Autor Wątek:  Metro bałtyckie  (Przeczytany 82293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 243
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalne Forum Pomocy Symulatora MaSzyna
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Kwietnia 2017, 21:50:24 »
Albo większe tunele i kolejka podziemna, gdzie ruch jest prowadzony wg przepisów kolejowych. Można by ją podpiąć do scenerii Bałtyk i puścić dołem też InterCity. Jak to u nas. Albo pod Całkowo.
I dłuższe perony, żeby się mieścił skład z 3 członami silnikowymi.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2017, 22:04:34 wysłana przez Smok E_ustachy »

Offline bprog

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 50
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Kwietnia 2017, 22:06:17 »
Z rad to stare EW58 bardzo fajnie się jeździ - hamowanie o wiele lepsze m.in.

Offline Targowianin

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Bałtyk-metro
« Odpowiedź #32 dnia: 03 Kwietnia 2017, 18:45:03 »
Witam.
Problem tak jak wyżej napisałem, ze scenerią Bałtyk-Metro. Chodzi o to, że pociągi sterowane przez komputer przed stacją początkową Nowy Slimsonów zamiast wjechać na odpowiedni tor i po prostu wziąć pasażerów, wjeżdżają na tor nie ten co trzeba i jadą pod prąd, przez co później blokuje się ruch w kierunku stacji Nowy Slimsonów. Tak się dzieje za każdym razem, po przejechaniu zwykle 2 kursów (w obie strony).

Wersja gry i patch najnowsze.

1. Ten dział służy do pomocy przy wydanych dodatkach. Metro jest na warsztacie i wszystkie uwagi należy kierować tam. Przenoszę.
2. Zapoznaj się z wątkiem jak prosić o pomoc. Brakuje załącznika.
@Stele
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2017, 20:56:11 wysłana przez Stele »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #33 dnia: 03 Kwietnia 2017, 20:25:27 »
Trzecia szyna odpada, jeżeli nie będzie dedykowanego taboru. Dorabianie pantografu na wózku EN57 to nie metoda, jak dotąd wszystkie pojawiające się w MaSzynie pojazdy były realne (w przeciwieństwie do scenerii), dostosowanie EN57 do trzeciej szyny to stworzenie pojazdu fikcyjnego. Ponadto z tego co mi wiadomo w trzeciej szynie nie stosuje się napięć wyższych jak 1,2kV.

Zrobiłem przymiarkę do zawieszenia sztywnej sieci trakcyjnej i wygląda na to, że taka sieć się zmieści, jeżeli się obniży torowisko w tunelach o 20 cm, a sieć będzie na wysokości 4,8 metra (licząc od główki szyny). Załączam dwa obrazki pokazujące jak układają się pantografy przy takiej wysokości sieci. Nie jest to zbyt nisko?

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1295
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 775
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #34 dnia: 03 Kwietnia 2017, 20:29:54 »
Pantografy nie powinny się łamać, jednak sugeruję żeby wysokość sieci była dostosowana do większości pojazdów elektrycznych, bo teraz to np. taka ET40 sobie połamie pantografy, ale z drugiej strony raczej nie będzie tam jeździć ;). Podsumowując, może zostać, aczkolwiek niech wypowiedzą się bardziej kompetentne osoby.
Co do innych rzeczy na trasie - jeden błąd i jedno pytanie:
1. Zakręt za Starym Miastem jest zbyt ostry by móc jechać tam 80 km/h (promień 300 metrów), a żadnych ograniczeń tam nie ma.
2. Do czego służy przedłużenie jednego z torów na "żeberku" za przystankiem Kolumba (kończy się dziurą)? Czyżby miał to być wyjazd na powierzchnię, gdzie łączy się ze szlakiem Bałtyk Miasto - Bałtyk Plaża (tak, tam jest jedna zwrotnica odgałęziająca do zarośniętego toru donikąd)?
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2017, 20:38:50 wysłana przez jakubg1 »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #35 dnia: 03 Kwietnia 2017, 20:47:29 »
Cytuj
Zakręt za Starym Miastem jest zbyt ostry by móc jechać tam 80 km/h (promień 300 metrów), a żadnych ograniczeń tam nie ma.
Łuk o promieniu 300m pozwala na jazdę 87km/h przy adop=1.0 (u nas raczej nie spotykane, oprócz kilku wyjątków?), 83km/h przy adop=0.8, ale tylko gdy (oba przypadki) jest przechyłka 150mm, oraz odpowiednia krzywa przejściowa. Więc tam taka prędkość jest możliwa, ale trzeba zrobić przechyłkę i dodać krzywą przejściową.
Cytuj
Czyżby miał to być wyjazd na powierzchnię, gdzie łączy się ze szlakiem Bałtyk Miasto - Bałtyk Plaża (tak, tam jest jedna zwrotnica odgałęziająca do zarośniętego toru donikąd)?
Może wyjazd do zajezdni ? :D
« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2017, 20:59:55 wysłana przez dymus »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #36 dnia: 03 Kwietnia 2017, 21:00:29 »
Trochę za mały czas na dojazd od stacji do stacji. Przyznam, że testując od wczoraj nie dojechałem na czas do stacji końcowej, zawsze miałem opóźnienie około 5 minut.
Rozkład jest bardzo prowizoryczny i napisany w taki sposób, aby nie było dłuższego oczekiwania na odjazd (nie licząc stacji początkowej). Mi udaje się przejechać trasę w 13 minut.

