Autor Wątek:  Maszynowy Warsztat  (Przeczytany 170425 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Maszynowy Warsztat
« dnia: 15 Maja 2017, 07:49:01 »
Wydane dodatki można sprawdzić w katalogu tekstur:

https://stuff.eu07.pl/stocktexturedb/db/index2.php?sort=1&nazwa_modelu=&nazwa_tekstury=&ozn_ekspl=&id_lit=&st_mac=&data_od=&data_do=&zak_rew=&aut_tex=%25dieselpower%25&aut_zdj=

===============================================

Cześć! W tym wątku będę prezentował moją twórczość będącą na warsztacie.

Na początku zaprezentuję wagon typu 111Aw (Bdnu 51 51 20-71 081-6) przydzielony do krakowskiego oddziału. PKP PR
Wagon został zmodernizowany razem z innymi 111A i 112A w ramach programu SPOT.

Do opracowania wykorzystałem teksturę wagonu z ogrzewaniem nawiewowym pochodzącą z devkitu.

Co jeszcze pozostało mi do opracowania?

- tekstury drzwi, ścian czołowych oraz dachu
- dodanie cienia pod tablicę relacyjną
- wyposażenie pod pudłem oraz wózki, jeśli materiały pozwolą

Co będzie trzeba zmodyfikować w zewnętrznym modelu?

- dodanie wyposażenia pod pudłem od ogrzewania nawiewowego
- wagon ma 4 haki promowe
- 111A z nawiewem mają tylko dwa skrajne wywietrzniki dachowe
- wagon ma inny kształt okna WC

Co będzie trzeba zmodyfikować we wnętrzu? (będzie też potrzebna kolejna tekstura wnętrza)

- okna z zaokrąglonymi narożnikami
- nowy typ siedzeń (http://s12.flog.pl/media/foto/paul-bialy_949288510eab2dd0b9daa717ade61f39.jpg)
- drzwi czołowe pomalowane na czerwono
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2021, 22:03:38 wysłana przez DieselPower »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Maja 2017, 09:14:23 »
Jak pobierzesz paczkę deweloperską, to tam są dodatkowe pliki T3d. Z podwoziem i różną ilością uchwytów promowych. Za pomocą tego typu wpisów możesz złożyć model pudła zewnętrznego na miarę. include dynamic\pkp\11xa_v2\11Xa.t3d end
include dynamic\pkp\11xa_v2\4ANc.t3d end
include dynamic\pkp\11xa_v2\podwozie_n.t3d end
include dynamic\pkp\11xa_v2\4_uchwyty.t3d end
W tym wypadku masz wagon, z wózkami 4ANc, podwoziem z ogrzewaniem nawiewowym i 4 uchwytami promowymi. Taki komplet masz gotowy w pliku t3d o nazwie 11xan.t3d w paczce deweloperskiej wagonu. http://eu07.pl/userfiles/23180/111au_ic_250417.7z
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2017, 09:16:22 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Maja 2017, 12:17:14 »
W domu przesunę na warsztat. W pracy mi coś przeglądarka zgłupiała i nie rozwija menu na żadnej stronie.

Po pierwsze cieszę się, że ktoś dłubie wagoniki. :)
Masz jakieś zdjęcie okna od środka na teksturę i tapicerki fotela? Jaki to ma kolor laminatów, kształt sufitu w przedziale i na korytarzu?
Do nawiewki jest odrobinę więcej modyfikacji wnętrza wymagane. Usuniecie grzejnika spod foteli, dodanie pod oknem i na korytarzu na środku wagonu. Może nie od ręki, bo trzeba symka pod patcha skończyć dostosowywać i go składać, ale zrobię. Za modyfikacje tekstury będę niezmiernie wdzięczny.
Mój kanał youtube

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Maja 2017, 17:43:44 »
Zebrałem materiały w jedno archiwum, zdjęcia pochodzą z tego wątku - http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28281.0.html.
Paczka: http://eu07.pl/userfiles/24710/foto-111A_SPOT_Wnetrze.7z

Myślę, że niedługo powinienem skończyć tekstury zewnętrzne. Może też uda mi się zmodyfikować teksturę wnętrza dla tego wagonu poza samymi siedzeniami.

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maja 2017, 17:04:06 »
Skończyłem tworzenie tekstur zewnętrznych jak i wewnętrznych. Nie widzę większych niedoróbek, może później i tak coś znajdzie się do poprawy. Teraz wagon wymaga tylko przeróbek modelarskich, tekstury prześlę na PW.

Zaktualizowałem też listę niezbędnych modyfikacji.

Model zewnętrzny:
- dodanie wyposażenia pod pudłem od ogrzewania nawiewowego
- wagon ma 4 haki promowe
- 111A z nawiewem mają tylko dwa skrajne wywietrzniki dachowe (ten konkretny wagon ma tylko jeden wywietrznik z prawej strony patrząc od strony korytarza - wyw.jpg)
- nowe gniazda UIC558 (uic558.jpg)

Wnętrze:
- przebudowa pod ogrzewanie nawiewowe
- nowy typ siedzeń (http://s12.flog.pl/media/foto/paul-bialy_949288510eab2dd0b9daa717ade61f39.jpg)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Maja 2017, 17:34:11 »
Widzę, że kolega ma wysokie okna, tak jak w mojej teksturze. W wysokich oknach jest jeden problem. We wnętrzu trzeba podnieść o kilkanaście cm ściankę obudowy prowadnic na zasłony.

