy stanowcze nie, usuniete kombinowanie z pantografami dla ET41, dopasowane do zmian dla wersji v2 przeprowadzonych przez Szoguna. W efekcie ET41 powinien poprawnie ustawiac konfiguracje pantografow, niezaleznie od kierunku jazdy i orientacji czlonow

- poprawka, kalkulacja koloru mgly powinna byc nieco bardziej dopasowana do koloru horyzontu

- eksperymentalnie, dodane lekkie rzucanie kabina (a wlasciwie kamera) przy rozruchu i/lub wolnych obrotach silnika dla pojazdow z silnikiem diesla. Zauwazalne najlatwiej w SM42 i ST43

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1052 dnia: 21 Lutego 2018, 23:37:53 »
Teraz nazwa wibratorek jest uzasadniona. Są jakieś parametry konfiguracyjne do tego efektu?
Drzwi w mmd ezetów ogarnę.
------------
Jeden defekt wibrowania zauważyłem. Po wejściu na obroty, przy których wibracje zanikają, cała kabina przechyla się widocznie na jedną stronę, zamiast ustawiać się na środku. Przy ST43 na prawo, przy ST44 na lewo, ale to pewnie losowe.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2018, 23:51:31 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1053 dnia: 22 Lutego 2018, 00:08:49 »
Na razie nie, bo nie wiedzialem czy efekt sie przyjmie; jesli tak to cos mu sie da dorobic, z poziomu mmd chyba bo tam juz siedza parametry rzucania kamera ogolnie.

Przechylenia teoretycznie byc nie powinno, ale jak widac teoria sobie a praktyka sobie, sprobuje zerknac ;v

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1054 dnia: 22 Lutego 2018, 13:39:48 »
Podczas testowania nowych runningnoise dla 111A_v2 wpadłem na pomysł, by otwieranie i zamykanie drzwi w wagonach odbywało się w różnym czasie. Nigdy niema tak, by w wszystkich wagonach drzwi otworzyły czy zamknęły się jednocześnie. inaczej jest zdaje się, kiedy drzwi są odskokowo przesuwne. Tam z tego co zauważyłem można podać komendę zamykania. Robi to kierpoć. Chyba, że źle zauważyłem.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1055 dnia: 22 Lutego 2018, 15:43:13 »
Z tego co pamiętam kiedyś jadąc jakimś drugoklasowcem nikt po wyjściu z wagonu nie zamknął drzwi. Po tym jak pociąg ruszył drzwi z impetem sie zamknęły same.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1056 dnia: 23 Lutego 2018, 13:23:37 »
Bo zdalne sterowanie zamknięciem drzwi występuje również w przypadku drzwi skrzydłowo-łamanych, nie korzysta się z tego na ogół bo w starych wagonach mechanizm ten nie był jakoś wybitnie serwisowany i często zamiast robić domknięcie w ostatniej fazie z dużą siłą zatrzaskują się od razu co może spowodować zranienie pasażera.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1057 dnia: 23 Lutego 2018, 18:14:52 »
Kontynuując offtop. Kto obsługiwał te domykanie? Czy może było ono w jakiś sposób zautomatyzowane?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1058 dnia: 23 Lutego 2018, 18:27:16 »
Wujek google twierdzi ze
Cytuj
Niektóre 111A mają automatyczne zamykanie drzwi, sterowanie centralnie poprzez przewód sterowanie UIC. Zamykaniem kieruje kierownik pociągu (przy drzwiach wejściowych jest odpowiedni przełącznik, którego użycie powoduje zamknięcie drzwi całego składu, poza drzwiami z których podawany jest sygnał zamknięcia). Ale tak na prawdę w mało którym 111A to jest, a jeszcze mniejsza jest ilość tych, w których to w działa lub jest wykorzystywane.

tutaj mozna zobaczyc mechanizm w akcji, w 110Ac:



Co do samego zamykania, to po wprowadzeniu obslugi pasazerow jest na miejscu gdzies tak 1/3 systemu na podstawie ktorego drzwi w wagonach beda sie otwieraly/zamykaly indywidualnie po przeprowadzeniu procesu ladowania. Z tym ze trzeba bedzie przy okazji wprowadzic dodatkowe specyfikacje obslugi do .fiz i uaktualnic je dla wiekszosci wagonow pasazerskich chyba, bo na razie jak patrze to wszystko ma jak leci DriverCtrl.
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2018, 18:30:57 wysłana przez tmj »

