Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 989136 razy)

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 983
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2550 dnia: 26 Maja 2017, 22:36:39 »
Migotanie zniknęło - wielkie gratulacje. Zauważyłem za to inną rzecz, choć może i ten problem był wcześniej - mianowicie lokomotywy, które są obsadzone (headdriver), ale wyłączone wydają się z siebie jakiś dziwny dźwięk. Nie wiem co to jest, ale jest to dość denerwujące i przede wszystkim niezbyt pasuje do wyłączonej lokomotywy. Przykład - Całkowo v2, misja zdawczyA_cal - na stacji w Janiszewie stoi wygaszony ST43 ze składem gruszek, ale mimo to wydaje z siebie jakiś niezidentyfikowany dźwięk.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2551 dnia: 26 Maja 2017, 23:23:04 »
Sprawdzilem, wychodzi ze ten dzwiek to byl zapetlony start/stop dzwieku wpadania w poslizg, ktory bral sie z blednej kalkulacji -- sila hamowania 'zaciagnietych' hamulcow stojacego pojazdu przekraczala przyczepnosc, i w efekcie bez przerwy wpadal on w poslizg i 'wychodzil' z niego.
Ten sam efekt dotyczyl tez samochodow, ale kiedy go wczesniej zauwazylem odlozylem go do sprawdzenia na pozniej. 'Pozniej' przyszlo teraz, poprawka bedzie w nastepnym uaktualnieniu.

Czy jesteśmy jakoś zabezpieczeni w exe przed taką dwoistą informacją? Gdyby coś, to skanowanie pokazuje seminfo 0km/h, a na semaforze mamy co widać.
W normalnych warunkach uaktualnienie stanu semafora powinno nastapic po krotkim czasie (1-2 sek) od zmiany sygnalu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2552 dnia: 27 Maja 2017, 11:55:06 »
Jakiś czas temu była aktualizacja inców semaforów, skracająca czas od wysłania sygnału do ustawienia wszystkich komórek i lampek. Gdzieś był przypadek, że w tą sekundę na wysterowanie coś się na przebieg kolizyjny ustawiało.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2553 dnia: 27 Maja 2017, 14:13:42 »
Na początek napiszę, że skalowanie tekstur do 512x512 jest operacją pomagającą na problemy z pamięcią. Jednak niektóre tekstury po wczytaniu scenerii są białe (Kaliska). Taką teksturą przykładowo był Dworzec w Pabianicach i Łasku, ale było ich więcej. Druga sprawa, to niestety jakość widoków jakie oferuje skalowanie do tej wielkości. Właściwie po takim skalowaniu cofamy się do roku 2005. Kłopoty z pamięcią jak pisałem są na 32 bitowym windowsie XP. Nie ma tych kłopotów na 64 bitowym windows 7. Stąd decyzja o moim zaprzestaniu testów na winXP.
Życie zmusiło mnie do wyjęcia karty graficznej, więc niejako przy okazji odbyła się próba odpalenia symulatora na karcie graficznej zamontowanej na płycie głównej. Jest t czipset G31 i właściwie nie ma o czym pisać. C++ nie uruchamia się na tym wynalazku nie zostawiając nawet log.txt, czy errors.txt. Sterownik oczywiście najbardziej aktualny jak się da. Na moment miga tylko okienko konsoli, znikając bez śladu. Na grafice intela G31, można pojeździć na exe borlandowym z FPS wynoszącym 15 na Bałtyku.
Ponieważ dokonał się przełom w ostatnim wydaniu i pozbyliśmy się zmory migania tekstur, to może pora spytać co dalej? Czy zatrzymamy się na jakiś czas na tą wersją i wydamy pacza testowego?
Brak migania spowodował, że zaczęły przeszkadzać mi kolorowe druty w trybie debugmode.
Chciałbym też namówić @tmj, do dopisania siebie i @Milek7 jako autorów exe, mimo zmiany numeracji, do tej pory tego nie zrobiliście. Pełen szacun.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2554 dnia: 27 Maja 2017, 16:25:37 »
Jesli wujek Google i ciocia Wikipedia nie klamia, to G31 obsluguje jednynie openGL do wersji 1.4, a od jakiego czasu exe zachciewa sie minimum wersji 1.5 (teoretycznie 1.4 jako najnizsze wymaganie mozna by przywrocic, ale nie wiem czy jest na to duze zapotrzebowanie)

