Autor Wątek:  Problemy z patchem 16.05  (Przeczytany 62333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #30 dnia: 30 Maja 2016, 21:47:47 »
Może da, my nie wiemy co, bo byśmy to zastosowali. ;) Nowy komputer na pewno nie zaszkodzi.
Mój kanał youtube

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #31 dnia: 30 Maja 2016, 23:13:30 »
Python jest znany z tego, że jest mniej wydajny niż języki niższych poziomów. Trzeba by przepisać jego kod na C/C++, ale wtedy należałoby też napisać wiele bibliotek, które są już gotowe w Pythonie. Nie oszukujmy się, byłoby to niemożliwe, bo trzeba by mieć kilku specjalistów w programowaniu, a obecnie to może na forum jest z pięciu, którzy aktywnie tworzą kod. W dodatku musieliby by to być wąsko wyspecjalizowani programiści, a nie klepacze kodu znający pętle i instrukcje warunkowe.
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2016, 23:15:10 wysłana przez Benek »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #32 dnia: 30 Maja 2016, 23:26:04 »
W całym pythonie chodzi o to by każdy mógł sobie poklepać trochę kodu i mieć migające literki bez kompilacji. W cpp raczej nie byłoby to możliwe.
Mój kanał youtube

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #33 dnia: 30 Maja 2016, 23:59:36 »
Oj, chyba nie pracowałeś z Pythonem. Owszem, celem Pythona jest jego przyjemny interface, ale też mnóstwo gotowych rozwiązań, które inne języki Ci nie zapewnią. Nie musisz się zastanawiać jak działa lista, tylko używasz tego typu danych, a garbage collector zarządza pamięcią przydzieloną liście automatycznie. To wszystko przyspiesza tworzenie aplikacji, ale tym samym działa wolniej niż taki C i tego nie da się zmienić (C++ poprzez implementacje obiektowości też jest wolniejsze niż C, nawet jak nie używasz OOP). Zaimplementowanie Pythona w MaSzynie jest takim sobie podejściem przy obecnym silniku. Z jednej strony mocniejsze komp. sobie z nim poradzą, a z drugiej strony niektórzy zauważą przycinanie, w tym ja.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #34 dnia: 31 Maja 2016, 00:03:43 »
Oczywiście że nie. Maszyna to moje pierwsze pozaszkolne spotkanie z programowaniem. :D
Mój kanał youtube

Offline Lorem

  • Wiadomości: 138
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #35 dnia: 31 Maja 2016, 00:24:05 »
W EZT (sprawdziłem EN57, EN71 i ED72) po opuszczeniu pantografów woltomierz WN wciąż pokazuje napięcie. Można również wtedy przeprowadzić rozruch. Po zmianie napięcia w sieci trakcyjnej, "aktualizuje" się ono w pojeździe dopiero po ponownym podniesieniu patyków.
Ponadto ED72 reaguje na zmiany napięcia tylko przy podniesionym przednim patyku.
Na exe 469 problem nie występuje.
A może by tak własny pulpit...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #36 dnia: 31 Maja 2016, 10:15:16 »
Waznym aspektem a czasami wazniejszym od jezyka, jest szeroko pojeta optymalizacja. My amatorzy mamy tendencje do wymyslania kola od nowa, czesto koslawego. Niekoniecznie optymalizacja musi oznaczac od razu cos rewolucyjnego, czasami wystarcza cos wyniesc poza petle, bo cos bez sensu przelicza sie w kazdym kroku w petli albo wyswietlac na nowo tekst tylko wtedy, gdy tekst ulegnie zmianie, a nie w kazdej klatce niezaleznie od zmiany.
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2016, 10:20:52 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #37 dnia: 31 Maja 2016, 11:57:29 »
W tym przypadku mamut robi nową wersję, która ma nie robić tak dużego narzutu. W obecnej wersji wszystkie dane są przesyłane zawsze między dwoma wątkami niezależnie od tego czy jest to potrzebne czy nie. Drugą kwestią jest jak jest napisany skrypt sam w sobie. Nie przyglądałem im się specjalnie, więc nie wiem.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #38 dnia: 31 Maja 2016, 12:11:25 »
Tu pewnie sporo dałoby się poprawić. Jestem otwarty na wszelką krytykę i wskazówki kogoś obeznanego z zasadami programowania. Teraz jest to wielka drabinka ifów w większości. Może coś dałoby się wyciągnąć przed funkcję renderera?
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #39 dnia: 31 Maja 2016, 13:17:34 »
Myślę, że problemem jest rysowanie wszystkiego za każdym razem. Jeślibyś trzymał teksturę dodatkowo w pamięci i nadpisywał tylko zmodyfikowane dane to prawdopodobnie wydajność byłaby zdecydowanie lepsza.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #40 dnia: 31 Maja 2016, 16:32:53 »
Czy ten patch można bez konsekwencji błędów w symulatorze wypakować na paczkę 15.04 + poprzednie patche, czy wymagana jest "czysta" wersja 15.04?
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #41 dnia: 31 Maja 2016, 17:16:03 »
Można wypakować zarówno na czystą PC 15.04, jak i na PC 15.04 + patch 15.04.26.

