Autor Wątek:  Maszynowy Warsztat  (Przeczytany 170447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #90 dnia: 28 Sierpnia 2019, 23:32:42 »
Masz porządne zdjęcia wózka? Podobno ma inną prądnicę.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #91 dnia: 10 Września 2019, 20:39:47 »
Przegląd detali w 120A.

Podstawowy model podwozia będzie można wzbogacić o różne dodatki:
- nie wszystkie wagony mają tablicę przestawczą obok rączki odluźniacza
- na początku wagony miały skrzynię wybiorczo-przełączającą pod pudłem i dwa siedzenia składane w jednym z przedsionków końcowych; w późniejszych egzemplarzach wyposażenie skrzyni przeniesiono do przedsionka kosztem dwóch składanych siedzeń
- później pojawi się wyposażenie dla wagonów z własnym ogrzewaniem

Około 35% wagonów otrzymało instalację zdalnego sterownia oznaczoną serią Bwixd, a po 1985 serią Bdh. W 2000 roku z 477 tylko 194 miało taką instalację, w kolejnycyh latach liczba ta systematycznie malała.

Do wyboru będą drzwi w trzech różnych wersjach:
- klasyczna
- z nowymi bardziej zaokrąglonymi oknami w wagonach warmińsko-mazurskich
- z nowymi klamkami i poręczami jak w obecnie jeżdżących wagonach PR

W osobnym pliku będą kurki parowe, w ostatnich latach najczęściej były demontowane.

Poza tym będą przygotowane dwa rozdzaje pudła - z oknami klasycznymi jak i tymi w aktualnie jeżdżących wagonach.

Do zrobienia zostają szyby i wnętrze, potem będzie trzeba wszystko oteksturować oraz poustawiać wszystkie parametry. Na początku będzie jedna wersja, która posłuży jako baza do kolejnych wagonów.

Źródła:
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-26#post-561636
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-29#post-604890

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #92 dnia: 14 Października 2019, 12:16:23 »
Uwaga ważne! Które rozwiązanie wybrać?

1) wszystko razem w eaos_v2

2) każdy typ osobno np.:
425-8wa_v1, c462w_v1, 1415ax_v1 itd.

Ankieta (do niedzieli): https://www.strawpoll.me/18787298
« Ostatnia zmiana: 14 Października 2019, 12:25:02 wysłana przez DieselPower »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #93 dnia: 14 Października 2019, 12:43:50 »
One są gabarytowo takie same, że jeden ładunek pasuje do wszystkich?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #94 dnia: 14 Października 2019, 13:18:08 »
Ładunki będą dostosowywane tylko jeśli będzie taka potrzeba.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #95 dnia: 14 Października 2019, 14:05:29 »
Jesli ladunki maja takie same wymiary to rozsadniej byloby trzymac typy w jednym folderze, zeby mogly sobie razem korzystac z tej samej geometrii (teoretycznie mozna w .mmd dac odwolanie do innego katalogu, ale to potencjalnie szamynstwo) Jesli sie roznia to pod tym wzgledem przynajmniej bez roznicy.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #96 dnia: 20 Października 2019, 21:31:37 »
Zgodnie z wolą ludu każdy kolejny typ będzie w osobnym folderze.

W przygotowaniu są dwa małe jeździtka, czyli WMB10 w aktualnych malowaniach. Na ukończeniu są także modele wagonu C462W lub jak kto woli CSD/E. Dodatkowo dorzuciłem nowe modele końcówek z blachy. 

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #97 dnia: 20 Października 2019, 21:47:18 »
A ile z tych 101 osób ma pojęcie co to znaczy? ;) Demokracja...
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #98 dnia: 20 Października 2019, 21:52:38 »
Różnica 5 osób głosów, to prawie nic. Swoją drogą jeżeli skrzynie mają takie same wymiary, a nawet jakby tylko część ładunków była uniwersalna, to i tak warto do jednego. Idąc tym tokiem rozumowania wagony I kl do osobnego folderu, Ds do osonego, pocztowy do osobnego, 2 klasa do kolejnego folderu, 2 klasa z częścią rowerową do osobnego.

Moim zdaniem nie tędy droga.
« Ostatnia zmiana: 20 Października 2019, 22:07:05 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Paweł Andrzej Nowinowski

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
  • Wiedziałeś? Nie wiedziałeś, teraz już wiesz!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 300
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #99 dnia: 20 Października 2019, 22:04:28 »
Im wiecej do jednego tym wiekszy syf bedzie, powinno być osobno.
Mam w planach bardzo fajny podpis...
ale zrobię go jak będę miał czas ;p

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #100 dnia: 07 Listopada 2019, 17:30:56 »
Oto zapowiedź dwóch nowych wagonów: R462W (lub jak kto woli CFR/E) w barwach PKP Cargo i B553W (lub jak kto woli BDZ/E) w historycznych już barwach PCC Rail Szczakowa.

Następnie w kolejce są wagony serii Eamnos bazujące na B553W. Będą dwa wagony - jeden standardowy i jeden z nowymi drzwiami w barwach Tenutado.
https://sigman.kolej.org.pl/foto/eamnos1.jpg
http://www.wgk.cal.pl/data/media/201/33_52_5839_101-0_Eamnos.jpg

Później czas zająć się całą rodziną 1415A:
1415A1: http://www.wgk.cal.pl/data/media/1036/DSC06067.jpg
1415A2: http://www.antygaleria.pl/data/media/301/2008-10-2297TrzebiniaEaos.jpg
1415A3: http://www.wgk.cal.pl/data/media/201/DSC_6990-2.jpg

Myślę, że zestaw C462W+R462W+B553W+Eamnos+1415Ax pokryje zapotrzebowanie na węglarki. Szczególnie brakowało nam różnych prywatnych wagonów zza granicy. Uzupełnieniem ilostanu zajmą się teksturowcy, jakby nie było chętnych to raz na jakiś czas skubnę jakąś tex.

