Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 890004 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2340 dnia: 09 Maja 2017, 21:13:38 »
Tak też AI zachowuje się po zapodaniu SZ w Bałtyku. Do następnej zwrotnicy jedzie 40 a za nią do składu dokłada ile może aż do hamowania do składu. Tu nie pomogą żadne ekwilibrystyki z exe.Taki scenariusz trzeba inaczej napisać.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2341 dnia: 09 Maja 2017, 22:37:25 »
OK, znalazla sie przyczyna blednego zachowania w Drawinowie.

Pod sceneria zakopana jest, przyrodzenie wie po co, tarcza manewrowa wdz_tmunvis1_sem_info wyswietlajaca predkosc 0.  AI probuje zatrzymac sie przed nia w odleglosci ok 5 m, ale poniewaz sygnal jest 10 m pod powierzchnia ziemi, w efekcie "przekracza" wyznaczona przez niego linie, i rejestruje "nakazana predkosc na ostatnim semaforze: 0 km/h" no i poslusznie stoi potem do swietej Nigdy.

(poprzednio AI zatrzymywalo sie przed tarcza, bo odleglosc kalkulowana byla tylko na plaszczyznie, bez uwzglednienia roznicy poziomow. Na upartego moge przywrocic poprzedni model kalkulacji, ale to z kolei moze miec negatywne efekty w sytuacjach gdzie faktycznie wystepuje spadek albo wzniesienie terenu, wiec nie wiem czy nalezy)

tl;dr: robic scenerie porzadnie, to beda dzialac porzadnie ;/

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2342 dnia: 09 Maja 2017, 22:43:06 »
AI automatycznie zmienia kierunek po zatrzymaniu się pod tarczą (jakąkolwiek)? Czy tylko wtedy, gdy zeskanuje w drugą stronę sygnał zezwalający? I trzecie pytanie - zamiast tarczy nie lepiej zwykłe putvalues change_direction mu dać?
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2017, 22:45:27 wysłana przez AtapiCl »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2343 dnia: 09 Maja 2017, 22:44:39 »
Ja Tobie pisalem wczoraj o tej tarczy pod ziemia. To pewnie posypia sie inne manewry. Na Kaliskiej bylo co niemiara zakopanych tarcz a juz widze, ze po sciagnieciu wagonow sm42 nie wraca na swoje miejsce.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2344 dnia: 09 Maja 2017, 22:48:15 »
Nie znam konkretnego przypadku Drawinowa co prawda, ale bardzo często sam umieszczam semafory pod ziemią z różnych względów. Przede wszystkim czasami mamy np. opuszczoną stację, na której trzeba posterować manewrami AI. Inaczej aniżeli z użyciem semaforów jest to ciężko zrobić, ale ponieważ dla gracza chcemy zachować klimat stacji opuszczonej (czy nawet bocznicy bez sygnalizacji) semafory trzeba schować. Podejrzewam, że jest też wiele innych przypadków, gdy semafory się najzwyczajniej w świecie przydają do sterowania ruchem, ale z pewnych względów nie chcemy ich ujawniać dla gracza.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2345 dnia: 09 Maja 2017, 22:50:08 »
Tarcza musi być, by coś blokowało manewrujący skład. Można dać komórkę bez wizualizacji na poziomie toru, ale takie cudaki ułatwiają ogarniecie sytuacji z terenie i nigdy nie szkodziły, wiec trochę tego się narobiło. Czy komórki manewrowe trzymają poziom toru, też ciężko powiedzieć. Cel szczytny i rozumiem logikę zmiany, ale to posypie masę scenariuszy a jak wiadomo nie ma komu poprawiać.
Putvalues change_direction uniemożliwiłoby normalny przejazd po tym torze.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2346 dnia: 09 Maja 2017, 22:51:13 »
Skoro to jest bardziej rozpowszechnione to trzeba bedzie chyba wrocic do poprzedniego sposobu wyznaczania odleglosci, bo raczej nikomu nie bedzie sie chcialo tego wszystkiego poprawiac :<  Moze jak bedzie edytor scenerii wbudowany itp to mozna bedzie wrocic do tematu.

