Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1162899 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2010 dnia: 22 Kwietnia 2017, 06:56:50 »
Udało mi się rozpędzić autobus do 177km/h używając hamulca ;) Trasa: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29021.0.html. Niestety nie udało mi się tego powtórzyć. Efekt osiągnąłem zaczynając prowadząc EP07, potem zaobserwowałem jak autosan przejeżdża przez zamknięty przejazd, potem się do niego przesiadłem, próbowałem go rozpędzić i zahamować. Hamulec zadziałał tylko na chwilę, potem przestał hamować. Po zwolnieniu hamulca autosan zaczął mocno przyśpieszać pomimo zjechania gazem do zera. Przyśpieszył do 177, dalej nie mógł, bo zwalniał na zakrętach szybciej niż był w stanie przyśpieszyć.

Udało mi się też (bawiąc się przyśpieszaniem i hamowaniem) uzyskać ruch autosana do tyłu pomimo biegu ustawionego do przodu. I znów zamienił się w bolid, popyla właśnie 100km/h do tyłu. Ciężko to powtórzyć, ale się da.

W ED72 coś takiego:
Failed to locate sub-model "przetwwyl" in 3d model "dynamic\pkp\ed72_v1\kabina_a.e3d"
Failed to locate sub-model "pantopuszcz" in 3d model "dynamic\pkp\ed72_v1\kabina_a.e3d"

Tak na marginesie, nie mogę włączyć przetwornicy. Plik e3d - model, grafika. Błąd w pliku danych dla grafiki powoduje błędne działanie logiki. Czy to jest aby na pewno prawidłowa konstrukcja? Rozumiem docelowo kliknięcie na hebelku powinno włączyć przetwornicę. Zacna idea, tak powinno być. Ale czy nie powinno też być tak, że naciśnięcie "X" powinno wysyłać komendy włączenia przetwornicy dokładnie tak samo jak kliknięcie na hebelku, tak samo jak wysłanie sygnału przez USB, tak samo jak polecenie skryptu sterującego AI? I teraz odwrotnie, jeśli takie polecenie zostało odebrane - hebelek powinien zostać przestawiony, powinien się odtworzyć odpowiedni "klik" albo "klak", w zależności od danych modelu hebelek może sobie zostać w przestawionej pozycji lub wrócić. Nie wiem jak to jest teraz zrobione, ale wiem, że tak jak piszę byłoby po prostu logicznie. Teraz jeśli dany pojazd wyróżnia się brakiem danego przełącznika - to mogłoby być zapisane w jakiejś konfiguracji. Dla tego pojazdu AI też nie powinna mieć opcji uruchomienia tej funkcji, bo pojazd nie ma tej funkcji i tyle. Natomiast jeśli artysta nie stworzył animacji hebelka, względnie nie zdążył lub zapomniał określić do czego jest jego hebelek - powinno działać, aczkolwiek nie dać się kliknąć / nie powodować efektu graficznego.

Teraz dlaczego "jakaś konfiguracja". To umożliwiłoby żeby usiadła do tego jedna osoba, i w ciągu jednego dnia poustawiała to dla wszystkich występujących w symulatorze lokomotyw. Szybko. "Na jutro". Użytkownicy mogliby testować nowe exe, przejeżdżać różne trasy różnym taborem i dostarczać użytecznych informacji dotyczących działania exe.

Żeby było wiadomo, że dany model ma braki - wystarczy zapis w errors.txt, a jeszcze lepiej - to mogłoby się automatycznie wysyłać na serwer. Góra parę dni i czy ktoś to zgłosi czy nie zgłosi, mamy listę wszystkich braków. Żeby nie spamować każdy wysłany na serwer błąd miałby hash utworzony z lokalizacji (np błąd modelu), wersji exe i IP usera. W ten sposób każdy błąd zapisuje się tylko raz dla wersji.

