- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Sawi w 28 Maja 2016, 13:32:35

Tytuł: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 28 Maja 2016, 13:32:35
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w paczce 15.04 z patchem 16.05 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27921.0.html)

Proszę pamiętać o:
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę. Zgłaszanie błędów w starszych wydaniach MaSzyny (również w czystej PC15.04) lub takich, których rozwiązanie znajduje się w readme będzie nagradzane przez moderację.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowego rozpakowania paczki (do wypakowania paczki należy używać programu 7-zip w wersji 9.20, poprzednie wersje nie obsługują zastosowanej metody kompresji LZMA2), bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html (http://eu07.pl/dokumentacja/) i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.

Proszę również pamiętać by po wgraniu patcha koniecznie wybrać zakładkę w starterze Rainsted Tabor posiadany/Sprawdź posiadany tabor
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 28 Maja 2016, 13:56:26
W starterze figurują: manewrowo3 oraz manewrowo3 - Kopia, nie wiem czy się da podpiąć zasilanie prędkościomierza od ST45 pod baterię akumulatorów? Bo przy wyłączeniu baterii powinien się prędkościomierz wyłączyć i trzecia sprawa - programator świateł w EP09 czy EU07 działa, ale zmieniając w kabinie A oświetlenie, analogicznie zmienia się w kabinie B. EP09 i EU07 nie mają tak jak TRAXXY, czy inne nowoczesne pojazdy, że jednym programatorem zasilamy obydwie kabiny. A i czwarta spraw to godzina w ST45 się nie zgadza z rzeczywistą. Różnica jest około 1,5 godziny.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: firleju w 28 Maja 2016, 14:09:10
Programator działa na całego loka, taka samo jak kabiny. Dopóki nie rozdzielimy stanu kabin nic się nie zmieni w tym zakresie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 29 Maja 2016, 11:13:50
W starterze figurują: manewrowo3 oraz manewrowo3 - Kopia
To już tak było przy PC 15.04. Wtedy omyłkowo została wrzucona kopia i nic już z tym nie da się zrobić. Nie da się wyrzucić pliku z czyjegoś komputera.
A i czwarta spraw to godzina w ST45 się nie zgadza z rzeczywistą. Różnica jest około 1,5 godziny.
Zegar nie jest ustawiony na godzinę rzeczywistą. Jest on ustawiony na godzinę wskazywaną pod [F1].
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 29 Maja 2016, 13:22:16
I tak ma byc. To godz symulowana.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Benek w 29 Maja 2016, 14:01:52
Da sie wyrzucic po czesci plik. Wystarczy dopisac odpowiednia linie do pliku bat, ktory usuwa pliki txt z katalogu glownego MaSzyny.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: jakol112 w 29 Maja 2016, 18:37:39
 U mnie po uruchomieniu symulacji wykorzystanie procesora sięga od 97 do 100%. Przy pracy systemu z uruchomioną przeglądarką, menedżerem zadań Windows i kilkoma programami w tle to od 2 do max 12%. Przez tak duże użycie symulacja przycina mimo płynności 40 do 60 FPS.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Maja 2016, 22:10:45
Na pojazdach z ekranami czy na wszystkim? Jaki masz procesor?
Ekrany @mamuta można uzależnić od baterii. Kwestia jednego ifa w skrypcie i przygotowania tekstur wygaszonych. Po prostu gdy były robione nie było jeszcze tej opcji, bo funkcje ekranów były rozszerzane w miarę potrzeb przy tworzeniu traxxa i innych niewydanych jeszcze pojazdów. Ba, nie wiem czy była obsługa baterii w głównej linii exe.

Cytuj
Grands Xwerty Dziś sobie zainstalowałem, i w lokomotywach 303E np. EP07-1023 nie ma już szarego malowania kabin. Co jest?
Zwaliliśmy coś z wpisami kabin podczas edycji mmd?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Maja 2016, 22:47:25
1023 ma po prostu przypisaną kabinę 303E-EP-ZEZ (błąd), a inne mają "poprawnie" 303E-EP-ZEZ-IC.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: domel-pkp w 29 Maja 2016, 22:59:40
Nie mogę włączyć komputera w traxx - elektrowóz. Nie działają klawisze? o co chodzi?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 29 Maja 2016, 23:02:12
Ekran powinien się włączyć wraz z bateriami. Daj log. Jak masz napisane w pierwszym poście... Jesteś nowy, ale pisz możliwie poprawnie, bo nie znajdziesz na naszym forum pobłażania dla łamanej polszczyzny. Nie ma potrzeby kopiowania poprzedniej wiadomości. Części zdania złożonego oddziela się przecinkiem. Pytanie kończy się pytajnikiem.