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #42 dnia: 02 Czerwca 2016, 10:14:13 »
Panowie, nie wiem czy to odpowiednie miejsce na takie wywody i czy nie zostane zaraz zjechany, ale chciałbym się poradzić i jest to niejako związane z ostatnim Patchem. Przy jeździe traxxem zauważyłem, że zarówno pociąg który prowadzę jak i te prowadzone przez AI "szarpią" (nie jadą płynnie), nawet na torze testowym gdzie nie ma otoczenia (TD). Cały szkopuł polega na tym, że Fraps pokazuje mi 60 fps-ów, a mimo wszystko ścina. Komputer mam całkiem dobry - co prawda jest to laptop, ale z procesorem i7, 8 GB ramu i kartą graficzną GTX 860M (4GB ramu). Zdaje sobie sprawę, że karty graficzne serii M mają gorsze parametry, ale nie mam problemów na dużo bardziej wymagających grach. Może to wina jakiegoś ustawienia, czy python aż tak obciąża pamięć?

Dodam, że przy innych pojazdach problem nie występuje.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #43 dnia: 02 Czerwca 2016, 10:30:21 »
A wbudowany licznik klatek przy wyłączonym limiterze?
Póki mamut czegoś nie wymyśli, trzeba będzie zrobić opcję zamiany ekranu na wypis najważniejszych wartości na UI bo dużo za dużo osób ma problemy z wydajnością.

Siedzę na laptopie z GeForce GT 635M. Traxx na TD 60 fps i nic mi nie przycina. A pamiętam były problemy z niektórymi sceneriami tutaj kilka lat temu.
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2016, 11:12:36 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #44 dnia: 02 Czerwca 2016, 12:19:19 »
Sprawdzę jak wrócę do domu. Skoro u Ciebie chodzi dobrze, u mnie powinno być tym bardziej ok.  Mógłbyś mi tylko podpowiedzieć jak włączyć ten wbudowany licznik fps-ów? Bo nie mogłem tego wczoraj znaleźć.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #45 dnia: 02 Czerwca 2016, 13:16:49 »
F8 w każdym trybie. Brak wciśniętego któregoś z klawiszy funkcyjnych w debugmode.
Zobaczyłem jeszcze co za procesor tu siedzi i jest to i5 3230m. Aż żal używać go tylko jako przystawki do frezarki. :P
Mój kanał youtube

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #46 dnia: 02 Czerwca 2016, 14:41:39 »
Co dokładnie zostało zmienione w komunikacji z PoKeys? Bo teraz wszystkie PWMy nie pracują.

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #47 dnia: 02 Czerwca 2016, 19:53:07 »
Ok, sprawdziłem, niby jest 60 fpsów, a szarpie co jakiś czas jakby to była animacja poklatkowa... Może to kwestia ustawień?

Offline Adm

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #48 dnia: 02 Czerwca 2016, 20:20:38 »
Ktoś wie gdzie znajduje się  folder ze screenami z Symulatora, w jakim katalogu?
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2016, 20:29:47 wysłana przez Adm »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #49 dnia: 02 Czerwca 2016, 22:19:28 »
Oficjalne exe nie zapisuje jeszcze screenów w żadnym folderze. Każdorazowo zapisuje się do schowka, musisz wkleić do edytor grafiki i zapisać.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #50 dnia: 03 Czerwca 2016, 08:44:59 »
Co dokładnie zostało zmienione w komunikacji z PoKeys? Bo teraz wszystkie PWMy nie pracują.
Postaramy się przywrócić działanie PoKeys do stanu poprzedniego. Ostatnim działającym poprawnie jest 475rc8 z wątku w dziale na warsztacie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 572
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 91
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #51 dnia: 03 Czerwca 2016, 12:40:03 »
W Całkowie zauważyłem brak tekstury Autosana. Coś czuję, że to nie tak miało być.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #52 dnia: 03 Czerwca 2016, 13:04:55 »
Brak ci tekstury w malowaniu krakowskim. Loguje też braki tekstur transitów. Nic z tego nie było tykane w patchu a ścieżki z których loguje braki się zgadzają. Zresztą w transitach nie było tykane absolutnie nic. Wcześniej te samochody działały? Oprócz ingerencji w paczkę lub złego pobrania/wypakowania pc, nie mam pomysłów.
Mój kanał youtube