Po węglarkowych projektach będzie chwila oddechu przed bonanzami. Pierwsza wersja 120A powinna pojawić się w tym roku, wszelkie inne wynalazki (rowerowe itd.) pojawią się pewnie w styczniu. Kabina do 201Eo też się pojawi, ale pewnie gdzieś między lutym a marcem. Póki co musi jeździć jako AI.

Pierwsza paczka z C462W pojawi się 18 listopada (czyli po publikacji SM42-2453 + SP42-238), kolejne paczki będą pojawiały się po publikacji poprzedniej aby nie robić zamieszania.

Nęci mnie zrobienie wielu różnych obiektów, których jeszcze nie mamy oraz własnej scenerii. Ale póki co zostawiam to na później.
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2019, 18:34:54 wysłana przez DieselPower »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #101 dnia: 24 Stycznia 2020, 22:08:08 »
Czas zaprezentować nowości, które pojawią się w najbliższych miesiącach.

W kolejce do testów oczekują pierwsze cztery ET22 ze screena. Ostatnia zielona ET22-153 trafi do testów dużo później.

W przygotowaniu jest wagon typu 9-107.13, czyli zmodernizowany 9-107.6 budowy Vagonka Poprad.

Niedawno ukończyłem nowy model 445W wraz z kompletem tekstur. Wykonałem cztery tekstury, więc zastąpią tekstury z wersji v1. Wagon 247-4 został zrobiony od podstaw, na 111-2 nie ma już dostępnych materiałów a 123-7 i 135-1 zostały zrobione ze słabych zdjęć. Wagony 111-2, 123-7 i 135-1 zastąpią wagony 166-6, 175-7 i 277-1.

Po wydaniu 1415A2 powstaną też modele 1415A1 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/235/911.jpg) i 1415A3 (http://www.wgk.cal.pl/data/media/458/33_51_5330_785-5_Eaos.jpg).

Te modele wagonów pokryją zapotrzebowanie na najbardziej popularne wagony spotykane u prywatnych przewoźników. Do pełni szczęścia brakowałoby rumuńskiego wagonu z odchylanymi klapami w podłodze (http://www.wgk.cal.pl/data/media/227/Eacs.jpg). Niestety bez szczegółowej dokumentacji technicznej jak i fotograficznej jest trudny do odwzorowania, więc póki co nie podejmuję się jego wykonania.

Aktualnie nie przewiduję przygotowywania kolejnych wagonów z grupy 'E'. Poza zrobionymi już 425Wa, 428Wa, C462W, R462W, B553W, Eamnos BDZ/E, 1415A1, 1415A2, 1415A3, 9-107 i nowym 445W więcej węglarek w tym roku nie będzie. I tak ich trochę za dużo wyszło.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #102 dnia: 24 Stycznia 2020, 22:14:40 »
Cytuj
I tak ich trochę za dużo wyszło.
Nieprawda. Uważam, że duża ilość taboru daje scenariuszopisarzom możliwość układania bardziej różnorodnych składów (np. zestawianie ciekawych wahadeł towarowych) a teksturowcom- większe pole popisu oraz możliwość klejenia tekstur przewozników prywatnych, których nie było do tej pory w MaSzynie na modele których do tej pory nie było a których jest coraz więcej na polskich torach.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2020, 22:15:53 wysłana przez RoboBatman »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #103 dnia: 25 Stycznia 2020, 07:40:25 »
Z tego miejsca dziękuję wszystkim 22 makerom za ostatni wysyp wysokiej jakości tekstur. Byk byl zawsze trochę po macoszemu traktowany ze względu na ciężki układ, ale powstaje ostatnio wiele ciekawych maszyn. To miłe :D
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #104 dnia: 03 Lutego 2020, 22:09:37 »
Aktualnie na produkcji jest 9-107.13, potem wezmę się za 1415A1, a następnie za 1415A3 ze szwajcarskimi wózkami. Z pewnością przydałyby się 595, 437W czy Gondole, ale jak ktoś takie chce, to musi sam je zrobić. W tym roku nie będzie już więcej wagonów z grupy E z mojej strony. Gdyby prace przy 9-107 i kolejnych odmianach 1415A nie ograniczałyby się tylko do wymiany paru detali, a gruntownej przebudowy modelu, to pewnie za nie bym się nie zabierał. Wydany już krótki Eamnos BDZ/E powstał przez skrócenie B553W, jedynie trzeba było dorzucić nowe drzwi i drabinki. A np. wersja 1415A3 z pomostem jest na tyle rzadka, że ją sobie darowałem.

Update 12-02-2020

Przedostatni Eaos gotowy, póki musi poczekać na nowe wózki (http://www.drehgestelle.de/6/Y25_Csdm_72_ff.jpg). Zabiorę się za nie po skończeniu ostatniego 1415A1. W międzyczasie powstał też 9-107.5, tylko po to żeby potem nikt nie musiał pytać się o przeróbkę wzmocnień pod drzwiami. I w sumie tylko po to.