Ma ktoś ochotę na testy wydajnościowe? Pozwoli to zdiagnozować gdzie leży problem i co obrać jako priorytet. Jak zmienia się FPS w wariantach:
Nowa-stara smuga. Choćby siódemka w nocy na exe 470 a 476.
Obecność ekranu pythona. E186 (ciężki ekran) i ET22-2k (lżejszy) na 470 a 476. Na starszym mam nadzieję nic się nie wysypie tylko zignoruje nieznane wpisy.
Istotne zwłaszcza na konfiguracjach które doświadczyły znacznego spadku wydajności w ostatniej wersji, a jest sporo takich przypadków. Jest możliwość wyprowadzenia do ini (i przy współpracy Ra do startera) opcji wyłączenia ekranów i wyboru używanej smugi.
A może ktoś ma przeskok wydajnościowy między 472 a wczesnymi 475 na pojazdach bez ekranów? Będziemy ograniczać ilość logowanych informacji w trybie podstawowym bo przy zmianach w interpretacji ograniczeń prędkości przez AI doszło tu trochę diagnostyki do debugowania.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: domel-pkp w 29 Maja 2016, 23:52:13

Nie mogę włączyć komputera w traxx - elektrowóz. Nie działają klawisze? o co chodzi?

 Jak włączam baterie. to nie włącza się ekran w traxx. O co chodzi daj log.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: jakol112 w 30 Maja 2016, 06:55:29
Na pojazdach z ekranami czy na wszystkim? Jaki masz procesor?

Z tego co zaobserwowałem to głównie na pojazdach z ekranami i przy widocznej smudze. Procek to Celeron E3300 podkręcony do 3,9GHz.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: QGforcing w 30 Maja 2016, 07:38:07
Z ekranami w traxxie również mam czasami problem. Ostatnio odpaliłem Bałtyk z misją ściągania IC-ka (domyślna EP08). Zmieniłem loka na traxxa i uruchomiłem symulację przy niebie "night001". Kierunkowy w przód, baterie i ciemno, ekrany ciemne, choć wszystko inne pracuje. Zmieniłem niebo na "night", znowu włączyłem symka i tym razem wszystko było ok, ekrany działały. Z niebiem "night001" próbowałem kilkakrotnie, ale bez efektu. Podobnie miałem w misji towarowy1 na linii 61 z tym, że tam jechałem na "mglisto". Pierwsza próba odpalenia nieudana, powtórne odpalenie symulacji i już wszystko śmigało jak należy (cały czas na "mglisto"). Dodam, że koledze również czasem nie zaskakuje, ale rzadko.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: firleju w 30 Maja 2016, 08:19:55
Po uruchomieniu bez zaskoczenia ekranu prosimy zapisać plik log.txt w głównym katalogu (nadpisywany jest przy każdym nowym uruchomieniu) i wrzucić do wiadomości na forum.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Benek w 30 Maja 2016, 12:01:39
Ja również miałem ten problem, ekrany były czarne. Ponowne uruchomienie Symulatora rozwiązało sprawę. Ewidentnie coś jest niedopracowane. Zdaje mi się, że gdy z przyzwyczajenia od razu nie włączymy baterii, tylko np. załączymy obwód główny czy podniesiemy patyki, to potem ekran nie chce się już załączyć. Trzeba by przetestować włączanie Traxxa bez załączonej baterii (tak jak to było robione jeszcze 2 lata temu) i później spróbować ją włączyć. Ekrany mogą być czarne pomimo załączonej baterii.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Maja 2016, 14:00:32
Dziwne by to było. W kolejnej klatce ekranu powinno się odświeżyć. W pozostałych lokomotywach nie ma tego problemu? Tam nie ma uzależnień od baterii.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Mnia w 30 Maja 2016, 18:55:18
To wtrącę swoje 3 grosze. Problem jest z "Linia 61_towarowy1", "Linia 61_towarowy2", "Linia 61_tlk-1".
Bez żadnych zmian oraz ze zmianą lokomotywy. Reszty nie testowałem.
Oczywiście dla pewności jeszcze raz pobrałem Patcha i jeszcze raz nadpisałem pliki.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Maja 2016, 19:24:47
Nie miałeś przypadkiem pobranej wersji beta przez rainsted? Patch zawiera stan linii na 4.15+kilka poprawek błędów krytycznych znalezionych w PC. Jeśli pobierałeś wersję rozkopaną przez Ra i ją nadpisałeś patchem, to ma prawo się posypać. Albo używaj 15.04+16.05 i wtedy będziesz miał stabilną wersję sprzed roku albo jeszcze raz ściągnij wersję aktualną Rainsted>dodatki i ciesz się wszystkim co uczynił Ra przez ten czas, lecz licz się z tym, że do czasu zakończenia prac nad scenerią i publikacją na eu07.pl wsparcie techniczne uzyskasz tylko u Ra.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Maja 2016, 19:35:37
Nie wiem jak jest w patchu, ale na repo też za choinkę nie działają u mnie te ekrany.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 30 Maja 2016, 19:38:58
Mógłbyś wrzucić loga? Ja kombinowałem jak tu zrobić, żeby te ekrany się nie świeciły, wciskając różne kombinacje klawiszy i u mnie zawsze działają. Może jest tak, że jak wciśnie się jakiś przycisk nie w tej kolejności czy coś, to może ekrany przestają reagować. Trzeba znaleźć przyczynę tego błędu.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Mnia w 30 Maja 2016, 19:53:19
Nie miałeś przypadkiem pobranej wersji beta przez rainsted? Patch zawiera stan linii na 4.15+kilka poprawek błędów krytycznych znalezionych w PC. Jeśli pobierałeś wersję rozkopaną przez Ra i ją nadpisałeś patchem, to ma prawo się posypać. Albo używaj 15.04+16.05 i wtedy będziesz miał stabilną wersję sprzed roku albo jeszcze raz ściągnij wersję aktualną Rainsted>dodatki i ciesz się wszystkim co uczynił Ra przez ten czas, lecz licz się z tym, że do czasu zakończenia prac nad scenerią i publikacją na eu07.pl wsparcie techniczne uzyskasz tylko u Ra.
Ok. Dziękuje za wyjaśnienie.
P.S. Ale zakręcenie jest przez to wszystko.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Maja 2016, 20:18:03
Mógłbyś wrzucić loga?
Proszę bardzo.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: goofy212 w 30 Maja 2016, 20:46:47
Ja mam problem z Traxxami, a dokładniej z CA. Zamiast czerwonej lampki CA wyświetla mi się biała kontrolka na monitorze, która nie mruga. Dodaje loga i screena.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 30 Maja 2016, 20:49:55
Dziwne. Po pierwsze u siebie napis "Loading Python" w logu mam po player train init:
Player train init: e186_248-1
Loading Python ...
Loading - binary model: dynamic\pkp\e186_v2\kabina_a.e3d
Loading - texture: textures\tabor\smycz.tga
U Ciebie jest na samym początku logu. Druga rzecz, to u mnie jest:
Created python screen traxx_renderer on submodel wyswietlacz (58)a u Ciebie:
Created python screen traxx_renderer on submodel wyswietlacz (55)(to raczej nie ma większego znaczenia). I po włączeniu baterii u Ciebie wyświetla się:
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 39, in render
  File "<string>", line 147, in _render
AttributeError: traxx_renderer instance has no attribute 'print_center'

