Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 696382 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #540 dnia: 15 Lutego 2017, 21:09:43 »
Niebo jakieś bezchmurne, czy bez wpisu tekstury było, tylko samo światło?
Wyczyszczone do testow, zebym lepiej mogl sprawdzic jasnosc, bez wcinajacych sie tekstur.

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #541 dnia: 15 Lutego 2017, 21:16:13 »
Sorki, że jeszcze wtrącę temat syczenia.. EN57-20xx bez problemu wszystko działa, nic nie syczy, natomiast w zwykłym kiblu miałem ten inny plik mmd co mogło być przyczyną, bo 608 i 001 działają bez problemu. Mój błąd, sorki, ale wydaje mi się, że dobrze, że napisałem. Pozdr.
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #542 dnia: 15 Lutego 2017, 21:23:45 »
@pbzylek: Cieszę się, że mogliśmy pomóc. @tmj: Tak myślałem, że jest bez tekstury to niebo, stary dobry exek664, ale to już historia.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #543 dnia: 15 Lutego 2017, 22:59:05 »
Jesteście pewni, że ten syk to odluźniacz? Ten jako-tako ogarnąłem. Problem z dźwiękami był przy piaskowaniu. Luzujące ai może łapać lekkie poślizgi, gdy bufory rozpychają mu skład i sypać piachem, co przy obecnej realizacji piaskowania generuje brzydkie dźwięki.
Mój kanał youtube

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #544 dnia: 15 Lutego 2017, 23:02:57 »
Mnie się wydaje, że coś z tym sykiem jest jednak nie tak, bo co któreś włączenie td z tym samym wpisem EN57, który działał to syk się włącza. Nie za każdym razem ale raz na 3 uruchomienia na pewno.
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #545 dnia: 15 Lutego 2017, 23:12:42 »
Ten syk jeśli jest, ma dźwięk podobny do upustu powietrza z PG kurkiem na przewodzie powietrza umieszczonym na końcu składu.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #546 dnia: 16 Lutego 2017, 19:24:46 »
Czy możemy uznać ostatnie zmiany już za w miarę stabilne? Chciałbym wrzucić zmiany na mastera i przerzucić to na oficjalne repo.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #547 dnia: 16 Lutego 2017, 19:42:03 »
Chyba tak, tzn. ciagle sa do ogarniecia indywidualne przypadki jak SN61, ale bardziej przesuwa sie to w strone wprowadzania nowych rzeczy i naprawiania bledow z oryginalnego exe, niz latanie dziur w c++

Tak przy okazji, czy w tej wersji ktora masz u siebie przerobka tabelki skanowania jest funkcjonalna, czy jeszcze jej czegos brakuje? Pytam bo oryginalne skanowanie jakims cudem psuje sie po wylaczeniu czesci odwolan do oswietlenia openGL, co jest nieco absurdalne, i chcialbym sprawdzic, czy wstawienie zamiennika nie opartego na wskaznikach itp uleczy to szalenstwo.

W zalaczniku aktualizacja .exe z poprawkami dla MWD of macka001, poza tym na razie bez zmian of wersji poprzedniej.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2017, 21:50:38 wysłana przez tmj »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #548 dnia: 16 Lutego 2017, 19:43:31 »
A to duża odpowiedzialność tej oceny? Jak dla mnie, stabilność nie odbiega od exe z PC. Nie jestem w stanie wszystkiego przejeździć, nikt nie zgłasza już problemów, a te co są wydają się już bardzo drobne i raczej nie wpływają na stabilność. Do sterowania niektórych pojazdów pewnie trzeba będzie doszlifować jakieś poprawki, ale na to trzeba czasu, aż takie propozycje spłyną od użytkowników. Jeśli to potraktować jak zakończenie etapu, to wrzucaj. Po ilości poborów kompilacji, można się spodziewać opinii jeszcze innych osób.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #549 dnia: 16 Lutego 2017, 19:50:43 »
Moje zmiany są w połowie drogi w tej chwili. Nieużyteczne i nieużywalne. Znaczy wszystko popsułem i jeszcze nie naprawiłem. Na razie grzebię w obsłudze W4, np wyrzucam różne rzeczy do osobnych funkcji bo niepotrzebnie to wszystko na kupie jest.Idzie mi jak po grudzie bo złapałem 2 dodatkowe projekty i teraz troszkę innych zajęć mam. Ale czeka mnie w najbliższym czasie 2 x 14 godzin w pociągu to pewnie prace posuną się do przodu.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #550 dnia: 16 Lutego 2017, 20:20:15 »
Powiedzcie mi, czy w ekranach Pythona było coś zmieniane? Mam ekran w EN57AKŁ i na exe c++ nie wyświetla niektórych rzeczy. Więcej w załącznikach (tam gdzie jest to całe pole EZT1 to stare exe, a tam gdzie nie ma nic to C++)
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #551 dnia: 16 Lutego 2017, 20:21:12 »
Już zgłaszałem. Musisz mieć sprzęg depotowy na długość jednostki. +128 do sprzęgów.
Mój kanał youtube

