Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 669282 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2040 dnia: 23 Kwietnia 2017, 13:52:01 »
Na klawiaturę ctrl+a?
Chyba tak. Mozna by to ctrl+a od razu wykorzystac do trzeciej trabki w tych pojazdach, ktore ja maja, ale to sie troche zakrecone robi. Moze lepiej bedzie sie wstrzymac do czasu uporzadkowania definicji kabiny (tzn kiedy definiowane beda tylko przyciski obecne w kabinie, a funkcje beda podpinane pod nie bezposrednio)

Dobra, w mysl 'co masz zrobic pozniej - zrob teraz', znalazlem listingi ale ztcp to czegos tu brakowalo. Tak czy inaczej mozna wyczytac zamysl funkcjonowania. Pomyslnej lektury zycze ;d.
http://q.matinf.pl/codesnippets/showcode.php?id=003
No mniej wiecej tak sie to wlasnie robi :)  Tylko chce najpierw miec ujednolicone renderowanie, zeby mozna bylo latwo wybierac 'tryb' rysowania, co przyda sie tez do innych rzeczy.

Tak nawiasem mowiac to ta siodemka na filmie troche bardziej rozbudowana jest ;o

edit:
a tak w ogole to po co ja sie z tym zajmuje; fizyka jest przetlumaczona, wiec w sumie wystarczy podczepic do exe co je Q wyprodukowal, i od razu bedzie kupa nowych features, a powinno chodzic szybciej niz na borlandzie :D
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2017, 14:32:14 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2041 dnia: 23 Kwietnia 2017, 14:47:45 »
No, bo jak juz zostalo napisane w tym watku - to zalezy od sprzetu ;) Trzeba to uzaleznic w fiz.
W większości jednak opadają, więc puki nie ma rozróżnienia na numery, we wszystkich może być jak w większości...
Zarowno wylaczenie jak ponowne zalaczenie to Ctrl + R. Na ile moge powiedziec dziala to tak, jak przedtem, i nie jest zwiazane z niemozliwoscia zresetowania radiostopu -- okazuje sie ze akurat ta funkcja nie dziala od dobrych kilku tygodni jesli nie dluzej, czyli takze ze starym sterowaniem (najstarsze exe jakie mam pod reka to 0330 i tam jest tak samo)  Biorac pod uwage ze przez ten czas nikt tego nie zauwazyl, jest to chyba 'feature' ktory nie jest wykorzystywany zbyt czesto ;o
Nie pamiętam który, ale jest chyba jakiś scenariusz, w którym radio-stop jest wyzwalany i później komunikat na radiu, że "ktoś się bawi radio-stopem" (czy coś w tym rodzaju), choć być może się mylę.
Hmm u mnie wyglada to inaczej -- postawilem ET41 ze skladem 30 roznych wagonow towarowych jak na zalaczniku, odhamowalem sklad, zaciagnalem hamulec lokomotywy i sprezarka zalacza sie co 10-12 minut -- pompuje cisnienie do 8.5 (srodkowy odczyt PP na ekranie F3) i wlacza sie ponownie gdy cisnienie zejdzie do 7.5, podpompowuje znowu do 8.5, i tak w kolko. Podobnie zachowuje sie ET22 z tym samym skladem. Byc moze robie cos nie tak.
Ok, mój błąd - jak zmieniałem wagony na towarowe w Rainsted, zapomniałem wybrać odpowiednie exe. U mnie sprężarki załączają się co ok. 13min. przy 40 wagonach. Jest więc duża poprawa, ale tak czy inaczej można by ten czas skrócić jeszcze o połowę, jeśli to nie problem, a przy dłuższym postoju będzie co robić - wyłączać przetwornice, żeby nie hałasowały i załączać co jakiś czas, żeby dopompować powietrza sprężarkami.
Do tego trzeba bedzie dodac wiecej wariantow obslugi urzadzen, mniej wiecej po dwa na kazdy przycisk, a to duzo roboty jest :d Nie mowie ze na pewno nie, ale to nie jest wybitnie pasjonujaca perspektywa.
Ok, ale tak jak pisałem, mogą być z tym problemy przy PoKeys, kiedy raz coś nie zaskoczy i jakiś hebelek na pulpicie zacznie działać w odwrotną stronę. Choć na razie jeszcze nie testowałem, więc się nie spieszy.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2042 dnia: 23 Kwietnia 2017, 14:58:48 »
Ok, mój błąd - jak zmieniałem wagony na towarowe w Rainsted, zapomniałem wybrać odpowiednie exe. U mnie sprężarki załączają się co ok. 13min. przy 40 wagonach. Jest więc duża poprawa, ale tak czy inaczej można by ten czas skrócić jeszcze o połowę, jeśli to nie problem, a przy dłuższym postoju będzie co robić - wyłączać przetwornice, żeby nie hałasowały i załączać co jakiś czas, żeby dopompować powietrza sprężarkami.
Skoro sie wstepnie sprawdzilo, to po trochu dojrzewam zeby predkosc wycieku powietrza wyprowadzic jako parametr do .fiz -- mozna wtedy dosc latwo zorganizowac sytuacje gdzie np. wagony towarowe ciekna szybciej (wskutek braku przegladow i wyposazenia w bardziej zapuszczonym stanie, o ile ma to sens) jak i w ogole wygodniej dopasowac parametry.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2017, 14:59:54 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2043 dnia: 23 Kwietnia 2017, 15:01:36 »
Ok, to super. Natomiast ostatnie poprawki działają. A tak przy okazji czy wprowadzenie sterowania za pomocą myszy umożliwi też w przyszłości ręczne przesterowywanie różnych przekaźników i styczników w szafach po ich wymodelowaniu i sprzęgnięciu z programem symulującym działanie obwodów oraz ich podpieranie i dokonywanie różnych połączeń/zmostkowań?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6115
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 752
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2044 dnia: 23 Kwietnia 2017, 15:16:48 »
Skoro sie wstepnie sprawdzilo, to po trochu dojrzewam zeby predkosc wycieku powietrza wyprowadzic jako parametr do .fiz -- mozna wtedy dosc latwo zorganizowac sytuacje gdzie np. wagony towarowe ciekna szybciej (wskutek braku przegladow i wyposazenia w bardziej zapuszczonym stanie, o ile ma to sens) jak i w ogole wygodniej dopasowac parametry.
Prawdę mówiąc, to miało być w SPKSie od początku – dodałeś to jako zwykły Flow do atmosfery (0) z BrakeCyl, BrakeRes i CntrlRes?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2045 dnia: 23 Kwietnia 2017, 15:24:42 »
W większości jednak opadają, więc puki nie ma rozróżnienia na numery, we wszystkich może być jak w większości...

