Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1104505 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1800 dnia: 09 Kwietnia 2017, 17:07:21 »
Tak, ale tylko oddać to można sterowaniem za pomocą myszy. Klawiatura się do tego nie nadaje.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1801 dnia: 09 Kwietnia 2017, 18:14:49 »
Już teraz wiem, że będą z tym kłopoty w przypadku użycia PoKeys w pulpicie... Bywa czasami tak, że coś nie "zaskoczy" (jakiś chwilowy błąd komunikacji, przycięcie się symulacji itp.) i załączenie hebelka na pulpicie nie powoduje jego załączenia w MaSzynie. Wtedy trzeba taki hebelek wyłączyć i jeszcze raz załączyć. Po staremu podczas załączania hebelka PoKeys zawsze emuluje wciśnięcie klawisza z Shiftem (konkretna komenda na załączenie), a podczas wyłączania hebelka wciśnięcie klawisza bez Shiftu (konkretna komenda na wyłączenie). Po nowemu w takiej sytuacji dojdzie do tego, że hebelek na pulpicie zacznie działać przeciwnie do tego w MaSzynie. Chyba, że będzie można sobie w jakiś łatwy sposób skonfigurować dla PoKeys, że np. przejście pinu 4 w stan niski zawsze powoduje wyłączenie przetwornicy, a w stan wysoki załączenie przetwornicy i z kolei też odwrotnie dla dowolnego innego pinu, np. stan niski na pinie 5 załącza reflektor prawy, a stan wysoki na tym pinie wyłącza ten reflektor?
To jest cos, czym latwo moze zajac sie modul obslugi konsoli -- w duzym skrocie, moze on sobie trzymac 'stan' kontrolek pojazdu, i przekazywac komende zmiany stanu urzadzenia do kabiny tylko gdy ma to sens, tzn gdy ten stan wewnetrzny nie zgadza sie ze stanem zglaszanym przez konsole.

Jesli naprawde ktos sie uprze, to mozna dorobic obsluge wywolania konkretnych stanow, ale to raczej na pozniej, przy wprowadzaniu bardziej konkretnego trybu sieciowego. W miedzyczasie niech obecna wersja przejdzie troche testow, moze akurat sie spodoba ;)

Uważam, że obecne (przed ostatnimi zmianami) podejście do sterowania jest czymś co sprawia, że MaSzyna jest tak dobrym symulatorem i należy bardzo uważać, by tego nie utracić. Głupi hebelek pantografu sprawia, że ma się uczucie podejmowanej decyzji i daje "symulatorowe" odczucia.
Jeżeli wszystkie lokomotywy w danej rodzinie czy serii będą zbyt podobne do siebie (chociażby w kwestii sterowania) to po mieć różne numery lokomotyw w symulatorze? To są pytania i wnioski, które nasuwają się mi.
Tutaj warto chyba zwrocic uwage, ze wszystkie lokotywy w danej rodzinie/serii caly czas do tej pory byly identyczne pod wzgledem sterowania, to nie jest jakas nowosc wprowadzona przez zmiane schematu -- pantograf zawsze podnosiles przez shift-p a opuszczales przez p, bez wzgledu na to czy w danej lokomotywie byl przelacznik impulsowy, bistabilny albo jeszcze cos innego. Wylacznik szybki to wszedzie shift+m albo m, i niewazne ze w jednej lokomotywie bylo to kontrolowane impulsem z jednego przelacznika, a w innej przez dwa osobne przyciski... itp.

Od strony technicznej, gdyby chciec faktycznie symulowac wiernie obsluge kabiny, to rozwiazaniem bylby raczej tryb mieszany miedzy nowym i starym... ale wtedy z kolei pojawia sie problem ze nie kazdy da sobie gladko rade z aranzacja gdzie w jednej lokomotywie do obslugi np pantografu jest zawsze tylko klawisz p, a w innej to juz p i shift-p (co nam na marginesie praktycznie blokuje wykorzystanie tego shift-p do jakiejs innej funkcji)

Cytuj
Nie mam wiedzy potrzebnej by osądzić czy różnice w urządzeniach np. w EU07 byłyby poważnym problemem przy sterowaniu "bardziej realistycznym" (o ile można je tak nazwać), ale chętnie nawet z samej ciekawości bym je poznał :) Masz może pod ręką jakiś interesujący przykład?
Przyklady podal miko22 kilka postow wczesniej ( http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28159.msg448445.html#msg448445 ), sama glupia obsluga pantografow moze byc na "dziesiec" roznych sposobow :)
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2017, 18:15:58 wysłana przez tmj »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1802 dnia: 09 Kwietnia 2017, 19:19:38 »
W EN57 sprezarka jest pod zwyklym heblem.