Skalowanie tekstur jest na ten moment robione prymitywnie, i sprawdza sie przy teksturach kwadratowych (skalowanie wykonywane jest dla obu osi naraz) ale jesli tekstura jest silnie prostokatna to przy kilkukrotnym zmniejszeniu nastapi skalowanie do rozmiaru mniejszego niz dopuszczalny, i tekstura jest odrzucana jako wadliwa.

Co do dalszych prac -- unifikacja sciezek renderowania jest zrobiona na ~80%, do zakonczenia nie zostalo juz wiele. Zakonczenie powinno umozliwic/ulatwic kilka rzeczy -- spiecie tej wersji z wersja shaderowa @Milka w jedno exe, selekcje/obsluge elementow mysza i pare innych rzeczy.

Offline loko

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 226
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2555 dnia: 28 Maja 2017, 01:20:16 »
Ostatnio znacznie rzadziej miałem możliwość testowania a wyszukiwarka nie wynalazła, więc nie wiem czy było zgłaszane. Przy misji pospwilB z Całkowo V2.0 jadąc SU46 nie ma płynnego przejścia syreny z tonu wysokiego do niskiego i odwrotnie, każdy ton działa oddzielnie. To samo dotyczy np. EU07. Ponadto cały czas nie mogę się przyzwyczaić do obsługi zaworu hamulca zespolonego na lokomotywach na EXE++ . Czy to już tak na stałe zostanie?   

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2556 dnia: 28 Maja 2017, 08:55:59 »
Ostatnio znacznie rzadziej miałem możliwość testowania a wyszukiwarka nie wynalazła...
i dalej
Cytuj
... Ponadto cały czas nie mogę się przyzwyczaić do obsługi zaworu hamulca zespolonego na lokomotywach na EXE++ . Czy to już tak na stałe zostanie?   
W pierwszej części postu odpowiedziałeś sobie na zadane pytanie. Zostanie, ja na przykład zacząłem mieć problemy z obsługą starego exe, bo na nim już nie jeżdżę.

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2557 dnia: 28 Maja 2017, 09:01:07 »
Po raz pierwszy na Kaliskiej wysypało mnie do windy: "Program Symulator Maszyna przestał działać".
I kolejny komunikat :"Sterownik Karty Graficznej przestał odpowiadać".
Błąd pojawia się w tym samym czasie. Czy zacznę od ZW czy od OW symulacja kończy się po kilkunastu minutach.
EXE x64 170525
Win 7 pro x64.
CPU AMD ATHLON 64 X 2 6000+
NVIDIA GEFORCE GTX 550 ti (1 GB RAM) sterownik 372.54
10 GB RAM DDR2
W Nowych Skalmierzycach mamy możliwość zwiedzania pociągiem fabryki od środka, ale ten błąd występował też u mnie na wcześniejszych exekach.
EDIT:
Nie udało mi się ustalić przyczyny wczorajszych wysypów.
Zaktualizowałem sterownik graficzny do najnowszego. Wczoraj nie pomogło.
Dzisiaj uruchomiłem Kaliską bez problemu (próby na różnych exe).
Potwierdzam na najnowszym exe lewitujące fragmenty modeli:
Przed Nowymi Skalmierzycami pojawia się jakiś fragment konstrukcji stalowej.
Podobnie przed ZW (misja ET22) z lewej u góry widać na niebie porządny kawał stali, który po chwili znika.
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2017, 19:32:29 wysłana przez przepioramarcin »
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2558 dnia: 28 Maja 2017, 10:56:57 »
Witam.
 Mnie wczoraj na kaliskiej podczas testowania exe spotkała przezabawna sytuacja. Po wyjeździe z Ostrowia pośpiesznym, zauważyłem że brakuje elementów metalowych wiaduktu kolejowego tuż za stacją. Ok, jakiś błąd pomyślałem, więc nastwanik na full, rozkładowe 100km/h i jadę dalej. W tem przed Nowymi Skalmierzycami nad czołem składu zmaterializował się ogromny obiekt, i niczym statek obcych leciał równo z pociagiem. Chwilę zajeło mi zidetyfikowanie tego UFO. Był to wspomniany brakujący wiadukt z Ostrowia, a właściwie jego stalowe elementy nośne. Nim zdążyłem przycisnąć klawisz "print screen", ów kawał żelastwa jak niespodziewanie się pojawił, tak znikł. Reszta misji przebiegła już bez większych niespodzianek. Tak sobie myślę, exe "zapomniało" wyświetlić ten element scenerii, a potem jakby chcialo naprawic swój błąd, narysowalo go w przypadkowym miejscu szlaku.
Exe najnowsze C++, win XP pro 32bit.
Pozdrawiam
Ps. Później złącze log txt.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2559 dnia: 28 Maja 2017, 12:18:51 »
W najnowszym exe nie da się tworzyć w początkowej fazie plików tekstur mini na przykładzie tego wątku- http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14288.msg344498.html#msg344498
Po wczytaniu scenerii mini i wciśnięciu 0 kamera nie wyśrodkowuje pozycji na ekranie.
T.N