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #552 dnia: 16 Lutego 2017, 20:23:33 »
Okej, sorki nie doczytałem. ;)
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #553 dnia: 16 Lutego 2017, 22:32:37 »
Wrzuciłem wszystkie zmiany na mastera włącznie z dzisiejszą zmianą Maćka. Jak znajdę w najbliższym okresie chwilkę czasu to przeanalizuję co wyrzucał Milek i poczyszczę repo z niepotrzebnych plików związanych z BCB.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 996
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #554 dnia: 16 Lutego 2017, 22:37:35 »
Jeszcze nie polecam, niektórzy zgłaszali że crashuje się po world init. Jak wytropię tego buga i skończę z przeróbką deserializacji dla x64 to wtedy będzie można mergować.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #555 dnia: 16 Lutego 2017, 22:48:05 »
Kompilacje @tmj, u mnie nie wysypuja, dzialaja poprawnie na winxp i win7. Owszem, wysypuje sie kompilacja od Ciebie na obu systemach, ale z tego co widze to Twoje pomysly i tak na przyszlosc trzeba odlozyc.
@tmj, w jakim systemie operacyjnym kompilujesz?

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #556 dnia: 16 Lutego 2017, 23:53:48 »
Win10 64-bit. Nawiasem mowiac przypomnialo mi sie, ze przynajmniej jedno zrodlo wywalania, ktore jest w kodzie od dawna i raczej nie zostalo jeszcze usuniete, wystepuje jesli brakuje jakiegos pliku do dzwieku (bo np zly wpis w konfiguracji jest), bo na chwile obecna exe sie tym nie bardzo przejmuje, i probuje taki nieistniejacy dzwiek i tak odegrac.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #557 dnia: 17 Lutego 2017, 11:36:58 »
Było zgłoszenie w temacie widoczności świateł semaforów. W Zwierzyńcu nie widać świecenia już od 150m. Trzeba to naprawić, na ten moment AI jest w stanie dostrzec semafor.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #558 dnia: 17 Lutego 2017, 12:22:15 »
Przyznam, ze za bardzo tego nie widze, tzn w kodzie do rysowania nic nie bylo zmieniane, i porownujac te same ujecia z oficjalnego exe i przepisanego, akurat sygnaly wygladaja dla mnie praktycznie tak samo?