Offline HTD

  • Wiadomości: 702
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1803 dnia: 10 Kwietnia 2017, 20:39:32 »
Tak, ale tylko oddać to można sterowaniem za pomocą myszy. Klawiatura się do tego nie nadaje.

Właśnie chciałem to napisać ;) Z uwagą "albo pulpitu fizycznego". Ogólnie interfejs klawiaturowy użyty do sterowania z fizycznych pulpitów sprawdził się bardzo dobrze, ale troszkę w charakterze prowizorki. Byłoby chyba lepiej dla ludzi tworzących / rozwijających pulpity, gdyby dać im bardziej bezpośredni interface, czyli raczej komendy symulatora niż mapowane naciśnięcia klawiszy.
Nie można zapominać o tych urządzeniach, które są, dlatego "tryb kompatybilności" być musi, żeby te wspaniałe urządzenia nie przestały działać z nowymi wersjami. Postuluję jednak żeby nowe urządzenia miały interfejs kompletnie pomijający obsługę klawiatury. Zamiast tego możliwość wysłania "podnieś pantograf B" albo odczytania "czy przełącznik P123 jest włączony?". Tzn zamiast P123 być może nazwa funkcji jaką spełnia, jeśli jest to funkcja wspólna dla wielu pojazdów. Nazwy z numerkiem mogą mieć "uniwersale". Takie podejście mogłoby ułatwiać tworzenie realistycznego działania różnych wyłączników i przełączników bez specjalnego kombinowania. No i różne rodzaje sterowania byłyby niezależne od siebie. Tzn zmiany w układzie klawiatury nie powodowałyby żadnych zmian w obsłudze jakiegokolwiek podłączonego do MaSzyny pulpitu.

Offline miko22

  • Wiadomości: 617
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1804 dnia: 10 Kwietnia 2017, 21:13:45 »
Coś takiego zrobił @maciek001 i nawet działało to z dość prostym w obsłudze Arduino: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28460.0.html (opisane tam problemy udało się rozwiązać - jakby ktoś chciał, mam działającą na tamtym exe wersję kodu na Arduino). Steruje się nie emulując klawiaturę, a zmieniając wartości poszczególnych bitów/bajtów. Piny można sobie przypisać według własnego uznania z poziomu mikrokontrolera. Kwestia rozwinięcia o kolejne funkcje. Jedynie...:
Od exe eu07++170331 nie działa odbieranie informacji przez UART z zewnętrznego mikrokontrolera zrobione przez @maćka001 i dodane od exe eu07++170226, tzn. nie da się sterować nastawnikiem, hebelkami itd. Dodatkowo, jeśli dałoby zrobić tak, aby ta komunikacja działała również wtedy, kiedy exe jest oknem w tle (przy wyłączonej pauzie, gdy w tle), to z użyciem SCSa można by na jednym komputerze obsadzić dwie osoby - maszynistę sterującego jazdą pociągu z rzeczywistego pulpitu lokomotywy i dyżurnego sterującego ruchem z aktywnego okna SCSa na drugim monitorze. Dałoby się to zrobić? Właśnie kiedy chciałem to sprawdzić, zauważyłem powyższy błąd.
Nie sprawdzałem natomiast jeszcze działania kranów i mierników, ale raczej będzie działać. Jak jest obecnie, będę mógł sprawdzić dopiero w środę lub czwartek.
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2017, 21:17:59 wysłana przez miko22 »