Teraz sytuacja jest niejasna. Coraz ciężej testować exe, bo różne rzeczy nie działają. Dobra, ktoś znajduje błąd w czymś niezwiązanym z exe, co wyszło po wprowadzeniu zmiany. I co dalej? Powiedzmy błąd w modelu to informacja użyteczna dla modelarzy, ale to tu ma być wklejona i tu będą jej szukać? No i problem, bo jeśli nie da się za bardzo ruszyć danym pojazdem, albo wykonać jakiegoś manewru, to może być więcej błędów związanych z pojazdem, ale nie zostaną wykryte bo testowanie zakończy się przedwcześnie. Uważam, że testowanie rzeczy niekompletnych jest bardzo użyteczne. Potrzebujemy informacji, że coś jest niekompletne, z drugiej strony pójdzie szybciej, jeśli to niekompletne coś da się dalej testować i zebrać więcej danych.

Jaki priorytet ma dodanie funkcji obsługi urządzeń w kabinie myszą? Czy możemy się spodziewać tego w najbliższym czasie, czy są pilniejsze rzeczy? Tak sobie myślę, że poprawienie dużych bugów chyba mogłoby być pilniejsze. Np zachowanie aut. Np trzęsienie obrazu i elementów. Np wysypy. Np połączenie różnych opcji renderowania w jedną wspólną. To pozwoliłoby wypuszczenie czegoś działającego dużo wcześniej, przed kolejną "dużą wersją" mającą tony nowych funkcjonalności.

Czy nie miałoby sensu zamknięcie tego wątku i założenie nowego, bo czy przypadkiem konwersja exe na C++ już się nie zakończyła? Zgłaszane błędy dotyczą albo nowych funkcji (np nowej obsługi klawiatury) albo rzeczy działających nieprawidłowo przed konwersją (trzęsienie elementów obrazu).

Myślę, że obecna wersja exe jest o włos od stabilnej nadającej się do oficjalnego wydania. Prawie wszystko działa dobrze, poza nieszczęsnymi klawiszami i autami na przejazdach. Wysypy były tak samo na borlandowej, obraz może cały nie latał na boki, ale podsypki się trzęsły i tak. VBO na wersji borlandowej nie działało dobrze (a w zasadzie nie dało się tego używać).
« Ostatnia zmiana: 22 Kwietnia 2017, 08:07:41 wysłana przez HTD »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2011 dnia: 22 Kwietnia 2017, 08:10:30 »
To prawda. Obecnie na tym etapie nie moze byc tak ze za chwile polowa taboru bedzie unieruchomiona z powodu tego iz autorzy x lat temu nie brali pod uwage tego ze trzeba bedzie w kabinach zdefiniowac kazdy przycisk lampke lub przelacznik. Teraz pytanie kto tovwszystko zrobi? A zmiany sa duze. Wymagaja edycji mmd t3d kabin o byc moze korytarza oraz fiz, dodajac chodzby manualbrake. Tak ogromne zmiany z klawiatura wlacznie nie moga byc wydane jako path a jako pc 201x pod nowa nazwa. Trzeba by zebrac zespol do poprawek seria po serii. Dla przykladu cala seria 4e nie posiada ani definicji w mmd ani submodelu w t3d hebelkow od osw kabiny. Biorac dany pojazd na stol trzeba juz definitywnie wziasc pod uwage wszystko co tylko w kabinie moze dzialac. Nawet lampka od zzasilacza radia czy przelacznik od kuchenki.  Idealny temat dla kandydatow na devs. Tak przy okazji dodanie airsound i manualbrake do kilku plikow z knorrem przy mojej ilosci czasu jaki moge poswiecic obecnie, zajelo z testami ponad 4 dni. Czlowiek coraz starszy dzieci coraz wieksze obowiazki itp uniemozliwiaja juz developerke w takim zakresie jak jeszcze te 10 lat temu. Szkoda ze tak pozno taka akcja wyszla. No coz wydzial WPC ma co robic, w koncu od tego tez sa.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2012 dnia: 22 Kwietnia 2017, 09:58:24 »
Testy kabin. Dla bezpieczeństwa arkusza odpowiedzi proszę udzielać za pomocą komentarzy. W miarę czasu będę przepisywać w tabelkę.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dluBW6Ujq4FTkZGV9jUzhShxFbV2oK0n4MHwsSzPczU/edit?usp=sharing
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2013 dnia: 22 Kwietnia 2017, 12:49:49 »
Tak na marginesie, nie mogę włączyć przetwornicy. Plik e3d - model, grafika. Błąd w pliku danych dla grafiki powoduje błędne działanie logiki. Czy to jest aby na pewno prawidłowa konstrukcja?
To akurat nie ma nic wspolnego z modelem kabiny, ani ostatnimi zmianami -- w ED72 zeby zalaczyc przetwornice trzeba podniesc przedni pantograf, bo tylny jest na innym czlonie i sie nie udziela. Nie wiem na ile jest to poprawne, nie ja to pisalem.