(zrzuty w png, bo .jpg zamordowalby widocznosc czegokolwiek)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9150
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 668
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #559 dnia: 17 Lutego 2017, 12:25:48 »
Ten problem można powiedzieć jest odwieczny i faktycznie momentami jest to dość uciążliwe.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #560 dnia: 17 Lutego 2017, 12:30:31 »
Na tapecie mam Zwierzyniec, scenariusz z ED72. Tam jest specyficzna atmosfera, szaro i ponuro, postaram się dać jakiegoś screena. Jeśli nawet różnica w widoczności świateł semaforów jest nie wielka, jednak nie wystarczająca, to może trzeba się pochylić nad problemem.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #561 dnia: 17 Lutego 2017, 12:33:31 »
Ten problem można powiedzieć jest odwieczny i faktycznie momentami jest to dość uciążliwe.
Aha, czyli to w starym kodzie siedzi? Moze uda sie tu cos poprawic jak skoncze go odlaczac/porzadkowac, ale gwarancji nie ma -- widocznosc sygnalow to chyba bolaczka wszystkich symulatorow, dlatego daja te protezy w stylu informacji na wyswietlaczu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #562 dnia: 17 Lutego 2017, 12:39:15 »
Inna widoczność jest też przez szybę z kabiny, w wielu przypadkach jej "przezroczystość" mocno przeszkadza. Twoje załączniki zrobione są z innej perspektywy. Do tej pory radziłem sobie z widocznością, dopiero Zwierzyniec objawił się negatywnie.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #563 dnia: 17 Lutego 2017, 12:48:31 »
Ja widzę równicę w jasności punktów na tych skrinach. Z mastera są jaśniej czerwone niż na c++. Ogólnie freespotlight trzeba by zrobić bardziej świetliste. Przecież z tej odległości to wyraźnie widać sygnał a semafor to ledwo ledwo.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #564 dnia: 17 Lutego 2017, 12:53:54 »
Pozwolę sobie też w PNG załączyć, aby nie zabić kompresją widoczności. Niestety ktoś nie przypisał semaforów do torów w sem_info, w związku z czym nie widać ich w tabeli skanowania (gratulacje). Screeny zrobione w Kociarach, ostatni z kabiny w kierunku naszego odjazdu. Widać cień semafora, światła już nie.
Załącznik 1 -na końcu peronu jest semafor.
Załącznik 2 -podjechałem bliżej, nadal nie widać semafora (światła)
Załącznik 3- zmiana kabiny włączona tabela skanowanie, brak światła na semaforach.
ED:
Dokładam screen sem34 i sem35, zrobiony na starym exe z paczki, jest z tego samego miejsca. Mało, ale jednak widać S1, a z drugiej strony światła na powtarzaczu.
ED1:
Forum obcięło mi pliki po uploadzie. Dokładam linki do screenów.
foto-sem1.PNG
foto-sem2.PNG
foto-sem3.PNG
foto-sem34.PNG
foto-sem35.PNG
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2017, 14:12:18 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #565 dnia: 17 Lutego 2017, 16:35:42 »
Eksperymentalnie zwiekszylem rozmiary punktow swietlnych co powinno nieco pomoc z widocznoscia na dluzsze dystanse, ale z gory mowie, ze to jest tylko proteza wiec specjalnego szalu nie ma ;d  O czyms bardziej funkcjonalnym bedzie mozna pomyslec w przyszlosci, jak juz renderer bedzie sensowniej ogarniety itp.


Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4007
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1051
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #566 dnia: 17 Lutego 2017, 16:58:22 »
Na 170216 zaobserwowałem trzystopniową smugę, w zależności od ilości włączonych reflektorów. Jest świetnie :D Chociaż w mojej ocenie poziom "drugi" powinien być poziomem maksymalnym, bo przy włączonych trzech reflektorach wszystko aż błyszczy. Tutaj musieliby coś powiedzieć maszyniści.

http://eu07.pl/userfiles/8463/refl_0.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/refl_1.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/refl_2.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/refl_3.png
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2017, 17:07:21 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #567 dnia: 17 Lutego 2017, 17:03:58 »
@tmj, tak czy inaczej semafory na załącznikach wyglądają obiecująco, nawet jeśli to proteza. Jak tylko będzie kompilacja, wsiadam i jadę...

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #568 dnia: 17 Lutego 2017, 21:21:21 »
Sama zmiana wielkosci swiatel to byloby troche malo na aktualizacje :d  Dodalem przy okazji pare drobiazgow brakujacych z wersji Stele, i dalem dwie poprawki do sterowania, ktore mnie wku- denerwowaly:
- przelaczniki tylnych swiatel byly odwrocone, tzn zeby zapalic manewrowy trzeba bylo kombinowac w stylu shift + I, ale ctrl+shift+Y. Teraz ten sam klawisz obsluguje przednie i tylne swiatlo po jednej stronie
- chodzenie w kabinie dziala teraz tak samo jak wszedzie indziej, czyli na podstawie kata obrotu kamery, zamiast byc oparte na sztywno na orientacji pojazdu. To jest chyba troche bardziej intuicyjne niz mentalna gimnastyka w stylu 'patrze w lewa strone wiec nacisniecie 'w przod' przesunie mnie w prawo' itp.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #569 dnia: 17 Lutego 2017, 21:24:22 »
Ha, już jadę. Ze światłami tylnymi to ktoś pewnie skomentuje, pewne, że trzeba się przyzwyczaić.