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1059 dnia: 23 Lutego 2018, 20:10:28 »
Ja jeszcze nie spotkałem się z działającym mechanizmem w zwykłej 111A. Czy jest inny wpis oprócz "driverCtrl"?
Prawda jest okruchem lodu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1060 dnia: 23 Lutego 2018, 20:44:10 »
Wpisów to jest pełno, nawet dla drzwi z timerem zamykania. Kwestia, czy którykolwiek z nich cokolwiek robił do tej pory.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1061 dnia: 23 Lutego 2018, 21:12:49 »
Na ile moge powiedziec, w exe rozpoznawane sa tylko dwa typy wpisow:

- dla otwierania (OpenCtrl) rozpoznawany jest DriverCtrl

- dla zamykania (CloseCtrl) rozpoznawane sa DrviverCtrl i AutomaticCtrl

brak wpisu powoduje uznanie drzwi za obslugiwane 'recznie' przez pasazerow.

Metoda zamykania nie jest na ten moment do niczego wykorzystywana. Metoda otwierania jest wykorzystywana do sprawdzenia czy AI/uzytkownik moze otworzyc drzwi w danym skladzie, i uzywana jest dosc szamansko.

edit
z innej beczki, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przelaczniki otwierania drzwi powinny byc teraz animowane jak trzeba rowniez przy obsludze mysza; uwaga: wymaga zamiany przypisanych do przyciskow submodeli w tylnej kabinie

- poprawka, kamera w kabinie pojazdu powinna po podrygach wracac do pozycji neutralnej

- w ramach koncertu zyczen, dodana parametryzacja rzucania pojazdem przez pracujacy silnik diesla. Dokonywana przez opcjonalny wpis .mmd o skladni nastepujacej (i sztywnej, bo zrobione na leniwca)
enginespring: 2.0 1.5 0.3 10.0 0.5 // wartosci domyslne
gdzie parametry to:
-- modyfikator sily rzucania
-- obroty silnika / sekunde, od ktorych zaczyna sie efekt rzucania pojazdem
-- predkosc narastania sily rzucania
-- obroty silnika / sekunde, od ktorych efekt rzucania zaczyna zanikac
-- predkosc wygasania efektu

- w ramach koncertu zyczen na bis, dodana mozliwosc konfigurowania dla danego pojazdu wielkosci podkucia kol. Konfiguracja umieszczana jest podobnie jak parametry hamulca we wpisie trainset, z nastepujaca skladnia:
WFxRyPz
gdzie parametry to:
-- x: "gwarantowana" wielkosc podkucia w mm
-- Ry: opcjonalnie, podkucie bedzie losowo zwiekszone o 0-y mm
-- Pz: opcjonalnie, prawdopobienstwo podkucia pojazdu wynosi z%

np wpis WF10R5P35 oznacza 35% 'szansy' ze pojazd bedzie mial podkucie w rozmiarze 10-15 mm
« Ostatnia zmiana: 23 Lutego 2018, 22:05:49 wysłana przez tmj »

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1062 dnia: 24 Lutego 2018, 01:55:45 »
Wita.
@Tmj po włączeniu efektu Dopplera, zaobserwowałem że czasem dźwięki ulegają zniekształceniom, mianowicie wzrasta ich częstotliwość. Na przykład sprężarka w ET22, przetwornica w kiblu. Nie zawsze to występuje, a wywołane jest najczęściej podczas latania po scenerii, bądź po wyjściu i ponownym wejściu do pojazdu przy pomocy F4.
Pozdrawiam. 
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2018, 15:17:04 wysłana przez CX MANIAK »

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6288
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2212
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1063 dnia: 24 Lutego 2018, 07:32:26 »
Bo to właśnie jest efekt Dopplera.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1064 dnia: 24 Lutego 2018, 15:26:12 »
Nie, no na czym polega efekt Dopplera to ja wiem. Zdarza się tak, że zmiana częstotliwości występuje również, gdy źródło dźwięku nie przemieszcza się względem słuchacza. Na przykład podczas jazdy w kabinie. Zauważyłem to np. przy dźwięku sprężarki w ET22. Praca jest zniekształcona, natomiast dźwięk wyłączenia jest już w normie.   

