Autor Wątek:  [SOLVED]Edytor scenerii  (Przeczytany 12719 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
[SOLVED]Edytor scenerii
« dnia: 10 Grudnia 2016, 14:55:30 »
Witajcie!
Otóż mam pewien problem. Tworząc rozjazdy na teksturach "TpBpS-new2", były one poniżej szyny i czasem się w ogóle nie pokazywały. To spróbowałem zmienić modele i tekstury, ale... Było jeszcze gorzej. Sami zobaczcie. Jak to naprawić, by się razem wszystko skomponowało? Siedzę nad tym już dwie godziny...
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2016, 17:11:20 wysłana przez DjSon231 »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1673
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1075
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Grudnia 2016, 15:09:44 »
Tworzysz w Rainsted czy w 3DS max?

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Grudnia 2016, 15:10:10 »
Rainsted.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Grudnia 2016, 15:15:30 »
Rozjazdy mają różne modele podsypek. Używając rainstedowych szablonów musisz używać modeli podsypek zrobionych pod nie. To samo odnosi się do profilu podtorza. W zależności od proporcji części środkowej do skośnych, maja inne proporcje mapowania i inne tekstury na nie pasują. Chyba nie ma nigdzie tego opisanego do kupy. Fajnie jakbyś przy okazji stworzył do tego dokumentację. A teraz najprościej będzie obejrzeć jakąś scenerię robioną w rainstedzie i wypisać sobie jakie podsypki są użyte do jakich przekrojów i profili rozjazdów. Większość starych jest robiona pod nierealistyczne profile wymyślone 15 lat temu, potem zaadoptowane do 3ds maxa i nie pasują na książkowe z rainsteda.
Mój kanał youtube

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Grudnia 2016, 15:22:48 »
Próbowałem do tekstury "zwrot34r300podst-new" dodać model "zwrl34r300" i też wychodziła jakaś porażka z tego, a ściągałem obie z testowego.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Grudnia 2016, 15:37:07 »
Testowy był robiony w maksie.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Grudnia 2016, 15:44:37 »
Na 100% pasują podsypki z folderu 6-9-9 i 2-5-13. Inne mają inaczej umiejscowionego pivota, przez co unoszą się nad szynami (są też niewymiarowe).
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Grudnia 2016, 15:53:54 »
Jest trochę lepiej, bo się nie unosi, ale... No właśnie ale. Tekstury są inne. Może spróbować jeszcze z innym z folderu "2-5-13"?

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Grudnia 2016, 16:33:53 »
Akurat dla tego modelu pasują tylko te z textures/tory/podsypka-x. Jeśli ich używasz, to dla lepszych efektów wizualnych warto użyć dla zwykłych torów podsypek z textures/tory/1435/tpd-455-x, gdzie x dla obu tekstur musi być jednakową liczbą od 1 do 5.
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2016, 16:36:40 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Grudnia 2016, 17:09:14 »
To tak. "zwrot34r300podst-new" razem z "l332230_l" komponują się świetnie, choć teksturka trochę zachodzi o tory. tpd-455-x nie łączy się za dobrze z "l27138_l", za to "podsypka_x" bardzo dobrze. Coś mi się wydaje, że użyję tych podsypek na trasę do Pyrzyc, bo najlepiej wyglądają :). Mam jeszcze jedno pytanie. Potrzebuję tekstury podsypki do zwykłych torów z betonkami, pasujące do "podsypka_3".
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2016, 17:10:50 wysłana przez DjSon231 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Grudnia 2016, 17:17:57 »
Nie istnieje. Musisz sobie spreparować. Te podsypki mają profil przekroju nie pod betonki formalnie.
Mój kanał youtube

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Grudnia 2016, 17:22:36 »
Może zrobię inaczej. Są jakieś tekstury, które mają betonki pod torami, lecz są bardziej "zniszczone"? Dodatkowo, jak usunąć jeden napęd zwrotnicy, bo dwa mi się pokazują.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Grudnia 2016, 17:56:52 »
Te podsypki mają odseparowane napędy. Żeby go zmienić, trzeba wgrać go analogicznie jak podsypkę. Modele napędów możesz obejrzeć w katalogu obiektów na zakładce "Debugger". Napędy znajdują się w scenery/tory/napedy.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Grudnia 2016, 19:09:37 »
Jak go wgrać jako podsypkę? To będzie miało jakiś sens? Jak na razie dodałem osobno napęd i podsypkę, lecz... Dwa napędy dalej mam z tym, że jeden jest inny.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Grudnia 2016, 19:34:55 »
Chodziło mi o to, że napędy wgrywa się w ten sam sposób co podsypki, ale nie jako podsypkę :) Pokaż screena, zobaczę jak to wygląda.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Grudnia 2016, 19:53:16 »
Rozjazd w Gryfinie, trzymaj.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Edytor scenerii
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Grudnia 2016, 20:19:57 »
Hmm, widocznie ten model ma już wbudowany zwrotnik. Obecnie odseparowane są tylko szablony 27138mm, na które można nałożyć tekstury HD (tory/podsypka-x). Ogólnie w kwestii rozjazdów panuje wielki bałagan. Większość jest niewymiarowych, nie trzymają standardów, jedynie te wyżej wymienione, stworzone przez @Benka.  Niestety dostępne tylko dla zwrotnic o promieniu 190m.

EDIT: Wymiarowe są jeszcze te przygotowane przez @Ra (6-9-9, 2-5-13). Tyle że to w większości prowizorki.
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2016, 20:32:47 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
[SOLVED]Edytor scenerii
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Grudnia 2016, 22:21:07 »
No i kolejny problem. "zwrot34r300" jest tylko na lewo.
//Edit: majstruję w modelach, obecnie udało mi się obniżyć nieco teksturę podsypki do "zwrot34r300" w prawo, przy modelu "zwrp34r300", lecz niestety za nisko. Może jeszcze dzisiaj uda mi się rozwiązać problem.
Naprawione, zrobiłem to jakoś. Pozwoliłem sobie edytować model do podsypki do zwrotnic, a więc wstawiam go tu. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2016, 17:12:22 wysłana przez DjSon231 »