Autor Wątek:  SP47  (Przeczytany 19965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: SP47
« Odpowiedź #30 dnia: 07 Marca 2017, 19:08:48 »
Sprawa jest prosta: EU40 podpowiedział, że nie ma szans na dźwięki SP47, bo jej 16 cylindrowy silnik miał swój charakterystyczny dźwięk. Swoją drogą pamiętam w ruchu obie maszyny 001 i 002.

W Indiach są maszyny z silnikami identycznej wielkości, produkowane na przełomie wieków. Czy możesz określić czy ich dźwięk jest podobny do tamtego z SP47?

https://www.youtube.com/watch?v=tDIRZuwQu80
https://www.youtube.com/watch?v=oJzbegysv9c
https://www.youtube.com/watch?v=2kvGnhHjiKI
https://www.youtube.com/watch?v=VGTbWeTzwTk

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 857
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SP47
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Marca 2017, 19:30:33 »
@PiterCC: ostatni raz widziałem SP47-001 w 1994, a więc to kawał czasu... Jeśli już, to raczej ten pierwszy link jest nieco podobny do SP47. Reszta "pachnie" czystym silnikiem EMD, choć ten pierwszy tez może być z EMD, ale ma coś w sobie.
@Krzysiek626: dobry pomysł z tym skansenem :) Tylko chyba nie warto wydłużać SU46 do rozmiarów SP47 o te 1190 mm i tworzyć "zimny" nowy model. Lepiej "przemalować" SU46 na: jedną SP47 w barwy jak np. na moim avatarze, a drugą w jasne i ciemne seledyny.
@TheMaSzynistaPL: w sprawie teoretycznego zgięcia ramy/ostoi - każdy pojazd ma na ostojnicy znaki graficzne gdzie i co można podnosić - tutaj mam na myśli oznaczenia z podnoszeniem pudła bez wózków lub z wózkami, a wiec nie sądzę, że "warsztat" popełnił by błąd (pisze o tym, bo domniemam, że jesteś być może początkujący w temacie utrzymania taboru), aby uszkodzić ostoję... Na Kuttruffach ludzie wiedzą raczej co robią.
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2017, 14:02:17 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 214
Odp: SP47
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Marca 2017, 20:28:44 »
Powiem wam ze SP47 została wykonana przez tego samego autora co SU46. Kabina także. Nierozumie dlaczego w tamtym czasie obie maszyny nie znalazły się w paczce. Obie miały "cukierkowa" kabine. Robili ja profeta i pekap. Kosmetyki kabiny doczekala się jedynie SU46.
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2017, 20:38:30 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Suligo

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: SP47
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Marca 2017, 21:10:17 »
@Jaco - to uszkodzenie powstało w wyniku podnoszenia lokomotywy dźwigiem, prawdopodobnie przy stawianiu jej w Kościerzynie.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 857
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SP47
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Marca 2017, 21:24:31 »
@TheMaSzynistaPL: czyli już nie ma to znaczenia... Pojazd jest skreślony z PKP. Aby "odratować" go to jest to teraz wielki problem.
@EP08_015: SP47-001 pamiętam w barwach ze screena nr 2, ale bez patyny, czyli jako "super nowa" po NR.
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2017, 14:04:40 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Suligo

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: SP47
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Marca 2017, 16:00:08 »
Najlepiej jakby w Kościerzynie ją przemalowali na te barwy czerwono-biało-szare ;).

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2154
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: SP47
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Marca 2017, 09:05:48 »
Nie wchodzi w grę. Efekt po pół roku byłby przerażający, tym bardziej, że stoi na zewnątrz.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 593
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: SP47
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Marca 2017, 11:30:30 »
Z kolei ja znam historie pękających ram wózków na tych lokomotywach, być może ramy nie były w stanie przenosić takich obciążeń dynamicznych przy prędkości 140 km/h... Kto wie, raczej już się niestety tego nie dowiemy :(
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 857
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SP47
« Odpowiedź #38 dnia: 10 Marca 2017, 12:47:19 »
Generalnie historia SP47 jest dość zawiła. Okazuje się bowiem, że ówczesne władze partyjne uznały, że producent i Ministerstwo Komunikacji przekroczyły swoje kompetencje budując SP47-001.

