Autor Wątek:  Całkowo v2.0 - wersja beta do testów  (Przeczytany 406213 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1363
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3488
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #840 dnia: 04 Lutego 2024, 13:44:36 »
Udostępniam arkusz, gdyby ktoś chciał pojeździć w maszynie i jednocześnie przyczynić się do wydania Całkowa 2. Można też odpalić bota w tle i zobaczyć, czy dojedzie do celu. Po skończeniu scenariusza samodzielnie wpisujemy wyniki do podlinkowanej tabelki.


Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline katom

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #841 dnia: 04 Lutego 2024, 18:12:40 »
Testujemy najnowszą rewizję 37? Nie siedzę w temacie i nie wiem, czy ta z pierwszej wiadomości jest najświeższa.

Offline Miłosz Dorsz

  • Moderator
  • Wiadomości: 1363
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3488
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #842 dnia: 04 Lutego 2024, 18:36:53 »
Najnowsza jest 38, ale nie zawiera ona zmian w scenariuszach. Można na 37.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline katom

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #843 dnia: 04 Lutego 2024, 23:03:26 »
Przetestowałem scenariusz calkowo_v2_eszelona i nie mogę w stwierdzić, że scenariusz w pełni działa. Na początku znany mi problem chociażby z kaliskiej, czyli semafor w teorii podany, ale światło się nie zmienia (mam nadzeje, że to nie wina Janowego exe).
Dalej poprawnie, ale scenariusz gubi się w momencie zjazdu na poligon. Po odstawieniu wagonów wracam na szlak, podjeżdżam pod semafor N w Wilisiu i nic. Użyłem skrótu Shift+4, który ma zapewnić wjazd z tor 4 po powrocie z poligonu (Przydałoby się uzupełnić opis misji o te skróty przypięte w "Rozkład Jazdy"). DR wypuścił ST45 na kozioł w stronę Całkowa, gdzie pewnie miałem się znaleźć ja i zablokował rozjazdy. Nie wykluczone, że czegoś nie dopilnowałem, u innych wjazd był podawany po minięciu tarczy.

Skoro sceneria ma wychodzić, rażący mi się wydaje brak jakichkolwiek pasażerów na peronach od Macierzewa Osiedla do samego Janiszewa. Warto powstawiać, świetnie by było gdyby nawet tych animowanych, patrząc przyszłościowo.

Mapa oczywiście genialna i od dawna czekam włączenie jej do paczki. Standardowo w załącznikach log i errors.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2024, 15:54:43 wysłana przez katom »

Offline Maciek Kolejarz

  • Wiadomości: 113
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 106
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #844 dnia: 05 Lutego 2024, 18:04:25 »
Nie, to nie jest wina Janowego exe. Problem pojawia się również i na Bałtyku z paczkowym exe....

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 983
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #845 dnia: 05 Lutego 2024, 20:57:20 »
Dalej poprawnie, ale scenariusz gubi się w momencie zjazdu na poligon. Po odstawieniu wagonów wracam na szlak, podjeżdżam pod semafor N w Wilisiu i nic. Użyłem skrótu Shift+4, który ma zapewnić wjazd z tor 4 po powrocie z poligonu (Przydałoby się uzupełnić opis misji o te skróty przypięte w "Rozkład Jazdy"). DR wypuścił ST45 na kozioł w stronę Całkowa, gdzie pewnie miałem się znaleźć ja i zablokował rozjazdy. Nie wykluczone, że czegoś nie dopilnowałem, u innych wjazd był podawany po minięciu tarczy.

Skoro sceneria ma wychodzić, rażący mi się wydaje brak jakichkolwiek pasażerów na peronach od Macierzewa Osiedla do samego Janiszewa. Warto powstawiać, świetnie by było gdyby nawet tych animowanych, patrząc przyszłościowo.

Mapa oczywiście genialna i od dawna czekam włączenie jej do paczki. Standardowo w załącznikach log i errors.
Poprawiłem, w rew. 39 powinno być dobrze. Odnośnie pasażerów - ich liczba jest każdorazowo losowana, a współczynniki tego losowania uwzględniają rozkład jazdy. W momencie przejazdu eszelona do najbliższego pociągu osobowego jest coś koło pół godziny, stąd takie pustki. Aczkolwiek przy kolejnym przejeździe ktoś się może pojawić, tak jak mówiłem jest to losowane.

