W rzeczywistości są od tego przewody sterowania wielokrotnego i w EU06, EU/EP07 i EP08 sprężarki pracują, jeśli zamknięte są styki wyłącznika ciśnieniowego w którejkolwiek z ukrotnionych lokomotyw, a w ET41 sprężarki pracują tylko wtedy, kiedy zamknięte są styki wyłączników ciśnieniowych w obu członach. Co do innych lokomotyw elektrycznych (np. ET22, ET21, EP09, EP03, EU20, 182), to sterowanie wielokrotne jest w nich teraz w ogóle mocno naciągnięte, bo nie mają one nawet gniazd do sterowania wielokrotnego, ale przynajmniej do puki nie ma multiplayera, to tak musi zostać, żeby dało się jechać dwiema naraz. Tak samo w rzeczywistości nie da się ukrotnić dwóch ET41 (w sensie łącznie czterech członów), bo też nie mają gniazd na czole.
Dla EN57 i pochodnych niestety nie udało mi się znaleźć informacji na ten temat.* Jeśli chodzi o spalinowe, to tutaj też większość nie ma możliwości sterowania wielokrotnego. Z kolei w SM/SP/SU42 sprężarka pracuje bez przerwy, jeśli tylko uruchomiony jest silnik spalinowy, bo napędzana jest z wału korbowego bez żadnego sprzęgła rozłącznego. Jak jest w SP45 i SU46 będę wiedział najpóźniej w przyszłym tygodniu, bo właśnie zamówiłem sobie książkę ;) W każdym razie, jeśli już sterowanie wielokrotne jest w jakiejś elektrycznej, to albo pracują wszystkie sprężarki, albo żadna (pomijając możliwość wyłączania jakieś pojedynczej wyłącznikiem w szafce NN, ale to inna kwestia).
Przy okazji, jeśli byś mógł/miał chęci i czas, to jest jest jeszcze kilka innych błedów, a mianowicie jeśli teraz wyłączy się sprężarki hebelkiem przed osiągnięciem maksymalnego ciśnienia, to nie da się ich z powrotem załączyć, do puki ciśnienie nie spadnie do wartości samoczynnego załączenia sprężarek. Natomiast w rzeczywistości można sobie machać hebelkiem tam i z powrotem, a dopiero po osiągnięciu maksymalnego ciśnienia (po rzeczywistym zadziałaniu wyłącznika ciśnieniowego), trzeba czekać aż ono opadnie do ponownego załączenia. No i ustawienie w *.fiz parametru "MaxCP" na więcej niż 8.5 (co odpowiada nastawie wyłącznika ciśnieniowego) lub zwarcie wyłącznika ciśnieniowego sprężarek hebelkiem (którego też jeszcze nie ma ([Ctrl]+[C]?)) powinno powodować, że sprężarki pracują bez przerwy, a nadmiar powietrza, gdy ciśnienie w zbiornikach głównych jest większe nić 0,85MPa, jest wypuszczany do atmosfery przez zawór bezpieczeństwa. Błąd jest też przy sprężarce pantografów, bo w rzeczywistości, kiedy kurek przestawiony jest na zasilanie pantografów z niej, to nie ma możliwości ich samoczynnego zasilenia ze zbiorników głównych, nawet jeśli ciśnienie w nich przekroczy ciśnienie napompowane przez małą sprężarkę. Skutek jest taki, że kiedy po uruchomieniu lokomotywy zapomni się przestawić kurek z powrotem na zasilanie ze zbiorników głównych, pantografy po jakimś czasie opadną, bo powietrze z nich ucieknie na skutek nieszczelności. Teraz w MaSzynie jest natomiast jakiś magiczny zawór zwrotny, który przepuszcza powietrze ze ZG do zbiornika rozrządu z pominięciem tego kurka. Ale to tak na marginesie, jakbyś miał na to chwilę... ;)
Edit:
ale przynajmniej do puki nie ma multiplayera, to tak musi zostać, żeby dało się jechać dwiema naraz.
... albo zatrudniać do tego AI w trybie
niedebugmode.
Edit2:*Znalazłem sposób sterowania sprężarkami dla EW55 - styczniki sprężarek we wszystkich ukrotnionych zespołach sterowane są wyłącznikiem ciśnieniowym z zespołu pierwszego (sterującego). Najprawdopodobniej tak samo jest w EN57, EN71, ED72, pewnie też w EW58 i EW60.