Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 891812 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #750 dnia: 27 Lutego 2017, 16:48:04 »
Cytuj
Jakbym wiedzial co to falownik i jak to powinno brzmiec, to byloby latwiej ;/
Dźwięk z sekcji sounds, ventilator:  w pliku mmd ;) Ogólnie ventilator odpowiada za wentylatory oporów tam gdzie są opory rozruchowe, ale przy asynchronicznych u nas odpowiada to za dźwięk właśnie falownika.
A falownik reguluje napięcie i częstotliwość które jest podawane na silniki asynchroniczne.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2017, 16:56:09 wysłana przez dymus »

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1149
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #751 dnia: 27 Lutego 2017, 17:24:39 »
Zgłaszam że exe na radeonie nie hula, zamiast smugi, po prostu podświetla mi całą scenerię. Załączam tylko crashdumpa ponieważ loga wogóle nie chce mi zapisać.zrobiłem to inaczej i załączam także log.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2017, 18:06:38 wysłana przez fuji8 »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #752 dnia: 27 Lutego 2017, 17:36:06 »
Podrzuc jesli mozesz log, obojetnie z jakiej sceny, moze byc TD.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #753 dnia: 27 Lutego 2017, 17:45:59 »
@tmj, rozumiem, że exe odczytuje datę z systemu i do niej dobiera wysokość słońca? Dałoby się może to przenieść do ręcznej zmiany daty i godziny? Tak jak to ma miejsce np. w OMSI? Jesteśmy na tą chwile uzależnieni od daty i godziny systemowej, a czasem chciałbym sobie sam dobrać godzinę do warunków na scenerii ;)

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 903
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #754 dnia: 27 Lutego 2017, 17:54:24 »
Przywróciłem auto iconify tak jak było i poprawiłem F1.
Ktoś robi dziwne konstrukcje rodzaju false == Console::Pressed( VK_CONTROL ) i przeoczyłem negację.

https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng32-5a8c158d.zip
https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/eu07%2B%2Bng64-5a8c158d.zip
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2017, 17:55:31 wysłana przez Milek7 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #755 dnia: 27 Lutego 2017, 18:19:28 »
@tmj, rozumiem, że exe odczytuje datę z systemu i do niej dobiera wysokość słońca? Dałoby się może to przenieść do ręcznej zmiany daty i godziny? Tak jak to ma miejsce np. w OMSI? Jesteśmy na tą chwile uzależnieni od daty i godziny systemowej, a czasem chciałbym sobie sam dobrać godzinę do warunków na scenerii ;)
Nie jestes uzalezniony, systemowa data jest pobierana przy ustawieniu dla scenerii parametru movelight 0 ale zamiast 0 mozesz podac liczbe od 1-365, ktora wymusi ustawienie na konkretny dzien roku :)  a godzina jest podobnie definiowana w scenariuszu. W debug mode mozesz uzyc shift+F1/ctrl+F1 zeby przesunac zegar o 5/20 minut naprzod, zeby latwiej znalezc dobrze wygladajacy czas.

edit:
Ktoś robi dziwne konstrukcje rodzaju false == Console::Pressed( VK_CONTROL ) i przeoczyłem negację.
Spedzisz dosc czasu wylapujac glupie bledy w stylu foo = false zamiast foo == false to tez bedziesz robil dziwne konstrukcje ;)
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2017, 18:23:15 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #756 dnia: 27 Lutego 2017, 18:25:41 »
Milek7, sprawdziłem. Mam pod F1 co trzeba. Z tym przełączaniem aktywnych okien (alt+tab), skonsultuj z tmj.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #757 dnia: 27 Lutego 2017, 18:33:17 »
Zgłaszam że exe na radeonie nie hula, zamiast smugi, po prostu podświetla mi całą scenerię. Załączam tylko crashdumpa ponieważ loga wogóle nie chce mi zapisać.zrobiłem to inaczej i załączam także log.
Z tego logu to wynika, ze tobie sie exe uruchamia nie na Radeonie, a na systemowej grafice Intela:
Renderer:
Intel(R) HD Graphics 4400
Vendor:
Intel
OpenGL Version:
4.3.0 - Build 10.18.14.4264
Czy Intel sobie poradzi to nie wiem (chociaz powinien), ale jak masz w systemie karte ATI, to warto moze wylaczyc w BIOS Intel Graphics czy jak to sie tam nazywa. Powinno byc jakies ustawienie, ze preferowana jest grafika na PCI Express, albo cos.