Offline katom

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #846 dnia: 05 Lutego 2024, 21:29:31 »
Odnośnie pasażerów - ich liczba jest każdorazowo losowana, a współczynniki tego losowania uwzględniają rozkład jazdy. W momencie przejazdu eszelona do najbliższego pociągu osobowego jest coś koło pół godziny, stąd takie pustki. Aczkolwiek przy kolejnym przejeździe ktoś się może pojawić, tak jak mówiłem jest to losowane.

Dzięki za wytłumaczenie nawet nie wiedziałem, że w Maszynie jest opcja losowania pasażerów.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 983
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #847 dnia: 06 Lutego 2024, 19:16:33 »
Nie jest to automatyczne, gdyż musi być oskryptowane w scenerii, ale da się zrobić. Za szansę wylosowania pasażerów odpowiadają wartości we wpisach, takich jak poniżej:
include calkowo_v2/v2_pasazerowie_01_jan-janzach.scm 0.2 0.2 0.1 0.1 0.0 0.1 end
include calkowo_v2/v2_pasazerowie_02_jangor-roz.scm 0.0 0.0 0.1 0.0 0.0 0.0 0.1 0.0 end
include calkowo_v2/v2_pasazerowie_03_now.scm 0.0 0.0 0.1 0.0 0.0 0.0 0.1 0.0 end
Im bliżej 1.0 tym większa szansa na wylosowanie pasażerów na danym peronie. Kolejność parametrów (który odpowiada za jaki peron) można sprawdzić w komentarzach wchodząc do poszczególnych plików.

Offline faelern

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #848 dnia: 23 Lutego 2024, 17:20:12 »
Na scenariuszu kopalnia b jest problem przy wypychaniu drugiego zestawu wagonów na górę - zwrotnica ustawia się na wprost, powinna pozostać w położeniu na bok. Kolejny błąd pojawia się po wyciągnięciu na górę SM42, po przejechaniu obok ustawionych wagonów Tm wyjazdowy wyświetla poprawnie Ms2, ale po minięciu rozjazdów i zmianie kierunku semafor A pozostaje czerwony. W trakcie oczekiwania przed semaforem konsola wypluwa w zawrotnym tempie zapętlony taki komunikat:
Type: Multi-event
EVENT ADDED TO QUEUE by st44-358: kop_wjazda_zdawczy
EVENT ADDED TO QUEUE by st44-358: kop_wjazda_kopalnia
EVENT ADDED TO QUEUE by st44-358: kop_wjazda
EVENT LAUNCHED by st44-358: kop_wjazda_zdawczy
Test: MemCompare - orz_kopalnia - [wolny] == [zdawczyA] && [*] && [*] - Fail
EVENT LAUNCHED by st44-358: kop_wjazda_kopalnia
Test: MemCompare - orz_kopalnia - [wolny] == [kopalniaA] && [*] && [*] - Fail
EVENT LAUNCHED by st44-358: kop_wjazda
Test: MemCompare - kop_status_glowicepnpd - [*] && [0.00] == [0.00] && [*] - Pass

Załączam pełny log.

Offline szpeicer

  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #849 dnia: 23 Marca 2024, 13:50:40 »
Scenariusz orlen a nieprzejezdny, na arkuszu udostępnionym wyżej, widnieje co prawda że jest przejezdny, natomiast u mnie dwa razy to samo. Manewry w orzechowie działają prawidłowo, ale po wykonaniu oblotu, nie otrzymuję semafora w stronę macierzewa.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6072
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2052
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #850 dnia: 23 Marca 2024, 13:51:44 »
Patrzyłeś, czy coś w okolicy przypadkiem nie ma podanej tarczy/semafora a stoi?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szpeicer

  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #851 dnia: 23 Marca 2024, 13:55:45 »
Czekałem dość długo, pamiętam że z macierzewa przyjechał jeden pociag, potem z janiszewa, a potem jeszcze raz z macierzewa (spore odstepy między nimi były, spokojnie mógłbym między nimi pojechać), a ja dalej stałem pod semaforem.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1501
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1120
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #852 dnia: 23 Marca 2024, 17:24:05 »
Warto do arkusza dodać wersję exe, na której testowany był scenariusz. Różne exe dają różne wyniki przez różnice w zachowaniu AI i oskryptowania.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 983
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #853 dnia: 23 Marca 2024, 21:03:51 »
Scenariusz orlen a nieprzejezdny, na arkuszu udostępnionym wyżej, widnieje co prawda że jest przejezdny, natomiast u mnie dwa razy to samo. Manewry w orzechowie działają prawidłowo, ale po wykonaniu oblotu, nie otrzymuję semafora w stronę macierzewa.
W logu w ogóle nie widać, żeby wywoływany był event sprawdzający warunki wyjazdu. Podjechałeś pod semafor wyjazdowy po tych manewrach?

