Autor Wątek:  ET22-2000  (Przeczytany 6252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
ET22-2000
« dnia: 16 Listopada 2016, 01:11:54 »
Ostatnio tak z ciekawości zainteresowałem się lokomotywą ET22-2000. Wprawdzie w żadnej scenerii nie występuje, ale postawiłem ją na TD.
Nie rozumiem dlaczego nastawnik kierunkowy jest na pozycji "d", skoro domyślnie powinien być na pozycji neutralnej. Dla mnie jest to dyskomfort. Monitor można włączyć, już po włączeniu baterii. Sterowanie nastawnikiem jazdy. Ustawiam kolejno "-", "=", "+", lokomotywa rusza i przyspiesza. Po zejściu nastawnika jazdy na pozycję "=". Prędkość się zmniejsza a powinna być utrzymana na ustalonej. Jeszcze nie zrozumiale jest ustalenie prędkości zadanej, nie wiadomo, jak tego dokonać. Ciekawe jak włączyłem sygnał na semaforze S10, prędkość zadana ustaliła się na 100km/godz..   

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1509
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1140
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Listopada 2016, 06:41:00 »
Kiedyś występowała w Tarniowie, na miejscu dzisiejszej ET22-256, ale usunięto ją bo coś tam.
A teraz sprawdziłem tą lokomotywę na TD, i o to wyniki: błąd z nastawnikiem kierunkowym - nie potwierdzam. Jest na neutralnej jak wszystkie pozostałe pojazdy po starcie symulatora (oprócz machajki, oczywiście). Drugi błąd to błąd z pozycją "=". Ona oznacza w symulatorze, że dana pozycja nastawnika jest utrzymywana. Nie wiem, jak jest w rzeczywistości. Trzeci błąd: prędkość zadana. To jest jeszcze nie zrobione i nie można ustalić zadanej prędkości. A ostatni, czwarty błąd faktycznie się zdarza, ale trochę inaczej: S13 wprowadza zadaną 40, a S10 zadaną Vmax.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Listopada 2016, 07:59:04 »
Prędkość zadana jest brana tymczasowo z ewentów dla AI.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Listopada 2016, 10:38:26 »
W niewydanym exeku zrobiłem pod skody odczyt z najbliższego semafora. Mamy więc minięty (obowiązujący), następny i najdalszy widoczny. A co z tym zdziałacie, to już wasza wyobraźnia. Zadana w et22 i dragonie to obowiązująca dla ai, uwzględniająca wszelkie ograniczenia.
Mój kanał youtube

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1509
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1140
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Listopada 2016, 15:08:54 »
Zadana w et22 i dragonie to obowiązująca dla ai, uwzględniająca wszelkie ograniczenia.
W takim razie dlaczego przy minięciu S10 prędkość zadana wskazała 0 km/h (maksymalną dopuszczalną)?
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Listopada 2016, 15:44:48 »
Nie wiem. Nieprzypisany semafor? Zero czy maksymalną dopuszczalną w końcu? Maksymalna to -1.
Mój kanał youtube

Online jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1509
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1140
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Listopada 2016, 19:33:56 »
Na ekranie napisane było "0 km/h". Testowane na torze doświadczalnym, semafor wyjazdowy.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Listopada 2016, 21:15:27 »
U mnie nic takiego nie występuje. Miałem 40 do zjechania z północnej głowicy.
Mój kanał youtube

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: ET22-2000
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Listopada 2016, 22:33:55 »
Można uruchomić i ruszyć lokomotywą ET22-2000, nie klikając na klawisz "d". Czyli nastawnik kierunkowy jest ustawiony na jazdę do przodu. Po podaniu sygnału S10, zadana prędkość ustawia się na 100km/h. Ustawiamy nastawnik jazdy pozycję "+", lokomotywa rusza. Jak przyśpieszymy do 40km/h i zajdziemy na pozycję "=", prędkość nie będzie utrzymywana, lokomotywa przyspiesza.
pozycja „=” — ustalenie siły pociągowej: utrzymywana jest zadana siła pociągowa do najbliższej pozycji jazdy długotrwałejCzyli tak naprawdę ustala jakieś skokowe wartości siły pociągowej a nie prędkości. Powracamy nastawnikiem jazdy na pozycję "+". Osiągamy prędkość zadaną 100km/h, lokomotywa nadal przyspiesza. Dopiero przy prędkości 140km/h pobór prądu spada do  0 A. Normalnie mam do dyspozycji nastawnik jazdy i bocznikowanie, tutaj decyduje automat. Lokomotywa też była testowana luzem.
Dołączam pliki log.txt i plik et22-2009.txt w tym ostatnim trzeba zmienić rozszerzenie na .dat. W tym pliku jest naprawdę dużo danych. Mając program można odczytać między innymi pobór prądu, ciśnienie w cylindrze, siłę hamowania, drogę hamowania nie tylko odczyt prędkości.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2016, 22:35:19 wysłana przez Anrej »