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1065 dnia: 25 Lutego 2018, 12:13:31 »
Coś zmieniło się w obsłudze przycisków Num3 i Num9? Na obecnym exe nie da się prawidłowo zahamować kiblem, bo jednokrotne wciśnięcie Num3 powoduje wzrost ciśnienia w cylindrze hamulcowym, a dwukrotne wciśnięcie Num3 (licząc od pozycji "jazda") powoduje przejście hamulca na pozycję odcięcia. W efekcie nie ma możliwości zmniejszenia ciśnienia w przewodzie głównym do pewnej wartości, tak jak można było to zrobić dotychczas. Ponadto wydaje mi się, że wciskając Num3 i Num9 na siódemkach kran hamulca przesuwa się wolniej niż przedtem. Być może takie złudzenie, ale nie wiem.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1066 dnia: 25 Lutego 2018, 12:21:58 »
Zmniejszanie ciśnienia w PG powinno następować na pozycjach powyżej 4,0 do 5,0.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1067 dnia: 25 Lutego 2018, 12:26:41 »
Zobacz co masz jako brakestep w ini. Milek tam namieszał, bo ma zmienioną obsługę względem tmj, ale chyba i tak nie na wszystkich kranach.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1068 dnia: 25 Lutego 2018, 12:43:18 »
Było ustawione 3.0. Zmieniłem na 1.0 i jest w porządku. Tak to jest jak na bieżąco nie przegląda się zmian w exe i na repo.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1069 dnia: 27 Lutego 2018, 01:08:55 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- wsiadanie i wysiadanie pasazerow na przystankach odbywa sie z predkoscia zdefiniowana w pliku .fiz dla danego pojazdu (lub dwukrotnie szybciej, gdy uzywane sa perony po obu stronach)

- istnieje mozliwosc zdefiniowania dzwiekow odtwarzanych gdy nastepuje wyladunek lub zaladunek. Dzwieki definiowane sa w sekcji sounds pliku .mmd jako unloading: (przy wysiadaniu/wyladunku) i loading: (przy wsiadaniu/zaladunku)

- przy definiowaniu typu obslugi drzwi pojadu w pliku .fiz rozpoznawane sa nastepujace typy
Passenger // typ domyslny przy braku definicji; drzwi sa otwierane/zamykane recznie, ignoruja ewentualne zdalne komendy
AutomaticCtrl // drzwi dzialaja automatycznie (ta odmiana nie jest zaimplementowana w pelni)
DriverCtrl // drzwi kontrolowane sa przez mechanika prowadzacego sklad, i reaguja tylko na zdalne komendy
Conductor // drzwi kontrolowane sa przez kierownika pociagu, reaguja tylko na zdalne komendy
Mixed // drzwi moga byc otwierane/zamykane zarowno recznie, jak i zdalnie
Dla wagonu pasazerskiego 11x definicje typow to zazwyczaj OpenCtrl=Passenger CloseCtrl=Mixed (otwierane recznie, zamykane glownie recznie ale opcjonalnie rowniez zdalnie, przez kierownika pociagu)  W przypadku wagonow z drzwiami przesuwnymi kontrolowanymi zdalnie przez konduktora lub z lokomotywy sensowna definicja to zapewne OpenCtrl=Conductor CloseCtrl=Conductor

(roznica praktyczna jest taka, ze wagony w ktorych drzwi obslugiwane sa recznie otwieraja i zamykaja drzwi indywidualnie na podstawie ilosci wsiadajacych i/lub wysiadajacych do nich pasazerow, zamiast wszystkie rownoczesnie)

(rozroznienie miedzy Driver i Conductor w wagonach nie ma praktycznego znaczenia, i jest glownie po to, by mozna bylo poinformowac exe czy dana lokomotywa ciagnaca sklad moze wysylac komendy zdalne, tzn. czy w przypadku skladu prowadzonego przez czlowieka ma samo otwierac drzwi w wagonach skonfigurowanych do obslugi "zdalnej", czy tez zostawic to w gestii uzytkownika)

edit
drobne uaktualnienie do uaktualnienia :d

- poprawka, wysiadajacy pasazerowie nie powinni sie juz slimaczyc

- lekcje dla ai, wirtualny maszynista zamyka drzwi dopiero przy faktycznym odjezdzie, zamiast bazowac na poboznym zyczeniu odjazdu
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2018, 17:10:32 wysłana przez tmj »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1070 dnia: 01 Marca 2018, 16:53:30 »
Nowy miesiac, nowe uaktualnienie ;d

- szamynstwu mowimy stanowcze nie, zalaczanie baterii w wagonach nie powinno byc juz uzaleznione od typu drzwi lokomotywy

- dodana mozliwosc wylaczenia sprzetowej kompresji dla tekstur tga, przygotowana przez Milka7. Konfiguracji dokonuje sie wpisem w .ini
compresstex no // domyslnie yes

- rozbudowana wersja ekranu informacyjnego F1 wyswietla czas postoju potrzebny do zakonczenia operacji wsiadania/wysiadania lub zmiany ladunku