Obecne zmiany w kontroli nie powinny przeszkadzac w podstawowej obsludze pojazdu, wlasnie miedzy innymi zeby nie wyszlo na to, ze polowy taboru nie mozna prowadzic. Poprzeczka jest, przynajmniej tymczasowo, powieszona wyzej tylko dla elementow co do ktorych nie ma pewnosci, ze sa w danym pojezdzie, i ktore nie sa niezbedne do jego pracy.

Cytuj
Rozumiem docelowo kliknięcie na hebelku powinno włączyć przetwornicę. Zacna idea, tak powinno być. Ale czy nie powinno też być tak, że naciśnięcie "X" powinno wysyłać komendy włączenia przetwornicy dokładnie tak samo jak kliknięcie na hebelku, tak samo jak wysłanie sygnału przez USB, tak samo jak polecenie skryptu sterującego AI? I teraz odwrotnie, jeśli takie polecenie zostało odebrane - hebelek powinien zostać przestawiony, powinien się odtworzyć odpowiedni "klik" albo "klak", w zależności od danych modelu hebelek może sobie zostać w przestawionej pozycji lub wrócić. Nie wiem jak to jest teraz zrobione, ale wiem, że tak jak piszę byłoby po prostu logicznie.
No teraz jest zrobione wlasnie tak jak piszesz ze powinno byc :)  minus opcja klikniecia na przelaczniku, bo tego jeszcze nie ma.

Test czy dany model istnieje jest wykonywany poniewaz (jeszcze) nie ma mozliwosci konfiguracji co znajduje sie w danej kabinie, i to byla jedyna dostepna proteza. Ja to zreszta juz tutaj pare razy i calkiem niedawno wyjasnialem.

Cytuj
Coraz ciężej testować exe, bo różne rzeczy nie działają. Dobra, ktoś znajduje błąd w czymś niezwiązanym z exe, co wyszło po wprowadzeniu zmiany. I co dalej?
Jesli to blad niezwiazany z exe, to jest do zglaszania takich rzeczy cale odrebne subforum, bugtracker paczki calosciowej -- http://eu07.pl/forum/index.php?project=2

Cytuj
Jaki priorytet ma dodanie funkcji obsługi urządzeń w kabinie myszą? Czy możemy się spodziewać tego w najbliższym czasie, czy są pilniejsze rzeczy?
Sredni. To jest niejako 'efekt uboczny' ktory bedzie mozliwy do latwego wprowadzenia po zakonczeniu biezacych prac nad sterowaniem i kolejnego etapu ktorym jest ostateczne uporzadkowanie sciezek renderowania. Czyli to kwestia czasu moze nie najblizszego, ale kilku tygodni, zaleznie od tego jak szybko pojdzie porzadkowanie.

