Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1162810 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2280 dnia: 05 Maja 2017, 13:25:25 »
Ja to zrobiłem na zwykłym wektorze. I właśnie było trzeba uważać, żeby nie usunąć przez przypadek ostatniego skanowanego toru. Trochę się też nabawiłem, żeby kod może nie uprościć, ale na pewno uporządkować. Za to zastanawia mnie czemu pojazdy nie wykrywają się na drogach wzajemnie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2281 dnia: 05 Maja 2017, 13:47:06 »
@tmj, wydaje się, że twoje poprawki z 20170504 odniosły u mnie skutek. Nie mam wysypów na WINXP32bit. Po raz 3 udało mi się w Całkowie ukończyć jazdę. Natomiast samochody... Te zachowują się różnie, ale jest jakaś poprawa.
Nie wiem czy ta informacja ma jakieś znaczenie, ale: Wczoraj na WIN764bit pojeździłem na na tej samej paczce co na WINXP32bity używałem tego samego exe32 bit 20170502. Różnica jest taka, że na win7 wysypów nie mam wcale a na XP praktycznie tylko raz udało mi się zajechać dalej (cały czas ta sama nocna misja w Całkowo2 z Jarkawek).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2282 dnia: 05 Maja 2017, 14:13:18 »
Ja to zrobiłem na zwykłym wektorze. I właśnie było trzeba uważać, żeby nie usunąć przez przypadek ostatniego skanowanego toru. Trochę się też nabawiłem, żeby kod może nie uprościć, ale na pewno uporządkować. Za to zastanawia mnie czemu pojazdy nie wykrywają się na drogach wzajemnie.
Z tego co obserwuje to wykrywaja sie -- wczoraj jechalem sobie przez Calkowo_v2 i przed zamknietym przejazdem ustawil sie elegancki sznurek chyba tak z szesciu samochodow. I nikt nikomu w kuper nie wjechal, ani nic takiego.

Natomiast samochody... Te zachowują się różnie, ale jest jakaś poprawa.
Jesli chodzi o samochody, to dla pelnej poprawy dzialania potrzebne sa tez, przynajmniej tymczasowo, zmiany parametru sily hamowania w ich plikach .fiz zeby nie wpadaly ciagle w poslizg.

W zalaczniku wersja, ktora mam w tej chwili u siebie -- wystarczy wypakowac do katalogu z symulatorem. Z tym ze uwaga, to jest wersja .fiz z paczki calosciowej, jesli na repo byly jakies uaktualnienia do tych plikow, to ich tam nie ma. (jesli sie komus chce, to moze tez zrobic zmiany recznie, podalem wielkosci parametru do zmiany troche wczesniej w watku)

edit:
male uaktualnienie

- poprawka, przy zamykaniu drzwi pojazdow odtwarzany jest wlasciwy dzwiek

- diagnostyka, tabelka predkosci wyswietla do 30-u pozycji zamiast poprzednich 16. Ekran F1 w trybie debug oprocz predkosci poda tez ostrzezenie "(!)" jesli egzaminowany pojazd jest w poslizgu

- poprawka, ostatni wykryty tor jest umieszczany w tabelce skanowania tylko raz, zamiast 'ile fabryka dala'
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2017, 15:05:50 wysłana przez tmj »

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2283 dnia: 05 Maja 2017, 14:55:13 »
Czy tylko u mnie brak zdefiniowanego submodelu łącznika w kabinie wyklucza użycie funkcji (np. w ED72 syrena i oświetlenie kabiny)? Czy ten błąd jest znany i czy tak ma być?

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1610
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1297
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2284 dnia: 05 Maja 2017, 15:00:28 »
Tak, znany, nie, nie ma tak być. Aktualnie tego typu błędy są poprawiane, a jest to skutek uboczny wprowadzenia nowego systemu sterowania.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2285 dnia: 05 Maja 2017, 18:49:46 »
Te wszystkie funkcje które były dawniej możliwe do uzycia bez konieczności posiadania odpowiedniego submodelu, powinny być w dalszym ciągu możliwe do uruchomienia. A tymczasem w Et40 nie ma syreny. Czy możesz przywrocic przynajmniej te stare funkcjonalności tak jak były a tylko najnowsze wprowadzać z tym uzależnieniem? Przy okazji patrzyles na ostatni blad? Co to było i czemu wysypalo?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2286 dnia: 05 Maja 2017, 18:58:22 »
Włodku, jak @tmj przywróci działanie funkcji bez submodelu, to nigdy tego nikt nie poprawi. W założeniach jest, aby nowe exe dodane było do następnej paczki całościowej, to oznacza także wprowadzenie poprawki w starych modelach. Kiedyś trzeba to zrobić.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2287 dnia: 05 Maja 2017, 20:54:14 »
Wygląda, że udało się przenieść moje zmiany na wersję sprzed długiego weekendu. Ciekawy ile rzeczy tam się popsuło przy okazji ;) Już po samym simulation::time jestem pewien, że nie wszystko się nanosi tylko nie wiem czemu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2288 dnia: 05 Maja 2017, 22:43:58 »
Pantografy - sterowanie, radio-stop. Bez zmian.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2289 dnia: 06 Maja 2017, 14:09:13 »
Co znaczy "pantografy - sterowanie?"