Offline ELEKTRYK

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1071 dnia: 01 Marca 2018, 17:25:45 »
Być może coś mnie ominęło, ale jak odpalić BR285, próbuję na wszelkie sposoby i nic. Na .exe od Milka7 startuje bez problemu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1072 dnia: 01 Marca 2018, 17:28:20 »
Ano nie odpalisz. Otwórz plik fiz i w wierszu 14 zmień ConverterStartDelay=10 na zero. Choć stara metoda bardziej udawała rzeczywistość. :/
Mój kanał youtube

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1073 dnia: 01 Marca 2018, 18:38:58 »
Mam Pytanie w sprawie Rp1, Mianowicie w kabinie lokomotywy nie słyszę Syreny, nie słyszę również pracy sprężarki i przetwornicy, kiedy odwrócę kamerę wszystko słychać (w kierunku przedziału silnikowego) czy to wina exe ? Z góry dziękuję  za odpowiedź.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1074 dnia: 01 Marca 2018, 18:47:22 »
Raczej sterownika audio. Masz ustawione głośniki zgodnie z fizycznym stanem? Bo jak sobie ustawisz na 5:1 i podepniesz tylko przednie, to ci dźwięki z tyłu wyciszy. Pobaw się też balansem udawania dźwięku przestrzennego, by więcej szlo w przednie kanały, aż będziesz zadowolony.
Mój kanał youtube

Offline miloszko

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1075 dnia: 01 Marca 2018, 18:57:24 »
Wielkie Dzięki, przestawiłem z kwadrafonicznego na 5:1 i wszystko działa poprawnie.

Offline ELEKTRYK

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1076 dnia: 01 Marca 2018, 19:06:40 »
Ano nie odpalisz. Otwórz plik fiz i w wierszu 14 zmień ConverterStartDelay=10 na zero. Choć stara metoda bardziej udawała rzeczywistość. :/
Wielkie dzięki, już odpala i do tego trzęsie się jak galareta przy starcie :-)

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1077 dnia: 03 Marca 2018, 18:38:35 »
Dziwna sprawa ale na najnowszym exe pantografy w ET41 podnoszą się niewłaściwie przy standardowym wpisie sprzęgów w Rainsted, czy może coś robię źle? I z innej beczki problem z opuszczaniem pantografu Ww ET41 załatwiłem takim wpisem w fiz:
Switches: Pantograph=Continuos
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2018, 18:40:32 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1078 dnia: 03 Marca 2018, 18:44:58 »
ET41 bylo niedawno odszamanione przez Szoguna i dodatkowo w exe; poprawnie dzialajaca wersja modelu jest w repozytorium, https://wiki.eu07.pl/websvn/listing.php?repname=pctga

Odszamanienie usunelo problem z opuszczaniem pantografow wlasnie, plus odwrotne dzialanie w przypadku jazdy w kierunku czlonu B.

edit
Z innej beczki, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, uprzadkowane nieco wyszukiwanie przez exe przy wczytywaniu modeli i tekstur; w przypadku tekstur, wyszukiwanie przeprowadzane jest:
-- wzgledem katalogu aktualnie wczytywanego modelu
-- bezposrednio w podanej lokacji
-- wzgledem katalogu domyslnego dla tekstur

w przypadku modeli wyszukiwanie przeprowadzane jest:
-- w podanej lokacji
-- wzgledem katalogu domyslnego dla modeli

(teoretycznie tak powinno byc do tej pory, ale w praktyce bylo z tym roznie; poprawka teoretycznie(tm) nie powinna spowodowac problemow, w praktyce cos tam moze przestac sie przestac wczytywac, w takiej sytuacji prosze krzyczec. Poprawki wymagal np. plik .mat dla domyslnego modelu nieba z katalogu textures/sky, wersja biezaca dostepna w pakiecie http://eu07.pl/userfiles/24014/bugs-eu07-data.rar )
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2018, 22:05:21 wysłana przez tmj »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #1079 dnia: 04 Marca 2018, 19:29:37 »
Odpaliłem jednego z osobowych na Całkowie v2 zaczynającego w Janiszewie, dałem na początek pusty skład i po wjechaniu w perony Janiszewa nie otworzyły się drzwi do wagonów, a także nie widzę, żeby pojawił się jakikolwiek model ludzika w przedziałach. Dojechałem do kolejnego przystanku, to samo. Po zatrzymaniu się w peronach pojawia się komunikat loading/unloading in progress, ale nie widać żadnego tego efektu. Pod F3 jest cały czas wpis Load: 0 (0).