Z mojej strony nie będzie już kolejnych numerów, więc przygotowywanie kolejnych odmian przekazuję teksturowcom i modelarzom. Jeśli chcielibyście takiego 075 (https://www.flickr.com/photos/break302/18697246874/) albo takiego 454W (https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=114804;image), to podsyłacie mi zdjęcia, a ja przygotowuję wam modele pod wasz wagon jeśli nie potraficie modelować.
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2020, 21:33:39 wysłana przez DieselPower »

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #105 dnia: 10 Marca 2020, 19:44:29 »
Wnętrza do gotowych EN57AL są już na ukończeniu. Aktualnie brakuje tylko materiałów na układ wnętrza EN57AL KW. Najlepiej jest nagrać przejście przez cały skład, np. takie: https://youtu.be/C5WNDCMQ-6E?t=10

Im szybciej pojawi się materiał na wnętrze AL KW, tym szybciej pojawi się bonanza.

 Póki co zaplanowane mam takie wersje 120A, które pokrywają wszystkie występujące warianty.
Wersja klasyczna
- niski numer w wersji fabrycznej: https://eraparowozow.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/120A-05-808x562.jpg
- wysoki numer z oznaczeniami po 1985: https://eraparowozow.org.pl/wp-content/uploads/2019/10/120A-03-890x544.jpg
- w malowaniu po 1993: https://live.staticflickr.com/614/32341636343_d98a5ca012_b.jpg
- w wersji po 2001 roku: http://wgk.cal.pl/data/media/222/50_51_21-18_417-8_Bh.jpg
- rowerowa: http://wgk.cal.pl/data/media/222/DSC01267.jpg

Wersja NS (z fikuśnymi siedzeniami)
- standardowa: https://lukasy.kolej.org.pl/kolej/foto/285.jpg
- rowerowa: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/L-120A.jpg

Pozostałe
- warmaz: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/DSC00386.jpg
- mal: http://antygaleria.pl/data/media/236/2005-09-3039KrakP.JPG
- imprezowa: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/50_51_21-18_076-2_01032013_1.jpg
- PR: http://www.wgk.cal.pl/data/media/222/DSC08765.jpg

Przyjmę wszelkie zdjęcia wagonów 120A (z zewnątrz + wnętrza) w jakości na tekstury.

Dzisiejszy update 04.04.2020:

Wstępna wersja wnętrza jest już skończona. Pozostaje kosmetyka typu dopasowanie szerokości drzwi i klamek, poprawienie smootha na okrągłych elementach, sprawdzenie czy nie wystają jakieś elementy itd. Potem trzeba zrobić tekstury wnętrza z drugą wersją okleiny, warmaz i hist, będzie można je wybierać z poziomu map: -2. Następnie zabiorę się siedzenia z NS, a na koniec porobi się ao do wszystkich wariantów. Na sam koniec zostaje wstawienie ludków (być może z kilku metrów będą się wyświetlać wersje HQ, a z dalszej model lod jak w innych lp), a po tym czas na rozpoczęcie prac nad pudłem.

Wagony pomorsko-wolsztyńskie i PR pojawią się po skończeniu wersji standardowej. Ze względu na wyświetlacze będą musiały iść do osobnego folderu, do tego trzeba pozmieniać wiele detali i dorobić nowych, więc za nie zabiorę się później.

Update 04.04.2020:
Właśnie udało mi się skończyć model siedzeń montowany w niektórych 120A przez ZNTK Nowy Sącz. Siedzenia powstały na bazie 2 poglądówek i fotki tapicerki z 111A, gabarytowo są podobne do standardowych. Teraz czas na eksport modeli, zrobienie ao i ładunków, po tym wnętrza będą już gotowe.

Update 18.04.2020:
Wszystkie wnętrza do wersji standardowej są już skończone. Teraz już tylko zostaje oteksturowanie pudła i przygotowanie wszystkich plików. Po skończeniu tej wersji zabieram się za wariant po NG.

Update 18.05.2020:
Pudło jest już w pełni skończone, teraz czas na pozostałe elementy wyposażenia.
https://eu07.pl/userfiles/24710/pudlo.jpg

Obmyśliłem wstępny sposób nazywania kolejnych wariantów.
120a_[nazwa wnętrza]_[detale] lub 120a_ng_[nazwa wnętrza]_[detale]

Nazwa wnętrza będzie wpisywana tylko dla wersji niestandardowych typu row_1, row_2, ns, ns_row, ng_row itd. Detale będą oznaczane ciągiem liter np. kw1z.

k - kurki ogrz. parowego,
w1 - wariant własnego ogrzewania, kolejne będą warianty będą oznaczane w2, w3 itd. https://eu07.pl/userfiles/24710/grzanie.jpg - jest kilka różnych wariantów, przygotuję tylko te pod moje tekstury, jak ktoś będzie chciał inne to musi je zrobić sobie we własnym zakresie
z - skrzynia ZWAR
W opisie nie będą wpisywane elementy wspólne dla wszystkich wariantów typu wózki czy okna.

Oczywiście jeśli nie będzie gotowego takiego wariantu jakiego trzeba, to trzeba sobie samodzielnie go złożyć w nowym mmd i ewentualnie dorobić brakujące elementy. Myślę, że z takimi oznaczeniami będzie łatwiej znaleźć konkretny wariant. W morzu wariantów oznaczonych jako 120a_1, 120a_2, 120a_3 itd. ciężko byłoby rozróżnić które mmd jest dla jakiego wariantu.

Dodatkowo includowanie fiz i mmd uprości tworzenie kolejnych wariantów. Za tekstury zabiorę się dopiero jak wszystko będzie w pełni gotowe i działające.

Update 24.05.2020:

https://eu07.pl/userfiles/24710/120a.jpg
Do wykończenia została już tylko część elementów, wózki i lod. Jak to skończę, to zabieram się za zrobienie próbnej tex, żeby przekonać się czy wszystko leży prawidłowo. Jak to zrobię, to zabieram się za wariant po NG.