Offline mar1294

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1805 dnia: 10 Kwietnia 2017, 21:41:14 »
No ja się pogubiłem, i nie wiem co jest najnowsze by dobrze działało. Takie pytanie czy będzie coś zrobione z tym że składem trzęsie jak menelem po sporym nachlaniu się>< ? :D
Wątek przyklejony jest tylko do ogłoszeń deweloperów. Cała dyskusja tutaj. Przenoszę. @Stele.
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2017, 21:48:10 wysłana przez Stele »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1806 dnia: 10 Kwietnia 2017, 22:00:39 »
Czy moze ktos sprawdzic i rozpedzic su46 do 120? Chodzi mi o to ze jadac z Janiszewa rozoedzilem sie do 120 na istatniej prostej i swiecila mi tylko jedna lampka od bocznikow. Czyzby lok nie wchodzil na boki czy w exe cos brakuje?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1807 dnia: 10 Kwietnia 2017, 22:28:10 »
Postuluję jednak żeby nowe urządzenia miały interfejs kompletnie pomijający obsługę klawiatury. Zamiast tego możliwość wysłania "podnieś pantograf B" albo odczytania "czy przełącznik P123 jest włączony?".
No po zmianach w sterowaniu mniej wiecej tak to wlasnie wyglada, dla wszystkich urzadzen z klawiatura i mysza wlacznie -- czyli obiekt obslugujacy dane urzadzenie odczytuje i interpretuje sobie jego stan we wlasnym zakresie, i na tej podstawie wysyla ujednolicone komendy dla aktualnie obsadzonego pojazdu, mechanika albo symulacji jako takiej. A reszta exe nawet nie wie czy tych podlaczonych urzadzen jest jedno, czy kilka, i guzik ja to obchodzi.

Pewnym problemem moze byc podpiecie pod ten system obslugi biezacych pulpitow itp, bo tutaj trzeba takim urzadzeniem dysponowac zeby sprawdzic czy wszystko dziala. Z tego samego powodu jesli w danej chwili cos jest nie tak z obsluga kontrolerow to nie bardzo jestem w stanie to naprawic -- ta czesc kodu jest praktycznie w calosci oparta na kodzie ktory dostarczyl @maciek001 i ja tego nie ruszam :|

Takie pytanie czy będzie coś zrobione z tym że składem trzęsie jak menelem po sporym nachlaniu się>< ? :D
Zalezy, o ktorym trzesieniu tutaj mowa. W lokomotywie trzesie kamera na podstawie definicji bodajze w pliku mmd, tutaj zmian raczej nie przewiduje. Jesli chodzi o rzucanie obiektow widoczne na wiekszych sceneriach w pewnej odleglosci od srodka sceny, to tutaj plany co do pewnych eksperymentow sa, chociaz nie na zaraz juz, no i nie ma gwarancji ze zakoncza sie sukcesem.

edit: przy okazji w ramach glupich pytan. Dla pewnosci -- w rzeczywistosci przelaczniki czerwonych swiatel w kabinie kontroluja swiatla ktore zamontowane sa na tym wlasnie koncu lokomotywy, a nie na przeciwnym? Czyli zeby zapalic czerwone z tylu, trzeba przejsc do tylnej kabiny?
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2017, 22:37:11 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wiadomości: 617
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1808 dnia: 10 Kwietnia 2017, 22:48:19 »
ta czesc kodu jest praktycznie w calosci oparta na kodzie ktory dostarczyl @maciek001 i ja tego nie ruszam :|
@maciek001 twierdzi, że nic wtedy nie ruszał, a jednak od ++170331 coś się popsuło...
Czyli zeby zapalic czerwone z tylu, trzeba przejsc do tylnej kabiny?
Dokładnie tak.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1809 dnia: 10 Kwietnia 2017, 22:53:45 »
@maciek001 twierdzi, że nic wtedy nie ruszał, a jednak od ++170331 coś się popsuło...
Jest calkiem mozliwe ze np cos sie popsulo na moim koncu, przy laczeniu pull request od macka, i ja po prostu nie mam tego jak zauwazyc/zweryfikowac :) Byloby super gdyby maciek mogl sprawdzic, czy to co jest w biezacej githubowej wersji u mnie jest zgodne z tym, co ma u siebie, i dac znac jesli cos tam wyjdzie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1810 dnia: 10 Kwietnia 2017, 23:42:45 »
Potwierdzam, że SU46 nie wchodzi wyżej jak na pierwszy bocznik. SU45 nie ma tego problemu co ciekawsze.
Mój kanał youtube

