Czy ten czas różnicy to nie jest przypadkiem moment, gdy exe mieli wszystkie pliki, aby określić jaka jest ogólna wielkość scenerii, żeby potem móc odpowiednio rysować pasek postępu?
Juz chcialem powiedziec ze "nie, bo exe tego nie robi" ale cos mnie tknelo i sprawdzilem, i tam faktycznie w kodzie zostalo poczatkowe przejscie przez pliki scenerii (zeby bylo smieszniej, do niczego potem nie wykorzystywane), ktore bylem pewien zostalo usuniete po tym, jak sie nie sprawdzilo :x
Samo w sobie nie wyjasnia to jednak dodatkowych 25 sekund na TD, gdy cale zaladowanie TD i wszystkich jej plikow zajmuje sekund 5. Ale po faktycznym wycieciu zbednej procedury ladowanie powinno troche przyspieszyc. Oprocz tego zmniejszylem troche czestotliwosc uaktualniania okna w czasie ladowania -- postep bedzie bardziej skokowy, ale takze powinno byc nieco szybciej. Porownujac u siebie ladowanie Kaliskiej przez wersje 0312 i nowe uaktualnienie, roznica to 108 sekund do 110.
(oprocz tego po namysle wylaczylem ponownie dzialanie swiatel w dzien, bo na dluzsza mete bylo to jednak dosc irytujace. Po tej zmianie przy wjezdzie do tunelu swiatla pojawiaja sie po krotkiej chwili, ale do tuneli wjezdza sie na tyle rzadko, ze jest to chyba do zaakceptowania)
Przyjrzalem sie tez mozliwosci wprowadzenia wgrywania tekstur nie od razu, ale wtedy gdy sa potrzebne, wychodzi jednak na to ze trzeba bedzie najpierw zmienic nieco kod tworzacy display lists, inaczej sie gryzie. Planowalem to zrobic i tak w ramach ujednolicenia kodu renderujacego, ale teraz jest dodatkowy powod :) w miedzyczasie, w trybie debug pod F9 mozna teraz zobaczyc laczna ilosc tekstur w scenie, i ich orientacyjna objetosc w pamieci. Nie jest to wartosc dokladna (nie uwzglednia mip-maps ktore dokladaja ~25% do wersji bazowej) ale na poczatek wystarczy.
Jestem mocno zdziwiony - VRAM dochodzi do 2GB i lipa... Czyżby jakiś limit użytego VRAM przy procesach x86? Zaraz sprawdzę biblioteki pod x64.
Limitu chyba nie ma, bo gdyby byl to przeciez powinien wyskoczyc takze i u mnie i u Krzyska. A tymczasem wersja x86 chodzi nam obu normalnie. Ale wyglada na to, ze chyba cos jest nie tak, jesli tabor pojawia sie i znika... no i jesli na x86 nie wchodzi w ogole. Moze to faktycznie kwestia ramu i/lub jakiegos przegrzewania sie? Zobacz co bedzie przy
vsync yes w ini?