Do czego służy przedłużenie jednego z torów na "żeberku" za przystankiem Kolumba (kończy się dziurą)?
Może wyjazd do zajezdni ? :D
Dobrze się domyślacie, w tym miejscu będzie w przyszłości wyjazd na stację techniczno-postojową (pod warunkiem że będzie czas i siły na jej napisanie). Na razie dałem tunel kończący się dziurą, aby nie było wrażenia, że pociągi są na stałe uwięzione pod ziemią. Odgałęzienie na linii Bałtyk Główny - Bałtyk Plaża jak najbardziej może być bocznicą do STP.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5916
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 433
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #37 dnia: 03 Kwietnia 2017, 21:13:14 »
Ja przez ten wyjazd, próbowałem wyskoczyć całym składem, pomyślałem że polecę w dół. A jednak nie. @Transkej, wszystko co zrobiłeś do tej pory, pokazuje jak dobrze są to przemyślane działania. Mam pełne zaufanie do Twoich pomysłów i nie wątpię, że kontynuacja będzie na równie wysokim poziomie. Nie chodzi mi tylko o metro. Wracając do tej mikro scenerii, na warunki które mamy jest bardzo dobra. Jak widać cała krytyka, czy zarzuty odnoszą się do taboru, sieci trakcji elektrycznej i chyba są wyrażają słabą znajomością tematu. Traktuję tę scenerię jako pilotażowy projekt, pokazujący że można coś w tym temacie osiągnąć.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1295
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 775
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #38 dnia: 04 Kwietnia 2017, 18:58:17 »
Metro crashuje kilkadziesiąt sekund po odpaleniu na EXE C++. Wersja z 30 marca. Sesja z ED72, chodziaż dzieje się to na każdej sesji, tylko na tej scenerii. Inne scenerie chodzą normalnie. Na borlandowym metro bez zarzutów.
Log i errors w załączniku. Crashdump nie tworzy się.

EDIT: Podejrzenia spadają na odtwarzanie dźwięku, gdyż crash następuje po mniej więcej tym samym czasie co czas do odjazdu jednostki, ale nie jestem w stanie tego sprawdzić, ponieważ nie mam żadnej czcionki i nie widać aktualnej godziny.
« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2017, 19:01:10 wysłana przez jakubg1 »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #39 dnia: 04 Kwietnia 2017, 22:46:42 »
Niestety exe C++ mi nie działa więc mogę się tylko domyślać. Można spróbować wywalić "napowierzchniowy" Bałtyk - wystarczy zakomentować odpowiednie include w pliku .scn. Z logu wynika, że załączają się jakieś dziwne eventy, których nie ma w scenariuszu metra.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 243
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalne Forum Pomocy Symulatora MaSzyna
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #40 dnia: 04 Kwietnia 2017, 23:55:28 »
Przejazd testowy:

Wnioski: bardzo trudno trafić sobie w peron więc postuluję dodanie białych pasów na ścianach w odpowiednich miejscach. Dojeżdżasz z prędkością 80 km/h do pasa, włączasz hamulec na 8 i dojeżdżasz do końca peronu.
2. Bardzo ciekawe stacje.
« Ostatnia zmiana: 05 Kwietnia 2017, 00:39:31 wysłana przez Smok E_ustachy »

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #41 dnia: 05 Kwietnia 2017, 06:44:03 »
Jak nie potrafisz trafić w peron to nie wina scenerii, tylko Twoja; mnie wystarczyła druga pozycja hamowania ;).