Cytuj
Tak sobie myślę, że poprawienie dużych bugów chyba mogłoby być pilniejsze. Np zachowanie aut. Np trzęsienie obrazu i elementów. Np wysypy. Np połączenie różnych opcji renderowania w jedną wspólną. To pozwoliłoby wypuszczenie czegoś działającego dużo wcześniej, przed kolejną "dużą wersją" mającą tony nowych funkcjonalności.
Zachowania aut nie traktuje jako pilnego bledu, bo to ze samobojcy sobie przezynaja rogatki jak chca juz raczej zwieksza polski 'realizm' niz ma efekty negatywne :P  Czesc obecnych wysypow (te zwiazane z generowaniem geometrii) powinno sie dac usunac przy porzadkowaniu renderowania, ktore jest zaplanowane jako nastepne w kolejce. Trzesienie obrazu jest bardziej skomplikowane ale tez latwiej bedzie sprobowac cos z tym zrobic po uporzadkowaniu renderowania.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2014 dnia: 22 Kwietnia 2017, 18:29:26 »
Nie wiem  czy ktoś o tym pisał, ale w ED72 i w EN57-2000 występuje zasadniczy problem. Nie działają trąbki. Innych jednostek jeszcze nie sprawdzałem pod tym kontem, ale nie waham się przypuszczać, że też problem będzie. Korzystam z najnowszego exe C++ 421.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2015 dnia: 22 Kwietnia 2017, 18:46:16 »
Tak jak myślałem. Dla EN57 modele 6BAI, 6BAii i 6BAIV trąbki niema. Dla członów RB problem ten sam.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2016 dnia: 22 Kwietnia 2017, 18:52:57 »
Zajrzałem do mmd dla EN57 i już wiem o co chodzi. Niema wpisu dla pedałów syren w sekcji przełączników dla kabin.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2017 dnia: 22 Kwietnia 2017, 18:53:58 »
Zgadza sie.
Key pressed: [A]
en57-1051ra received command: [hornlowactivate]
Horn button is missing, or wasn't defined
Nie ma pedalu, nie ma dzwieku.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2018 dnia: 22 Kwietnia 2017, 20:26:33 »
Ja mogę w modelach to przerobić i zrobić te pedały, ale musiałbyś to w exe rozróżnić, żeby można było podpisać pod dwa submodele
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2019 dnia: 22 Kwietnia 2017, 20:30:57 »
W tej chwili oba tony syreny sa obslugiwane przez jeden submodel animowany w zakresie -1 -> 0 -> 1  ale jesli zrobisz dwa osobne submodele animowane w zakresie 0-1  to dorobie obsluge dwoch osobnych przyciskow, odrebnie dla kazdego tonu.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2020 dnia: 22 Kwietnia 2017, 20:41:18 »
No ja to zrobię bez problemu w modelu kabiny, tylko czy dasz radę zrobić tak, żeby to wykorzystywało drugi model przy drugim tonie syreny. :D
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2021 dnia: 22 Kwietnia 2017, 20:46:02 »
Dodam po prostu dwa przyciski do exe, i w .mmd przypisze sie kazdy pedal do jednego z nich, zamiast do wspoldzielonego tak jak to jest w pozostalych kabinach.

"Bedzie pan zadowoloooooonyyyyy"

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 478
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 144
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2022 dnia: 22 Kwietnia 2017, 21:02:25 »
No dobra to w poniedziałek to zrobię także szykuj exe :D
Maszynista Instruktor
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2023 dnia: 22 Kwietnia 2017, 21:13:53 »
Poprawek będzie potrzebowała EP05. Tutaj też niema syreny.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2024 dnia: 22 Kwietnia 2017, 21:25:16 »
Jak już przy syrenach jesteśmy, to SM42 i SM31 mają 3 sygnały. Syrena dźwignią 1 0 -1 i klakson grzybkiem. ET42 też potrzebuje 2 przycisków pod syrenę (obecnie ma jedną syrenę podpiętą pod odjazd).
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2025 dnia: 22 Kwietnia 2017, 21:27:52 »
Syren nie mają też lokomotywa EU05 i Drezyna dl2.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2026 dnia: 22 Kwietnia 2017, 21:30:47 »
Jesli to nie problem, wrzuccie zgloszenia brakujacych elementow do bugtrackera, tak jak jest to w watku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29047.msg450727.html#msg450727

A w miedzyczasie uaktualnienie.