Może w większości siódemek i ET22... Ale to jest niedopuszczalne we wszystkich EN57 i pochodnych.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2046 dnia: 23 Kwietnia 2017, 15:29:21 »
dodałeś to jako zwykły Flow do atmosfery (0) z BrakeCyl, BrakeRes i CntrlRes?
Jeszcze prymitywniej, bo caly system hamulcow to w duzej mierze czarna magia (tzn nie of strony programowej, ale kalkulacji ;)  Minimalnie redukowane jest po prostu biezace cisnienie w PipePress, ScndPipePress i CompressedVolume, na poczatku funkcji kalkulujacych zachodzace w nich zmiany stanu. Zalozylem ze jesli sa wycieki, to wystepuja na 'stykach' miedzy tymi elementami.

edit:
A tak przy okazji czy wprowadzenie sterowania za pomocą myszy umożliwi też w przyszłości ręczne przesterowywanie różnych przekaźników i styczników w szafach po ich wymodelowaniu i sprzęgnięciu z programem symulującym działanie obwodów oraz ich podpieranie i dokonywanie różnych połączeń/zmostkowań?
Technicznie rzecz biorac nie wymaga to wprowadzenia sterowania mysza, "wystarczy" sama obecnosc elementow i komend dla ich obslugi. Ale to jest wybitnie nie moja dzialka, wprowadzeniem takich mechanizmow, sprzegniec itp musialby sie zajac ktos, kto w tym siedzi. Zdaje sie, ze byl tu nie az tak dawno watek na ten temat, musialbys szturchnac autora.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2017, 16:33:58 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2047 dnia: 23 Kwietnia 2017, 17:47:05 »
Kaliska pospieszny. Podmieniłem 424 na SU45, natomiast byka na sputnika. Po te scie radiostopu, nie mogłem uruchomić ET21. Wpadłem więc na pomysł zmiany loka na EU07-004, gdzie też uruchomiłem radio-stop. Również, jak w pozostałych nie mogłem goi skasować. Dopiero ponowne uruchomienie baterii pomogło. Wjeżdżam na Kaliską, a tu widzę, że SU45 wjeżdża śmiało ze składem od strony Chojen i bez rozłączenia się, jedzie dalej.
exex64.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline pat