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 903
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #758 dnia: 27 Lutego 2017, 18:45:38 »
Jak to laptop to może trzeba po prostu w ustawieniach sterownika wybrać exe i wybrać kartę na której ma się uruchamiać.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1149
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 763
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #759 dnia: 27 Lutego 2017, 19:10:56 »
Dokładnie tak jak napisał @Miłek, wystarczyło przełączyć kartę graficzną, wszystko już działa. :)
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #760 dnia: 27 Lutego 2017, 19:15:30 »
OK, glupie pytanie z innej beczki, dla specjalistow od hamulcow. W pliku .fiz dla 3e3-zez (wariant ET21) jest taki zapis:
BrakeValve=K
problem w tym, ze ten wariant nie jest praktycznie w ogole obslugiwany w kodzie, takze w wersji pascalowej. I w rezultacie hamulec lokomotywy nie dziala. Pytanie: czy mozna traktowac typ K tak samo jak typ W, biorac pod uwage ze w obu wypadkach w lokomotywie instalowany jest dokladnie ten sam obiekt hamulca (TWest)?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #761 dnia: 27 Lutego 2017, 19:21:20 »
Póki co tak, może kiedyś doczekamy się oddzielnej implementacji dla zaworu K. Funkcjonalnie jest zbliżony do W, więc nie zakłamujemy rzeczywistości za bardzo :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #762 dnia: 27 Lutego 2017, 19:50:03 »
Ta wersja et jak i mod4 maja oerlikona przynajmniej krany. A co znaczy to W?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #763 dnia: 27 Lutego 2017, 19:53:16 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #764 dnia: 27 Lutego 2017, 21:19:40 »
Manewrowo, wysyp przy ładowaniu.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2017, 21:22:35 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #765 dnia: 27 Lutego 2017, 21:22:03 »
Kaliskiej od 19-stej nie mogę uruchomić. Wywala albo zaraz po wejściu do loka albo w momencie wcisniecia f5. Zdaza się tez ze mrugają mi chmury na tym nowym modelu nieba. A czasami nie mrugają.

http://eu07.pl/userfiles/212/priv-migajace-niebo.rar

Mam dość dobranoc.

Na tym exe nie da się nawet kaliskiej zacząć chyba ze jako wolny obserwator to może tak.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2017, 21:44:41 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #766 dnia: 27 Lutego 2017, 21:34:33 »
@EP, cos tam nie tak poszlo, pliki w tym archiwum maja wielkosc 0 bajtow. Na dysku u ciebie tez takie sa?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #767 dnia: 27 Lutego 2017, 21:35:20 »
Mam wysyp na Quarku, paczka dds. W logu różne zapisy na końcu.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #768 dnia: 27 Lutego 2017, 21:40:06 »
Światła - zajefajne jak mamy dwa reflektory zapalone, ale na trzech to chyba trochę zbyt wiele :D No i jak się wjedzie w światła innego pojazdu to oświetla kabinę.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2017, 22:48:02 wysłana przez Stele »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #769 dnia: 27 Lutego 2017, 21:50:32 »
Jeśli będą liczone piksele, nie wierzchołki trójkątów, to światła powinny być ok. Tam gdzie trójkąty nie są pobudzone do świecenie (nie ma ich), albo są zbyt małe aby to zauważyć, jest nieźle.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #770 dnia: 27 Lutego 2017, 21:55:29 »
Manewrowo, wysyp przy ładowaniu.
Skopany jest plik "dynamic/db/rlmmp_v1/gray.dds" ma wewnetrznie wielkosc 0 i nawet Photoshop nie potrafi tego odczytac. Po nadpisaniu poprawna wersja uruchamia sie normalnie.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #771 dnia: 27 Lutego 2017, 21:58:10 »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #772 dnia: 27 Lutego 2017, 22:08:19 »
@EP, cos tam nie tak poszlo, pliki w tym archiwum maja wielkosc 0 bajtow. Na dysku u ciebie tez takie sa?

Tak tez mam takie. Widocznie tak zrobilo. Nie ingerowalem w to.