Zmiany w dzisiejszym uaktualnieniu:

- diagnostyka, w ramach koncertu zyczen dodany opis parametrow dla asynchronow na ekranie F1 w trybie debug, dostarczony przez @youBy

- przycisk radia obslugiwany jest takze bez zdefiniowanego submodelu 3d, aby umozliwic wylaczenie ewentualnego radio-stopu. Jesli pojazd prowadzony przez uzytkownika otrzyma sygnal radio-stop, odpowiednia wzmianka pojawia sie w obszarze tekstow dla plikow dzwiekowych

- odrobine zmienione podejscie do rysowania nieba; w efekcie ksiezyc itp nie powinien juz miotac sie jak pijany zajac przy wiekszych sceneriach

(wydzielilem pliki tekstur itp do odrebnej paczki, bo calosc w wersji x64 zaczela przekraczac limit 1.5 mb)


Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2290 dnia: 07 Maja 2017, 02:16:10 »
W dzisiejszym uaktualnieniu nie ma zadnych zmian :o

zmienil sie natomiast kompilator, na vs2015. W zwiazku z tym w nowej kompilacji w porownaniu z poprzednimi moga miec miejsce zmiany w predkosci dzialania (teoretycznie na lepsze, w praktyce zobaczymy)  Oprocz tego zamiast* poprzedniego runtime 2013 do uruchomienia exe potrzebne bedzie runtime 2015 -- czyli to samo, ktorego uzywa exe of @Milek7, wiec powinno to troche uproscic sytuacje pod wzgledem instalacji itp.

*) pisze "zamiast" bo teoretycznie wszystko co jest wlaczone do exe wymaga 2015, wiec runtime 2013 nie powinien byc do niczego podczepiony, ale to wyjdzie w praniu

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2291 dnia: 07 Maja 2017, 05:50:59 »
U mnie na x64 Win7 (już mi wszystko gra - winna była płytka 2GB RAM), wyskakuje brak pliku .dll.
exe/170507.
Jeżeli chodzi o kwestię pantografów, to chodzi mi o impulsowe ich działanie w lokach. Dodatkowo pantografy nie opuszczają się.
Czy przyczyną są nieaktualne .chk w moich pojazdach?
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2017, 08:50:03 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2292 dnia: 07 Maja 2017, 09:28:09 »
Nie uzywamy juz plikow  .chk, raczej doczytaj tu w watku co zrobiono w sprawie sterowania patykami. Komunikat ze screena swiadczy o braku bibliotek visualstudio VC redist, stawiales nowy sytem operacyjny, czegos niedoinstalowales.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2293 dnia: 07 Maja 2017, 09:56:42 »
Ja na win7 mam ten sam błąd na exe x86 170507. Exe x86 170506 chodzi prawidłowo.

Teraz sprawa druga.
Na czeskich elektrowozach jest wał kułakowy. W maszynie kiedy zejdziemy nastawnikiem jazdy na 0 od razu wyłącza nam obwód główny obojętnie od aktualnego położenia wału kułakowego.
W rzeczywistości prąd jest wyłączany dopiero kiedy wał kułakowy wróci do położenia 0.

Rzecz trzecia dotycząca ET40. W czeskich elektrowozach nastawnik jazdy po puszczeniu wraca dzięki sprężynom do aktualnego położenia wału kułakowego co jest wiernie zasymulowane w ET40 ale taki sposób przy sterowaniu z klawiatury jest trochę niewygodny. Czy można było by to zmienić tak jak to jest na innych czeskich elektrykach ?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2294 dnia: 07 Maja 2017, 10:55:08 »
Potwierdzam, że i u mnie exe 506 działa prawidłowo. Poczekam na następne wydanie.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1610
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1297
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2295 dnia: 07 Maja 2017, 11:16:06 »
Na czeskich elektrowozach jest wał kułakowy. W maszynie kiedy zejdziemy nastawnikiem jazdy na 0 od razu wyłącza nam obwód główny obojętnie od aktualnego położenia wału kułakowego.
W rzeczywistości prąd jest wyłączany dopiero kiedy wał kułakowy wróci do położenia 0.
Ten problem próbowałem naprawić, prawdopodobnie da się to zrobić z poziomu plików fizyki. Chociaż jeszcze nie udało mi się tego zrobić, to podczas eksperymentów udało mi się "utworzyć" mechanizm blokowania PSR-u gdy prąd wzrośnie powyżej wartości 350A. W załączniku spakowane pliki, rozpakować do dynamic/pkp/et40_v1.
Tak z ciekawości, da się w takich lokomotywach "przerzucić" nastawnik o jedną pozycję do tyłu nie wymuszając kręcenia wału kułakowego przez czterdzieści ileś pozycji?

