- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Suligo w 05 Marca 2017, 22:56:41

Tytuł: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 05 Marca 2017, 22:56:41
Witam! :)

Wiem, że do MaSzyny istnieje model, kabina + tekstura SP47-001. Bardzo, bardzo chciałbym ją zdobyć, a nie wiem gdzie, u kogo szukać, kogo pytać itd.
Widziałem jakąś archiwalną stronę MaSzyny, ale niestety plik nie istnieje :/

Bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 05 Marca 2017, 22:58:34
Ta kabina hula w internecie na chomikach, jest niedostępna ogólnie do maszyny, czyli jest to pewnego rodzaju "unoff", kabina jest stara i niekompatybilna z najnowszą paczką całościową.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 05 Marca 2017, 23:09:48
Szukam kogoś kto ją ma i mógłby skonwertować do najnowszej wersji maszyny. Bardzo mi zależy.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 05 Marca 2017, 23:10:51
Ma ktoś nią na pewno, lecz nie ma sensu dostosowywania gratów do obecnych standardów. Jest zapotrzebowanie na materiały kabiny SP47, lecz nie ma do niej dostępu nikt.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 06 Marca 2017, 17:53:54
Dla kogo grat, dla tego grat... Na YT jest filmik z maszyny z SP47, w której jest kabina z SP47. Jakieś elementy z kabiny moge załatwić, byle byl model.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 06 Marca 2017, 18:07:31
Nie ma co przystosowywać. Kabina ma takie braki, że do jazdy się nie nadaje. Nie trzyma żadnych standardów, trzeba pamiętać, że powstawała 10 lat temu. Pisz PW do autorów, może dostaniesz możliwość kontynuowania pracy. Jak dla mnie należało by ten model w raz kabiną zrobić od początku. Na osłodę garść screenów.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 06 Marca 2017, 19:52:17
Z tego co pamiętam, to była kompletna. Pobierz paczki 2007-2008, to może na nią natrafisz. EP40-41 też tam gdzieś powinna się krzątać.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 06 Marca 2017, 20:17:19
To jest z tego wątku,
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6409.msg64651.html#msg64651
nie została opublikowana. Według mojej wiedzy, ale to tak dawno było.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 06 Marca 2017, 21:34:25
Ok, dziękuję za odpowiedzi :). Czekam na dalsze :P
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 06 Marca 2017, 21:35:39
Musiała wyjść, bo miałem okazję nią pojeździć, a dostępu wówczas do grupy testujących nie miałem. Ale masz rację. To było tak dawno, że sam nie wiem co wtedy robiłem.
Jedno zapamiętałem. Szybko ta SP47 mi się znudziła..
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 06 Marca 2017, 21:43:18
Poza tym co to znaczy, że lokomotywa jest nieprzygotowana pod najnowszą paczkę? Co trzeba w niej zmienić żeby była?
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Piotr93 w 06 Marca 2017, 21:45:53
Tekstury TGA -> DDS, dostosować T3D, wpisy w textures.txt oraz mmd, ale i tak ona ma błędy, poza tym, nie ma do niej fizyki poprawnej.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 06 Marca 2017, 21:46:27
Fizykę. Hamulce przede wszystkim.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 06 Marca 2017, 21:49:17
Szkoda, że nie umiem tego zrobić :(. Jest ktoś kto mógłby razem ze mną zrobić tę SP47 do najnowszej paczki całościowej? Moge zająć się sprawami graficznymi oprócz modelowania.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 06 Marca 2017, 21:49:29
W każdym razie w paczkach całościowych z tamtego okresu jej nie ma, mam wszystkie. Nie znalazłem jej także w publikacjach. Ta moja, to z okresu zamkniętych testów, nigdy nic nie wyrzucam.
W zasadzie do uzupełnienia jest plik textures.txt i wymiana pliku *.chk na *.fiz. Tyle, że niekoniecznie musi wszystko zadziałać, ale wystarczyło aby ją uruchomić i pokazać jak wyglądała. Największy problem to zgoda autorów na dokończenie, jak chcesz, to pisz do nich. Ale zapomnij, że ona przejdzie testy i dołączy do paczki. No i najważniejsze, plików niepublikowanych oficjalnie, nie udostępniamy.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 06 Marca 2017, 21:53:27
A ja mam nawet fotki nieboszczki 002..dosyć liczne. Coś można byłoby sklecić. Ale dźwięku oryginalnego nie usłyszysz.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 06 Marca 2017, 22:10:20
Gdybym tylko potrafił modelować i pisać fizykę... Bardzo chciałbym mieć ten model, napisałem do autora, ale wątpie żeby odpisał bo ostatnio był aktywny bardzo dawno temu. Gdyby ktoś mógł udostępnić tylko mi tę lokomotywę, bym był bardzo, bardzo wdzięczny!