Tez mi sie wydawalo ze change_direction mialoby wiecej sensu, ale ja sie nie znam.
« Ostatnia zmiana: 09 Maja 2017, 22:52:23 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2347 dnia: 09 Maja 2017, 22:57:42 »
Może najpierw przesunąć tą nieszczęsną tarczę i sprawdzić, czy to coś da? Przyczaję się na to jutro.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2348 dnia: 09 Maja 2017, 23:14:07 »
Problem w tym ze jesli to jest rozpowszechnione w sceneriach, to przesuniecie jednej im nie pomoze ;o  Ze swojej strony wstawie okreslanie odleglosci stara metoda i zobacze czy zawroci.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2349 dnia: 09 Maja 2017, 23:21:48 »
Przypadek tak gleboko wstawionej tarczy jest chyba odosobniony. Warto to wybadac chocby na przyszlosc. Ze dwa lata temu z podobnym manewrem walczylem na Kaliskiej. Tam byl byk dojezdzajacy do skladu po manewrach a sklad przyprowadzony przez innego loka. Inni to pamietaja jako pspieszny Jadzwing.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2350 dnia: 10 Maja 2017, 01:35:12 »
Z tego co ogladam na Drawinowie, AI zatrzymuje sie w odleglosci 3-4m od slupka, wiec klopoty wyjda takze z semaforami zagrzebanymi na mniejszej glebokosci, w sumie moze ich wyjsc sporo. Podobno jedno z narzedzi ktore stworzyl @Mariusz1970 moze sobie z tym dosc latwo poradzic.

W miedzyczasie przywrocilem stara metode liczenia odleglosci, AI robi teraz manewry na Drawinowie bez zaciec. Oprocz tego poprawione jest zalaczanie pantografow przy wylaczonym zasilaniu (a raczej brak takiego zalaczania) chociaz nie jest idealnie -- przelacznik impulsowy uzyty przy wylaczonej baterii spowoduje tak samo jak bistabilny podniesienie pantografu gdy juz bateria zostanie zalaczona. Zeby zrobic wszystko dokladnie "jak trzeba" potrzebne beda najpierw zmiany w sposobie konfiguracji/obslugi kabin, ktore sa w kolejce do zrobienia, ale raczej nie na teraz.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2351 dnia: 10 Maja 2017, 06:53:19 »
Który to skład na drawinowie robi takie kwiatki. Przetestuję sobie na swojej wersji.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2352 dnia: 10 Maja 2017, 07:18:03 »
EP09-005, Drawinowo. Pierwszy skład na liście w Rainsted. Oblot po dotarciu do Włodowic Zachodnich.
ED:
Dwa ostatnie załączniki to zatrzymanie przed tarczą wyciągniętą z ziemi (była na poziomie -10m). AI zmieniło kabinę i podążyło do składu zgodnie z ms2 na tm12. Krótko mówiąc wyciągnięcie tarczy z ziemi rozwiązuje problem z manewrami w Drawinowe na 20170508. Zastanawiam się, jaka jest tolerancja ustawienia semafora/tarczy w stosunku do toru?
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2017, 08:05:09 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2353 dnia: 10 Maja 2017, 09:21:53 »
A ja chciałem powrócić do problemu z Vistą.
Otóż jak to jest, że na exe_170424 kaliska, drawinowo mi działa, a na najnowszych już nie?
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2017, 09:27:59 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2354 dnia: 10 Maja 2017, 09:27:46 »
Nie masz VCredist 2015 na Viście! Dałbyś jakiś log, a inne scenerie? Bo tak, to wiesz...
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2017, 09:29:38 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2355 dnia: 10 Maja 2017, 09:30:02 »
Mam. Instalowałem.
Sorry w międzyczasie dołączyłem.
Bałtyk odpala.
Całkowo_orlen..
Powtórka z rozrywki. M62 nie mogę sterować nastawnikiem kierunkowym, nastawnikiem jazdy (działa jedynie wirtualnie).
W dodatku proszę zobaczyć semafory.
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2017, 09:56:18 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2356 dnia: 10 Maja 2017, 09:57:45 »
W logu masz:
Player train init OK
Load time: 70 seconds
Coś mało masz w tej paczce, Kaliska ładuje się przynajmniej 300 sekund, wyłączałeś jakieś includy? Jeśli nie, to instalacja Kaliskie ma jakieś błędy.  Więcej pewnie zobaczę jak odpalę Kaliską u siebie, tymczasem mam na tapecie Drawinowo. M62 sprawdzałem wczoraj, Całkowo 2 zrobiłem misję z tym lokiem.
ED2:
EU40, załączony log nie jest z Kaliskiej.
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2017, 10:36:51 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2357 dnia: 10 Maja 2017, 10:44:44 »
Pierwszy jest z Kaliskiej, a drugi z Orlenu.
Ale jeszcze raz wysyłam w takim razie.
Nie działają też niektóre misje calowov2.
Z tego co zauważyłem, to wysypuje mi się przy inicjalizacji taboru.
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2017, 10:45:45 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 141
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2358 dnia: 10 Maja 2017, 10:48:42 »
W dodatku proszę zobaczyć semafory.

