Autor Wątek:  Całkowo v2.0 - wersja beta do testów  (Przeczytany 502113 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #120 dnia: 28 Maja 2017, 19:33:02 »
Udźwiękowienie scenerii (radio) jest jedną z rzeczy do zrobienia, niestety nie mam żadnych materiałów, więc musi to czekać. Co do elektromagnesów tak miało być. Tak samo jeżeli chodzi o mijanki - zasadniczo zwolnienie szlaku zawsze jest z pewnym opóźnieniem dokonywane. Jeżeli chodzi o sygnały na przejazdach te kat. A są zaprogramowane tak, że dźwięk jest tylko podczas opuszczania rogatek, w przejazdach kat. B dzwonienie jest przez cały czas, gdy przejazd jest zamknięty.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #121 dnia: 28 Maja 2017, 19:57:53 »
A moim skromnym zdaniem, te trzy minuty opóźnienia daje nam klimat. Trzeba się wziąć w garść i nadrobić. Sieć kolejowa, to chyba nie jest szwajcarski zegarek.

Offline Dróżnik Wiór

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 257
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #122 dnia: 28 Maja 2017, 21:51:13 »
Jeszcze nie wypowiedziałem się tu, misje jakie dotąd przejechałem nie powodowały problemów. Przy okazji wyrażę podziw dla autora - druga wersja Całkowa już teraz jest moją ulubioną. To co zostało zrobione przyciąga do gry na dłużej. Wracając do meritum mojego w tym temacie wpisu:

U mnie pojawił się problem z dojechaniem do końca misji OrlenA. Błąd pojawił się przy leśnym przejeździe kolejowym przed Wilisiem Poligon - symulator przestał działać, nagle wszystko stanęło w miejscu. Nie było napisane jak dotąd o problemach z tą misją, może to tkwi gdzie indziej, jest możliwym, że czegoś u mnie po prostu brakuje. Plik zawierający błędy w załączeniu. Podobny błąd wystąpił u mnie przy misji osobB_wil, ale nie mam plików z tej jazdy, a na dokładkę wymieniłem tabor do jazdy na inny niż zamierzony przez autora (2x SN61+Bhp).

Dodałem też log z tej jazdy w poniższym odnośniku, jeśli to może pomóc:

http://eu07.pl/userfiles/24778/test-log.txt
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2017, 14:04:09 wysłana przez Dróżnik Wiór »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #123 dnia: 29 Maja 2017, 17:18:53 »
Patrząc po errors.txt na pewno masz coś nie do końca dobrze z instalacją - wypisane błędy są co prawda niegroźne (skutek nadmiernego szastania (p1) w incach), ale były usuwane albo w paczu do PC, albo wraz z plikami scenerii. Z loga niestety nic konkretnego nie wynika odnośnie przyczyn wysypu. Ponieważ używasz starego exe, które faktycznie miało tendencje do sypania się, sugeruję przeinstalować całość, przejść na exe++ i wtedy zobaczyć, czy nadal będzie problem.

// EDIT
Z innej beczki - prośba o sprawdzenie załączonej scenerii testowej. Wsiadamy do drezynki i patrzymy, co robi ET22. Czy u Was też ten drań zmienia kierunek, jak tylko zjedzie z ostatniego rozjazdu, ignorując W5 i tarczę manewrową? Sprawdzałem na ostatnim exe++ i exe Borlandowym, za każdym razem efekt ten sam. Na moje oko rozsądne by było, żeby on dojechał do W5, dopiero tam zmienił kierunek, a następnie zaparkował pod tarczą czekając na dalsze rozkazy.
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2017, 17:34:14 wysłana przez Siecool »