Zbędne posty usuwam. | @macius5991
/// ciach ///
« Ostatnia zmiana: 05 Kwietnia 2017, 18:19:24 wysłana przez macius5991 »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #42 dnia: 08 Kwietnia 2017, 22:08:36 »
Kilka moich uwag:
1) Sygnalizacja: poza "W16" w miejscu rozpoczęcia hamowania przydałby się również kolejny w miejscu zatrzymania czoła pociągu. Ponadto semafory nie mogą być ustawione "co stację" bo słabo wpływa to na przepustowość (różne odległości między stacjami). Urozmaićmy odrobinę to, a proponuję: semafor co 600 metrów (pięciokrotność długości pociągu 120*5), oczywiście jak wypada "w stacji" to przesunąć go do tyłu poza peron (co również zwiększy przepustowość niż stawianie go za peronem), ponadto każde przejście rozjazdowe (jak obecne krzyżowe przejścia rozjazdowe w tunelach) również powinny być osłaniane semaforem.
2) Sygnalizacja - semafory. Jeżeli przyjąć sygnalizację warszawskiej sieci metra to:
-> czerwone ciągłe: stój
-> pomarańczowe ciągłe: Vmax=40km/h, nast. semafor (?)
-> zielone ciągłe: Vmax, nast. semafor wskazuje stój lub zezwalający na jazdę
Czyli należałoby stworzyć coś na wzór dwustawnej SBL-ki (zielone - czerwone). Ponadto w metrze stosowane są wskaźniki We8, We9 (jazda bez poboru prądu), W8, W9 (ograniczenia prędkości i sierżanty) oraz W15 (inne niż standardowe ustawienie semafora).
3) Torowisko - tłuczeń w tunelu wygląda średnio :) Lepiej sprawdziłaby się tutaj tekstura jakiegoś betonu czy nawet tekstura toil.dds.

Wrażenia są świetne, high-quality april-fools content :D

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Kwietnia 2017, 09:54:40 »
Obecne oznakowanie to głównie moja fantazja podparta kilkoma obserwacjami na youtube, będę to jeszcze dostosowywał do polskich przepisów (czyli warszawskiego metra). Tłuczeń faktycznie nie powinien występować w tunelach i należałoby go zastąpić betonowymi podkładami, ale ten temat muszę jeszcze dokładnie przeanalizować i przemyśleć.

Aktualnie pracuję nad poprawkami wizualnymi: monitoring, nowe tablice stacyjne, dodatkowe tablice kierunkowe, nagłośnienie, itp.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Kwietnia 2017, 01:40:28 »
Jeżeli potrzebowałbyś materiałów zdjęciowych z warszawskiego metra to niestety jestem jego codziennym użytkownikiem (obie linie) i mogę zrobić komórkowej jakości zdjęcia interesujących Ciebie elementów.

Paczki zdjęć: http://eu07.pl/userfiles/8463/metro_fot1.7z
- widok stacji, materiał na tex krawędzi peronu
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2017, 18:35:59 wysłana przez macius5991 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5629
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1776
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #45 dnia: 10 Kwietnia 2017, 18:05:38 »
Jak ktoś zna trochę węgierski/angielski w stopniu umożliwiającym komunikację, to może się przez FB spróbować skontaktować z osobą która wrzucała na grupę deweloperską na FB screeny wagonów serii 81.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline AWllen

  • Wiadomości: 6
  • Ostatni raz wjeżdżam na Sz...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #46 dnia: 10 Kwietnia 2017, 20:33:48 »
Przejechałem się właśnie i jestem pod wrażeniem :D. Od dawna marzyłem o metrze w maszynie :). Gratuluję świetnej pracy. Jak tylko ogarnę hamulec będę jeździć metrem godzinami...

W punkt trafiłeś z tymi zapowiedziami :D Przydałby sie "lepszy" lektor (tj bardziej przypominający "pana z Metra" z lat 95-98), ale myślę że to się da zrobić :)

Czekam na modele wagonów serii 81.

Offline Michal1983

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #47 dnia: 11 Kwietnia 2017, 15:17:41 »
Kiedyś o tym pisałem, że można to zrobić taką scenerię to były zdania, że nie warto, nie ma trzeciej szyny nie ma odpowiednich wagonów itd. Przecież wystarczyło właśnie zrobić pociąg w tunelu.
Widać trochę nawiązań do metra. Też mam problem z prawidłowym zatrzymaniem się na peronie EN57 to zazwyczaj przejeżdżam przez nie nawet jadąc 60 km/h.
Stacja Muranów i Plac Konstytucji nieopłacalne stacje na pierwszej linii metra w Warszawie. Część stacji jest poza scenerią. Cała trasa mogłaby być ułożona tak aby stacje wypadały w konkretnych miejscach a nie jak kiedyś na Kabatach wyjście na pole.
Używam Rainsted 17.2.124.12566

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1295
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 775
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #48 dnia: 11 Kwietnia 2017, 16:01:43 »
Gdyby tak było, metro miałoby tylko dwie stacje między którymi zresztą można by było przejechać tą samą trasę pociągiem. Po co dawać scenerię nad każdą stacją? I tak nikt tego nie ogląda bo metro jest pod ziemią. Raz, że zabierze to czas, a dwa, że sceneria może przestać być płynna. U niektórych i tak się pod Dworcem Głównym tnie...