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 06 Marca 2017, 22:12:39
Za udostępnianie takich modeli, grozi ban. Więcej nie piszę, czekaj na odpowiedź.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: szogun w 06 Marca 2017, 22:22:15
Z tą SP47 jest o tyle ciekawie że przez jakiś czas chyba wisiała w downladzie na głównej.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: koper w 06 Marca 2017, 22:25:42
@TheMaszynistaPL Posłużę się przysłowiem: Gdyby to by były grzyby. Ja też nie umiałem robić tekstur, obrabiać dzwięków itp. A teraz pomału nabieram wprawy, choć jeszcze nic nie wydałem to będe dalej próbował. Może warto przynajmniej spróbować się nauczyć. Bo w tej chwili jesteś takim typowym oczekiwaczem. Tyle w temacie.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Marca 2017, 22:28:51
Coś znajduje w archiwalnym downloadzie, ale patrząc po dacie, to ma z pół dekady więcej od tej poszukiwanej. http://eu07.rainsted.com/pojazdy/sp47.html
Kilka osób ma jako pliki na uploadzie daty 2008-2014, ale to lewe unoffy i niech tam zostaną. ;)
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: szogun w 06 Marca 2017, 22:34:37
Może link wygasł i został usunięty czy coś... Śmigałem tym jako szary user a link w bugs od dawna jest nieaktywny.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 07 Marca 2017, 08:09:16
Dla chcącego nic trudnego. Materiał foto z zewnątrz da się załatwić. Gorzej z kabiną bo o ile się coś zachowało, to trzeba załatwić zgodę z władzami Kościerzyny. Jak ktoś by się z nimi dogadał, to fajnie by było jakby zebrał materiał z innych kabin (np. SP45, EZT i SR61).
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Marca 2017, 09:29:00
O ile wiem, w kabinach i w przedziale maszynowym całkiem sporo materiału zostało. W SP45 tym bardziej. Więc kto ma możliwość podejścia do muzeum niech się wykaże ;).
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 07 Marca 2017, 12:14:33
Jeśli będę w Kościerzynie to spróbuje się z nimi dogadać, co do wejścia do kabiny :) Zrobie oczywiście zdjęcia na teksturę, którą mogę zrobić. Dźwięki weźmie się od SU46. Z resztą ktoś próbował rozmawiać z ludźmi ze skansenu o możliwości wejścia i zrobienia zdjecia?
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 07 Marca 2017, 16:19:26
Tylko będzie problem z dźwiękiem silnika, bo żadna maszyna go nie odzwierciedli. Był dość charakterystyczny i różniący się od tego z SU45.
Jeżeli będzie problem z dostaniem się do kabiny, to dajcie mi znać na pw. Wydaje mi się, że znam bardzo dobre źródło. Mogę też sam focić, ale nie chcę jechać do Kościerzyny na próżno.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 07 Marca 2017, 17:46:07
W sercu mam nadzieje, że kiedyś SP47 wróci do ruchu, ale watpię ze z tym silnikiem... Szanse są bardzzo małe, a wręcz niemożliwe żeby usłyszeć oryginalny dźwięk tej lokomotywy :/.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 07 Marca 2017, 18:25:10
Sprawa jest prosta: EU40 podpowiedział, że nie ma szans na dźwięki SP47, bo jej 16 cylindrowy silnik miał swój charakterystyczny dźwięk. Swoją drogą pamiętam w ruchu obie maszyny 001 i 002. Czy ktoś chciałby (przewoźnicy prywatni) pozyskać taką maszynę? Można tutaj pisać doktoraty i wymyśleć, że da się tam jakiegoś fajnego CAT'a włożyć. MiKolom będzie nie w smak (choć nigdy SP47 w ruchu nie widzieli), a "prywaciarz" albo zdecyduje się na modernę a'la ST46, albo uzna, że nie ma to sensu, bo lepiej pozyskać niepozyskiwalne SU46 od PKP CARGO niż ściągąć z pomnika SP47. Takie są realia. Zatem nigdy nie liczmy na to, że w SP47-001 ktoś kiedyś "odpali" silnik 2116SSF. Nawet nie wiemy, czy można teraz uzyskać świadectwo typu na starą SP47 (BTW, SU46 ma długość ze zderzakami 18 990 mm, a SP47 20 180 mm). Mamy tutaj do czynienia ogólnie z dwoma odmiennymi typami lokomotyw: 303D dla SU46 i 302D dla SP47.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 07 Marca 2017, 18:47:38
W symulatorze pora zrobić skansen. Skansen w którym umieścimy stare wysłużone pojazdy, których istnienie możemy upamiętnić, ale nie wskrzesimy do jazdy. Można zrobić model, oteksturować na podstawie nowych fotografii i postawić dla ozdoby w scenerii.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 07 Marca 2017, 18:48:37
Podobno SP47 jest zgięta - przy podnoszeniu ją skrzywili.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 07 Marca 2017, 19:08:48
Sprawa jest prosta: EU40 podpowiedział, że nie ma szans na dźwięki SP47, bo jej 16 cylindrowy silnik miał swój charakterystyczny dźwięk. Swoją drogą pamiętam w ruchu obie maszyny 001 i 002.