Update 27.05.2020:

https://eu07.pl/userfiles/24710/Bez%C2%A0tytu%C5%82u-r4.jpg
Do wykończenia zostały już tylko wózki i lod.

Update 29.05.2020:

Teraz już tylko trzeba sprawdzić czy wszystko dobrze wyszło.

Update 09.06.2020:

Pierwszą teksturę mamy gotową, teraz czas na przygotowanie kolejnych.

Update 16.06.2020:

Lista gotowych tekstur:
  • B9pv 50 51 84-18 004-8 - żółto-niebieska rowerówka zezłomowana w 2019 roku (https://eu07.pl/userfiles/24710/004.jpg)
  • Bp 50 51 21-18 315-4 - oliwka pomalowana jeszcze przez PKPPR w 2009 roku, zezłomowana wraz z innymi oliwkowymi wagonami gdzieś w 2012 roku (https://eu07.pl/userfiles/24710/315.jpg)
  • B11p 50 51 21-18 355-0 - malowanie przejściowe z okresu 2008/2009, duży napis PRZEWOZY REGIONALNE, ale za to jeszcze z VKMem PKPPR (https://eu07.pl/userfiles/24710/355.jpg)
  • B11p 50 51 21-18 076-2 - wagon, który brał udział w imprezach Turkolu, środkowy przedział przerobiono na salkę imprezową, zezłomowany w 2016 roku (https://eu07.pl/userfiles/24710/076.jpg), materiały nie były najlepsze i miała być zrobiona od nowa, ale po paru poprawkach udało się uratować teksturę

Update 21.06.2020:

Do grona tekstur dołączyły malowania wojewódzkie:
  • Bh 50 51 21-18 293-3 - w malowaniu "krakowskim", sprzedany na złom w 2011 roku (https://eu07.pl/userfiles/24710/293-3.jpg)
  • Bp 50 51 21-18 107-5 - w malowaniu "warmińsko-mazurskim" z oryginalnymi oznaczeniami po naprawie w 2008 roku, we wnętrzu z nowymi laminatami na ścianach, tapicerką zamiast ceraty i własnym ogrzewaniem, głównie kursowała jako doczepa głównie do SA106, czasem pojawiała się w połączeniach interRegio rozpoczynających bieg w Olsztynie (https://eu07.pl/userfiles/24710/107-5.jpg)

Omówienie sposobu nazewnictwa mmd/fiz.

Ten sposób ma ułatwić wyszukiwanie konkretnego zestawu detali i wnętrza dla przygotowywanej tekstury i wyeliminować dublowanie się identycznych wariantów. mmd/fiz są includowane, więc łatwo można zrobić brakujący i potrzebny wariant.

Dla standardowego wnętrza (88 miejsc) z wymmienną teksturą wnętrza będzie:
120a_[detale]
120a_ng_[detale]

Dla innych wnętrz:
120a_[nazwa_wnętrza]_[detale]
120a_ng_[nazwa_wnętrza]_[detale]

Np. 120a_ns_row_kstz

W [detale] są wypisane litery oznaczające konkretne detale. W oznaczeniach pomijane są elementy wspólne dla wszystkich wariantów typu wózki, standardowe drzwi czy tablice relacyjne.

Lista oznaczeń:


Update 26.06.2020:

W wersji standardowej skończonych jest 12/16 tekstur, po NG 0/1 i pusta wydmuszka 0/1. Do tego dojdzie też kilka innych tekstur od innych osób.
Wagony historyczne zostały odtworzone na podstawie faktycznych zdjęć i są możliwie najlepiej zbliżone do oryginałów.

Update 06.07.2020:

Niestety okazało się, że w wagonach po NG można spotkać kilka różnych wariantów układów okien, tak więc do opisu w mmd dojdą dwa nowe oznaczenia. A poza tym drzwi otrzymały nowe poręcze i klamki (https://eu07.pl/userfiles/24710/drzwi.jpg), więc nie można skorzystać z wcześniej przygotowanych modeli.


W temacie tekstur do opracowania został jeden wagon po NG. Kolejne nowości:

Update 09.07.2020:

Na ukończeniu są wnętrza do wersji po NG - https://eu07.pl/userfiles/24710/wnetrze_pr_beta.jpg Być może dzisiaj uda się zamknąć temat wnętrz i będzie można zabrać się za model zewnętrzny.

Update 16.07.2020:

Udało mi się wykombinować sposób na includowanie okien. Po modyfikacjach okna od wewnątrz są już oświetlone jak należy, najgorsze zrobione to teraz czas na resztę.

Update 19.07.2020:

Dzisiaj skończyłem wszystkie sprawy związane z modelami i przeszedłem do przygotowania tekstur. Z innych elementów zostało przygotowanie pozostałych wariantów okien oraz zmiany w skrypcie do tablic.

https://eu07.pl/userfiles/24710/147.jpg

Update 20.07.2020:

Dzisiaj skończyłem pierwszą teksturę 120A w wariancie po NG, czyli B11p 50 51 21-18 147-1. Do przygotowania zostało tylko parę tekstur i kolejne warianty okien. Udało mi się nawet uruchomić wyświetlacze, ale póki co skrypty są wzięte z EN57. Czcionka w wyświetlaczach 120A ma nieco inny krój i rozmiar czcionki  (http://antygaleria.pl/data/media/236/2017-07-21134GdyniaGR90540zHelu.jpg). Nie znam się na skryptach, więc póki co wyświetlacze zostają takie jakie są. Wolę takie niż ich brak.