W misji calkowo_orlen te semafory zawsze tak były i jazda odbywała tam się po uzyskaniu zgody przez radio.

Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2359 dnia: 10 Maja 2017, 13:48:02 »
Zastanawiam się, jaka jest tolerancja ustawienia semafora/tarczy w stosunku do toru?
Pomiar jest wykonywany od wspolrzednych sprzegu, do 'zrodlowego' punktu modelu ( w przypadku semaforow to jest zazwyczaj punkt, w ktorym wchodzi w ziemie)  Poniewaz koncowe hamowanie zaczyna sie przy ok 5-6 m od semafora a pojazd zatrzymuje sie na ~3m od niego, czasem mniej, przy pomiarze 'trojwymiarowym' problem najprawdopodobniej wystapi w sytuacjach gdzie sygnal zaglebiony jest na 3+ metry pod poziomem toru, moze nawet mniej.

edit:
@EU40, M62 wyswietla sie u mnie i obsluguje normalnie. Zobacz, czy moze przelaczenie z trybu VBO na Display List da jakis efekt, chociaz przy tej "karcie graficznej" szanse sa mizerne.
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2017, 14:06:33 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2360 dnia: 10 Maja 2017, 14:22:18 »
Toteż zrobiłem pewne badania na okoliczność 20170508.Sprawa nie jest nowa, zmiany skanowania były także około 2014 i spowodowały znaczące problemy w wykonaniu eventów w budowanej Kaliskiej. Jak napisałem wcześniej, wyciągnięta na wierzch tarcza nie sprawia problemu. Wpis początkowy (niedziałający) tej tarczy to:
include ms2nbi.inc wdz_tmunvis1 37301 -10 13 0 tm1 end
//do wywalenia tarcza niewidzialna podziemna
Jak widać w komentarzu, ktoś wcześniej przewidział zaistniałą sytuację i opisał potrzebę jej likwidacji. Na poziomie -3 tarcza spełnia swe zadanie i manewry odbyły się zgodnie z planem, tak samo jak przy wpisie z 0 (poziom gruntu). Niestety przy poziomie -3 nadal wystaje ona ponad poziom gruntu pokazując całą głowicę. Aby schować całość dałem -5 i tu skończyła się możliwość wykonania manewrów przez AI. Następnym posunięciem było wstawienie karzełka z wpisem:
include ms2nbk.inc wdz_tmunvis1 37301 -1.5 13 0 tm1 end
Ten spełnił moje oczekiwania: został schowany pod trawnik przy podanych współrzędnych a AI dokonuje prawidłowych manewrów. W tej scenerii jest też niekonsekwencja, z drugiej strony peronów lokomotywa wykonuje identyczny manewr i obywa się bez podziemnego "czarodzieja", korzystając z wpisu line_info_s1. Nie mam pojęcia, które rozwiązanie jest najlepsze. Powrót do skanowania sprzed 2 maja, zastępowanie niedziałających tarcz line_info_s1, czy też poprawa pozycji "szamańskich" możliwości tarcz unvis.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2361 dnia: 10 Maja 2017, 19:08:00 »
Ja mam rzutowanie i liczenie odległości zrobione zupełnie inaczej niż jest obecnie, więc tymczasowo lepiej wrócić do starego sposobu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2362 dnia: 10 Maja 2017, 20:30:54 »
