OK, w nowym uaktualnieniu mamy swiatla przydzielane dynamicznie do pojazdow na podstawie odleglosci do kamery i/lub ilosci zapalonych lamp. Ilosc obslugiwanych swiatel jest kontrolowana wpisem w .ini
dynamiclights ilosc
wartoscia domyslna jest 3 (bo z tego co pamietam starsze karty moga miec klopoty z obsluga wiecej niz 4 swiatel, a jedno swiatlo jest uzyte dla oswietlenia ogolnego). Co powinno wystarczyc dla prowadzonego pociagu i 1-2 mijanych skladow. Maksymalna wartoscia jest 7, bo 8 swiatel to wymagane specyfikacja minimum i wiekszosc sterownikow nie obsluguje wiecej. Sprawdzilem z ciekawosci calkowo_niebezpieczny_pociag z ustawieniem 7 swiatel i liczylo sie to spokojnie, ale nie znaczy, ze u kazdego tak bedzie.
aha, co do zasiegu swiatel, to sa one w tej chwili ustawione na szerokosc 20 stopni od osi i faktycznie dosc daleki zasieg, bo nie wiem jak to jest w lokomotywie, a po narzekaniach ze jest za ciemno uznalem ze bezpieczniej juz przesadzic w druga strone :d Jesli ma ktos jakies prawdziwe dane jak to wyglada w naturze, to prosze mowic.
edit: nie sprawdzilem i wyszlo dopiero po publikacji, ale jest idiotyczne nieszczescie z kiblem, ktory w symulatorze po wlaczeniu swiatel w kabinie "wlacza" je sobie we wszyskich trzech segmentach, mimo tego ze dwa z nich nie maja zadnych swiatel zainstalowanych na tym koncu. gg. O ile sie orientuje to w .fix/.mmd nie ma zadnych wpisow czy swiatla w ogole istnieja, wiec rozplatac to bedzie raczej trudno. Podejrzewam ze to samo wystapi w lokomotywach dwuczlonowych :|