Offline szpeicer

  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #854 dnia: 24 Marca 2024, 12:04:29 »
Nie podjechałem, czyli pewnie byłem za daleko sem?

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #855 dnia: 24 Marca 2024, 12:13:21 »
Tak.

Offline spot57

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #856 dnia: 09 Kwietnia 2024, 08:38:24 »
calkowo_v2_osoba_wil_dzien1

Specjalnie podjeżdżałem zarówno pod tarczę jak i pod wyjazdowy, mimo to wyjazd nie został podany.

https://eu07.pl/userfiles/30308/log.txt
Fascynuje mnie trasopisarstwo, ale nie mam na to czasu...

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #857 dnia: 09 Kwietnia 2024, 13:31:54 »
Już nie pamiętam, ale nie było tam tak że niektóre scenariusze wymagały aktywacji eventu z klawiatury?

Offline spot57

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #858 dnia: 09 Kwietnia 2024, 13:57:36 »
Właśnie nic na ten temat w opisie nie ma. W bliźniaczym scenariuszu różniącym się tylko jazdą po lewym wszystko działa w porządku.

Jeszcze jedna rzecz, która może zmylić maszynistę - pomocnik zachęca do pomijania Ms1 (i wygląda na to, że AI to robi).
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2024, 14:19:52 wysłana przez spot57 »
Fascynuje mnie trasopisarstwo, ale nie mam na to czasu...

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6072
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2052
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #859 dnia: 09 Kwietnia 2024, 14:57:17 »
Po konsultacji z Sieciolem na repo wleciał przerobiony model krzaka. Teraz są to 3 kępy trawy w jednym rzędzie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 983
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #860 dnia: 11 Kwietnia 2024, 21:24:00 »
Właśnie nic na ten temat w opisie nie ma. W bliźniaczym scenariuszu różniącym się tylko jazdą po lewym wszystko działa w porządku.
Nic nie trzeba naciskać w tej misji. Odnośnie przyczyn w logu wygląda na to, że stosowny event został dodany do kolejki, ale nie doczekałeś jego wykonania. Moja teoria jest taka, że stałeś długo pod tarczą, gdy ta była już podana, przez co wszystkie kolejne eventy zostały odpalone z opóźnieniem i gdy minął już rozkładowy czas odjazdu, sekwencja eventów odjazdowych nadal nie była zakończona. Dostałbyś ten wyjazd za ok. 3 minuty.

Jeszcze jedna rzecz, która może zmylić maszynistę - pomocnik zachęca do pomijania Ms1 (i wygląda na to, że AI to robi).
Pociąg uruchamiany przez gracza ma nadany rozkład jazdy, przez co uruchamiany jest w trybie Obey_train i siedzące w nim AI ignoruje sygnały manewrowe. Z tego właśnie powodu pociągi sterowane przez AI mają nadawane rozkłady w peronach, więc z nimi nie ma tego problemu. Natomiast dla pociągów sterowanych przez ludzi jest to tak zrobione specjalnie, bo gdyby przy uruchomieniu składu nie miałby on rozkładu jazdy, to nie widzielibyście go także w starterze wybierając misję. Dodatkowo mechanizm nadawania rozkładu w pociągach sterowanych przez gracza nie zawsze działa. Także coś za coś.


Offline katom

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #861 dnia: 12 Kwietnia 2024, 18:12:44 »
Manewry w orzechowie działają prawidłowo, ale po wykonaniu oblotu, nie otrzymuję semafora w stronę macierzewa.

Z tego co pamiętam rozwiązaniem problemu jest wybranie kombinacji Shift+3 wskazanej w pdf dot. manewrów w sceneriach zdawczych. Widać to na tutaj: https://www.youtube.com/live/kYNhjW4v_Qo?si=FU0gbWtQd_ng7zug&t=6354
Więc problemu nie ma, ale tak jak już wcześniej pisałem, jeżeli scenariusze mają trafić do paczki dobrze by było uzupełnić opisy scenerii o te skróty (kiedy co należy wcisnąć).