W Indiach są maszyny z silnikami identycznej wielkości, produkowane na przełomie wieków. Czy możesz określić czy ich dźwięk jest podobny do tamtego z SP47?

https://www.youtube.com/watch?v=tDIRZuwQu80 (https://www.youtube.com/watch?v=tDIRZuwQu80)
https://www.youtube.com/watch?v=oJzbegysv9c (https://www.youtube.com/watch?v=oJzbegysv9c)
https://www.youtube.com/watch?v=2kvGnhHjiKI (https://www.youtube.com/watch?v=2kvGnhHjiKI)
https://www.youtube.com/watch?v=VGTbWeTzwTk (https://www.youtube.com/watch?v=VGTbWeTzwTk)
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 07 Marca 2017, 19:30:33
@PiterCC: ostatni raz widziałem SP47-001 w 1994, a więc to kawał czasu... Jeśli już, to raczej ten pierwszy link jest nieco podobny do SP47. Reszta "pachnie" czystym silnikiem EMD, choć ten pierwszy tez może być z EMD, ale ma coś w sobie.
@Krzysiek626: dobry pomysł z tym skansenem :) Tylko chyba nie warto wydłużać SU46 do rozmiarów SP47 o te 1190 mm i tworzyć "zimny" nowy model. Lepiej "przemalować" SU46 na: jedną SP47 w barwy jak np. na moim avatarze, a drugą w jasne i ciemne seledyny.
@TheMaSzynistaPL: w sprawie teoretycznego zgięcia ramy/ostoi - każdy pojazd ma na ostojnicy znaki graficzne gdzie i co można podnosić - tutaj mam na myśli oznaczenia z podnoszeniem pudła bez wózków lub z wózkami, a wiec nie sądzę, że "warsztat" popełnił by błąd (pisze o tym, bo domniemam, że jesteś być może początkujący w temacie utrzymania taboru), aby uszkodzić ostoję... Na Kuttruffach ludzie wiedzą raczej co robią.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 07 Marca 2017, 20:28:44
Powiem wam ze SP47 została wykonana przez tego samego autora co SU46. Kabina także. Nierozumie dlaczego w tamtym czasie obie maszyny nie znalazły się w paczce. Obie miały "cukierkowa" kabine. Robili ja profeta i pekap. Kosmetyki kabiny doczekala się jedynie SU46.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 07 Marca 2017, 21:10:17
@Jaco - to uszkodzenie powstało w wyniku podnoszenia lokomotywy dźwigiem, prawdopodobnie przy stawianiu jej w Kościerzynie.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 07 Marca 2017, 21:24:31
@TheMaSzynistaPL: czyli już nie ma to znaczenia... Pojazd jest skreślony z PKP. Aby "odratować" go to jest to teraz wielki problem.
@EP08_015: SP47-001 pamiętam w barwach ze screena nr 2, ale bez patyny, czyli jako "super nowa" po NR.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Suligo w 08 Marca 2017, 16:00:08
Najlepiej jakby w Kościerzynie ją przemalowali na te barwy czerwono-biało-szare ;).
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 10 Marca 2017, 09:05:48
Nie wchodzi w grę. Efekt po pół roku byłby przerażający, tym bardziej, że stoi na zewnątrz.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 10 Marca 2017, 11:30:30
Z kolei ja znam historie pękających ram wózków na tych lokomotywach, być może ramy nie były w stanie przenosić takich obciążeń dynamicznych przy prędkości 140 km/h... Kto wie, raczej już się niestety tego nie dowiemy :(
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 10 Marca 2017, 12:47:19
Generalnie historia SP47 jest dość zawiła. Okazuje się bowiem, że ówczesne władze partyjne uznały, że producent i Ministerstwo Komunikacji przekroczyły swoje kompetencje budując SP47-001.