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 754
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #124 dnia: 29 Maja 2017, 17:35:47 »
Drogi siecoolu, bardzo zachęcam cię do zrobienia scenariusza retro do tej scenerii, lada chwila wyjdzie sp45 i bipy, a fajnie by było zobaczyć cos takiego.
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2017, 18:02:16 wysłana przez MR6 »
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #125 dnia: 29 Maja 2017, 20:00:40 »
Jeśli widzi przed sobą W5 i zjedzie z ostatniego rozjazdu to odbija. Optymalizacja manewrów taka. Może tarcza jest za daleko od rozjazdu?
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #126 dnia: 29 Maja 2017, 20:22:44 »
Jeśli tak, to moim zdaniem bez sensu taka optymalizacja, już nie mówiąc o realności. Przecież ta tarcza stoi niemal równo z ukresem rozjazdu (czyli tarcza jest nawet zbyt blisko rozjazdu, a nie za daleko). Tymczasem ET22 nawet do niej nie dojeżdża, czyli zawija de facto w ukresie kompletnie ignorując tarczę (którą ma na wysokości drzwi do kabiny maszynisty). Psim obowiązkiem takiego loka powinno być dociągniecie do tarczy, wtedy zawrotka i grzeczne oczekiwanie na ms2. Przy takim zachowaniu jak teraz nawet nie ma kiedy mu rozjazdu przestawić, bo on wjedzie, gdy jeszcze rozjazdy się nie przestawią...

Generalnie zatem - da radę to zmienić, albo żeby dociągał do W5 albo żeby chociaż wyjeżdżał za tarczę, jeżeli taka jest w torze?

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #127 dnia: 30 Maja 2017, 07:04:58 »
Jak ostatni raz próbowałem coś takiego wprowadzić to to nie działało a różne scenariusze się posypały.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 754
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #128 dnia: 31 Maja 2017, 17:33:28 »
W pewnym momencie na osobowym wiliś- janiszew do kamery zewnętrzej doczepiły się takie domki i wędrowały razem nią. Najnowsze exe c++
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline k. wojak

  • Wiadomości: 155
  • Wojak
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 74
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #129 dnia: 20 Lipca 2017, 09:28:56 »
Z tego co wiem niektórzy pytają o elektryfikację. Proponuję za elektryfikować odcinek Janiszew - Macierzewo i połączyć z inną scenerią np. z Bałtykiem bo jest sporo takich "ślepych" szlaków. I co jakiś czas puszczać na tej trasie kibelek Kolei Mazowieckich. Bałtyk i Mazowsze? Czemu nie! :D
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1741
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #130 dnia: 20 Lipca 2017, 10:29:55 »
Wojak, nie wiem czy wiesz ale był kiedyś poruszany temat połączeń scenerii, i wyszło na to że użytkownicy nie lubią zbyt długich misji przekraczających 3h jazdy. Nie pamiętam gdzie, ale było to poruszane, chyba nawet jako ankieta. Także ja jestem za tym aby ta sceneria pozostała taką jaką jest, mamy obecnie tylko całkowo niezelektryfikowane, i niech takie zostanie. I wielka chwała dla kolegi @Siecool że podjął się tak wielkiego projektu, i stworzył jeszcze bardziej piękną scenerię po której możemy jeździć spalinowozami.

Offline Cookie

  • Wiadomości: 275
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 123
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #131 dnia: 20 Lipca 2017, 14:33:46 »
A ja za to bym za elektryfikował odcinek Janiszew-Orzechowo i wprowadził scenariusz jak np. Wjeżdzamy do Janiszewa elektrowozem, jedziemy do Orzechowa odstawiamy loka i bierzemy spalinowóz i jedziemy dalej do np. Wilisia.
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #132 dnia: 20 Lipca 2017, 14:57:26 »
To wprowadź, kto Ci broni? Panowie, autor wyraźnie zdeklarował, że nie zamierza tego elektryfikować, zamiast ruszać to co jest i jest w fajnym klimacie, już lepiej byłoby stworzyć nową scenerię na bazie wychodzącej z Janiszewa elektryfikacji. Ale samo się nie stworzy, a my możemy sobie tutaj snuć koncerty życzeń samemu nie robiąc nic :P