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 675
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 282
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1811 dnia: 11 Kwietnia 2017, 00:50:03 »
Ja z swojej strony nie jestem za przechodzeniem na sterowanie myszką. Niestety to wymaga pewnej ręki bardzo dobrego wzroku. A symulator ma być dla każdego, ja przynajmniej tak uważam. Ja na przykład jestem niewidomy i nie wchodzi w grę u mnie sterowanie czegokolwiek przy pomocy myszki. Robię dla symulatora to co mogę i co potrafię ale chciał bym jednak móc trochę pojeździć. Jeśli będziecie chcieli kiedyś przejść całkowicie na sterowanie myszką, to jednak postulował bym o to, żeby możliwe było wybranie sposobu kontroli. Maszyna nie wykorzystuje wszystkich możliwych skrótów klawiaturowych. Po za tym niektóre skróty mogą działać w odmienny sposób w zależności od kabiny, w której aktualnie się znajduję. To samo dotyczy maszynowni.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1812 dnia: 11 Kwietnia 2017, 00:50:42 »
Potwierdzam, że SU46 nie wchodzi wyżej jak na pierwszy bocznik. SU45 nie ma tego problemu co ciekawsze.
W kodzie obslugi bocznikowania dla RelayType=46 byl blad. Zagadka: kto pierwszy znajdzie, jaki?
                    if ((MainCtrlPos > 9) && (ScndCtrlPos < ScndCtrlPosNo))
                        if ((ScndCtrlPos) % 2 == 0)
                            if ((MPTRelay[ScndCtrlPos].Iup > Im))
                                ++ScndCtrlPos;
                            else if ((MPTRelay[ScndCtrlPos - 1].Iup > Im) &&
                                     (MPTRelay[ScndCtrlPos].Iup < Vel))
                                ++ScndCtrlPos;

a swoja droga to SU45 ma chyba z kolei blad w .fiz, bo ma wpisany RelayType=0 mimo ze w kodzie exe jest specjalny wariant "45", ktory jak zgaduje ma obslugiwac ten wlasnie typ..?

(edit2: ustawilem na probe typ 45 dla SU45, ale w rezultacie nie wlacza bocznikow oprocz 1-ego stopnia, bo kod dla wariantu 45 dla stopnia 2-ego w gore oczekuje, ze dwa ostatnie parametry MotorParamTable podadza predkosc pojazdu przy ktorej nastepuje przelaczenie, a nie obroty. Czyli to chyba dla jakiegos innego pojazdu jest, albo .fiz dla SU45 wymaga wiecej korekt ;s

edit:
Jeśli będziecie chcieli kiedyś przejść całkowicie na sterowanie myszką, to jednak postulował bym o to, żeby możliwe było wybranie sposobu kontroli.
Tutaj nie ma obawy, w miare mozliwosci wszystkie funkcje beda dalej dostepne z klawiatury. Zmiana schematu sterowania jest miedzy innymi po to zeby "odzyskac" kombinacje dla obslugi ewentualnych dodatkowo wprowadzonych przelacznikow itp
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 01:30:34 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1813 dnia: 11 Kwietnia 2017, 05:49:34 »
Czyli zmiana po stronie exe czy zmiana we .fiz obu pojazdow? zamieniajac parametr obrotow na predkosc.
Przy okazji pytanie do mechanikow, przy jakich szybkosciach nastepuje wbicie kolejnych bocznikow?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1560
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1214
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1814 dnia: 11 Kwietnia 2017, 06:30:12 »
Zagadka: kto pierwszy znajdzie, jaki?
Wszystko było uzależnione od tego, czy aktualna pozycja nastawnika jest parzysta, zamiast zrobić to osobno.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1815 dnia: 11 Kwietnia 2017, 06:54:06 »
Zagadka: kto pierwszy znajdzie, jaki?
Else powinno się tyczyć parzystości, a jest przyklejone do ostatniego ifa
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1816 dnia: 11 Kwietnia 2017, 07:39:46 »
Przy okazji pytanie do mechanikow, przy jakich szybkosciach nastepuje wbicie kolejnych bocznikow?