"(...) Fakt budowy w Polsce lokomotywy spalinowej o dużej mocy uszedł wcześniej uwadze decydentów, toteż po ujawnieniu jej istnienia najwyższe władze partyjne uznały, że przemysł i Ministerstwo Komunikacji przekroczyły swoje kompetencje. Nie pomógł fakt, że na początku grudnia lokomotywa poprowadziła pociąg specjalny, wiozący z Poznania do Warszawy delegatów na VII Zjazd PZPR, a dla celów propagandowych została pomalowana w atrakcyjny, nietypowy dla polskich kolei sposób, w tonacji kremowo-brązowej (...)"

Można tutaj domniemywać, że był chaos w zarządzaniu przemysłem, bo ktoś przecież zlecił OBRPS opracowanie dokumentacji m.in. dla lokomotywy pasażerskiej o Vmax 140 km/h z kołami monoblokowymi.

"(...) W dniu 19 grudnia 1975 r. lokomotywa SP47-001 została oddelegowana do próbnej eksploatacji w Lokomotywowni Poznań Główny. Okazało się, że rzeczywiste parametry prądnicy głównej odbiegają od założonych i nie pozwalają na pracę ciągłą przy maksymalnych napięciach prądu. Wynikły też nieoczekiwane trudności z przeprowadzeniem próby biegu i hamowania przy pełnej założonej prędkości konstrukcyjnej 140 km/h. Zachodziła obawa, że lokomotywa nie wyposażona w hamulec elektrodynamiczny nie uzyska wymaganej przy tej prędkości drogi hamowania, zresztą trudno było wówczas o wyznaczenie szlaku, na którym można było dokonać takiej próby. Ostatecznie 8 stycznia 1976 r. zapadła decyzja ograniczenia prędkości pojazdu do 120 km/h (...)"

czytamy dalej

"(...) Po dwóch latach eksploatacji, 23 listopada 1977 r., nastąpiła pierwsza poważniejsza awaria SP47-001 - obustronne pęknięcie ramy jednego z wózków. W jej następstwie wzmocniono konstrukcję wózków obu lokomotyw. W kwietniu 1978 r. „jedynka" przekazana została Polskim Kolejom Państwowym, wchodząc na stan Lokomotywowni Warszawa Odolany ze stanem licznika 187174 km, a w październiku wysłano ją, pomalowaną już w typowy dla PKP sposób, na wystawę TRANSPORT '78 do Monachium (...)"

oraz

"(...) Lokomotywa SP47-002 po przejechaniu około 340 tysięcy km, w czerwcu 1982 r. jako pierwsza została na dłużej wycofana z ruchu z powodu zużycia zestawów kołowych. Po rocznym postoju w Lokomotywowni Malbork skierowano ją do naprawy okresowej (Rl) do Zakładów Cegielskiego. Brak możliwości zakupu, w warunkach ogólnego kryzysu gospodarczego, nowych kół monoblokowych spowodował, że w trakcie ciągnącej się przez kilka lat naprawy lokomotywa otrzymała zestawy z kołami ramiennymi. Alternatywą było całkowite unieruchomienie pojazdu (...)"