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 572
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 91
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #53 dnia: 03 Czerwca 2016, 13:56:57 »
Wcześniej nic takiego nie zauważyłem. Wnioskuję więc, że było wszystko OK.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #54 dnia: 03 Czerwca 2016, 15:32:14 »
W domu zobaczę na repo wpisy samochodów. Może jednak coś w ścieżkach. W teksturach/modelach nic nie było dotykane.
Nie masz rozszerzeń przy tych teksturach w logu. Nie pamiętam jak inne braki tekstur są zapisywane, ale jest to jakiś trop.
Sprawdzone u mnie na dds i na repo. Wszystko ok.
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2016, 16:40:27 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Adm

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #55 dnia: 03 Czerwca 2016, 18:48:55 »
Ktoś wyjaśni dlaczego nie mam żadnej smugi światła w nocy? Czy to chodzi o wersje exe?
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2016, 18:56:06 wysłana przez Adm »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #56 dnia: 03 Czerwca 2016, 19:13:52 »
Przecież to dzień z nocną teksturą.
Tor doświadczalny ma dynamiczne niebo jako demonstracja w PC15.04. Wkurza mnie to już, ale zapomniałem zmienić do patcha. Masz dwie opcje:
1. Usuń wpis "config movelight 0 endconfig".
2. Zmieniaj porę dnia za pomocą wpisu time. Po każdorazowej edycji scn wymagany reset rainsteda jeśli masz zaznaczone generowanie plików tymczasowych. (a bez nich nie podmienisz taboru, czemu td zazwyczaj służy)

  Dodano: 03 Czerwca 2016, 19:52:32
Scenery/td.scn edytowany notatnikiem. Nie ma w tym nic skomplikowanego.
time 10:30 06:30 19:00 endtime
config movelight 0 endconfig
Pierwsza godzina we wpisie time to godzina startu symulacji. Ustaw na noc i będzie ciemno. Movelight wyłącza standardowe oświetlenie i wprowadza to generowane na podstawie daty i godziny. Jak usuniesz wpis, sceneria będzie się zachowywać jak wszystkie inne i będzie można zmieniać oświetlenie z poziomu startera.
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2016, 19:52:32 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Adm

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #57 dnia: 03 Czerwca 2016, 19:57:44 »
Skorzystałem z 2 opcji i bez efektów, nie ma smugi. 1 Zaś działa thx ;)
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2016, 20:30:21 wysłana przez Adm »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #58 dnia: 03 Czerwca 2016, 20:42:39 »
Na traxxie nie da się ruszyć przed rozkładem jazdy, tzn. jak w rozkładzie godz. odjazdu to 4:39, to np. o 4:37 na można ruszyć.  Testowane na Bałtyku Interregio. Trzeba by też zmienić zakres otwierania drzwi w bohunach, bo na razie otwierają się dość kiepsko. Ostatnia sprawa to programy_na_potrzeby_symulatora/szablon_tablicy_relacyjnej_led/Readme.txt.
Cytat: Readme.txt
Tekstur tablic relacyjnych nie odbija się w pionie podczas konwersji do dds.
I tu chyba coś nie działa, bo musiałem odbić ją sobie, żeby wyświetlała się prawidłowo.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #59 dnia: 03 Czerwca 2016, 20:56:56 »
Tak, są jakieś jaja, że nawet tga trzeba odbijać jak dobrze kojarzę. Albo mapowanie tablicy skopałem i dopiero teraz wyszło. :D
Blokada jazdy jest tylko przy wagonach z animowanymi drzwiami? Wywal z fiz wagonów "DoorBlocked=Yes" i zobacz czy będzie różnica. Podejrzewam jakiś ficzer pod ezety nieograniczony tylko do ezetów. Jak o to chodzi to napisz ticketa w bugtrackerze by nie zapomnieć o tym.
Mój kanał youtube