Rzecz trzecia dotycząca ET40. W czeskich elektrowozach nastawnik jazdy po puszczeniu wraca dzięki sprężynom do aktualnego położenia wału kułakowego co jest wiernie zasymulowane w ET40 ale taki sposób przy sterowaniu z klawiatury jest trochę niewygodny. Czy można było by to zmienić tak jak to jest na innych czeskich elektrykach ?
Jeśli chcesz zadać konkretną pozycję nastawnika podczas trzymania "plusa" naciśnij Shift.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2296 dnia: 07 Maja 2017, 11:19:13 »
W EP05 się dało, jak pamiętam.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2297 dnia: 07 Maja 2017, 12:00:02 »
Pamietajcie ze po przekroczeniu fmax nastawnik byl blokowany mechanicznie i nie dalo sie go przekrecic dalej doputy prad nie opadl ponizej fmax. Co innego jazda pod gore. Ponadto bomby nie mialy nadmiarowych. Te funkcje spelniala wlasnie ta mechaniczna blokada. Na exe kursa80 to dzialalo wlasciwie ale po drodze ktos to pozmienial ze blokada nie zaskakuje. Lampka fmax jak sie zapalila to od razu blokowala nastawnik. Lampka przekroczenia fmax zapalala sie np kiedy bylismy na jakiejs pozycji a bylo pod gore i prad wzrosl.
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2017, 15:33:30 wysłana przez Stele »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2298 dnia: 07 Maja 2017, 12:02:06 »
Skoro już wspominamy te czasy, to realne exe było to z paleniem oporów.
Wyszło na testy jakoś razem z EP40.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2299 dnia: 07 Maja 2017, 12:36:36 »
Co jest tu nie tak?
Formuła 1 Wymiata.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1610
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1297
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2300 dnia: 07 Maja 2017, 12:38:39 »
Czy aby na pewno to jest log który nie został poddany żadnym modyfikacjom?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2301 dnia: 07 Maja 2017, 12:40:08 »
Pewnie wyskakuje mu od razu błąd, taki jak u mnie. Wówczas w logu nic nie będzie.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1610
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1297
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2302 dnia: 07 Maja 2017, 12:42:00 »
No to w takim razie podejrzewam jedną linijkę:
Unrecognized command: pogoda
Jaką scenerię odpalasz?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2303 dnia: 07 Maja 2017, 12:52:18 »
Tak z ciekawości, da się w takich lokomotywach "przerzucić" nastawnik o jedną pozycję do tyłu nie wymuszając kręcenia wału kułakowego przez czterdzieści ileś pozycji?
Tak, one mają dwukierunkowy napęd wału kułakowego.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2304 dnia: 07 Maja 2017, 12:55:47 »
Całkowov2 jarkawki noc, osobowy z Jarkawek do Janiszewa
Formuła 1 Wymiata.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2305 dnia: 07 Maja 2017, 12:58:42 »
Po pierwsze, komunikat u @EU40 świadczy o niekompletnych bibliotekach. @tmj użył nowego kompilatora i wymagana jest instalacja VCredist 2015, bez niej na win 7, aplikacja nie odpali. U mnie odpaliło się bez problemu w załączniku dowód.
Co jest tu nie tak?
To nie jest log z exe C++, wszelkie dyskusje na jego temat są tu zbędne.
Mój log jest w załączniku.

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2306 dnia: 07 Maja 2017, 13:03:04 »
A przecież mam nowe exe c++. To jak nie jest z tego?
Formuła 1 Wymiata.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2307 dnia: 07 Maja 2017, 13:07:07 »
Co z tego że masz? Wycinek z Twojego logu:Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Release 16.0.1172.482 (executable: eu07.exe)
Online documentation and additional files on http://eu07.pl
To nie jest exe c++, pobierz to co ja dałem w załączniku, znajdziesz tam datę wydania exe. Uruchamiasz nadal stare exe z PC. Usuń log.txt, spróbuj odpalić jeszcze raz i zobacz czy utworzy się nowy. No i na końcu, my nie jesteśmy wróżkami, więc nie pytaj się co jest z logiem, jeśli są kłopoty to należy je opisać.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1610
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1297
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2308 dnia: 07 Maja 2017, 13:11:48 »
Musisz zaznaczyć nowe EXE na liście po prawej w starterze.

Offline piotrln

  • ZbanowanyZbanowany
  • Maskotka forum
  • *
  • Wiadomości: 134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2309 dnia: 07 Maja 2017, 13:13:26 »
eu07-x86_170330 wybrałem  w trybie zaawansowanym. Chyba że nie czyta mi , ale ja niemam innego exe, bo to co mam eu07.exe to zmieniłem nazwe z któregos z C++ i wkleiłem.
Formuła 1 Wymiata.