i dalej

"(...) Remont zakończono ostatecznie 21 marca 1988 r., jednak SP47-002 nie powróciła już na zelektryfikowaną w międzyczasie trasę Warszawa-Gdynia. Została skierowana do Lokomotywowni w Bydgoszczy, a w styczniu 1990 r. do Olsztyna. Tam wyznaczano ją z reguły do obsługi lżejszych pociągów, prowadzenie których nie pozwalało na pełne wykorzystywanie mocy silnika spalinowego. W MD Olsztyn w okresie 15 czerwca-7 listopada 1990 r. przeprowadzono drugą naprawę rewizyjną (R2), w czasie której w lokomotywie zabudowano nowy, pechowy jak się wkrótce okazało silnik spalinowy, dostarczony z magazynu rezerwy obiegowej w Kwidzynie. Należy nadmienić, że był to trzeci, a zarazem ostatni, z wyprodukowanych w Cegielskim kolejowych silników o mocy 3000 KM. W Karsznicach dokonano wymiany obręczy na zestawach kołowych i przeprowadzono przegląd silników trakcyjnych. Po powrocie do służby lokomotywa przejechała około 58 000 km. W maju 1991 r. nastąpiło ukręcenie się końcówki wału korbowego zainstalowanego pół roku wcześniej silnika spalinowego. Z uwagi na brak jednostki napędowej, którą dałoby się wykorzystać w pojeździe, awaria ta równała się w praktyce wyrokowi śmierci na lokomotywę. SP47-002 nie wyjechała już z Olsztyna. W dniu 11 grudnia 1998 r., została skreślona z ewidencji i w kwietniu 2001 r. pocięta na złom na terenie tamtejszego Zakładzie Taboru (...)"

"(...) Lokomotywa SP47-001, która znacznie wcześniej weszła do eksploatacji, już w marcu 1981 r. po przebiegu około 380 tysięcy km została czasowo wycofana z ruchu ze względu na osiągnięcie granicznych dopuszczalnych wartości zużycia obrzeży monoblokowych zestawów kołowych. Zwołano wówczas komisję dla oceny stanu technicznego lokomotywy, która dopuściła zestawy kołowe do ruchu przez następne 100000 km pod warunkiem wykonania napawania obręczy, natomiast lokomotywę skierowano do pierwszej naprawy rewizyjnej (Rl) do HCP. Trwała ona ponad półtora roku, a po jej ukończeniu w listopadzie 1982 r. pojazd przydzielono do Lokomotywowni w Malborku (...)"

"(...) W dniu 7 października 1983 r. po przejechaniu kolejnych 190 tysięcy km SP47-001 została (ze stanem licznika 569500 km) wycofana z ruchu, gdyż zużyte zestawy kołowe nie pozwoliły na jej dalszą eksploatację. Po kilkuletnim postoju, lokomotywa w czerwcu 1987 r. została wysłana do naprawy rewizyjnej R2 do HCP. Oprócz konieczności wymiany zestawów kołowych stwierdzono uszkodzenie łożysk jednego z silników trakcyjnych oraz uszkodzenie napędu wentylatora silników trakcyjnych. Prace naprawcze rozpoczęto dopiero wiosną 1994 r. W ramach naprawy zabudowano zwykłe zestawy kołowe oraz zainstalowano urządzenie SHP. Wyremontowana lokomotywa w dniu 27 września 1994 r. odbyła pierwszą jazdę próbną na trasie Poznań - Leszno - Poznań. Z dniem 26 października oddano ją do eksploatacji do Olsztyna. Przez dwa i pół roku SP47-001 przejechała ponad 240 tysięcy km, prowadząc pociągi pospieszne, przeważnie na trasie Olsztyn-Ełk, zamiennie z lokomotywami serii SU46. Łączny jej przebieg na PKP wyniósł 820205 km. Awaria silnika spalinowego, która nastąpiła 21 maja 1997 r. unieruchomiła lokomotywę na stałe. W rezultacie w grudniu 1998 r. pojazd skreślono z ewidencji. Po zewnętrznej renowacji przeprowadzonej w Olsztynie, został na początku lipca 2000 r. ustawiony jako eksponat na terenie Skansenu Taboru w Kościerzynie.

