Autor Wątek:  Najdłuższe składy pociągów  (Przeczytany 4012 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 57driver

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Najdłuższe składy pociągów
« dnia: 30 Czerwca 2017, 11:44:36 »
Witam. W tym wątku piszcie, gdzie spotkaliście się z wyjątkowo długim pociagiem, z ilu wagonów się składał, lub ile miał długości. Mój najdłuższy widziany pociąg miał 52 wagony 740 metrów w relacji Świdnica Przedmieście - Jaworzyna Śląska;-) pozdrowienia.

Offline jakubg1

  • Deweloper
  • Wiadomości: 590
  • Profilowe nie kłamie.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 113
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Czerwca 2017, 17:03:28 »
Wielokrotnie widziałem pociągi o długości rzędu 47-53 wagonów ciągnięte lokomotywami E6ACT lub 181 (ostatnio również ET40). Składy o długości 53 wagonów widziałem dwukrotnie, raz jakieś kilka lat temu ciągnięty przez E6ACT (numeru nie pamiętam, bodajże 007), a drugi całkiem niedawno (odnotowałem go 18 czerwca, była to 181 014-2). Oba te składy ciągnęły cysterny Lotosu i jechały w stronę gdańskiego portu.
Co do najdłuższych pasażerskich pociągów: w sezonie wakacyjnym 2 lata temu około 19:00 +/- 1 godzina jechał z Gdyni pociąg ekspresowy z 17 wagonami (wymieszane krótkie i długie, czasem można było spotkać YB) i ciągnięty przez jedną EP09. Nie wiem jaki ten pociąg miał numer, dokąd jechał i jaką miał nazwę (o ile w ogóle miał), ale wiem, że ta EP09 nieźle zdychała, kilka kilometrów po odjeździe z Gdańska wciąż mu buczały opory, warczał głośno silnik i jechał zdecydowanie wolniej niż inne ekspresy na tym samym szlaku. ;)
« Ostatnia zmiana: 30 Czerwca 2017, 17:17:08 wysłana przez jakubg1 »
MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
Wciąż czekam na zgłoszenia na PW na przerobienie kabiny en57iv, na hasler 160km/h, amperomierz 1000A oraz opcjonalnie ekran.
Nie ma kontaktu przez: Skype, TS, telefon, Discord. Nie rozmawiam głosowo.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2006
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 248
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Czerwca 2017, 21:58:02 »
To pewnie było przed 2014, kiedy podczas remontu linii na Gdynię łączono ,,Lajkonika" z innym składem. Tylko, że wówczas w środku składu była inna 09.
Obecnie długie są ,,Karpaty" od Krakowa do Gdyni. Jak dobry dzień to 14-cie wagonów znajdziesz na haku.
Z lat 90-tych pamiętam ,,Karkonosze" na 16-tu wagonach (na Wschodniej się nie mieściły 2 ostatnie).
Długi był też ,,Ost-West" i ,,Frankfurt". Też coś koło 15-16 pudełek.
Mam gdzieś też fotkę ,,Lecha" z 16-toma oliwkowymi wagonami, na czele z EP08-010.
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2017, 06:40:49 wysłana przez EU40 »

Online RoboBatman

  • Betatester
  • Wiadomości: 1189
  • Piszę opisy do tekstur.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lipca 2017, 12:18:20 »
TO może coś z mojego rejonu. Na szlaku kolejowym nr 65 (LHS) można często zobaczyć pociągi nawet o długości 55 węglarek i o masie maksymalnej 5000 ton. Natomiast na szlaku normalnym L70/L75, często można ujrzeć pociągi o długości od 40 do 42 węglarek EAOS.
//Poszukuję znaki identyfikacyjne REV zakładów PKP CARGOTABOR//

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipca 2017, 21:12:56 »
Ja najwięcej ciągnąłem 43 wagony. To też jest zależne od długości torów w stacjach. Jak pociąg jedzie na biegu z punktu A do B to mogą ciągać po 50, ale jak ma co stację stój, to lipa.
Izabela Łęcka była...

Offline defiler

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 80
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Lipca 2017, 12:52:47 »
Freightliner. 60 węglarek. Węglówka, Herby Nowe.

