Autor Wątek:  W czym budować trasę?  (Przeczytany 4320 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
W czym budować trasę?
« dnia: 06 Marca 2017, 23:29:46 »
Przejrzałem kilka stron, ale nic nie znalazłem. Do tego przeczytałem kilka innych wątków i od jakiegoś czasu mam natchnienie na zrobienie trasy do MaSzyny. I teraz pytanie - w czym tą trasę tworzyć? Słyszałem o 3dmax, Rainsted i chyba w Blenderze też by się dało? Sęk w tym że w te rzeczy (tworzenie modeli szczególnie) nigdy się nie bawiłem, no ale kiedyś trzeba będzie się przełamać. Co polecicie dla takiego, co się jakoś ekstra nie zna, ale ma wizje, pomysł, tylko brakuje mu narzędzia do pracy?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: W czym budować trasę?
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Marca 2017, 23:35:01 »
Gdyby nie Twój trzynastoletni staż na tym forum to za pierwsze zdanie już byś leciał na bocznicę :) Tworzenie scenerii step-by-step robiłem tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21743.0.html w 3ds'ie oczywiście. W zasadzie ograniczenie się do jednego narzędzia to zły pomysł, bo Rainsted daje nam możliwości, których nie mamy w 3ds'ie i "wice-wersja". Polecam też dla natchnienia przejrzenie działu poradników.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: W czym budować trasę?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Marca 2017, 23:39:33 »
To też pokazuje, że taki co niespecjalnie grzebie na forum nie może się w nim odnaleźć :) Wielkie dzięki za poradnik! Natomiast brakuje mi takiego wyjaśnienia, czemu jedno jest lepsze od drugiego i vice versa?

Zaczynałem się bawić w Rainsted, ale poza kilkoma kliknięciami i wywalenia edytora scenerii, sobie odpuściłem. Jak widzę cokolwiek na forum o 3dsmax (pomijając Twój poradnik, którego nie odkryłem), łapałem się jeszcze bardziej za głowę i blokada narastała.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: W czym budować trasę?
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Marca 2017, 23:48:53 »
3ds pozwala na swobodną, łatwą edycję siatki terenu i wstawianie obiektów punktowych. No i ma schematyczny podgląd 3d. Rainsted ma lepsze narzędzia do tworzenia toru, przekroju poprzecznego, obsługuje numeryczne modele terenu i jest wydajniejszy.
Mój kanał youtube

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: W czym budować trasę?
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Marca 2017, 23:52:52 »
Rozumiem że Rainsted działa tylko w 2d? Też szukałem czegoś, co będę widział bez potrzeby odpalania symulatora, tylko podgląd w programie (co daje jak na razie przewagę nad 3ds).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: W czym budować trasę?
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Marca 2017, 23:57:54 »
Podgląd w 3dsie jest mało pomocny. Trajektorie są wyświetlane jako krzywe, bez uwzględnienia szerokości toru i wysokości podsypki. Ciężko nawet skalę złapać niekiedy. Rainsted przynajmniej rysuje szerokość. ;)
Osobiście polecam robić w Rainstedzie a w 3dsie skończyć teren i dodać obiekty punktowe niepowiązane z torami.
Najlepiej będzie jak ten sam posterunek stworzysz oboma metodami. Naucz się podstaw obu i zdecyduj co bardziej ci podchodzi. Tak zrobiłem i stwierdziłem, że żaden mi nie podchodzi. Od tego czasu najbardziej skomplikowana sceneria mojego autorstwa, to cztery kwadraty ulic ze światłami do testów skrzyżowań. ;)
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: W czym budować trasę?
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Marca 2017, 16:16:44 »
No jeśli chodzi o Rainsted, to bardzo sprawnie i dokładnie da się układać tory, ustalać profil poprzeczny, dodać trakcję i teren podtorza oraz sygnały. Kuleje jeszcze tworzenie terenu, obecnie można wczytywać go z NMT lub z innej scenerii, ale nie można go edytować w RSF (ale w Podglądzie terenu już tak). Ze wstawianiem obiektów obok torów również nie ma problemu, wystarczy usunąć zależność obiektu od trajektorii i ustawiać podobnie, jak sygnały.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: W czym budować trasę?
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Marca 2017, 16:49:13 »
Cytuj
dodać trakcję
Wszyscy o niej piszą, że łatwo i przyjemnie. Jakiś poradnik jest dostępny, cokolwiek?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: W czym budować trasę?
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Marca 2017, 18:40:14 »
Chyba tylko ten od @Surgeona aka odkrywcy na YT. Dość długi i nudny, ale mnie wiele nauczył.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: W czym budować trasę?
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Marca 2017, 21:49:18 »
OK, dzięki za pomoc. Na razie idą paczki, potem zacznę dłubać. A co później z tego wyjdzie, zobaczymy ;)