Offline k. wojak

  • Wiadomości: 155
  • Wojak
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 74
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #133 dnia: 21 Lipca 2017, 14:47:09 »
Ja sam jestem przeciwnikiem elektryfikacji. Strasznie lubię trakcję spalinową. Jak ogarnę to sam zacznę tworzyć scenerię. Doceniam pracę autora po trasa jest świetna. Marzyłem o czymś w stylu linii helskiej i to dostałem. Brakuje tylko porządnych szynobusów i będzie już idealnie.
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #134 dnia: 21 Lipca 2017, 16:58:51 »
Ekhm... to jest test, nie koncert życzeń.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #135 dnia: 21 Lipca 2017, 17:56:49 »
Posty zyczeniowe sa fajne jesli sa zgodne z wizja autora scenerii. Inaczej nie trzymaja sie kupy. Mnie calkowo odpowiada dokladnie takie jakie jest, nie widze problemu jesli po publikacji, ktos podejmie sie podejmie sie realizacji wlasnych wizji jak tu nam deklaruje.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #136 dnia: 21 Lipca 2017, 18:21:44 »
Marzyłem o czymś w stylu linii helskiej i to dostałem. Brakuje tylko porządnych szynobusów i będzie już idealnie.

Ogólnie Cię rozumiem, ale co masz na myśli konkretnie jeśli chodzi o porządne szynobusy? Pewnie chodzi Ci o pojazdy np. PESY SA132/133? BTW, aktualnie na linii helskiej śmigają zestawienia:

PR SA132+120A(B11pv)+SA132
PR SA138+SA138
PR SA138+120A
PR SA137+120A
PR SA137+120A(B11pv)+SA137
PR SA133+120A
ARRIVA SA133
PR SU42/SM42+4xBhp+1xBdhpumn - ten składzik można w MaSzynie zarzucić
IC 754/SU42-30xx/SM42+6 wagonów
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2017, 21:05:41 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline k. wojak

  • Wiadomości: 155
  • Wojak
    • Zobacz profil
    • Kanał Youtube
  • Otrzymane polubienia: 74
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #137 dnia: 21 Lipca 2017, 18:51:59 »
Kończąc temat raz na zawsze - deklaruję tworzenie scenerii (ale nie wiem kiedy to nastąpi i czy wgl nastąpi), bo doceniam pracę autora. Nie wymagam od niego, że wprowadzi zmiany punkt po punkcie, które mu podałem. Ja tylko proponuję zechce doda, nie zechce nie doda.

@Jaco tak chodzi o SA132 i 133.

Napisałem sceneria fajna i to tyle.
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2017, 16:06:00 wysłana przez k_wojak »
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #138 dnia: 04 Sierpnia 2017, 01:47:09 »
W scenariuszu calkowo_v2_pospwilA.scn SM42-320 startujaca w lesie pod Wilisiem nie dostaje sygnalu odjazdu, i w rezultacie wstrzymuje ruch dla dwoch pociagow osobowych ktore czekaja na nia w Wilisiu. Nie wiem czy to jest losowe (bo zdarza sie czasem, ale nie zawsze) i czy ma moze jakis zwiazek z wprowadzonymi swego czasu poprawkami do obslugi eventow w exe c++  W zalaczniku log z przejazdu po scenerii, byc moze bedzie jakos pomocny.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #139 dnia: 04 Sierpnia 2017, 21:46:00 »
Dzięki za zwrócenie uwagi, aczkolwiek muszę to sprawdzić w wariancie z SN61. Ta SM42 to jeszcze echa przeszłości grzebania w exe - została tam wstawiona tymczasowo w okresie, gdy w SN61 nie działały hamulce :) Być może przy SN61 jest ok, bo szczerze mówiąc nie spotkałem się dotychczas z takim błędem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #140 dnia: 04 Września 2017, 20:31:52 »
calkowo_v2_kontenerB jest sliczne, ale wypadaloby teksture nieba przekrecic tak o 90 stopni, bo nie bardzo z cieniami sie schodzi ;o

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #141 dnia: 04 Września 2017, 20:38:39 »
U siebie na dysku już dawno podmieniłem nieba na dynamiczne, więc problemu nie ma. Kiedyś też na pewno tą wersję wydam, może nawet jeszcze we wrześniu :)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #142 dnia: 04 Września 2017, 20:40:38 »
Aha, ok. Te statyczne tez ladne sa i odmiana na niektorych scenariuszach, tylko troche smiesznie wyglada jak czlowiek uwage zwroci :>