Offline Amerykanin

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lipca 2017, 19:24:53 »
Canadian Pacific, 86 wagonów, pociąg kontenerowy, kontenery spiętrowane :)

Zdjęcie poglądowe: http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-11272

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 430
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Lipca 2017, 19:29:41 »
Szkoda że w Polsce tak sie nie da. ;)
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2017, 19:30:45 wysłana przez Piotr93 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5864
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 384
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Lipca 2017, 20:43:14 »
Linia kolejowa nr 14, okolice Łasku. W nocy widziano skład około 60/70 wagonów, podobno w środku składu widziano lokomotywę. Podobno na składzie były kontenery. Ja to słyszałem z pół roku temu od osoby wiarygodne, lecz jakoś zbyłem to milczeniem.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lipca 2017, 17:50:04 »
Szkoda że w Polsce tak sie nie da. ;)

Hamulce w długich składach są słabo sterowalne i dlatego w USA  oraz w Kanadzie jeździ się na hamulcach wyczerpalnych.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Lipca 2017, 19:48:53 »
Wyczerpalnych? Chodziło ci o wyczerpywalne? Jeśli tak to niekoniecznie masz racje, w Stanach to hamulce działają tak że owszem nie ma zbiornika sterującego tylko jest tak jak u nas dawniej że pomocniczy zawiera ciśnienie jak w przewodzie głównym ale jest dodatkowo zbiornik awaryjny w którym powietrze jest gromadzone do celów hamowania awaryjnego oraz luzowania po hamowaniu jakim kolwiek żeby przyspieszyć przywrócenie ciśnienia w przewodzie głównym.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Lipca 2017, 21:20:05 »
Wyczerpalnych? Chodziło ci o wyczerpywalne?

A przepraszam. Chodziło mi o hamulce nieluzujące stopniowo...

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 586
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Lipca 2017, 13:45:08 »
Luzowanie długiego składu jest też mocno powiązane z przekrojami przewodów powietrznych w zaworze maszynisty. To tylko mój domysł ale myślę że amerykańskie zawory mają sporo większe przekroje co pozwala szybciej opróżnić lub napełnić przewód główny.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1137
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Lipca 2017, 15:49:54 »
Trochę racji masz, ale nie tylko. Zawory rozrządcze do pracy w takich warunkach są trochę inaczej projektowane. Jak by to powiedzieć takie zawory podczas luzowania nie czekają na powietrze. Tak na przykładzie ruskiego zaworu 483 nastawionego na równiny.
Jeżeli jest na początku składu to luzuje normalnie jak np nasz Est albo KE.
Jeżeli jest daleko od lokomotywy i powietrze nie napływa dość szybko wtedy w zaworze włącza się coś jakby odluźniacz.
Można to zobaczyć na dwóch ostatnich animacjach na tej stornie
http://www.pomogala.ru/2tormoza/tormoza_25.html
Ostatnia to luzowanie w wagonach przy lokomotywie a przedostatnia luzowanie w wagonach końcowych.
Oczywiście w tych zaworach gdzie zadziałał ten autoodluźniacz konieczne jest uzupełnienie ciśnienia w komorach do wartości roboczej inaczej podczas hamowania będziemy mieli mniejsze ciśnienie w cylindrze. Wtedy zawór staje się wyczerpalny i nastawienie równiny można stosowań tylko do 18 promili spadku.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2017, 15:51:20 wysłana przez MichałŁ »

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Lipca 2017, 16:41:57 »
Wyczerpalnych? Chodziło ci o wyczerpywalne?

A przepraszam. Chodziło mi o hamulce nieluzujące stopniowo...

Zgadza się teraz ma to sens, a teraz zapytam jeśli te rosyjskie 483 nie czekają na powietrze to skąd mają sygnał luzowania, rozumiem że wystarczy minimalna różnica ciśnienia ale to wtedy takie hamulce też muszą być bezstopniowo luzowane bo inaczej by się szybko opróżniły rezerwuary?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1137
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Najdłuższe składy pociągów
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Lipca 2017, 20:25:23 »
Sygnałem do luzowania jest wzrost ciśnienia w PG. Pisząc "nie czekają na powietrze" miałem na myśli to że, kiedy normalny zawór np Est żeby wyluzować całkowicie potrzebuje aby ciśnienie w PG wróciło mniej więcej do ciśnienia roboczego czyli ok 5 bar, to zawory 483 luzują do końca mimo że ciśnienie w PG jest dużo niższe. Ideą przewodnią konstrukcji takich zaworów przeznaczonych do długich pociągów jest głównie to żeby zapewnić równomierne luzowanie wagonów mimo tego że ciśnienie PG w tyle składu rośnie dużo wolniej niż na początku. oczywiście odbywa się to kosztem utraty niewyczerpalności zaworów.

Co ciekawe wymyślono przystawkę do knorra KE która upodabnia jego pracę do pracy zaworu 483.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2017, 20:26:58 wysłana przez MichałŁ »