Krzysiek troche ci zazdroszcze ze to exe nie sprawia ci tylu problemow co mi. A moze to exe nie lubi systemu x64? Sam niewiem. Na td jest ok nawet pyton sie laduje ale td jest mala scn. Na kaliskiej gdzie scn duzo wazy o zapewnia duze mozliwosci juz sa kwiatki i pyton na tym samym loku nie dziala. W jezdzie jako pasazer nie da sie klawiszami ani podniesc okna ani otworzyc drzwi przedzialu a proba zabawy oswietleniem skutkuje wysypem. Ogolnie poza ladnym niebem i naprawde kozackimi smugami to tp exe jest niezwykle niestabilne i nieprzewidywalne, krasze niewiadomo z czego. Chodz linie546 na tym exe zaliczylem. Ale kaliskiej gdzie w gre wchodza przrsiadki i zmiany kabin nawet nie wystartuje ze stacji na wlokniarzu.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2017, 22:20:08 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #773 dnia: 27 Lutego 2017, 22:21:10 »
Tak tez mam takie. Widocznie tak zrobilo. Nie ingerowalem w to.
OK, ten jeden ktory jest sensownej dlugosci pokazuje, ze wylecialo na probie odegrania nieistniejacego dzwieku, po wywolaniu kombinacji Ctrl+Universal4. Czyli najprawdopodobniej jest bledny zapis w pliku .mmd, albo brakujacy plik .wav albo inna cholera. Ktoregos dnia trzeba bedzie to poprawic kod, zeby przestalo na slepo probowac odtwarzac cos, czego nie ma. A w miedzyczasie kierowac uwagi o niekompletnym contencie do jego tworcow ;s

Mam wysyp na Quarku, paczka dds. W logu różne zapisy na końcu.
Obawiam sie, ze Quark laduje sie u mnie bez wysypu ;/ ale ten komunikat to mi wyglada na jakis klopot z bibliotekami VC runtime. Sprobuj pobrac instalke z https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40784 i zobacz, czy cos pomoze.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2017, 22:22:34 wysłana przez tmj »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #774 dnia: 27 Lutego 2017, 22:24:28 »
Ale log starego exe nie pokazuje braku dzwieku. Ani w loku ani w wagonie. Czyzby stare exe to olewalo?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #775 dnia: 27 Lutego 2017, 22:30:43 »
Ale log starego exe nie pokazuje braku dzwieku. Ani w loku ani w wagonie. Czyzby stare exe to olewalo?
Nie mam zielonego pojecia, mozliwe ze jest tam jakas roznica w ladowaniu plikow, ktora wylazla akurat przy tym czyms, czym probujesz jezdzic jako pasazer. I stare exe albo sobie radzi, albo olewa. Bez mozliwosci zaladowania tego u siebie nie mam jak sprawdzic, w zasadzie testy robie tylko na zawartosci paczki standardowej + kaliska + calkowo.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #776 dnia: 27 Lutego 2017, 22:42:41 »
Obawiam sie, ze Quark laduje sie u mnie bez wysypu ;/ ale ten komunikat to mi wyglada na jakis klopot z bibliotekami VC runtime. Sprobuj pobrac instalke z https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40784 i zobacz, czy cos pomoze.
Ładuje się za każdym razem, ale wysyp jest po 2 do 10 minut. Biblioteki instalowałem, ale może coś źle poszło. Na którymś z poprzednich exe było ok. Ale to muszę wrócić i sprawdzić

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 903
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #777 dnia: 27 Lutego 2017, 22:58:00 »
Widzę po logach że niektórzy mają jeszcze opengl 2.0, więc póki co gl3 odpada przy modernizacji silnika.

BTW: ma ktoś cpu intela z architekturą skylake lub nowszą?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #778 dnia: 27 Lutego 2017, 23:05:32 »
Ładuje się za każdym razem, ale wysyp jest po 2 do 10 minut.
Aha ok, uruchomie u siebie i zobacze, jak mu pojdzie. To jest przy jezdzie kiblem 2040, czy czyms innym? Czy bez roznicy?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #779 dnia: 27 Lutego 2017, 23:18:30 »
Kiblem 2040, zwykle wysyp jest chwile po odjezdzie tego kibla po prawej. Raz udalo mi sie kawalek ujechac.