Update 21.07.2020:

Do kolekcji dołączył dorszowy wagon B11p 50 51 21-18 115-8 (https://eu07.pl/userfiles/24710/115-8.jpg). Być może jeszcze pojawią się dwie dodatkowe tekstury. Przy okazji ktoś mógłby przerobić skrypty tablic i dostosować je do 120A. Najlepiej skorzystać ze skryptu led_en57_4w.py, trzeba zmienić czcionkę, dopasować formatowanie i usunąć obsługę tablicy czołowej.

Update 23.07.2020:

Szybki przegląd wariantów okien w wersji po NG:

Dla łatwiejszej orientacji zaznaczyłem przedsionek z korbą ręcznego.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Update 19.08.2020:

Właśnie zabieram się za zapowiadaną wcześniej kabinę. Wykorzystuję ścianki z kabiny szoguna, scaliłem je w jeden obiekt, a jak wszystko będzie gotowe to je przemapuję. Do wstawienia jest tylko kilka gotowych elementów typu fotele, zawory czy koliber.

Update 20.08.2020:

Wczoraj wstawiłem gotowe już elementy i zrobiłem grzejniki na podłodze oraz rolety. Dzisiaj uzupełniłem kabinę o lampy na suficie i panel od klimy JMN40.

Update 30.08.2020:

Niemal wszystko jest zrobione, zostało tylko dorobienie grzałek pod pulpitem. Potem zacznie się mapowanie, teksturowanie, ustawianie animacji, zrobienie podświetlenia, modyfikacja skryptu i dostosowanie fiz/mmd do wszystkich zmian.

Update 09.09.2020:

Kabina 201Eo jest już ukończona, teraz zostało zabranie się za oteksturowanie wszystkich elementów, a następnie dostosowanie ruchomych elementów do prawidłowego działania. W międzyczasie powstał też zestaw trzech tekstur ET22 z odbierakami DSA150 (standard, zez i rn). Wcześniej żadna tekstura nie korzystała z tych trzech wariantów, więc warto było to uzupełnić.

Update 13.09.2020:

Ktoś dzisiaj pytał się o skodziny na mm, więc odpowiadam. Pierwotnie wszystko miało być trzymane w tajemnicy, ale nic z tego nie wyszło. Mam już gotowe wszystkie detale niezbędne do spolonizowania modelu skody od Pikku. Z takich rzeczy to zostało przygotować tekstury zewnętrzne, wszystko już mam zmapowane.

Lista nowych detali:
- halogeny zabudowane: https://eu07.pl/userfiles/24710/hal1.jpg
- halogeny wystające: https://eu07.pl/userfiles/24710/hal2.jpg
- pojedyncze białe i czerwone: https://eu07.pl/userfiles/24710/cz2.jpg
- odbieraki 160EC: https://eu07.pl/userfiles/24710/160ec.jpg
- odbieraki polskie nożycowe z dwoma wariantami nakładek do wyboru (pochodzą z innego taboru, ale są na nowo przemapowane): https://eu07.pl/userfiles/24710/nozycz.jpg
- długie uchwyty do końcówek nad czołownicą: https://eu07.pl/userfiles/24710/kon1.jpg
- krótkie uchwyty do końcówek nad czołownicą: https://eu07.pl/userfiles/24710/kon2.jpg
- długie uchwyty do końcówek mocowane do czoła: https://eu07.pl/userfiles/24710/kon3.jpg

Jak widać wszystko, co niezbędne, jest już gotowe do polonizacji modelu Pikku.

Zastanawiam się nad przerobieniem kabiny, ale z braku materiałów będzie tylko to, co niezbędne:
- lamki ca/shp
- radiotelefon Pyrylandia F-747
- polskie podpisy pod przełącznikami itd.
- jakieś durnostojki z drobnych modeli typu książka pokładowa czy butelka z wodą
- ewentualnie wymiana nastawnika, wstawienie mieników z kabiny patrykosa albo przełączników a'la spamel (https://www.spamel.com.pl/images/Zdjecia/Laczniki_krzywkowe/lk15-p03.png)

Update 14.09.2020:
Niedawno trafiłem na fotkę wnętrza, którego jeszcze nie zrobiłem. http://www.wgk.cal.pl/data/media/787/95.jpg Według znalezionych informacji ten wagon został przerobiony w PR Lublin z przeznaczeniem do pociągów kursujących po Roztoczu. Pod koniec kariery zmienił przydział i można go było spotkać choćby na połączeniu Zbąszynek - Leszno. Przeglądając materiały trafiłem zdjęcia wagonu ze stacji Zbąszynek, który nie miał siedzeń w większej części. Prawdopodobnie jest to ten wagon.

Update 15.09.2020:
Będą przygotowane cztery warianty spolonizowanych 18x (według opisów z update 13.09.2020).

181:
  • halogeny zabudowane
  • odbieraki polskie nożycowe
  • długie uchwyty do końcówek
182 1:
  • pojedyncze białe i czerwone
  • odbieraki 160EC
  • długie uchwyty do końcówek mocowane do czoła
182 2:
  • halogeny zabudowane
  • odbieraki 160EC
  • długie uchwyty do końcówek
183 1:
  • halogeny wystające
  • odbieraki 160EC
  • krótkie uchwyty do końcówek

Pierwszy wariant już jest w pełni gotowy. Ale dochodzi kilka kolejnych problemów do rozwiązania. Wyższe numery 182 mają drzwi z każdej strony, więc trzeba wyciąć wnęki ze stopniami (http://www.wgk.cal.pl/data/media/90/DSC00831.jpg). A dodatkowo 183 mają tylko jedno okno uchylne w maszynowni (http://www.wgk.cal.pl/data/media/421/DSC06093.JPG).