Offline loko

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 225
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #49 dnia: 11 Kwietnia 2017, 16:36:12 »
Może warto też odwzorować "rozładowanie" ciśnień w tunelu, w miarę możliwości symulatora, tak jak ma to miejsce właśnie w metrze w stolicy: http://www.metro.waw.pl/wentylacja-podstawowa-i-lokalna


Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 243
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalne Forum Pomocy Symulatora MaSzyna
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #50 dnia: 13 Kwietnia 2017, 23:01:39 »
A tu test specjalnego składu E 16


Nie ma pantografu a ma mieć 3 szynę. Czy coś w tym stylu.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #51 dnia: 14 Kwietnia 2017, 13:21:02 »
Rozkłady dla EN57. http://eu07.pl/userfiles/23139/priv-scenery_1.zip Czasami można dogonić ai pod koniec trasy, więc rozkład tego nie uwzględnia. Rozruch dynamiczny: 2-3 sekundy przetoku, potem ostatnia pozycja. Hamowanie: na wysokości W16, 0,2 MPa w cylindrach hamulcowych. Wypakować do głównego katalogu.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4257
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 258
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #52 dnia: 15 Kwietnia 2017, 15:13:37 »
Koledzy czemu nie chcecie sie dogadac z kolegami z trainz i model serii 80 sobie zaimpirtowac. Oczywiscie tekstury radzieckie na poczatek.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #53 dnia: 21 Kwietnia 2017, 08:54:28 »
Rozkład dla EN57 pasuje do Ronda Woźniaka, później łapiemy opóźnienia (coś nie tak z poprzednim składem? to losowe?). Testowane na exe 170418 (x64). Trochę za jasno w tunelach. Przydałby się AKM.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5916
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 433
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #54 dnia: 23 Kwietnia 2017, 22:28:13 »
Może się przyda na tex podsypki w tunelu.
http://eu07.pl/userfiles/1234/foto-Obraz_009.jpg
Dziś nie dało się zrobić lepszych.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2017, 22:29:39 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #55 dnia: 24 Kwietnia 2017, 19:45:43 »
    Dzisiaj wrzucam nową wersję paczki z następującymi nowościami:
    • Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest nowa podsypka. Standardowe generowanie podsypki wbudowane w exe mnie nie satysfakcjonowało, zastosowałem zupełnie inne rozwiązanie: tory posiadają podsypkę none, natomiast w tunelach, komorach i na stacjach pojawiła się podbudowa betonowa z podkładami. Moim zdaniem efekt jest bardzo ciekawy, teraz sceneria znacznie bardziej przypomina metro.
    • Pojawiły się wskaźniki Wm4, czyli metrowy odpowiednik W4, wykonany zgodnie z przepisami obowiązującymi w metrze,
    • Są również wskaźniki Wm16, odpowiednik W16. Wykonany zgodnie z przepisami - tak więc teraz hamujemy, jeżeli zobaczymy literkę "H" między szynami.
    • Stacje zostały wyposażone w nagłośnienie i monitoring, kamery rozmieszczone są tak, aby obejmowały zasięgiem całe stacje,
    • Nowe, pełne poręcze na stacjach, widoczne zwłaszcza na stacji 5 (Dworzec Główny),
    • Zegary cyfrowe odliczające czas od ostatniego odjazdu pociągu - ciekawa rzecz, gdyż podczas jazdy możemy śledzić na bieżąco dystans od jadącego przed nami pociągu,
    • Nowe billboardy na stacjach 1 do 5,
    • Przygotowane tablice z kilometrażem, aczkolwiek jeszcze nie są powstawiane, kilka z nich możemy obejrzeć w pobliżu stacji 10 (Kolumba),
    • Wypustki na peronie dla niewidomych. Z uwagi na wysoki koszt wyposażenia (80 000 trójkątów na stację) ograniczono ich montaż do stacji 1 i 2 (Nowy Slimsonów i Czapkiewicza). Na pozostałych są żółte lub niebieskie linie ostrzegawcze, lekko wypukłe aby niedowidzący mogli je poczuć,
    • Nowa posadzka na stacjach 3 i 4 (Rondo Woźniaka i Muranów),
    • Nowe tablice z nazwami stacji, stylizowane na tablice z metra warszawskiego, niektóre z mapą i informacją miejską,
    • tablice kierunkowe na stacjach, bardzo przydatne w trybie biegania po scenerii,
    • Nie wczytuje się Bałtyk naziemny, prosty sposób na przyspieszenie wczytywania i zwiększenie wydajności. Jak ktoś bardzo chce mieć teren i obiekty na powierzchni, to może sobie odkomentować odpowiednie include.