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Maja 2017, 20:37:29 »
Faktycznie jest z tym problem. Czyli to będzie kolejny element do dostosowania? Tak dostosowane elementy można by było później zastosować w innych wagonach.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Maja 2017, 10:17:02 »
Ładne gniazdo UIC tego typu mam zrobione dla Traxxa, wiec będzie to kwestia wydzielenia go do osobnego t3d i przygotowania dwóch wariantów klocków.
Resztę modyfikacji modelu zewnętrznego masz gotową. Kwestia sklejenia dobrych klocków z osobnych t3d paczki deweloperskiej. Ktoś już ci to opisywał. Wywietrzniki są razem z podwoziem, bo 111a zawsze mają taki sam układ dla elektryka/nawiewki niezależnie od podtypu wg moich informacji.

Za wnętrza: nawiewne okna niskie, nawiewne okna wysokie (Diesel), elektryczne okna wysokie Patryk) biorę się jak tylko ogarnę paczkę. Do miesiąca będziecie to mieć.
Mój kanał youtube

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Maja 2017, 20:42:35 »
Czas na małe zapowiedzi. 753 jest już na ukończeniu, pozostały już tylko detale. Prace nad drugim (ale za to wyjątkowym) bykiem już są rozpoczęte.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Maja 2017, 20:45:06 »
Swietna robota. Jak chcesz to mam materiał na ciekawego byka więc chętnie ci go dam jeśli chcesz.
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2017, 20:46:41 wysłana przez MR6 »
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Online RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Maja 2017, 21:28:11 »
Byk o numerze 910 jako, że jest to jedyny egzemplarz w takim malowaniu, brzmi ciekawie i interesująco i na pewno będzie wartościową teksturą w MaSzynie.. Będzie co testować:) Zielonym bykiem społeczność MaSzynowa też nie pogardzi.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Maja 2017, 22:05:22 »
Byka 753 zrobił też @szogun, ale oficjalnie nie wyszedł.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Maja 2017, 23:00:14 »
Już go znalazłem:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=24738.0;attach=71516;image

Jakie jest stanowisko autora? Czy kiedykolwiek zostanie opublikowany?
ET22-753 na zdjęciach nie oznacza, że koniecznie z nich musi powstać ten numer. Mogę wykorzystać gotową teksturę do wykonania jakiegoś ciekawszego egzemplarza.

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Czerwca 2017, 12:29:21 »
Dzisiaj prezentuję 3E/1-001 DBSRP, za jakiś czas będzie ukończona.

Na razie jest tylko jeden problem w starterze - zamiast 3E/1-001 wyświetla 3E/1-1001.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Czerwca 2017, 12:42:22 »
Pokaż swój wpis textures.
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Czerwca 2017, 19:39:02 »
Mam jeden problem z 408W - z jednej strony czoło jest w porządku, drugie ma inny odcień. Po przejechaniu na drugą stronę TD jest na odwrót. Czy to będzie miało związek z oświetleniem? Jak przyłożę fragmenty boku do czoła to odcienie pasują. Czy można ustawić takie światło, żeby obiekty z każdej strony były oświetlone tak samo?

Offline Semafor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 46
  • Bawię się sceneriami.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Czerwca 2017, 19:45:02 »
To wygląda po prostu jak pobrudzone. Podobne rzeczy widać nawet na ścianach bocznych na screenach. Tylko w mniejszym stopniu.
Dawniej "Warszawa Centralna".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Czerwca 2017, 20:02:17 »
To ma związek ze światłem. Ja gdzieś wstawiałem screeny jak można manipulować światłem na scenerii w zależności od czasu. Na C++ istnieje możliwość przesunięcia godziny co 5 minut. Jeśli na układzie masz jednakową barwę i odcień... to jest dobrze.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #18 dnia: 20 Czerwca 2017, 22:50:02 »
Czy można ustawić takie światło, żeby obiekty z każdej strony były oświetlone tak samo?
Na ta chwile nie -- swiatlo jest ustawiane na podstawie godziny i dnia roku zdefiniowanych w pliku .ini/.scn, i wspolrzednych geograficznych ktore sa obecnie na sztywno ustawione na wartosc odpowiadajaca centrum Polski. Ustawienie godziny na 12-13 i daty na czerwiec/lipiec ustawia slonce na tyle wysoko, ze swiatlo jest dosc jednolite, ale minimalne roznice ciagle beda obecne.

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Lipca 2017, 14:41:58 »
Aktualnie pracuję nad EP07-1012 (a przy okazji lowpoly dla pozostałych budyni 4E). Zostało tylko wycięcie okien w pozostałych kabinach oraz dostosowanie tekstury wnętrza LP. Jeszce przydałoby się wymienić fotele na budyniowe, choć jak dla mnie do LP wystarczą te, co są.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Lipca 2017, 18:38:49 »
Zajmujesz się tym et21-488 jeszcze?
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #21 dnia: 07 Lipca 2017, 19:55:10 »
Wysłałem Ci PW już jakiś czas temu. Jak ktoś chce, to może ją zrobić.