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2560 dnia: 28 Maja 2017, 12:49:59 »
Ostatnio znacznie rzadziej miałem możliwość testowania a wyszukiwarka nie wynalazła, więc nie wiem czy było zgłaszane. Przy misji pospwilB z Całkowo V2.0 jadąc SU46 nie ma płynnego przejścia syreny z tonu wysokiego do niskiego i odwrotnie, każdy ton działa oddzielnie. To samo dotyczy np. EU07. Ponadto cały czas nie mogę się przyzwyczaić do obsługi zaworu hamulca zespolonego na lokomotywach na EXE++ . Czy to już tak na stałe zostanie?
Kazdy ton syreny jest pod odrebnym klawiszem (lub ich kombinacja) i aby byl rozpoznany trzeba wcisnac 'cala' kombinacje -- czyli jesli jest to shift+A to wcisnac trzeba i shift, i A razem; wcisniecie i przytrzymanie A i dodanie pozniej shift nie zadziala, tak samo jak trzymanie A i wcisniecie pozniej shift nie zacznie produkowac "AAAAA" np. w notatniku. Exe borlandowe dzialalo tutaj inaczej, bo kombinacje byly do funkcji przypisane 'na sztywno' i sprawdzane w inny sposob.

Pewnym rozwiazaniem mogloby byc tutaj przemapowanie klawiszy, np do A dla tonu wysokiego i S do niskiego -- odzwierciedlalo by to troche bardziej intuicyjnie ze kazdy ton jest odrebnym ustawieniem dzwigni (lub w EN57 i podobnych wrecz odrebnym pedalem)

Co do ustawien klawiszy hamulcow, of pewnego juz czasu powiazania miedzy funkcjami i kombinacjami klawiszy sa pobierane z pliku konfiguracyjnego, i uzytkownik moze je zmienic tak, jak mu/jej pasuje.

Mnie wczoraj na kaliskiej podczas testowania exe spotkała przezabawna sytuacja. Po wyjeździe z Ostrowia pośpiesznym, zauważyłem że brakuje elementów metalowych wiaduktu kolejowego tuż za stacją. Ok, jakiś błąd pomyślałem, więc nastwanik na full, rozkładowe 100km/h i jadę dalej. W tem przed Nowymi Skalmierzycami nad czołem składu zmaterializował się ogromny obiekt, i niczym statek obcych leciał równo z pociagiem. Chwilę zajeło mi zidetyfikowanie tego UFO. Był to wspomniany brakujący wiadukt z Ostrowia, a właściwie jego stalowe elementy nośne.
Tylko dla pewnosci, czy mialo to miejsce w trybie wyswietlania Display Lists? Jest tu faktycznie blad objawiajacy sie w ten sposob, chwilowo nie usuniety bo musze dojsc co go konkretnie powoduje :d W wersji VBO wyswietlanie wydaje sie byc poprawne.