SU45:
II - powyżej 40km/h, III powyżej 50
SU46:
II i III - 40, IV - 50

Oprócz tego nastawnik musi być na pozycji 10 lub wyższej, i domyślnie - przy automatycznym sterowaniu - musi zostać osiągnięte maksymalne wzbudzenie prądnicy. Wtedy zostaje zwarty mikrostyk SWMx na regulatorze wzbudzenia, co załącza przekaźnik PZB1. Ten przekaźnik powoduje chwilowe odwzbudzenie prądnicy. Po osiągnięciu minimalnego wzbudzenia załącza się przekaźnik PWmin, który z kolei powoduje załączenie przekaźnika PZB2, a ten ostatni umożliwia załączenie odpowiedniego stycznika bocznikowania. Zwykle jeździ(ło) się z podpartym PZB2, co pomijało całą tę skomplikowaną sekwencję, i boki wchodziły uzależnione wyłącznie od pozycji nastawnika i prędkości.

Wyłączenie bocznikowania następuje przy spadku prędkości poniżej wartości podanych powyżej (powoduje to rozwarcie styków pomocniczych prędkościomierza), przy cofnięciu nastawnika na niższe pozycje, oraz gdy prąd trzeciego silnika trakcyjnego przekroczy próg zadziałania przekaźnika PB.

Przy cofaniu nastawnika na SU45 III bocznik wyłącza się poniżej 10 pozycji, II trzyma na pozycjach 7-9 i prędkości powyżej 50 km/h, I na pozycjach 7-9. Na SU46 IV zachowuje się tak jak III w 45, II i III zachowują się z grubsza podobnie do II w 45, i I tak samo w obu lokomotywach.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1817 dnia: 11 Kwietnia 2017, 13:13:46 »
Wszystko było uzależnione od tego, czy aktualna pozycja nastawnika jest parzysta, zamiast zrobić to osobno.
Else powinno się tyczyć parzystości, a jest przyklejone do ostatniego ifa
Zgadza sie, i dlatego dobra praktyka sa klamry nawet dla pojedynczych instrukcji warunkowych ;)

(poprawka bedzie w nastepnym uaktualnieniu)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1818 dnia: 11 Kwietnia 2017, 15:57:56 »
Tzn we fiz nic nie zmieniac? Exe wszystko rozwiaze? Bo jednak na 45 działa jak pisze Stel.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1819 dnia: 11 Kwietnia 2017, 16:23:44 »
QueryParserComp był przepisywany na C++? Można go gdzieś znaleźć?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1820 dnia: 11 Kwietnia 2017, 16:23:47 »
Nie działa podnoszenie pantografów.

Wiadomość przeniesiono do wątku dyskusyjno-testowego. Tamten wątek służy jedynie deweloperom - ogłoszenia, nowości, zmiany... | @macius5991
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 17:35:54 wysłana przez macius5991 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1821 dnia: 11 Kwietnia 2017, 17:26:34 »
Tzn we fiz nic nie zmieniac? Exe wszystko rozwiaze? Bo jednak na 45 działa jak pisze Stel.
exe to rozwiaze, mam to poprawione i teraz ladnie wchodzi do samego konca. 45 na biezacym exe dziala, bo ma wpisany taki najbardziej podstawowy schemat RelayType, zamiast specjalizowanego, i ten podstawowy krzaka nie mial.

Ale jakby ktos bardzo chcial, to moze sie pobawic dostosowaniem .fiz dla SU45 do specjalizowanego dla niej typu przekladni. Tzn wpisac jej RelayType=45 i w wierszach 1-3 MotorParamTable zamienic dwa ostatnie parametry, z wartosci biezacych na predkosci ktore podaje troche wyzej @adamst tzn chyba cos takiego
MotorParamTable:
0 20 100 3000 20.8 1340 1713
1 18.5 110 2700 25 40 40
2 17.2 135 2500 30 50 50
3 14.3 170 2000 48.5 1340 1713
END-MPT
(to bedzie dzialac dopiero od nastepnego uaktualnienia bo na ten moment tez jest zakrzaczone, ale opcja jest.