    Pozostałe rzeczy bez zmian. Najbliższe cele to:
    • Wydrążyć między stacją 5 i 6 tunel na żeberko odstawcze,
    • Ponownie poprawić bilboardy na stacji 1 (Nowy Slimsonów) - wydają się zbyt ciężkie i masywne,
    • Zamontować tablice z kilometrażem (wskaźniki Wd2),
    • Dorobić inne oznakowania w tunelu, ograniczenia prędkości (z tego powodu nie ruszałem rozkładów jazdy),
    • W tunelach powinno być dużo kabli a nie tylko gołe ściany,
    • W dalszej kolejności: może sztywna sięc trakcyjna, może wyjazd na powierzchnię i STP?
    • Na koniec dokumentacja i poradnik dla deweloperów jak budować metro w MaSzynie.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170424.7z

Do paczki dorzuciłem również niedawno wydane ludziki z cadnav.com. Zauważyłem, że mało kto je zainstalował, a bez nich na stacjach jest pustawo.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5916
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 433
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #56 dnia: 24 Kwietnia 2017, 20:02:33 »
Czy byłbyś zainteresowany lepszym zdjęciem na podsypki niż w moim poprzednim poście?

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1295
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 775
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #57 dnia: 24 Kwietnia 2017, 20:15:14 »
Zmiany w dużej mierze na plus, ale niestety zegary wszystko psują.
1. Ze względu na dużą ilość eventów uruchamianych na sekundę (4 eventy na zegar * 2 tory * 10 = 80 eventów (!)) wydajność znacznie spadła na całej długości trasy.
2. Zegar potrafi się zbugować, np. na chwilę się zatrzymać, a potem przeskoczyć o 10 sekund.
Poza tym miodzio. Pozdrawiam.

EDIT: Dane powyżej pochodzą z borlandowego exe. Za chwilę sprawdzę na tym C++.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2017, 20:17:09 wysłana przez jakubg1 »

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #58 dnia: 24 Kwietnia 2017, 20:22:47 »
Czy byłbyś zainteresowany lepszym zdjęciem na podsypki niż w moim poprzednim poście?
Może na razie nie ma potrzeby robić lepszego zdjęcia, spróbuję poeksperymentować z tą na zdjęciu z wczoraj. Gdzie to właściwie zostało wykonane? Nie pasuje mi do metra, czyżby nowy dworzec w Łodzi?

1. Ze względu na dużą ilość eventów uruchamianych na sekundę (4 eventy na zegar * 2 tory * 10 = 80 eventów (!)) wydajność znacznie spadła na całej długości trasy.
2. Zegar potrafi się zbugować, np. na chwilę się zatrzymać, a potem przeskoczyć o 10 sekund.
Spadek wydajności jest na pewno, chociaż na moim komputerze (a nie mam zbyt mocnego sprzętu) zegary chodzą całkiem płynnie.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2017, 20:32:40 wysłana przez Transkei »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5916
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 433
Odp: Metro bałtyckie
« Odpowiedź #59 dnia: 24 Kwietnia 2017, 21:03:29 »
Zdjęcie zostało wykonane na Fabrycznym w Łodzi, miałem za mało czasu na wybór miejsca a po wrzuceniu na kompa okazało się że iso było zbyt wysokie i kupa szumu wyszła. Dodatkowo robione przez szybę. O prostopadłej do płaszczyzny toru raczej można zapomnieć, raz że szyna zasilająca nad torem i ani grama możliwości wysunięcia aparatu po za barierkę galerii.
Zmiany w dużej mierze na plus, ale niestety zegary wszystko psują.
Nic nie psują, chodzą jak trzeba, z pełnym 16 krotnym antyaliasingiem mam ponad 100FPS.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2017, 22:24:43 wysłana przez Stele »