edit:
NVIDIA GEFORCE GTX 550 ti (1 GB RAM) sterownik 372.54
Nie zebym spodziewal sie ze to zrobi jakas specjalna roznice, ale aktualny sterownik dla kart nvidii to 382.33. Wersja 372.54 ma juz blisko rok, warto by tutaj na wszelki wypadek uaktualnic.

edit2:
W najnowszym exe nie da się tworzyć w początkowej fazie plików tekstur mini na przykładzie tego wątku- http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14288.msg344498.html#msg344498
Po wczytaniu scenerii mini i wciśnięciu 0 kamera nie wyśrodkowuje pozycji na ekranie.
Dosc dziwne ze dziala to (jesli dziala) na exe borlandowym, bo kod obslugi kamer jest ten sam. Przyczyna jest tutaj umieszczenie kamery w punkcie 0,0,0 -- exe na tej podstawie decyduje (dosc nietrafnie, imo, to jest do zmiany) ze taka definicje polozenia kamery nalezy zastapic biezaca pozycja, zamiast przesunac kamere do zdefiniowanego punktu.

Rozwiazaniem jest zmiana przynajmniej jednej wspolrzednej w pliku .scn na wartosc inna niz 0. Np tak:
camera 0 0 0.01 0 0 0 0 1 endcamera
z taka modyfikacja kamera powinna ustawiac sie juz 'jak trzeba'.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2017, 13:44:38 wysłana przez tmj »

Offline loko

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 226
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2561 dnia: 28 Maja 2017, 15:22:34 »
To może warto się zastanowić nad tymi syrenami, gdyż moim zdaniem brak "płynnego" przejścia między tonami negatywnie wpływa na odzwierciedlenie rzeczywistości. Ponadto przecież w niektórych nowoczesnych pojazdach jest możliwość załączenie "mieszanego" sygnału przy użyciu przycisku nożnego. Co do zaworu hamulca to źle się wyraziłem, z ustawieniami klawiszy nie ma problemu, tylko miałem na myśli przestawianie rękojeści. Według mnie to nie ma tej płynności jak na starym Exe, tylko bardziej ociężale funkcjonuje zmiana pozycji hamowania.   
 

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2562 dnia: 28 Maja 2017, 15:45:33 »
Witam.
 Mnie wczoraj na kaliskiej podczas testowania exe spotkała przezabawna sytuacja. Po wyjeździe z Ostrowia pośpiesznym, zauważyłem że brakuje elementów metalowych wiaduktu kolejowego tuż za stacją. Ok, jakiś błąd pomyślałem, więc nastwanik na full, rozkładowe 100km/h i jadę dalej. W tem przed Nowymi Skalmierzycami nad czołem składu zmaterializował się ogromny obiekt, i niczym statek obcych leciał równo z pociagiem. Chwilę zajeło mi zidetyfikowanie tego UFO. Był to wspomniany brakujący wiadukt z Ostrowia, a właściwie jego stalowe elementy nośne. Nim zdążyłem przycisnąć klawisz "print screen", ów kawał żelastwa jak niespodziewanie się pojawił, tak znikł. Reszta misji przebiegła już bez większych niespodzianek. Tak sobie myślę, exe "zapomniało" wyświetlić ten element scenerii, a potem jakby chcialo naprawic swój błąd, narysowalo go w przypadkowym miejscu szlaku.
U mnie wystąpiło dokładnie to samo. Póki co jestem przed Zduńską Wolą i symulacja przebiega poprawnie.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2563 dnia: 28 Maja 2017, 15:56:46 »
Podczas pojedynczego kliknięcia w przyciski odp. za  trąbke odtwarza sie zdublowanie dźwięk przedstawianego hebelka, jakbyśmy w ten przycisk klikali kilka razy.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2017, 16:10:53 wysłana przez MR6 »
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2564 dnia: 28 Maja 2017, 16:01:05 »
Dzieje się tak, ponieważ trąbka zapewne jest zrobiona jako switch bistabilny. Trąbka w ogóle nie powinna mieć swojego dźwięku przełącznika, bo kłuci się z niektórymi dźwiękami syren np. w E186. A co do podwójnego tonu syreny w nowszych pojazdach, to odpowiada za to osobny pedał albo osobna dźwignia i jeszcze jedno, w takim wypadku musi być osobny dźwięk, ponieważ jeden i drugi ton rozpoczyna i kończy brzmieć w jednym momencie. W EN57 rzeczywiście są dwa pedały, które można wcisnąć jednocześnie, tutaj przydały by się dwa dźwięki, które mogą być mieszane.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2017, 16:11:36 wysłana przez mk1991 »
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2565 dnia: 28 Maja 2017, 20:16:02 »
To może warto się zastanowić nad tymi syrenami, gdyż moim zdaniem brak "płynnego" przejścia między tonami negatywnie wpływa na odzwierciedlenie rzeczywistości.
W rzeczywistosci w duzej liczbie lokomotyw ktore mamy w symulatorze syrena jest zalaczana dzwignia ktora ma jeden dzwiek na koncu wychylenia w jedna strone a drugi dzwiek na koncu wychylenia w druga strone. Fizycznie nie ma w takim ukladzie mozliwosci zalaczenia obu tonow naraz -- dzwignia umozliwia tylko albo-albo. Zas "plynne przejscie" w takim ukladzie wymaga przesuniecia dzwigni z pozycji A do pozycji neutralnej, a nastepnie do B.