"(...) Fakt budowy w Polsce lokomotywy spalinowej o dużej mocy uszedł wcześniej uwadze decydentów, toteż po ujawnieniu jej istnienia najwyższe władze partyjne uznały, że przemysł i Ministerstwo Komunikacji przekroczyły swoje kompetencje. Nie pomógł fakt, że na początku grudnia lokomotywa poprowadziła pociąg specjalny, wiozący z Poznania do Warszawy delegatów na VII Zjazd PZPR, a dla celów propagandowych została pomalowana w atrakcyjny, nietypowy dla polskich kolei sposób, w tonacji kremowo-brązowej (...)"

Można tutaj domniemywać, że był chaos w zarządzaniu przemysłem, bo ktoś przecież zlecił OBRPS opracowanie dokumentacji m.in. dla lokomotywy pasażerskiej o Vmax 140 km/h z kołami monoblokowymi.

"(...) W dniu 19 grudnia 1975 r. lokomotywa SP47-001 została oddelegowana do próbnej eksploatacji w Lokomotywowni Poznań Główny. Okazało się, że rzeczywiste parametry prądnicy głównej odbiegają od założonych i nie pozwalają na pracę ciągłą przy maksymalnych napięciach prądu. Wynikły też nieoczekiwane trudności z przeprowadzeniem próby biegu i hamowania przy pełnej założonej prędkości konstrukcyjnej 140 km/h. Zachodziła obawa, że lokomotywa nie wyposażona w hamulec elektrodynamiczny nie uzyska wymaganej przy tej prędkości drogi hamowania, zresztą trudno było wówczas o wyznaczenie szlaku, na którym można było dokonać takiej próby. Ostatecznie 8 stycznia 1976 r. zapadła decyzja ograniczenia prędkości pojazdu do 120 km/h (...)"

czytamy dalej

"(...) Po dwóch latach eksploatacji, 23 listopada 1977 r., nastąpiła pierwsza poważniejsza awaria SP47-001 - obustronne pęknięcie ramy jednego z wózków. W jej następstwie wzmocniono konstrukcję wózków obu lokomotyw. W kwietniu 1978 r. „jedynka" przekazana została Polskim Kolejom Państwowym, wchodząc na stan Lokomotywowni Warszawa Odolany ze stanem licznika 187174 km, a w październiku wysłano ją, pomalowaną już w typowy dla PKP sposób, na wystawę TRANSPORT '78 do Monachium (...)"

oraz

"(...) Lokomotywa SP47-002 po przejechaniu około 340 tysięcy km, w czerwcu 1982 r. jako pierwsza została na dłużej wycofana z ruchu z powodu zużycia zestawów kołowych. Po rocznym postoju w Lokomotywowni Malbork skierowano ją do naprawy okresowej (Rl) do Zakładów Cegielskiego. Brak możliwości zakupu, w warunkach ogólnego kryzysu gospodarczego, nowych kół monoblokowych spowodował, że w trakcie ciągnącej się przez kilka lat naprawy lokomotywa otrzymała zestawy z kołami ramiennymi. Alternatywą było całkowite unieruchomienie pojazdu (...)"

i dalej

"(...) Remont zakończono ostatecznie 21 marca 1988 r., jednak SP47-002 nie powróciła już na zelektryfikowaną w międzyczasie trasę Warszawa-Gdynia. Została skierowana do Lokomotywowni w Bydgoszczy, a w styczniu 1990 r. do Olsztyna. Tam wyznaczano ją z reguły do obsługi lżejszych pociągów, prowadzenie których nie pozwalało na pełne wykorzystywanie mocy silnika spalinowego. W MD Olsztyn w okresie 15 czerwca-7 listopada 1990 r. przeprowadzono drugą naprawę rewizyjną (R2), w czasie której w lokomotywie zabudowano nowy, pechowy jak się wkrótce okazało silnik spalinowy, dostarczony z magazynu rezerwy obiegowej w Kwidzynie. Należy nadmienić, że był to trzeci, a zarazem ostatni, z wyprodukowanych w Cegielskim kolejowych silników o mocy 3000 KM. W Karsznicach dokonano wymiany obręczy na zestawach kołowych i przeprowadzono przegląd silników trakcyjnych. Po powrocie do służby lokomotywa przejechała około 58 000 km. W maju 1991 r. nastąpiło ukręcenie się końcówki wału korbowego zainstalowanego pół roku wcześniej silnika spalinowego. Z uwagi na brak jednostki napędowej, którą dałoby się wykorzystać w pojeździe, awaria ta równała się w praktyce wyrokowi śmierci na lokomotywę. SP47-002 nie wyjechała już z Olsztyna. W dniu 11 grudnia 1998 r., została skreślona z ewidencji i w kwietniu 2001 r. pocięta na złom na terenie tamtejszego Zakładzie Taboru (...)"