  • Wiadomości: 67
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2048 dnia: 23 Kwietnia 2017, 18:08:16 »
Dzwieki hebelków powinny być słyszalne będąc poza kabiną?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2049 dnia: 23 Kwietnia 2017, 18:14:32 »
Skoro jest mozliwosc ich przelaczania, to tak!

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10025
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2559
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2050 dnia: 23 Kwietnia 2017, 18:15:54 »
Skoro nie jesteśmy kamerą w kabinie to nie! :D
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2051 dnia: 23 Kwietnia 2017, 18:20:48 »
Jak jest cisza wokół i otwarte okno w kabinie, to tak! ;)

@tmj: Pewnie myślisz o tym wątku?: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28440.0.html Ja się tym zajmuję, a właściwie bardziej mój znajomy, który umie pisać programy (ja nie bardzo, tylko na mikrokontrolery ;) ) i właśnie pytam czy będzie techniczna możliwość wprowadzenia czegoś takiego, że np. kliknięcie LPM na przekaźnik/styk podpiera go w pozycji odciągniętej/rozwartej, a kliknięcie PPM podpiera w pozycji przyciągniętej/zwartej? Bo sam edytor obwodów w swoim oknie będzie to umożliwiał, tylko fajnie by było, żeby coś takiego dało się też robić na modelach aparatów w szafach lokomotywy, bo to jeszcze bardzie realistyczne od klikania na symbole elementów na dynamicznym schemacie...
Edit: ... a wtedy już niewiele brakuje do tego ;) :
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2017, 18:26:52 wysłana przez miko22 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2052 dnia: 23 Kwietnia 2017, 18:26:12 »
Skoro nie jesteśmy kamerą w kabinie to nie! :D
Masz na mysli pasazera na peronie. Jak jestem w debugmode i mam mozliwosc sterowania z zewnatrz, to chce slyszec co sie dzieje w kabinie. Potwierdzenie jako logiczne nastepstwo dzialania na klawiaturze. Widok z kamery w tym przypadku jest bez znaczenia, bo stwierdzenie "po za kabina" jest tozsame.
« Ostatnia zmiana: 23 Kwietnia 2017, 18:28:03 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2053 dnia: 24 Kwietnia 2017, 07:57:48 »
Firleju się znalazł, miał weekend walki z wkurzającymi żonę (i mnie też) mały wrednymi liczonymi w milionach owadami wyłażącymi nam ze ściany za kuchnią.
A odnośnie prac to wygląda jak problem z zawijaniem tabelki (iLast nie odnosi się do prawidłowego wpisu). Nie będę szukał bo zrobiłem to nie na macierzy C-style a na wektorze i troszkę inaczej sprawdzam skanowanie. Jest też szansa, że ta wywałka jest powodowana przez pojazd za skrzyżowaniem.

Mam zgłoszenie od użytkownika, że bardzo wydłużył się czas ładowania. Wrzucam dwa logi z pierwszego i drugiego. Podobno ładuje te same pliki t3d za każdy razem.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2017, 10:01:59 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2054 dnia: 24 Kwietnia 2017, 11:13:18 »
T3d i TGA to paczka developerska, ładuje się znacząco dłużej. Mam wątpliwości czy standardowe exe dla użytkownika powinno wybitnie wspierać wczytywanie tych formatów. Dodatkowo wyłączone jest standardowe generowanie plików E3d przy wartości 7 w ini. Inna sprawa, że odnoszę wrażenie iż czas wczytywania e3d i dds, uległ wydłużeniu. Ale tu dokonam jeszcze porównań.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2055 dnia: 24 Kwietnia 2017, 13:24:27 »
To chyba dwa razy ten sam log jest, bo i nazwa i czas ladowania zgadzaja sie co do joty :)
pliki t3d/tga rzeczywiscie beda sie ladowaly dluzej, ale chyba nawet developerzy nie dzialaja na co dzien z paczka w 100% w takim formacie, bo to nie ma wiekszego sensu?
edit:
porownalem czas ladowania tej samej scenerii (kaliska, start w kiblu) dla wersji obecnej i sprzed miesiaca, i nie widac zmian:
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Release 16.0.1172.482 (executable: eu07-x86_170424.exe)
(..)
Player train init OK
Load time: 106 seconds

Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Release 16.0.1172.482 (executable: eu07-x86_170330.exe)
(..)
Player train init OK
Load time: 106 seconds

W obu przypadkach ladowanie 'na goraco', po wstepnym przebiegu zeby nie bylo roznic przy wczytywaniu z dysku.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2017, 13:37:55 wysłana przez tmj »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2056 dnia: 24 Kwietnia 2017, 13:42:29 »
Słynna Vista x 86.
Misja kaliska ,,Jaćwing" nawet nie ma siły zaskoczyć.
Wywala na ,,dzień dobry".
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2057 dnia: 24 Kwietnia 2017, 13:52:04 »
Zobacz jesli mozesz czy w katalogu symulatora jest tez plik z "crashdump" w nazwie, i rozszerzeniem .dmp  Ale podejrzewam ze tam zwyczajnie brakuje pamieci karcie graficznej, z tego co pamietam to te wynalazki intela maja niewielka ilosc wlasna, i reszte probuja ciagnac z pamieci systemowej.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2058 dnia: 24 Kwietnia 2017, 13:58:18 »
Ustosunkuje się do wczytywania scenerii. Na DDS/E3D nie mam różnic/wydłużenia czasu. To o czym wspomniałem jest wynikiem dopisania sporej ilości taboru w jednej ze scenerii, w tym ciężki modeli o Queueda i w teksturach TGA. Rozmawiałem z autorem logów, który wyraził zrozumienie dla stanu rzeczy dotyczącego paczki developerskiej. Rozważyliśmy też możliwość poprawy tego stanu lokalnie na jego dysku.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 564
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 186
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2059 dnia: 24 Kwietnia 2017, 14:01:07 »
Wrzucam drugi log. Być może się pomyliłem i wysłałem Firlejowi dwa razy to samo. To jest log z pierwszego uruchomienia.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2017, 14:04:21 wysłana przez macius5991 »
Prawda jest okruchem lodu.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2060 dnia: 24 Kwietnia 2017, 14:29:56 »
Zobacz jesli mozesz czy w katalogu symulatora jest tez plik z "crashdump" w nazwie, i rozszerzeniem .dmp  Ale podejrzewam ze tam zwyczajnie brakuje pamieci karcie graficznej, z tego co pamietam to te wynalazki intela maja niewielka ilosc wlasna, i reszte probuja ciagnac z pamieci systemowej.
W piątek poprzednia wersja działała.. a pisałeś że praktycznie nic się poza przypisywaniem klawiszy nie zmieniło..
Ponownie na Vistę będę mógł zasiąść dopiero w środę.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2061 dnia: 24 Kwietnia 2017, 14:49:57 »
Nie zmienilo sie, jesli chodzi o exe :)  Natomiast mozliwe, ze np w momencie tego ostatniego uruchamiania na komputerze dzialalo wiecej programow albo czegos tam, w porownaniu z piatkiem, i w rezultacie nie wystarczylo juz pamieci dla danych symulatora.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2164
  • Kochaj myśl twórczą-ćwicz dłoń!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 347
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2062 dnia: 24 Kwietnia 2017, 15:19:12 »
Różnica polega na tym, że podłączyłem Arduino, a to raczej nie obciążenie. Przyjmijmy jednak, że ma na to wpływ grafy. Aha! Ważne!. Wyskoczył mi problem Rainsted...ale treści nie pamiętam.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2063 dnia: 24 Kwietnia 2017, 15:38:02 »
No jesli ty nie pamietasz, to ja tym bardziej nie zgadne :x

Z innej beczki, male uaktualnienie:

- poprawka: blad odczytu parametru MaxBPMass z .fiz, wytropiony przez @youBy

- dodane do .fiz: parametr AirLeakRate w sekcji Brakes: definiuje predkosc wycieku powietrza z ukladu hamulcowego. Wartosc nominalna to 1.0 wiec np wartosc 1.5 spowoduje 50% szybszy wyciek. Tutaj uwaga: nie nalezy przesadzac ze zwiekszeniem parametru, bo wartosci rzedu 5+ moga doprowadzic do sytuacji gdzie sprezarka lokomotywy nie nadazy z produkcja. Przy standardowej wartosci 1.0 wycieki sa na poziomie zalaczania sprezarki co 5-15 min czasu symulacji, zaleznie od rodzaju i dlugosci skladu.