Łatwo odróżnić faktyczne 183 od 182 z numerami przebitymi na 183 gdzieś w 2004 roku. Np. 183 044-7 to dawna 182 063-8, co widać po dwóch uchylanych oknach w maszynowni i drzwiach tylko od strony pomocnika (http://www.wgk.cal.pl/data/media/421/DSC05377.jpg).
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2020, 22:17:19 wysłana przez DieselPower »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #106 dnia: 16 Września 2020, 00:44:54 »
Tam siatka nie ma topologii pozwalającej łatwo wszyć te dziury? Któryś lok miał krawędzie pod zaspawane schodki zrobione. Tylko nie pamiętam czy skoda czy ST43 i czy w napadzie optymalizacji tego nie uprościłem.
Mój kanał youtube

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #107 dnia: 16 Września 2020, 10:26:14 »
Z jednej strony praktycznie wszystko było na gotowo i wystarczyło tylko wstawić wnęki. A z drugiej strony nie było wyciętych otworów, ale wystarczyło je wyciąć i wstawić gotowy element oraz przesunąć mapowanie.

Wszystkie wnęki mam już gotowe, później po zrobieniu odpowiedniej tekstury całość będzie wyglądać dużo lepiej. Przy okazji zaincludowałem fiz i mmd (będzie mała polonizacja, więc pojawi się kilka dodatkowych wpisów).

Czyli po zmianach do wariantu 182 2 dojdzie pudło z dodatkowymi stopniami, a do 183 1 poza dodatkowymi stopniami dostanie tylko jedno uchylne okno w maszynowni.

Przy okazji dodałem możliwość zmiany tekstury wózka. Jasnoszary kolor nie pasował do spolonizowanych skód, które najczęściej mają brudne i ciemne wózki.

W kabinie 201Eo mam już gotowy cały komplet tekstur. Teraz zostało zrobić ao, pokroić wszystko co trzeba pod animacje i przygotować podświetlenie.

Dołączam listę numerów, które pojawią się w paczce. Dzisiaj udało mi się ukończyć 183 002-5, do zrobienia zostały już tylko dwie 182. Przy okazji mam już materiały na polonizację kabiny. Zobaczymy jak to czasowo wyjdzie, być może w testach najpierw pojawią się tekstury, a kabina pojawi się w osobnej paczce.

Dzisiaj do grona gotowych Skodziaków dołączyła 182 164-4. Jakby ktoś się zastanawiał, to taki skład można było spotkać w rzeczywistości (https://s23.flog.pl/media/foto/12063386_182-1230.jpg). Te trzy gotowe 18x powstały ze zdjęć jednego boku i jednego czoła. Na ostatnią teksturę, czyli drugą 182, mam oba boki i oba czoła, więc będzie na wypasie.

Dzisiaj skończyłem ostatnią zaplanowaną teksturę, a od jutra zabieram się za edycję kabiny. Przy okazji musiałem dorobić nowy detal, czyli wariant z dwoma typami anten.

Dzisiaj rozpocząłem prace nad spolonizowaną wersją kabiny dla 18x.

Aby kabina była w miarę uniwersalna to pojawią się w niej takie detale jak:
- lampki ca/shp i kwadratowe mierniki
- radiotelefon i panel ENTE zamontowany w narożniku (aby pasowało zarówno do starszych 181/182 bez drzwi z prawej strony jak i młodszych 182/183)
- zagłówki foteli + drugi fotel dla pomocnika
- (prawdopodobnie) nowy układ przełączników na pulpicie i inne manometry
- dodatkowe informacje na ściankach
- drobna kosmetyka kilku elementów

Na koniec dojdzie kilka elementów do ustawienia i sprawdzenia:
- ustawienie animacji wskazówek mierników i kalibracja wskazywanych wartości
- sprawdzenie działania ca, shp i wszystkich funkcji rtf
- zrobienie podświetlenia mierników

Jeśli do piątku wszystko będzie gotowe, to wtedy wrzucę kompletną paczkę. A jeśli nie, to w piątek pojawią się same skodzaki, a sama kabina później.

Aktualnie do zrobienia został już tylko sam pulpit, podłoga i część sufitu.

Aktualnie w kabinie prawie wszystko jest już gotowe, zostało już tylko wykończyć zielony panel i zobaczyć jak wyjdzie ao. Czeską wersją kabiny z racji braku polonizacji raczej nikt nie będzie jeździł, więc skorzystałem z paru gotowych elementów. Ciężko jest znaleźć identyczną kabinę 18x po polonizacji, więc praktycznie prawie wszystko może się różnić.

Wszystko zostało już dokończone i sprawdzone, więc kompletna paczka niedługo pojawi się w testach.

W międzyczasie powstała już piąta tekstura na nowy model 181_v2. Dla tego numeru musiał powstać kolejny wariant, czyli 182_pl3. Od wariantu 2 różni się nożycowymi odbierakami. Akurat fotki tego numeru najbardziej przypadły mi do gustu, miało być kilka tekstur więcej, ale są ważniejsze rzeczy do zrobienia. Przeglądając listę taboru trafiłem na kolejną 182 156-0, tym razem na model v1. Po publikacji mojej tekstury, tamta zostanie podmieniona na sceneriach i usunięta. Jakby ktoś byłby ciekawy, to w załączniku jest porównanie wersji v1 i v2. A jeśli chodzi o kabinę 201Eo, to tekstury są już wstępnie gotowe i teraz wszystko trzeba pokroić pod animacje.

A tak prezentuje się gotowa kabina, wszystkie niezbędne elementy są już w pełni działające.

Specjalnie dla 201Eo-013 przygotowałem szarą wersję kabiny. Na pewno taką wersję mają 013 i 014, nie wiem jak jest jak dla 011 i 012. 010 ma żółty pulpit.

