- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: danniel w 23 Grudnia 2016, 14:51:29

Tytuł: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
Wiadomość wysłana przez: danniel w 23 Grudnia 2016, 14:51:29
Jest sytuacja jak na rysunku: A oznacza semafor, natomiast dla tarczy ostrzegawczej mam dwa wytypowanie miejsca - B, C. Przy prędkości 100 km/h droga hamowania wynosi 700 m, 120 km/h - 1000 m. Jaką odległość w takiej sytuacji wybrać?
Tytuł: Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 23 Grudnia 2016, 14:55:05
1000 metrów od semafora. Nie wiem jakie są w tym miejscu warunki, czym podyktowane jest ograniczenie 100 km/h? Bo jeżeli zmniejszona prędkość ze względu na stan toru, to znaczy że wcześniej na całym odcinku była Vmax=120km/h (i tarcza 1000 metrów przed semaforem). I opcja "1000m" jest opcją bezpieczniejszą.
Tytuł: Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
Wiadomość wysłana przez: danniel w 23 Grudnia 2016, 15:01:18
Ograniczenie wynika z łuku. A gdyby granica ograniczenia byłaby przesunięta o ~400 m w stronę semafora? Nadal obowiązuje 1000 m?
Tytuł: Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
Wiadomość wysłana przez: dymus w 23 Grudnia 2016, 15:07:40
Droga hamowania wynika z prędkości szlakowej. Masz tam 120km/h szlakowej. Ogranicznie na łuku to inna sprawa, mogłoby być do 40km/h, 60km/h czy innej, ale szlakową masz 120 i dajesz 1000m drogi hamowania.
Przykładowo masz szlak na 160km/h, w połowie odległości między sem a to masz ogarniczenie do 100km/h, to nie skracasz drogi hamowania, tylko masz drogę jak dla 160km/h.  To samo jest jak szlak był np. projektowany kiedyś na 120km/h, masz drogę hamowania 1000m, a teraz jest tam szlakowa 50km/h, semafory zostaja tam gdzie były.
Tytuł: Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 23 Grudnia 2016, 15:11:43
Jak ograniczenie wynika z łuku to raczej powinno się kończyć wraz z końcem łuku. Ja bym skłonił się ku opcji bezpieczniejszej, czyli 1000 metrów. @dymus, na LK9/E-65 tuż po zakończeniu modernizacji linię "pocięto" różnymi prędkościami drogowymi (z użyciem W27a) przez co WOS był pusty, a faktycznie ograniczenia wciąż istniały. Widoczne to było głównie w okolicy Trójmiasta.
Tytuł: Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
Wiadomość wysłana przez: danniel w 23 Grudnia 2016, 15:43:41
§6. pkt 5. Ie-4 odnosi się do prędkości na danym odcinku linii. Możliwe, że źle zinterpretowałem to. Dzięki za odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Odcinki toru o różnych maksymalnych prędkościach - gdzie wstawić To?
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 30 Grudnia 2016, 20:12:20
Ja to bym się semaforami nie zajmował. Na początku szlaku dajesz wskaźnik W27 prędkość szlakowa 120km/h. Łuk oznaczasz wskaźnikami W9, przed wskaźnikiem W9 w odległości drogi hamowania ustawiasz wskaźnik W6, ograniczenie do 100km/h. Odwołujący wskaźnik W9, przywraca 120km/h.