"(...) Lokomotywa SP47-001, która znacznie wcześniej weszła do eksploatacji, już w marcu 1981 r. po przebiegu około 380 tysięcy km została czasowo wycofana z ruchu ze względu na osiągnięcie granicznych dopuszczalnych wartości zużycia obrzeży monoblokowych zestawów kołowych. Zwołano wówczas komisję dla oceny stanu technicznego lokomotywy, która dopuściła zestawy kołowe do ruchu przez następne 100000 km pod warunkiem wykonania napawania obręczy, natomiast lokomotywę skierowano do pierwszej naprawy rewizyjnej (Rl) do HCP. Trwała ona ponad półtora roku, a po jej ukończeniu w listopadzie 1982 r. pojazd przydzielono do Lokomotywowni w Malborku (...)"

"(...) W dniu 7 października 1983 r. po przejechaniu kolejnych 190 tysięcy km SP47-001 została (ze stanem licznika 569500 km) wycofana z ruchu, gdyż zużyte zestawy kołowe nie pozwoliły na jej dalszą eksploatację. Po kilkuletnim postoju, lokomotywa w czerwcu 1987 r. została wysłana do naprawy rewizyjnej R2 do HCP. Oprócz konieczności wymiany zestawów kołowych stwierdzono uszkodzenie łożysk jednego z silników trakcyjnych oraz uszkodzenie napędu wentylatora silników trakcyjnych. Prace naprawcze rozpoczęto dopiero wiosną 1994 r. W ramach naprawy zabudowano zwykłe zestawy kołowe oraz zainstalowano urządzenie SHP. Wyremontowana lokomotywa w dniu 27 września 1994 r. odbyła pierwszą jazdę próbną na trasie Poznań - Leszno - Poznań. Z dniem 26 października oddano ją do eksploatacji do Olsztyna. Przez dwa i pół roku SP47-001 przejechała ponad 240 tysięcy km, prowadząc pociągi pospieszne, przeważnie na trasie Olsztyn-Ełk, zamiennie z lokomotywami serii SU46. Łączny jej przebieg na PKP wyniósł 820205 km. Awaria silnika spalinowego, która nastąpiła 21 maja 1997 r. unieruchomiła lokomotywę na stałe. W rezultacie w grudniu 1998 r. pojazd skreślono z ewidencji. Po zewnętrznej renowacji przeprowadzonej w Olsztynie, został na początku lipca 2000 r. ustawiony jako eksponat na terenie Skansenu Taboru w Kościerzynie.

Nad najnowocześniejszą konstrukcją polskich lokomotyw spalinowych od początku wisiało fatum. Począwszy od politycznych uwarunkowań, związanych z zakupem przez PKP, a następnie nagłym zakończeniem budowy serii SP47, poprzez niezapewnienie już wybudowanym pojazdom odpowiedniej liczby podzespołów i części zamiennych aż po światowy kryzys paliwowy. Nie zostały również we właściwy sposób wykorzystane moc i prędkość lokomotyw, których przez długie miesiące używano do obsługi pociągów, nie wymagających prowadzenia ich przez pojazdy z tak dużymi możliwościom trakcyjnym, jak obie SP47 (...)".

źródło: "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP serii SP45, SU46, SP47; KOLPRESS, Poznań 2004".