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #143 dnia: 04 Września 2017, 20:43:45 »
Skoro już jesteśmy przy temacie to w jaki sposób obrócić takie statyczne niebo? Przecież we wpisie sky nie ma żadnych parametrów obrotu - teksturę przekręcać?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #144 dnia: 04 Września 2017, 20:46:37 »
Najprościej transformem w t3d czaszy nieba. One nie mają repla, każde ma osobny model.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #145 dnia: 04 Września 2017, 20:47:58 »
Skoro już jesteśmy przy temacie to w jaki sposób obrócić takie statyczne niebo? Przecież we wpisie sky nie ma żadnych parametrów obrotu - teksturę przekręcać?
Chyba tak byloby najprosciej. Teoretycznie kazde niebo statyczne to osobny model t3d, wiec mozna dopisac mu banana w modelu, podpiac pod niego cala reszte i przekrecic, ale to juz wiecej roboty.

edit: a z innej beczki, nie wiem czy to wina exe czy moze nie jest to zaimplementowane (lub uszkodzone) w scenariuszu, ale po dojezdzie do Janiszewa i doprowadzeniu skladu na grupe manewrowa AI nie dostaje sygnalu Disconnect, i po otrzymaniu sygnalu do manewrow ciagnie caly pociag dalej przed siebie, az mu sie tor skonczy. W zalaczniku logi na wszelki wypadek.
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2017, 23:33:04 wysłana przez tmj »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #146 dnia: 05 Września 2017, 21:55:51 »
Tam nie była implementowana obsługa AI dla tych manewrów (oblot i zawiezienie składu na terminal). W większości moich misji towarowych tak jest, bo pełne wsparcie dla AI kosztowałoby mnie kilka nieprzespanych nocy i setki linijek kodu w eventach ze względu na różne zachowanie w poszczególnych misjach. Dla pociągów towarowych prowadzonych przez AI najczęściej są wprowadzone uproszczone manewry albo koniec misji po prostu w stacji. W Twoim przypadku to nie zadziałało, bo odpaliłeś pociąg z założenia prowadzony przez człowieka. W eventach dla tej misji masz taki event "towar_nieAI", który ustawia flagę determinującą, czy skład jest prowadzony przez AI czy nie i w związku z tym, który wariant manewrów na stacji się uruchomi (prosty dla AI czy bardziej skomplikowany, ale dla człowieka).

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #147 dnia: 05 Września 2017, 23:42:33 »
Misja osobA_wil. Wystawiam się w perony w Janiszewie, przychodzi 10:39, kierownik podaje odjazd i nic. Semafor na S1, SU46 (AI) stoi sobie w Janiszewie Zachodnim. Odczekałem 20 minut, nic się nie dzieje. Ino elektryki sobie jeżdżą.

Przypuszczam, że SU46 powinna wjechać w perony, a ja wyjechać torem lewym do Orzechowa z uwagi na zamknięcie torowe?
Jakby co, zatrzymuje się na końcu peronu, praktycznie vis-a-vis "czekolady".

Offline Cookie

  • Wiadomości: 275
  • Dzień dobry, jak leci?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 123
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #148 dnia: 06 Września 2017, 00:27:13 »
Potwierdzam błąd. Ja wszedłem do SU46 i ruszyłem ją z Janiszewa Zachodniego i potem wróciłem do siebie i pojechałem dalej swoim pociągiem
Ta piękna stalowa MaSzyna... Która wozi mnie na wakacje...

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #149 dnia: 06 Września 2017, 17:24:34 »
Trzeba dopisać godzinę przyjazdu w rozkładzie dla tego pociągu z tego co pamiętam. Nie pytajcie mnie, dlaczego to ma znaczenie, ale ma - kiedyś @tmj o tym pisał. Będzie to kompleksowo poprawione w kolejnej wersji scenerii.