@tmj jeżeli chodzi o M62 to.. miałem wersję z testów a nie oficjalne wydanie. Przepraszam za zbędne zaniepokojenie.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2363 dnia: 10 Maja 2017, 21:39:29 »
Podobno jedno z narzedzi ktore stworzyl @Mariusz1970 moze sobie z tym dosc latwo poradzic.
Jedna uwaga, owo narzedzie nie zidentyfikuje miejsc (semkow), gdzie teren jest w t3d/e3d. Ogolnie koncepcja terenu w t3d niebardzo mi pasuje. No chyba, ze ktos napisze odpowiednie narzedzia (rozne, rozniste do edycji, poprawek, itp.)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2364 dnia: 10 Maja 2017, 21:56:40 »
Teren e3d zawsze ma odpowiednik na trójkątach do generowania przy zmianach. Istnieje tylko dla optymalizacji wczytywania. Jednak wyświetla się nieporównywalnie wydajniej.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2365 dnia: 10 Maja 2017, 22:08:56 »
pierwszego zdania nie rozumiem, o drugim wiem i szkoda, ze caly teren we wszystkich sceneriach nie jest w zwiazku z tym w t3d.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2366 dnia: 10 Maja 2017, 22:11:49 »
Masz scm(y) z node triangles z których wygenerowany był teren e3d. Można je odkomentować na potrzeby przeliczania wysokości. Przynajmniej Ja, Ra i Benek je zostawialiśmy w scn w komentarzach i dołączamy do paczek.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2367 dnia: 10 Maja 2017, 22:15:25 »
Te zakomentowane scmy są jakoś opisane? Jeśli nie, to trzeba to zrobić przy najbliższej paczce, roboty niewiele a wygody więcej. Czym generowany jest docelowy plik e3d terenu?
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2017, 22:17:15 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2368 dnia: 10 Maja 2017, 22:22:01 »
Exe konwertuje wszystkie node triangles z teksturą 24 bit nad wpisem terenu t3d do e3d. Na wiki Ra jest to opisane. Okomentowane to nie jest, ale o nazwach scm chyba idzie się domyśleć co jest czym.
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2369 dnia: 12 Maja 2017, 00:01:57 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- dodane rysowanie skrzyzowan w trybie VBO

- ujednolicone funkcje generowania geometrii torow itp pomiedzy wersjami VBO i Display Lists

tutaj uwaga, istnieje teoretyczna mozliwosc, ze w ramach ujednolicania/upraszczania kodu ewentualnie wersja DL zostania usunieta. Dlatego prosze, jesli to mozliwe, o sprawdzenie czy wersja VBO nadaje sie w stanie obecnym do uzytku, i czy wystepuja jakies istotne roznice w porownaniu z wersja DL (po ostatnich zmianach powinno to juz w sumie na obu wersjach wygladac tak samo, ale gwarancji nie ma, to musi wyjsc w praniu)