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Sierpnia 2017, 00:06:58 »
Czy ktoś mógłby poprawić lub podesłać pliki spota? Człony ra i rb mają większy wyświetlacz na czole oraz dwa dodatkowe na burtach, człon s ma wyświetlacze w innych miejscach + trzeba poprawić mapowanie elementów na dachu. Bez tego nie mogę ruszyć ze spotami, najpierw pojawią się tekstury 2041 a dopiero później wnętrze LP.

W międzyczasie rozwija się projekt 445W. Coś prostego, żeby nauczyć się władać maxem 2018. Sam wagon jest łatwy do rozpoznania: http://www.wgk.cal.pl/data/media/202/Eanos1.jpg Wagony były produkowane przez Tabor Szynowy Opole Zakład Zielona Góra dla PKP Cargo.

Co będzie potrzebne?

Obowiązkowe:
- 1 bok
- 1 czoło
- zdjęcia detali - poręcze stopnie (w tym z góry), tablice przestawcze
- zdjęcia słupków (najlepiej na dużym zoomie, pod kątem żeby wszystkie były widoczne jak tu -> http://www.wgk.cal.pl/data/media/202/445W.jpg).

Opcjonalne (nie są potrzebne, ale przyjmę je z radością):
- 2 boki
- 2 czoła
- zdjęcie tabliczki
- poglądowe zdjęcia spodu (głównie układ pneumatyczny i konstrukcja pudła - z rysunku wszystkiego nie widać)
- zdjęcia wnętrza (wystarczą nawet poglądowe od góry)
- zdjęcia tarcz SKP (chyba, że ktoś zrobił już nowe -  niezbyt zabrudzone, odblaskowe)

Potrzebny też będzie materiał na wózek 19TN, chyba że już ktoś taki zrobił (zbliżone 22TN czy 25TN). Wtedy będzie można go wstawić bez mozolnego dłubania (potrzebne pliki z 3DS z teksturą). Czy warto robić wersję na 2 boki i 2 czoła? Najczęściej na zdjęciach jest tylko jeden bok, materiały z czołem to 1% całości. Dwa boki i dwa czoła to już rzadkość.


Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Sierpnia 2017, 01:56:49 »
Mogę podesłać maxy to nie problem. Tarcze skp robiłem pod traxxa, zatem jak to takie same, to śmiało możesz je wykorzystać.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2017, 02:00:24 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Sierpnia 2017, 22:02:35 »
Potrzebny też będzie podgląd na instalację pneumatyczną, tymczasowo pochodzi ona z innego wagonu. Na bazie tego, co mam ciężko cokolwiek zrobić.

Na zachętę gotowy model czeka na dobre zdjęcia.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #25 dnia: 08 Sierpnia 2017, 22:08:09 »
Jutro podeślę na PW te maxy.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Sierpnia 2017, 16:56:24 »
Tak się aktualnie prezentuje mój 445W. Najpierw wszystko oteksturuję, potem naniosę poprawki do tekstury, na końcu zajmę się prawidłowym działaniem sprzęgów i zderzaków.

@Sawi cały czas czekam na tarcze SKP od Traxxa.
« Ostatnia zmiana: 19 Sierpnia 2017, 19:55:23 wysłana przez DieselPower »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Sierpnia 2017, 17:00:21 »
Co do tarcz to nic nie napisałeś, że cię interesują, dlatego nie wysłałem. Wyślę na dniach. A co do moda spocika, to jest trochę więcej roboty niż na to wyglądało, bo jak zwykle wszystko wychodzi w praniu jak to bywa w życiu.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2017, 17:04:15 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1968
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3740
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Sierpnia 2017, 19:41:52 »
Kontynuujemy projekt 445W_v1.

Do zrobienia zostało dodanie haków, wężyków, sprawdzenie zderzaków i zrobienie miniaturek.
Jedynie mam problem z cieniem pod wagonem, w maxie wszystko jest w porządku a w Maszynie jest tylko czarna plama.

Każde czoło i każdy bok ma osobno zmapowane detale, co pozwala na dokładne opracowanie całego wagonu. Ale niestety nie mam lepszych materiałów, żeby to wykorzystać. Do zrobienia boków skorzystałem ze zdjęć dobrej jakości autorstwa @Kudłatego z forum PTT, czoła to niestety improwizacja na bazie zdjęcia w słabej rozdzielczości znalezionego w sieci.

I do tego potrzebuję nowych materiałów, najlepiej żeby boki i czoła pochodziły z tego samego wagonu.
- minimum to jeden bok i jedno czoło
- jak będą dwa boki i jedno czoło to już lepiej
- najlepiej jakby trafiły się dwa boki i dwa czoła

Same wagony są dość charakterystyczne i łatwe do rozpoznania.

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Maszynowy Warszat
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Sierpnia 2017, 19:47:35 »
Opacity 0 dla plane z cieniem daj i powinno byc gites.