Mamy zatem powyżej oficjalnie spisane fakty dotyczące historii obu SP47. Może, gdyby zbudowano kolejnych zamierzanych 10 szt. serii informacyjnej oraz gdyby zamówiono więcej podzespołów na wymianę, seria SP47 została by bardziej dopracowana. Cóż, lata 70 i 80 rządziły się swoimi prawami zarówno politycznymi jak i gospodarczymi.

« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2017, 12:55:12 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2154
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: SP47
« Odpowiedź #39 dnia: 11 Marca 2017, 14:53:09 »
Trochę nie do końca artykuł przedstawia prawdę.
Było niegdyś c oś tak pięknego jak eksploatacja obserwowana. Prototypy wykazały poważne błędy konstrukcyjne i przeważnie to ,oraz brak zapotrzebowania na lokomotywy trakcji spalinowej do ruchu pasażerskiego, spowodowało zaprzestanie dalszej produkcji, a więc i części zamiennych. Teksty o zmowie politycznej i promowaniu lokomotyw z Ługańska, to tylko piękna bajeczka pracowników Cegielskiego.
Podsumowując - SP47 to jeden wielki niewypał i obciach dla HCP.
https://youtu.be/TnLaUrbBVMY
Może autor tego filmu ma oryginalną ścieżkę podkładową i wtedy można byłoby odtworzyć dźwięk.
Ponownie komunikuję, że mam fotki 002 i trochę mniej 001, jeżeli ktoś podejmie się ją wykonać, udostępnię.
Nie wiem co można w niej przerabiać, poza długością, skoro kabiny są takie same jak w SU46? Zawsze z czasem można dźwięk silnika jakimś cudem zdobyć, a jak nie ma, to rzeczywiście z SU46 (pożyczyć).
« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2017, 15:03:13 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 857
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SP47
« Odpowiedź #40 dnia: 11 Marca 2017, 15:28:01 »
@EU40: bardzo mocno upraszczasz temat historii SP47. Celowo przytoczyłem fragmenty nie artykułu, ale całej książki, aby szczególnie młodzi hobbyści i nie tylko dowiedzieli się coś konkretnego i stabilnego o tych maszynach, bo plotki o SP47 słyszę już ponad 20 lat. Owszem 001 i 002 miały mankamenty, ale to też przytoczyłem. BTW, produkcję SU46 także zablokowano w 1977, ale w żadnym moim zdaniu nie napisałem, że losy SU46 i SP47 uwarunkowane były od dostaw ST44, które przecież i tak były potrzebne do ruchu towarowego, a nie pasażerskiego. Plotki o zmowie w tym temacie są mi znane od lat... Póki co trzymam się wersji opublikowanej w przytoczonej książce.

W temacie SP47-001: po raz pierwszy widziałem ją w lipcu 1991, kiedy byłem w HCP jako 17 latek ;) Wtedy rzeczywiście była w proszku. Później widziałem ją w sierpniu 1994 jak "paradowała" po poznańskim dworcu w pełnym swoim blasku - pewnie były to ostateczne odbiory tej lokomotywy. Wyglądała i brzmiała cudnie! Potem znów SP47-001 pojawiła się w czerwcu 1995 na "150 - leciu kolei na ziemiach polskich", gdzie była eksponowana "na zimno" na dworcu Warszawa Główna z wieloma innymi lokami m.in. ze szczeciniecką SU45-117 i poznańską SU46-043 (SU46-043 bardzo długo oczekiwała wcześniej na naprawę w ZNTK Poznań jako maszyna z MD Białystok). 

Z dźwiękami od SU46 może lepiej się wstrzymać, bo to będzie spalony temat, jak w SP47 zagra mocny, ale jednak 12 - cylindrowy motor...

« Ostatnia zmiana: 11 Marca 2017, 15:38:06 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2154
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: SP47
« Odpowiedź #41 dnia: 11 Marca 2017, 16:32:37 »
Faktycznie masz rację z tym gagarinem. Zapędziłem się. Przepraszam.
No to polujemy na nagrania silnika!
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 857
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SP47
« Odpowiedź #42 dnia: 11 Marca 2017, 16:51:00 »
@EU40: przecież tylko dyskutujemy:) W domyśle chciałbym, aby SP47 pojawiła się w MaSzynie, ale jak wiemy z powyższych postów dźwięki to nie wszystko.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: SP47
« Odpowiedź #43 dnia: 12 Marca 2017, 14:31:08 »
SP47 niestety została ostatetcznie pokonana przez swój silnik a dokładnie błędy popełnione już na etapie jego projektowania.