(zrodla powedrowaly na githuba, wiec do wgladu jest nowy system kontroli itp, dla piszacych moduly obslugi urzadzen zewnetrzych)
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2017, 15:42:30 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 427
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2064 dnia: 24 Kwietnia 2017, 19:41:32 »
Ja się nie znam na wszystkich kabinach i pojazdach, jakby moja rola jest teraz ograniczona. Jeśli zaś brać pod uwagę stabilność, to x86 odpalałem kilkanaście razy, ukończyłem bez problemu Całkowo2 i Kaliską (w zasadzie jechało AI). Wycieki w osobowym urozmaicają prowadzenie, nie umiem ocenić realność tego zjawiska, z tego co piszą jest dobrze. Do zmienionego sterowania lokiem przyzwyczaiłem się szybko.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4204
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 224
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2065 dnia: 24 Kwietnia 2017, 19:48:01 »
 No u mnie exe x64 wywala sie losowo bez przerwy. 2 numery wczesniej wysypow bylo mniej. Moze to przypadek. Kaliskiej ani razu nie ukonczylem od czasu naprawy w exe bocznikow.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2066 dnia: 24 Kwietnia 2017, 20:16:56 »
Jeśli chodzi o wycieki powietrza, to jest świetnie. Zmiany wprowadzane do *.fiz też działają. Natomiast namieszało się trochę z WSem. Przy opuszczonych pantografach, a dokładniej przy braku napięcia zasilającego z sieci, jest teraz możliwość zaświecenia jego kontrolki przez wciśnięcie przycisku, co wcześniej nie było i nie powinno być możliwe. Ponadto kiedy już to się uda zrobić (zaświecić kontrolkę WSa przy braku napięcia z sieci), a później podniesie się pantografy, to pierwsza próba załączenia WSa nie wymaga teraz przytrzymania przez chwilę wciśniętego przycisku załączenia, ale WS "chwyta" od razu, nawet przy bardzo krótkim kliknięciu w "M". Do tego przy braku napięcia w sieci nie ma możliwości przełączenia hebelka przetwornicy, a w ukrotnionych lokomotywach sprężarki przestały załączać się i wyłączać równocześnie.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2067 dnia: 24 Kwietnia 2017, 21:59:22 »
Z tego co widze sprezarki nie chodza rowno bo aktywacja nastepuje bez wysylania komend do skladu, na podstawie poziomu cisnienia w ukladzie zasilajacym indywidualnego pojazdu/czlonu, a ten potrafi sie teraz ostro roznic. Pewnym rozwiazaniem jest polaczenie czlonow zoltym kablem, ktory synchronizuje poziom cisnienia w ukladzie zasilajacym czlonow. Jak to wyglada w rzeczywisosci, jesli chodzi o polaczenie i aktywacje sprezarek?

Pozostale bledy sa poprawione, beda w nastepnym uaktualnieniu.

Offline miko22

  • Wiadomości: 610
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 183
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2068 dnia: 24 Kwietnia 2017, 23:39:39 »
W rzeczywistości są od tego przewody sterowania wielokrotnego i w EU06, EU/EP07 i EP08 sprężarki pracują, jeśli zamknięte są styki wyłącznika ciśnieniowego w którejkolwiek z ukrotnionych lokomotyw, a w ET41 sprężarki pracują tylko wtedy, kiedy zamknięte są styki wyłączników ciśnieniowych w obu członach. Co do innych lokomotyw elektrycznych (np. ET22, ET21, EP09, EP03, EU20, 182), to sterowanie wielokrotne jest w nich teraz w ogóle mocno naciągnięte, bo nie mają one nawet gniazd do sterowania wielokrotnego, ale przynajmniej do puki nie ma multiplayera, to tak musi zostać, żeby dało się jechać dwiema naraz. Tak samo w rzeczywistości nie da się ukrotnić dwóch ET41 (w sensie łącznie czterech członów), bo też nie mają gniazd na czole. Dla EN57 i pochodnych niestety nie udało mi się znaleźć informacji na ten temat.* Jeśli chodzi o spalinowe, to tutaj też większość nie ma możliwości sterowania wielokrotnego. Z kolei w SM/SP/SU42 sprężarka pracuje bez przerwy, jeśli tylko uruchomiony jest silnik spalinowy, bo napędzana jest z wału korbowego bez żadnego sprzęgła rozłącznego. Jak jest w SP45 i SU46 będę wiedział najpóźniej w przyszłym tygodniu, bo właśnie zamówiłem sobie książkę ;) W każdym razie, jeśli już sterowanie wielokrotne jest w jakiejś elektrycznej, to albo pracują wszystkie sprężarki, albo żadna (pomijając możliwość wyłączania jakieś pojedynczej wyłącznikiem w szafce NN, ale to inna kwestia).