- dodana obsluga konfiguracji klawiszy

na razie obejmuje tylko obsluge pojazdu, bo reszta nie jest jeszcze podpieta pod nowy system.
Przypisania klawiszy przechowywane sa w pliku "eu07_input-keyboard.ini" (plik tekstowy)
Kazda linia pliku definiuje jeden klawisz, np
pantographlowerall ctrl p // opuszczenie wszystkich pantografow
pierwsze slowo to nazwa komendy i tego nie ruszamy; nastepnie podany jest klawisz do ktorego ma byc przypisana, i opcjonalne modyfikatory shift i/lub ctrl  Komentarze tlumacza, ktora komenda jest do czego, zeby latwiej sie bylo polapac.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2027 dnia: 22 Kwietnia 2017, 21:39:57 »
przelacznik radia,
Nie działa, tzn. po zadziałaniu radio-stopu nie ma możliwości zresetowania radia żadną z kombinacji [R], [Shift] i [Ctrl]. Po dawnemu radio wyłączało się przez [Ctrl]+[R] i załączało przez [Schift]+[R]. Jeśli jest to spowodowane brakiem zdefiniowanego w kabinie przycisku, to zadziałanie radio-stopu w jakimkolwiek pojeździe oznacza koniec każdego scenariusza. Sam sprawdziłem w ET41.
sygnalizacja hamowania czlonow DZT (shift+L),
Tzn.? Jeśli o to chodzi, to w ET41 jest kontrolka odhamowania tylnego członu i ta działa poprawnie bez wciskania czegokolwiek.
przelacznik zrodla dla wskaznikow pradu (w ET41, shift+Z),
Działa bistabilnie, a powinno działać impulsowo jak po staremu, bo to jest obsługiwane przyciskiem (na pulpicie obok przycisku odluźniacza hamulca).
przyciemnianie reflektorow (ctrl+L),
To samo co z oświetleniem kabiny - brak zdefiniowanych przełączników spowodował ponowny brak tej funkcji.
- poprawki zgloszonych bledow w obsludze niektorych przelacznikow (interakcja wylacznika szybkiego z przetwornica i inne ktorych nie pamietam)
Tak jak przetwornica, tak i silniki trakcyjne powinny dostawać zasilanie dopiero po puszczeniu przycisku załączenia WSa - obecnie da się od razu po zaświeceniu się jego kontrolki nie puszczając przycisku załączania. Przy starym sterowaniu błąd nie występował, bo załączając WSa z Shiftem nie dało się ruszyć nastawnikiem (co swoją drogą też było błędem, ale innym, który teraz przez przypadek udało się usunąć).
- pantografy nie opadaja wiecej automatycznie po odlaczeniu zrodel zasilania, a jedynie gdy cisnienie powietrza w instalacji spadnie ponizej dopuszczalnego poziomu.
Dlaczego z powrotem tak? W większości pojazdów pantografy powinny opadać po zaniku zasilania...
- eksperymentalne: dodane 'wycieki' powietrza z poszczegolnych elementow systemu hamulcowego. Tymczasowo na minimalnym 'sztywnym' poziomie, docelowo konfigurowalne
Jeśli chodzi o wagony osobowe widać dużą poprawę, ale w kwestii wagonów towarowych niewiele się zmieniło. ET41 + 40 Eaos-ów = załączanie sprężarki co ok. 93min. kiedy kran główny jest w pozycji jazdy i dodatkowy całkowicie zahamowany, podczas gdy w rzeczywistości w takiej sytuacji sprężarki potrafią załączać się nawet co 5min. i częściej.
Edit:
- dodana obsluga konfiguracji klawiszy
Świetne ;D Gdyby jeszcze tylko można było zdefiniować sobie osobne kombinacje dla załączania i wyłączania... ;)
« Ostatnia zmiana: 22 Kwietnia 2017, 21:50:42 wysłana przez miko22 »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2028 dnia: 22 Kwietnia 2017, 22:26:27 »
Cytuj
Przypisania klawiszy przechowywane sa w pliku "eu07_input-keyboard.ini"

Skoro poszliśmy w tę dziwą stronę to należy napisać program z funkcją get_key ;)
Coś a'la

Czyli lista hebli, przycisków, manipulatorów, obok pole gdzie klikamy (to aktywuje get_key).

Nie, nie ładujmy tego w przeładowane Rainsted.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2029 dnia: 22 Kwietnia 2017, 22:55:56 »
Nie działa, tzn. po zadziałaniu radio-stopu nie ma możliwości zresetowania radia żadną z kombinacji [R], [Shift] i [Ctrl]. Po dawnemu radio wyłączało się przez [Ctrl]+[R] i załączało przez [Schift]+[R]. Jeśli jest to spowodowane brakiem zdefiniowanego w kabinie przycisku, to zadziałanie radio-stopu w jakimkolwiek pojeździe oznacza koniec każdego scenariusza. Sam sprawdziłem w ET41.
Zarowno wylaczenie jak ponowne zalaczenie to Ctrl + R. Na ile moge powiedziec dziala to tak, jak przedtem, i nie jest zwiazane z niemozliwoscia zresetowania radiostopu -- okazuje sie ze akurat ta funkcja nie dziala od dobrych kilku tygodni jesli nie dluzej, czyli takze ze starym sterowaniem (najstarsze exe jakie mam pod reka to 0330 i tam jest tak samo)  Biorac pod uwage ze przez ten czas nikt tego nie zauwazyl, jest to chyba 'feature' ktory nie jest wykorzystywany zbyt czesto ;o

Cytuj
Tzn.? Jeśli o to chodzi, to w ET41 jest kontrolka odhamowania tylnego członu i ta działa poprawnie bez wciskania czegokolwiek.
To jest chyba funkcja specjalnie dla ED72, uzycie jej tam wylacza/zalacza obsluge kontrolek ktore pokazuja stan hamowania.