Co do modelu SP47, to kiedyś pisałem o tym z Kacu i same wydłużenie modelu nie wystarczy. Aby model w pełni oddawał realizm to w kwestii podwozia zacytuję osobę, która ogarniała temat: "Co do podwozia to większy bak paliwa, inczej ułożone baterie i zbiornik powietrza dany poprzecznie - co eliminuje sprzęg międzywózkowy." Z fizyki brakowało jeszcze (o ile dobrze pamiętam) charakterystyki silników trakcyjnych - w internecie nie znalazłem a szukałem bardzo długo.
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: SP47
« Odpowiedź #44 dnia: 12 Marca 2017, 18:36:34 »
Ale sytuacja jest ciekawa. Nasi mieli gotowy silnik C22 ale ktoś stwierdził ze trzeba kupić licencję na niedopracowany silnik FIAT'a.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 593
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 39
Odp: SP47
« Odpowiedź #45 dnia: 13 Marca 2017, 06:00:10 »
Gdybać można, nie wiemy jak był dopracowany silnik C22, być może wtedy silnik Fiata był lepszy. Takim lekkim offtopem to wtedy licencja Fiata była "modna" :)
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: SP47
« Odpowiedź #46 dnia: 25 Marca 2017, 22:47:09 »

Podrasowana podróba SU46 z większym o 4 cylindry silnikiem oraz wydajniejszą prądnicą-czytaj: osiągnięcie prędkości 140km/h. Jednak nikt nie odważył się pojechać nią więcej niż 120km/h Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Pod względem konstrukcyjnym to od SU46 nie różni się niczym oprócz skrótu no i tym, że ciągała tylko składy pasażerskie. Lokomotywa miała tyle mocy, że rwała sprzęgi wagonowe, a w trakcie wrzucania bocznikowania silników wciskała w fotel mechanika oraz pasażerów swoim zrywem jak torpeda. 16-cylindrowy silnik Fiata miał takiego pałera, że w egzemplarzu 001 silnik aż wał ukręcił, a z kolei w egzemplarzu 002 tak bardzo rwał się do pracy, że pewnego razu jego wał korbowy postawił wyskoczyć rozwalając blok i wylatując na zewnątrz. Konstruktorzy z Poznania, konstruując SP47, tak bardzo narazili się Wielkiemu Bratu ze Wschodu, że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów w celu uzupełnienia zapasu siódemek oraz produkcji jej przedłużonej wersji. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od wynalazku z Ługańska, dlatego jeden egzemplarz możemy podziwiać w skansenie, a drugim ogolić się.
Formuła 1 Wymiata.

Offline snowstorm213x

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SP47
« Odpowiedź #47 dnia: 12 Kwietnia 2020, 23:08:10 »
Przepraszam za odkop tematu sprzed ponad trzech lat, jednak znalazłem coś ciekawego...

Poszperałem trochę i znalazłem, że po Włochach jeździły (jeżdżą nadal?) z silnikiem 218SSF, czyli silniki z tej samej rodziny, co nasze rodzime suki, ale mające 8 cylindrów. Silniki V16 mają zbliżone brzmienie do silników V8. Co więcej, znalazłem filmik na którym dwie D345 (owe lokomotywy) pracują w trakcji ukrotnionej (czyli 2xV8).

Pytanie do @Jaco - czy brzmienie silników na tym filmie chociaż w drobnym stopniu przypomina dźwięk SP47?



*edit, wspomniałem nie tego użytkownika, co powinienem, wybacz :v
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2020, 23:21:13 wysłana przez snowstorm213x »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 857
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: SP47
« Odpowiedź #48 dnia: 13 Kwietnia 2020, 11:40:44 »
Faktycznie, dawno o SP47 nie dyskutowaliśmy... Wsłuchałem się w dźwięki z powyższego filmiku i powiem szczerze, że coś w nim jest. Wsłuchałem się bez oglądania i uważam, że jest jakieś podobieństwo.
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2020, 11:42:33 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"