Ja rozumiem ze komus moze byc latwiej przycisnac sam shift niz na ulamek sekundy podniesc wczesniej palec z klawisza i przylozyc go z powrotem, ale odzwierciedlania rzeczywistosci w to nie wplatujmy, bo z nia akurat ma to zero wspolnego. Dlatego miedzy innymi wydaje mi sie, ze zmiana domyslnych klawiszy tak zeby nie bylo miedzy nimi 'punktu wspolnego' bylaby tu sensowna.

(co do dzwieku wydawanego przy przelaczaniu to jest placeholder, bo na razie nie ma w exe przypisywania indywidualnych dzwiekow do poszczegolnych przelacznikow)
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2017, 20:20:56 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2566 dnia: 28 Maja 2017, 21:31:52 »
W rzeczywistości są w większości starszych lokomotyw dwie takie dźwignie, więc kiedy maszynista jedzie z drugą osobą, to razem mogą podać dwa tony jednocześnie (jeden przestawia jedną dźwignię na ton wysoki, a drugi drugą na niski), a jeśli dźwignie są dostatecznie blisko siebie (jedna normalnie po stronie pomocnika, a druga przy manipulatorze radia), to nawet w pojedynkę można je obie naraz bez problemu przestawić. Taka ciekawostka, żiektóre ET41 i EU07 chyba też, również miały dodatkowy pedał (tzn. przycisk grzybkowy w podłodze po lewej stronie nastawnika), którym można było uruchomić oba tony syreny jednocześnie lub tylko jeden w zależności od wersji, co w połączeniu z dźwignią też dawało możliwość zatrąbienia oboma jednocześnie. Natomiast jeśli chodzi o płynne przejście z jednego tonu do drugiego, to taka dźwignia sama w sobie działa płynnie i można to zrobić szybko i... płynnie (już nawet pomijając to, że zaworki w tych dźwigniach często są na tyle zabrudzone, że domykają się powoli i nawet po puszczeniu gałki syrena stopniowo się wycisza zamiast zamilknąć natychmiast, ale to już jest uwzględnione w samych dźwiękach).
Jeśli z kolei o EN57 mowa (sterowanie osobnymi pedałami i możliwość jednoczesnego podania obu tonów w "normalnych" warunkach), to zrobiłem eksperyment i przeniosłem sobie sterowanie wysokim tonem pod samo [Z]. Efekt jest taki, że nie da się podać dwóch tonów jednocześnie, tzn. przy wciśniętym [A] wciśniecie w tym przypadku [Z] spowodowało wyciszenie tonu niskiego i słychać było tylko wysoki - tak samo na odwrót. Wniosek taki, że exe chyba nie obsługuje obu tonów jednocześnie, mimo niezależnego sterowania nimi z klawiatury.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2567 dnia: 28 Maja 2017, 21:42:16 »
Wniosek taki, że exe chyba nie obsługuje obu tonów jednocześnie, mimo niezależnego sterowania nimi z klawiatury.
Problem byl w tym, ze przy kombinacji shift+klawisz zachodzi mozliwosc 'zwarcia' sygnalu na stale (podobnie jak ma to miejsce przy obsludze sprezarki pantografow) jesli klawisze puszczone sa po kolei, zamiast razem. By to przynajmniej do pewnego stopnia ograniczyc wstawilem zasade ze zalaczenie jednego z sygnalow 'silowo' wylacza drugi, w przeciwnym razie byloby o wiele wiecej narzekan "syrena mi sie zacina" niz obecnie jest "musze wykonac dodatkowy ruch palcem".

