Autor Wątek:  Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?  (Przeczytany 5442 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Jest sytuacja jak na rysunku: A oznacza semafor, natomiast dla tarczy ostrzegawczej mam dwa wytypowanie miejsca - B, C. Przy prędkości 100 km/h droga hamowania wynosi 700 m, 120 km/h - 1000 m. Jaką odległość w takiej sytuacji wybrać?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Grudnia 2016, 14:55:05 »
1000 metrów od semafora. Nie wiem jakie są w tym miejscu warunki, czym podyktowane jest ograniczenie 100 km/h? Bo jeżeli zmniejszona prędkość ze względu na stan toru, to znaczy że wcześniej na całym odcinku była Vmax=120km/h (i tarcza 1000 metrów przed semaforem). I opcja "1000m" jest opcją bezpieczniejszą.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Grudnia 2016, 15:01:18 »
Ograniczenie wynika z łuku. A gdyby granica ograniczenia byłaby przesunięta o ~400 m w stronę semafora? Nadal obowiązuje 1000 m?
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2016, 15:04:03 wysłana przez danniel »
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Grudnia 2016, 15:07:40 »
Droga hamowania wynika z prędkości szlakowej. Masz tam 120km/h szlakowej. Ogranicznie na łuku to inna sprawa, mogłoby być do 40km/h, 60km/h czy innej, ale szlakową masz 120 i dajesz 1000m drogi hamowania.
Przykładowo masz szlak na 160km/h, w połowie odległości między sem a to masz ogarniczenie do 100km/h, to nie skracasz drogi hamowania, tylko masz drogę jak dla 160km/h.  To samo jest jak szlak był np. projektowany kiedyś na 120km/h, masz drogę hamowania 1000m, a teraz jest tam szlakowa 50km/h, semafory zostaja tam gdzie były.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2016, 15:10:13 wysłana przez dymus »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Grudnia 2016, 15:11:43 »
Jak ograniczenie wynika z łuku to raczej powinno się kończyć wraz z końcem łuku. Ja bym skłonił się ku opcji bezpieczniejszej, czyli 1000 metrów. @dymus, na LK9/E-65 tuż po zakończeniu modernizacji linię "pocięto" różnymi prędkościami drogowymi (z użyciem W27a) przez co WOS był pusty, a faktycznie ograniczenia wciąż istniały. Widoczne to było głównie w okolicy Trójmiasta.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Grudnia 2016, 15:43:41 »
§6. pkt 5. Ie-4 odnosi się do prędkości na danym odcinku linii. Możliwe, że źle zinterpretowałem to. Dzięki za odpowiedzi.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Grudnia 2016, 20:12:20 »
Ja to bym się semaforami nie zajmował. Na początku szlaku dajesz wskaźnik W27 prędkość szlakowa 120km/h. Łuk oznaczasz wskaźnikami W9, przed wskaźnikiem W9 w odległości drogi hamowania ustawiasz wskaźnik W6, ograniczenie do 100km/h. Odwołujący wskaźnik W9, przywraca 120km/h.