Cytuj
Działa bistabilnie, a powinno działać impulsowo jak po staremu, bo to jest obsługiwane przyciskiem (na pulpicie obok przycisku odluźniacza hamulca).
(..)
Tak jak przetwornica, tak i silniki trakcyjne powinny dostawać zasilanie dopiero po puszczeniu przycisku załączenia WSa - obecnie da się od razu po zaświeceniu się jego kontrolki nie puszczając przycisku załączania
OK, pojdzie do poprawki

Cytuj
Dlaczego z powrotem tak? W większości pojazdów pantografy powinny opadać po zaniku zasilania...
Bo cos mi sie pokickalo, i nie wiedziec czemu wydalo mi sie ze zostaja w gorze tak dlugo jak w przewodzie jest dosc cisnienia zeby je tam trzymac :x

Cytuj
Jeśli chodzi o wagony osobowe widać dużą poprawę, ale w kwestii wagonów towarowych niewiele się zmieniło. ET41 + 40 Eaos-ów = załączanie sprężarki co ok. 93min. kiedy kran główny jest w pozycji jazdy i dodatkowy całkowicie zahamowany, podczas gdy w rzeczywistości w takiej sytuacji sprężarki potrafią załączać się nawet co 5min. i częściej.
Hmm u mnie wyglada to inaczej -- postawilem ET41 ze skladem 30 roznych wagonow towarowych jak na zalaczniku, odhamowalem sklad, zaciagnalem hamulec lokomotywy i sprezarka zalacza sie co 10-12 minut -- pompuje cisnienie do 8.5 (srodkowy odczyt PP na ekranie F3) i wlacza sie ponownie gdy cisnienie zejdzie do 7.5, podpompowuje znowu do 8.5, i tak w kolko. Podobnie zachowuje sie ET22 z tym samym skladem. Byc moze robie cos nie tak.

Cytuj
Świetne ;D Gdyby jeszcze tylko można było zdefiniować sobie osobne kombinacje dla załączania i wyłączania... ;)
Do tego trzeba bedzie dodac wiecej wariantow obslugi urzadzen, mniej wiecej po dwa na kazdy przycisk, a to duzo roboty jest :d Nie mowie ze na pewno nie, ale to nie jest wybitnie pasjonujaca perspektywa.

Skoro poszliśmy w tę dziwą stronę to należy napisać program z funkcją get_key ;)
Na razie bedzie jak jest, bo plan jest ze docelowo zamiast pisac dziwne zewnetrzne programy bedzie to wszyte w ustawienia w exe, tylko na razie nie ma tam jeszcze normalnego UI ktore by to moglo obsluzyc. :d

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2030 dnia: 23 Kwietnia 2017, 02:15:00 »
Cytuj
Na razie bedzie jak jest, bo plan jest ze docelowo zamiast pisac dziwne zewnetrzne programy bedzie to wszyte w ustawienia w exe, tylko na razie nie ma tam jeszcze normalnego UI ktore by to moglo obsluzyc. :d

A jakąś namiastkę UI już masz? albo koncepcję?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2031 dnia: 23 Kwietnia 2017, 03:08:10 »
Mam koncepcje wykorzystania jednego z gotowych rozwiazan na odpowiedniej licencji, bo to zbyt rozlegly temat by wymyslac kolo od nowa :>
(kandydatow jest kilku, ale jeszcze bez 100% pewnosci ktory sie zalapie)
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2017, 03:09:37 wysłana przez tmj »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2032 dnia: 23 Kwietnia 2017, 04:22:26 »
@QuEuEdEu :D Jak to miałeś u siebie wymodzone?