Nad najnowocześniejszą konstrukcją polskich lokomotyw spalinowych od początku wisiało fatum. Począwszy od politycznych uwarunkowań, związanych z zakupem przez PKP, a następnie nagłym zakończeniem budowy serii SP47, poprzez niezapewnienie już wybudowanym pojazdom odpowiedniej liczby podzespołów i części zamiennych aż po światowy kryzys paliwowy. Nie zostały również we właściwy sposób wykorzystane moc i prędkość lokomotyw, których przez długie miesiące używano do obsługi pociągów, nie wymagających prowadzenia ich przez pojazdy z tak dużymi możliwościom trakcyjnym, jak obie SP47 (...)".

źródło: "Lokomotywy spalinowe produkcji HCP serii SP45, SU46, SP47; KOLPRESS, Poznań 2004".

Mamy zatem powyżej oficjalnie spisane fakty dotyczące historii obu SP47. Może, gdyby zbudowano kolejnych zamierzanych 10 szt. serii informacyjnej oraz gdyby zamówiono więcej podzespołów na wymianę, seria SP47 została by bardziej dopracowana. Cóż, lata 70 i 80 rządziły się swoimi prawami zarówno politycznymi jak i gospodarczymi.

Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 11 Marca 2017, 14:53:09
Trochę nie do końca artykuł przedstawia prawdę.
Było niegdyś c oś tak pięknego jak eksploatacja obserwowana. Prototypy wykazały poważne błędy konstrukcyjne i przeważnie to ,oraz brak zapotrzebowania na lokomotywy trakcji spalinowej do ruchu pasażerskiego, spowodowało zaprzestanie dalszej produkcji, a więc i części zamiennych. Teksty o zmowie politycznej i promowaniu lokomotyw z Ługańska, to tylko piękna bajeczka pracowników Cegielskiego.
Podsumowując - SP47 to jeden wielki niewypał i obciach dla HCP.
https://youtu.be/TnLaUrbBVMY (https://youtu.be/TnLaUrbBVMY)
Może autor tego filmu ma oryginalną ścieżkę podkładową i wtedy można byłoby odtworzyć dźwięk.
Ponownie komunikuję, że mam fotki 002 i trochę mniej 001, jeżeli ktoś podejmie się ją wykonać, udostępnię.
Nie wiem co można w niej przerabiać, poza długością, skoro kabiny są takie same jak w SU46? Zawsze z czasem można dźwięk silnika jakimś cudem zdobyć, a jak nie ma, to rzeczywiście z SU46 (pożyczyć).
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 11 Marca 2017, 15:28:01
@EU40: bardzo mocno upraszczasz temat historii SP47. Celowo przytoczyłem fragmenty nie artykułu, ale całej książki, aby szczególnie młodzi hobbyści i nie tylko dowiedzieli się coś konkretnego i stabilnego o tych maszynach, bo plotki o SP47 słyszę już ponad 20 lat. Owszem 001 i 002 miały mankamenty, ale to też przytoczyłem. BTW, produkcję SU46 także zablokowano w 1977, ale w żadnym moim zdaniu nie napisałem, że losy SU46 i SP47 uwarunkowane były od dostaw ST44, które przecież i tak były potrzebne do ruchu towarowego, a nie pasażerskiego. Plotki o zmowie w tym temacie są mi znane od lat... Póki co trzymam się wersji opublikowanej w przytoczonej książce.

W temacie SP47-001: po raz pierwszy widziałem ją w lipcu 1991, kiedy byłem w HCP jako 17 latek ;) Wtedy rzeczywiście była w proszku. Później widziałem ją w sierpniu 1994 jak "paradowała" po poznańskim dworcu w pełnym swoim blasku - pewnie były to ostateczne odbiory tej lokomotywy. Wyglądała i brzmiała cudnie! Potem znów SP47-001 pojawiła się w czerwcu 1995 na "150 - leciu kolei na ziemiach polskich", gdzie była eksponowana "na zimno" na dworcu Warszawa Główna z wieloma innymi lokami m.in. ze szczeciniecką SU45-117 i poznańską SU46-043 (SU46-043 bardzo długo oczekiwała wcześniej na naprawę w ZNTK Poznań jako maszyna z MD Białystok). 

Z dźwiękami od SU46 może lepiej się wstrzymać, bo to będzie spalony temat, jak w SP47 zagra mocny, ale jednak 12 - cylindrowy motor...

Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 11 Marca 2017, 16:32:37
Faktycznie masz rację z tym gagarinem. Zapędziłem się. Przepraszam.
No to polujemy na nagrania silnika!
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 11 Marca 2017, 16:51:00
@EU40: przecież tylko dyskutujemy:) W domyśle chciałbym, aby SP47 pojawiła się w MaSzynie, ale jak wiemy z powyższych postów dźwięki to nie wszystko.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 12 Marca 2017, 14:31:08
SP47 niestety została ostatetcznie pokonana przez swój silnik a dokładnie błędy popełnione już na etapie jego projektowania.

Co do modelu SP47, to kiedyś pisałem o tym z Kacu i same wydłużenie modelu nie wystarczy. Aby model w pełni oddawał realizm to w kwestii podwozia zacytuję osobę, która ogarniała temat: "Co do podwozia to większy bak paliwa, inczej ułożone baterie i zbiornik powietrza dany poprzecznie - co eliminuje sprzęg międzywózkowy." Z fizyki brakowało jeszcze (o ile dobrze pamiętam) charakterystyki silników trakcyjnych - w internecie nie znalazłem a szukałem bardzo długo.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 12 Marca 2017, 18:36:34
Ale sytuacja jest ciekawa. Nasi mieli gotowy silnik C22 ale ktoś stwierdził ze trzeba kupić licencję na niedopracowany silnik FIAT'a.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 13 Marca 2017, 06:00:10
Gdybać można, nie wiemy jak był dopracowany silnik C22, być może wtedy silnik Fiata był lepszy. Takim lekkim offtopem to wtedy licencja Fiata była "modna" :)
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: piotrln w 25 Marca 2017, 22:47:09

Podrasowana podróba SU46 z większym o 4 cylindry silnikiem oraz wydajniejszą prądnicą-czytaj: osiągnięcie prędkości 140km/h. Jednak nikt nie odważył się pojechać nią więcej niż 120km/h Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Pod względem konstrukcyjnym to od SU46 nie różni się niczym oprócz skrótu no i tym, że ciągała tylko składy pasażerskie. Lokomotywa miała tyle mocy, że rwała sprzęgi wagonowe, a w trakcie wrzucania bocznikowania silników wciskała w fotel mechanika oraz pasażerów swoim zrywem jak torpeda. 16-cylindrowy silnik Fiata miał takiego pałera, że w egzemplarzu 001 silnik aż wał ukręcił, a z kolei w egzemplarzu 002 tak bardzo rwał się do pracy, że pewnego razu jego wał korbowy postawił wyskoczyć rozwalając blok i wylatując na zewnątrz. Konstruktorzy z Poznania, konstruując SP47, tak bardzo narazili się Wielkiemu Bratu ze Wschodu, że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów w celu uzupełnienia zapasu siódemek oraz produkcji jej przedłużonej wersji. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od wynalazku z Ługańska, dlatego jeden egzemplarz możemy podziwiać w skansenie, a drugim ogolić się.
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: snowstorm213x w 12 Kwietnia 2020, 23:08:10
Przepraszam za odkop tematu sprzed ponad trzech lat, jednak znalazłem coś ciekawego...

Poszperałem trochę i znalazłem, że po Włochach jeździły (jeżdżą nadal?) z silnikiem 218SSF, czyli silniki z tej samej rodziny, co nasze rodzime suki, ale mające 8 cylindrów. Silniki V16 mają zbliżone brzmienie do silników V8. Co więcej, znalazłem filmik na którym dwie D345 (owe lokomotywy) pracują w trakcji ukrotnionej (czyli 2xV8).

Pytanie do @Jaco - czy brzmienie silników na tym filmie chociaż w drobnym stopniu przypomina dźwięk SP47?



*edit, wspomniałem nie tego użytkownika, co powinienem, wybacz :v
Tytuł: Odp: SP47
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 13 Kwietnia 2020, 11:40:44
Faktycznie, dawno o SP47 nie dyskutowaliśmy... Wsłuchałem się w dźwięki z powyższego filmiku i powiem szczerze, że coś w nim jest. Wsłuchałem się bez oglądania i uważam, że jest jakieś podobieństwo.