QueryParserComp był przepisywany na C++? Można go gdzieś znaleźć?
Nikomu sie nie chcialo przepisywac, w c++ jest wyciety i w calosci zastapiony przez cParser

edit: ok, male uaktualnienie

- naprawiona obsluga bocznikow dla RelayType 45 i 46

- podpiete pod nowy system kontroli obsluga drzwi i swiatel. wiaze sie to z pewnymi zmianami w obsludze swiatel:
-- swiatla glowne na obsadzonym koncu lokomotywy przelaczane sa klawiszami Y, U, I
-- swiatla czerwone na obsadzonym koncu lokomotywy przelaczane sa kombinacja Ctrl+Y i Ctrl+I
(jesli ktos sie uprze mozna wlaczyc naraz i jedne, i drugie, chociaz nie jest to chyba uzywane w praktyce)
-- aby przelaczyc swiatla na drugim koncu trzeba sie tam pofatygowac, co powinno ucieszyc zwolennikow realizmu :d

- w ramach koncertu zyczen, dodano obsluge dla wiecej niz jednego pliku logowania. Uaktywniana jest wpisem w .ini
multiplelogs yes
Jesli opcja jest aktywna, symulator zamiast plikow log.txt i errors.txt tworzy w katalogu logs odrebne pliki dla kazdego uruchomienia/scenariusza.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 19:58:09 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1822 dnia: 11 Kwietnia 2017, 20:03:27 »
A co z obsluga swiatel w lokach jednokabinowych? gdzie był używany ctrl+shift? Co zmieniles ze nie mogę baterii wlaczyc?
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 20:11:53 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1823 dnia: 11 Kwietnia 2017, 20:10:00 »
Tam chyba tez sa podpiete dwie kabiny, tylko wyswietlaja to samo pomieszczenie?  Czyli wciskasz 'zmiana kabiny' zeby sie przeturlac na drugi fotel, i zalaczasz swiatla normalnie. Sprawdzajac na szybko 6dg wydaje sie to dzialac.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 20:12:34 wysłana przez tmj »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5632
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 568
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1824 dnia: 11 Kwietnia 2017, 20:11:51 »
W lokach które tego nie wymagają jest jeden model kabiny.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1825 dnia: 11 Kwietnia 2017, 20:12:37 »
W SM42 jest jeden. I tam sa te wyłączniki swiatel na jednym pulpicie. Widze ze baterie teraz samym "j" się wlacza bez shiftu. Teraz nie mogę dizla zapalić. Co zmieniles w klawiszologi konkretnie?

Już widze shifta wylaczyles.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 20:29:56 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1826 dnia: 11 Kwietnia 2017, 20:16:08 »
No tak, ta zmiana byla w poprzednim uaktualnieniu, i odnotowana:
Cytuj
Zamiast osobnych kombinacji dla wlaczania i wylaczania urzadzen, uzywany jest teraz ten sam klawisz, ktory przelacza urzadzenie z jednego stanu w drugi. Czyli jest pantograf jest opuszczony i wcisniemy O to sie podniesie, po kolejnym wcisnieciu O zostanie opuszczony, po kolejnym znowu podniesiony, itp. Docelowo zwalnia to duza kombinacje klawiszy, ktore moga byc wykorzystane do obslugi innych funkcji.
Czyli uruchomienie zamiast D, shift + J, Shift + O, shift + M itd to teraz D, J, O, M itd.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 20:17:18 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1827 dnia: 11 Kwietnia 2017, 20:30:55 »
Czy możesz wystawić swoje fizyki do 46? U mnie nie działa bok w 46. Jeszcze będę kombinowal.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2017, 20:45:51 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1828 dnia: 11 Kwietnia 2017, 20:44:47 »
W zalaczniku, ale moje su46 jest standardowe, z paczki. Zarowno 45 jak i 46 wchodzi na wyzsze nastawienia powyzej 40-50 km/h, pod warunkiem ze nastawnik jest na pozycji 10 albo wyzszej, i moze to chwile potrwac.




Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4347
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #1829 dnia: 11 Kwietnia 2017, 20:59:00 »
Ok poszlo i u mnie. 4 bok wszedł dopiero po uzyskaniu 110km/h.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015