Problem nie wystepuje gdy oba tony sa przypisane do klawiszy bez shifta, i w takiej sytuacji mozna by nawet pokusic sie o pozwolenie na odgrywanie obu naraz, ale na chwile obecna ustawienia domyslne przeniesione ze starego exe sa jakie sa.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2017, 21:45:59 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2568 dnia: 28 Maja 2017, 21:54:19 »
W sumie, jeśli zmiana była w sterowaniu kranem hamulca, to i sterowanie syrenami można by trochę zmienić. Wysoki ton dać np. pod samo [A], a niski pod samo [Z] (niewykorzystywane obecnie, jedynie z [Shift] i [Ctrl]). A, i przy okazji potwierdzam to, co napisał @loko:
Co do zaworu hamulca to źle się wyraziłem, z ustawieniami klawiszy nie ma problemu, tylko miałem na myśli przestawianie rękojeści. Według mnie to nie ma tej płynności jak na starym Exe, tylko bardziej ociężale funkcjonuje zmiana pozycji hamowania.   
Tzn. przy przytrzymaniu np. [Num3] lub [Num9] rączka zachowuje się jak litery w zwykłym polu tekstowym, czyli przeskakuje najpierw o troszkę, chwilę "czeka" w tej pozycji i dopiero przestawia się dalej już płynnie do czasu ponownego puszczenia i wciśnięcia klawisza. Kiedyś nie było tej przerwy w ruchu, tylko przez cały czas płynny ruch od samego momentu wciśnięcia klawisza. To samo jest z kranem pomocniczym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2569 dnia: 28 Maja 2017, 22:05:40 »
Myslalem raczej o daniu A i S dla tonow, a ewentualnie uzyciu Z dla trzeciego tonu, dla lokomotyw ktore maja dodatkowy sygnal. Tak czy owak zapewne znajdzie sie to w ktoryms uaktualnieniu do przetestowania.

Co do opoznienia, faktycznie moze miec miejsce gdyz odczyt klawiatury opiera sie teraz na komunikatach przekazywanych przez system operacyjny, zamiast bezposredniego odczytu stanu klawiszy. U siebie opoznienie powtarzania mam zredukowane do minimum, wiec nie rzucilo mi sie w oczy, bo w tym ustawieniu roznica opoznienia miedzy pierwszym i powtorzonymi wcisnieciami jest minimalna, o ile w ogole wystepuje.

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2570 dnia: 28 Maja 2017, 22:07:49 »
Pod {S} są piasecznice.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2571 dnia: 28 Maja 2017, 22:11:44 »
Do przesuniecia pod shift-S, a przelaczenie blokady drzwi pod ctrl+S (nie wiem czemu blokada drzwi jest pod S, ale to juz inna historia)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2572 dnia: 28 Maja 2017, 22:53:14 »
Zastanawiam sie, czy warto rozpatrywac umieszczanie funkcji pod klawiatura, skoro w przyszlosci zamierzamy sterowanie wykonywac mysza. Nie chce dokladnie roztrzasac tematu, kilka osob jest zainteresowanych sterowaniem klawiatura, bo z mysza nie poradza sobie, wiec tu trzeba ostroznie. Pelnia realizmu i swobody w realizacj, jak dla mnie tylko w obsludze mysza.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2573 dnia: 28 Maja 2017, 23:21:29 »
Nie, nie, nie. To nie moze byc na zasadzie "mysz albo klawiatura". To w podstawowym stopniu musi byc sterowalne z klawiatury - mysz powinna byc opcjonalna.