@tmj, już byłem skłonny ściągać visuala i pomyśleć nad pomocą, ale odpuszczam :P Prościej napisać na tę chwilę coś na jednej formie z prostym parserem :D

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2033 dnia: 23 Kwietnia 2017, 04:49:57 »
Chodzi o sterowanie mysza? Jezeli tak to jakos magicznie to bylo zrobione. Poszukam zamysl idei jak i tutorial ale nie wczesniej jak rano (wieczorem).
Dobra, w mysl 'co masz zrobic pozniej - zrob teraz', znalazlem listingi ale ztcp to czegos tu brakowalo. Tak czy inaczej mozna wyczytac zamysl funkcjonowania. Pomyslnej lektury zycze ;d.

http://q.matinf.pl/codesnippets/showcode.php?id=003
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2017, 05:04:28 wysłana przez queuedEU »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2034 dnia: 23 Kwietnia 2017, 06:53:45 »
Cytuj
Cytuj
Dlaczego z powrotem tak? W większości pojazdów pantografy powinny opadać po zaniku zasilania...
Bo cos mi sie pokickalo, i nie wiedziec czemu wydalo mi sie ze zostaja w gorze tak dlugo jak w przewodzie jest dosc cisnienia zeby je tam trzymac :x

No, bo jak juz zostalo napisane w tym watku - to zalezy od sprzetu ;) Trzeba to uzaleznic w fiz.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2207
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2035 dnia: 23 Kwietnia 2017, 09:36:52 »
Ja tam jestem zadowolony z tego exe. Już pozmieniałem nazwy klawiszy hamowania i spokojnie mogę testować exe na moim pulpiciku. :) Bardzo dziękuję @tmj!
Chodzi o sterowanie mysza? Jezeli tak to jakos magicznie to bylo zrobione. Poszukam zamysl idei jak i tutorial ale nie wczesniej jak rano (wieczorem).
Bardzo dobre rozwiązanie to X-Mouse Button Controls. Sterowanie myszką jest nawet wygodniejsze niż z mojego pulpiciku.
Je zeli chcecie się dowiedzieć więcej jak to zrobić, to do mnie na pw. aby nie zaśmiecać wątku.Ustawienia Key nic Wam nie dadzą.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2036 dnia: 23 Kwietnia 2017, 10:06:22 »
Tak bardziej informacyjnie dla innych: miałem problem z tym, że exe nie pozwalało mi sterować hamulcem w jakimkolwiek pojeździe. Okazuje się, że zmieniło się działanie feedbackmode 4 (Pokeys). W borlandowym brak podłączonego urządzenia sprawiał, że exe pomijało ustawienie trybu pracy i można było normalnie sterować przy pomocy klawiatury. Obecnie włączenie feedbackmode 4 (przy braku podłączonego Pokeys) powoduje zablokowanie ruszania zaworami hamulca.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2037 dnia: 23 Kwietnia 2017, 10:07:20 »
Igorowi chodziło o mechanizm klikania myszką na przełączniki.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2038 dnia: 23 Kwietnia 2017, 13:39:49 »
OK, male uaktualnienie:

- przywrocenie opadania pantografow przy braku zasilania

- przycisk wyswietlania pradu dla drugiego czlonu wraca samoczynnie

- zasilanie silnikow trakcyjnych nastepuje dopiero po puszczeniu wylacznika szybkiego (oprocz pojazdow z silnikiem diesla bo tam glupio to wygladalo; ale diesle i tak ktos by musial pewnie uporzadkowac, bo czesc obslugi jest wpasowana nieco na sile)

- obsluga odrebnych przyciskow aktywacji tonow syreny, hornlow_bt i hornhigh_bt Zalaczane sa tymi samymi klawiszami co zwykla dzwignia, to po prostu animacja dodatkowego obiektu w kabinie, jesli jest obecny. Tu uwaga: oba przyciski maja zakres animacji (0, 1) w odroznieniu od 'starej' dzwigni gdzie animacja niskiego tonu miala zakres (0, -1)


Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2039 dnia: 23 Kwietnia 2017, 13:45:32 »
Do Traksa, i pewnie czegoś jeszcze z nowinek, potrzebny jest trzeci manipulator do obu tonów syreny jednocześnie. W Traksie na pulpicie jest trójstabilny hebelek low/off/high oraz pedał dający ciśnienie na obie trąbki. Na klawiaturę ctrl+a?
Mój kanał youtube