Przy okazji, jeśli byś mógł/miał chęci i czas, to jest jest jeszcze kilka innych błedów, a mianowicie jeśli teraz wyłączy się sprężarki hebelkiem przed osiągnięciem maksymalnego ciśnienia, to nie da się ich z powrotem załączyć, do puki ciśnienie nie spadnie do wartości samoczynnego załączenia sprężarek. Natomiast w rzeczywistości można sobie machać hebelkiem tam i z powrotem, a dopiero po osiągnięciu maksymalnego ciśnienia (po rzeczywistym zadziałaniu wyłącznika ciśnieniowego), trzeba czekać aż ono opadnie do ponownego załączenia. No i ustawienie w *.fiz parametru "MaxCP" na więcej niż 8.5 (co odpowiada nastawie wyłącznika ciśnieniowego) lub zwarcie wyłącznika ciśnieniowego sprężarek hebelkiem (którego też jeszcze nie ma ([Ctrl]+[C]?)) powinno powodować, że sprężarki pracują bez przerwy, a nadmiar powietrza, gdy ciśnienie w zbiornikach głównych jest większe nić 0,85MPa, jest wypuszczany do atmosfery przez zawór bezpieczeństwa. Błąd jest też przy sprężarce pantografów, bo w rzeczywistości, kiedy kurek przestawiony jest na zasilanie pantografów z niej, to nie ma możliwości ich samoczynnego zasilenia ze zbiorników głównych, nawet jeśli ciśnienie w nich przekroczy ciśnienie napompowane przez małą sprężarkę. Skutek jest taki, że kiedy po uruchomieniu lokomotywy zapomni się przestawić kurek z powrotem na zasilanie ze zbiorników głównych, pantografy po jakimś czasie opadną, bo powietrze z nich ucieknie na skutek nieszczelności. Teraz w MaSzynie jest natomiast jakiś magiczny zawór zwrotny, który przepuszcza powietrze ze ZG do zbiornika rozrządu z pominięciem tego kurka. Ale to tak na marginesie, jakbyś miał na to chwilę... ;)
Edit:
ale przynajmniej do puki nie ma multiplayera, to tak musi zostać, żeby dało się jechać dwiema naraz.
... albo zatrudniać do tego AI w trybie niedebugmode.
Edit2:
*Znalazłem sposób sterowania sprężarkami dla EW55 - styczniki sprężarek we wszystkich ukrotnionych zespołach sterowane są wyłącznikiem ciśnieniowym z zespołu pierwszego (sterującego). Najprawdopodobniej tak samo jest w EN57, EN71, ED72, pewnie też w EW58 i EW60.
« Ostatnia zmiana: 24 Kwietnia 2017, 23:57:09 wysłana przez miko22 »

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10025
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2559
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2069 dnia: 25 Kwietnia 2017, 00:19:36 »
Kojarzę, że przy wprowadzeniu kurka trójdrogowego do mastera, dobrze to działało. I jeśli nie przestawiliśmy go na zasilanie z ZG to ciśnienie w zbiorniku pomocniczym sobie spadało aż do opadnięcia pantografów.
Z pneumatyką są dziwa w pojazdach nieposiadających pneumatyki. Drezyny, samochody, tramwaj. Wszystko ma jakieś ciśnienia zainicjowane. Tramwaj nawet musiał "pompować sznurek" do podniesienia pantografu. ;)
Mój kanał youtube