Offline MR6

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1954
  • Tak - to jest tekst osobisty.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2574 dnia: 28 Maja 2017, 23:25:04 »
Najpierw sie nalezy skupic na tym zdublowanym dzwięku hebelków, a dopiero pozniej kombinowac z klawiszologią.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2017, 23:29:01 wysłana przez MR6 »
"jeśli jest coś niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto o tym nie wie i to zrobi".
Prace nad dodatkami.
Deweloper, webmaster i redaktor maszyny na facebooku
=^-^=

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2575 dnia: 28 Maja 2017, 23:31:21 »
Absolutnie nie mialem na mysli usuniecie klawiatury jako interfwjsu sterowania pojazdem. Powinna pozostac, nawet jesli sa ograniczenia w jej mozliwosciach uzycia. Chcialem raczej, aby juz nie mnozyc kobinacji klawiszowych funkcji.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2576 dnia: 28 Maja 2017, 23:32:44 »
Najpierw sie nalezy skupic na tym zdublowanym dzwięku hebelków, a dopiero pozniej kombinowac z klawiszologią.
Tutaj nie ma sie na czym skupiac -- sa dwa dzwieki, jeden odgrywany przy wcisnieciu klawisza i aktywacji przycisku/dzwigni/pedalu, i drugi po puszczeniu klawisza, gdy urzadzenie sterujace wraca do pozycji neutralnej. Na ten moment w obu przypadkach odtwarzany jest prowizorycznie ten sam efekt. Jak bedzie obsluga indywidualnych dzwiekow to sie podmieni na wlasciwe, i tyle.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2577 dnia: 28 Maja 2017, 23:39:48 »
A dźwięk zewnętrzny syreny nie powinien zawierać pukania hebelka ani wysterowania zaworu pneumatycznego. To powinno być pod wewnętrznym dźwiękiem przełącznika. Będzie trzeba wydzielić, gdy będą definiowalne i tyle.
Mój kanał youtube

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2578 dnia: 28 Maja 2017, 23:46:29 »
Tylko dla pewnosci, czy mialo to miejsce w trybie wyswietlania Display Lists? Jest tu faktycznie blad objawiajacy sie w ten sposob, chwilowo nie usuniety bo musze dojsc co go konkretnie powoduje :d W wersji VBO wyswietlanie wydaje sie byc poprawne.
Witam.
Tak, dokładnie jest jak piszesz @Tmj, błąd powodujący lewitujący wiadukt pojawił się w wersji DL. Nie sprawdzałem co prawda jeszcze trybu VBO, ale zaraz postaram się przetestować.
Poniżej log txt ( spakowany w archiwum), oraz errors z tamtej służby.

Edit: Sprawdziłem przy włączonym VBO, błąd nie występuje.
 
Nie, nie, nie. To nie moze byc na zasadzie "mysz albo klawiatura". To w podstawowym stopniu musi byc sterowalne z klawiatury - mysz powinna byc opcjonalna.
  Klawiatura daję możliwość szybkiej reakcji na zmienne warunki jazdy. Hamowanie, luzowanie, przyśpieszanie. Gdyby teraz trzeba było by celować kursorem myszki w poszczególne nastawniki, krany hamulca, jazda byłaby bardzo nie wygodna. Jednakże z drugiej strony trzeba przyznać, że dość wygodnie operuje się myszką np. kranem hamulca. Ale gdy zajdzie potrzeba dania w nagłe, na klawiaturze wystarczy nacisnąć jeden klawisz. Reasumując- inne symulatory które znam, mają sterowanie zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszy. I to jest chyba najlepsze rozwiązanie.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2017, 00:42:52 wysłana przez CX MANIAK »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2579 dnia: 28 Maja 2017, 23:56:05 »
EN71 na C++ tak używa pantografów jak na załączonym obrazku. Nie wiem, czy było to zgłaszane, na wszelki wypadek pokazuję.
ED:
Przezroczystość na dolnym szkle semafora, jak w załączniku. Na DL.
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2017, 00:38:05 wysłana przez Krzysiek626 »