Dzisiaj skończyłem teksturę 201Eo-013 dedykowaną szarej wersji kabiny.
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2020, 19:02:42 wysłana przez DieselPower »

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #108 dnia: 02 Listopada 2020, 19:12:57 »
EVN jest w złym miejscu, natomiast płetwa powinna być biała. Nie zgadzają się też oznaczenia na dole pudła.
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2020, 19:14:00 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #109 dnia: 02 Listopada 2020, 19:14:24 »
Nie było drugiego boku, a przy małej rozdzielczości zdjęć z sieci nie zwróciłem na to uwagi.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #110 dnia: 02 Listopada 2020, 19:15:34 »
Dlatego napisałem posta. Jutro będę w Olsztynie, jeśli dalej będzie stał postaram się przedrzeć przez te krzaki.
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #111 dnia: 02 Listopada 2020, 19:25:27 »
Tak czy inaczej zostało to poprawione. Akurat na tym boku żaluzje zamalowałem fragmentami wziętymi spod kabiny, a dwa mniejsze okna pochodzą z innej 201Eo. Jakby trafiła się okazja na sfocenie drugiego boku, to chętnie skorzystam. 013 i tak wcześniej nie trafi do testów, niż po wydaniu żółtej wersji kabiny.

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1950
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #112 dnia: 05 Listopada 2020, 00:27:20 »
Wiele nie pomoże, o ile w ogóle, ale przynajmniej powinieneś z tego widzieć miejsca, w których są oznaczenia.

https://eu07.pl/userfiles/23148/013.7z
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #113 dnia: 10 Listopada 2020, 10:27:37 »
Przedstawiam opisy nowych tekstur, które za chwilę pojawią się w testach.

Na początku mamy SU45-174 w stanie na 2009. Rok wcześniej miała rewizję, a jeździła gdzieś do końca 2012 roku. Na koniec dostała żółte akcenty, czyli przemalowane numery, ramki szyb czy projektorów (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/5025.jpg). Niedawno została wystawiona w przetargu na złomowanie.
Za SU45 mamy piętrowy zespół w standardowym malowaniu PKP PR. Akurat takiego jeszcze nie mamy, więc z pewnością przyda się w niektórych scenariuszach. Prawdopodobne zespół został zezłomowany gdzieś koło 2011 roku. https://zwk.org.pl/galeria/data/media/114/DSC04443a.jpg

Następnie mamy klasyczny wolsztyński zestaw z zaparowozem z 2010 roku. Składa się z zespołu 571-574 i wagonu 057-2 120A.
Olwikowy zespół ostatnią naprawę miał 08.05.2009, potem jeździł z odroczeniem do 08.08.2011. Następnie został odstawiony w Lesznie i sprzedany na złom w 2014 roku.,
Wagon 50 51 21-18 057-2 przeszedł naprawę w 28.02.2009. Ostatnią naprawę główną przeszedł w ZNTK Nowy Sącz w marcu 1988 roku. Pod koniec eksploatacji szczególnie na czole przez oliwkową barwę zaczęło przebijać poprzednie malowanie (https://eu07.pl/userfiles/24710/057.jpg). W 2012 roku został sprzedany na złom.

Kolejny wagon to 001-6 serii Dosv. Ostatnia rewizja 08.05.2009 z odroczeniem do 07.08.2011, a ostatnia NG była 30.03.1995 w ZNTK Opole. Jak inne wagony tego typu został odstawiony w 2011 roku, powodem była konieczność przeprowadzenia naprawy poziomu P5, czego wtedy PRy nie robiły. Niedawno został wystawiony w przetargu złomowym.

Następnie mamy dość ciekawy wrocławski zespół 138-141. W 2008 roku w wybrane dni kursował razem z angielskim parowozem GWR 5521 do Jelcza Laskowic (https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/25581.jpg). Ostatnia naprawa to PESA 20.03.2007, ciężko uwierzyć, że jeszcze 12 lat temu w Bydgoszczy naprawiano bipy czy SU45. Sam zespół został zezłomowany razem z innymi wrocławskimi czy jeleniogórskimi wagonami w Chojnie w 2010 roku (http://www.wgk.cal.pl/data/media/405/48919.jpg).

Na koniec mamy wagony 196-8 120A i 185-7 112Aj w malowaniu z okresu przejściowego.

Krótka historia wariantów oznaczeń w czasie przemiany PKP PR na PREG.
1) z początku zaklejono logo PKP naklejką PR, potem zdrapywano też litery KP z VKMu: https://eu07.pl/userfiles/24710/1-r2.jpg
2) mniej więcj po naprawch w 2009 wprowadzono duży napis PRZEWOZY REGIONALNE: https://eu07.pl/userfiles/24710/2-r4.jpg
3) po pełnym usamorządowieniu pod koniec 2009 roku zmienił się VKM i wprowadzano poprawki, zaklejano albo cały numer, albo tylko sam VKM: https://eu07.pl/userfiles/24710/3-r3.jpg
4) później wszystkie oznaczenia przeniesiono na krawędź pudła, jasny pas pozostał pusty: http://www.wgk.cal.pl/data/media/140/112Az-robi-ci-na-klate.jpg
5) ostatecznie na jasnym pasie pojawiło się duże logo PREG: http://www.wgk.cal.pl/data/media/140/50_51_19-70_311-2_A9ou_17042014_4.jpg

120A 196-8 przedstawia stan po naprawie 10.09.2009 roku. Ostatnią naprawęg główną miał w ZNTK Nowy Sącz w 10.04.1996 roku. Wagon kursował w składach iR do 2015 roku, później został odstawiony w Chojnicach.
Natomiast wagon 112Aj jest po naprawie w PRST Częstochowa z 01.04.2011. Dla większej różnorodności przygotowałem dla niego nową tapicerkę siedzeń. Niestety nie znam dalszych losów tego wagonu, w 2013 roku jeszcze pojawiał się w różnyc składach a dalej to nie wiem.

Za jakiś czas pojawi się przedostatnia paczka 1xxA z 83% zawartością malowań historycznych. Później już tylko będzie z 2 wagonami specjalnymi i może parę Skód. Potem w 100% skupiam się na nowych modelach i współpracy przy innych projektach np. Impulsy.
« Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2020, 19:51:40 wysłana przez DieselPower »

Offline M79r

  • Wiadomości: 204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 203
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #114 dnia: 10 Listopada 2020, 12:30:06 »
Co do 2 pierwszych linków są dwa różne typy wozów. Z SU pokazałeś Bohuny, podczas gdy złomowane sa pokazane wagony BHP :)

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #115 dnia: 10 Listopada 2020, 12:55:13 »
Przecież to zdjęcie dotyczy tego, że pod koniec służby SU45-174 otrzymała kilka żółtych akcentów. Dotyczy to tylko samej SU45, a nie wagonów.

Prezentuję ostatnią zaplanowaną na ten rok paczkę z wagonami z grupy E. Od dawna polowałem na materiały 1415Ax w barwach DB i w końcu udało się je zrobić. Przy okazji pojawi się dwa kolejne wagony, czyli barwy PTKiGK oraz Carbo. Te zostały odtworzone na bazie znalezionych zdjęć, dzisiaj już nie dostaniemy na nie materiałów.
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2020, 21:31:01 wysłana przez DieselPower »

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #116 dnia: 19 Listopada 2020, 19:44:10 »
Chcąc jak najbardziej realistyczne składy zestawiać, jakiego loka można podczepić pod te pierwsze wagony "Carbo"? Nie spotkałem się nigdy osobiście ze składem w którym by były te wagony.
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU


Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #118 dnia: 19 Listopada 2020, 19:53:34 »
Wagony CARBO HOLDING prowadzą np. loki PMT.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warsztat
« Odpowiedź #119 dnia: 23 Listopada 2020, 21:28:30 »
Niedługo pojawi się wagon 93A, który kiedyś stanowił zaplecze dla skrajni prowadzonych przez STK, wagon roboczy na bazie pocztowego 304C oraz wagon typu 1415A2 wykorzystywany przez nieistniejącą już Kopalnię Piasku "Kuźnica Warężyńska".

Na zakończenie robienia paczek z samymi teksturami, przygotowałem wielką paczkę 11xA.

- dwa w aktualnym malowaniu PIC, nie mamy takich z nowymi tabelkami (https://eu07.pl/userfiles/24710/tabelka.jpg)
- dwa z lat 90.
- cztery specjalne
- trzy z lat 2009-2010
- pozostałe powstały głównie z myślą o kaliskiej (lata 2005-2007)

A9nouz 51 51 19-70 634-6 > aktualnie kursuje w składach PIC
Adnu 50 51 19-08 112-1 > przebudowany na 140A 50 51 19-78 285-0 w 2014 roku
Adu 50 51 19-08 155-0 > brak danych
B 50 51 20-18 825-3 > zezłomowany w 2012 roku
B 50 51 20-38 300-3 > brak danych
B10 50 51 20-08 210-0 > brak danych
B10 50 51 20-18 863-4 > prawdopodobnie zezłomowany, jest to 111A z 1972 roku bez żadnej literki
B10no 51 51 20-71 009-7 > aktualnie kursuje w składach PIC
Bckd 63 51 99-80 009-8 > wystawiony na sprzedaż w 2019 roku
Bd 50 51 20-08 066-6 > brak danych
Bdn 50 51 20-08 152-4 > w trakcie przebudowy na 141A-20 50 51 39-78 050-4
Bdnu 50 51 20-00 575-4 > w trakcie przebudowy na 111A-30 COMBO
Bdnu 50 51 20-00 601-8 > brak danych
Bdnu 50 51 20-00 612-5 > przebudowany na 174A 50 51 20-78 767-4 w 2019 roku
Bh 50 51 21-48 477-6 > dalsze losy nieznane, z 21-48 na 21-18 przenumerowano około 420 wagonów, nowe numery były przydzielane bez żadnego ładu i składu, więc niski numer np. 50 51 21-48 051-9 na wysoki 50 51 21-18 356-8, albo wysoki numer np. 50 51 21-48 678-9 na niski 50 51 21-18 012-7.
Sd 63 51 99-80 121-1 > brak danych
S9k 63 51 99-80 002-3 > kupiony przez Lokomotiv w 2015 roku
WRbd 50 51 80-00 003-6 > prawdopodobnie zezłomowany
99 51 9550 319-9 > 104Af

Jest to moja ostatnia paczka z teksturami 11xA oraz przedostatnia z teksturami na wydane już modele. Ostatnią paczką będzie kilka tekstur Skód na nowy model, głównie nowe wersje które zastąpią tekstury v1. W przyszłym roku bardziej skupię się na maksymalnie jednej lub dwóch nowościach w miesiącu. Z jednej strony nie wiem czy wtedy będę miał na to czas, a z drugiej nie chcę już wrzucać kolejnych paczek z dodatkami, gdzie 99% to tylko tekstury, a reszta to drobne przeróbki. Jeśli będzie zapotrzebowanie na tekstury dla istniejących modeli, to będzie to zadaniem dla teksturowców. Mnie nie pytajcie czy taką zrobię, bo nie zrobię. Jedynym wyjątkiem będą tekstury dla jeszcze niewydanych modeli.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2020, 14:10:35 wysłana przez DieselPower »