Unknown python texture size!
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 39, in render
  File "<string>", line 147, in _render
AttributeError: traxx_renderer instance has no attribute 'print_center'

Unknown python texture size!
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 39, in render
  File "<string>", line 147, in _render
AttributeError: traxx_renderer instance has no attribute 'print_center'

Unknown python texture size!
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 39, in render
  File "<string>", line 147, in _render
AttributeError: traxx_renderer instance has no attribute 'print_center'

Unknown python texture size!
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 39, in render
  File "<string>", line 147, in _render
AttributeError: traxx_renderer instance has no attribute 'print_center'

[...]
I to Unknown python texture size [...] pojawia się aż do wyłączenia symulacji.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 30 Maja 2016, 20:53:58
A jak zmniejszyć spadek fps w traxxie?

  Dodano: 30 Maja 2016, 20:59:00
Ja mam problem z Traxxami, a dokładniej z CA. Zamiast czerwonej lampki CA wyświetla mi się biała kontrolka na monitorze, która nie mruga. Dodaje loga i screena.
Ta kontrolka ma się tak wyświetlać, bo jest ona od czuwaka umiejscowionego przed fotelem na podłodze. Prawidłowo działa to tak, że musimy mieć cały czas wciśnięty ten pedał, a gdy wyświetla się ten komunikat to maszynista spuszcza stopy z pedała i na dusza z powrotem a tym samym zbija czuwak. A czerwona kontrolka wyświetla się tylko podczas najechania lokomotywy na rezonator SHP.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Maja 2016, 21:26:31
Wygląda jakbyś miał nieaktualny abstractscreenrenderer.py ale na repo jest wszystko ok a z niego odpalasz widzę. Kolejność submodeli może być różna między t3d-e3d bo konwersja sortuje. Na t3d powinno być raczej tak samo.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 30 Maja 2016, 21:33:08
A czemu na prędkościomierzu podczas przyspieszania i hamowania zadajnik daję na full hamowanie, albo full moc to żółty bądź niebieski wykres nie dojeżdża do końca skali tylko jest na jego połowie? 
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Maja 2016, 21:39:44
Komputer pilnuje żeby nie przesadzić.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 30 Maja 2016, 21:45:09
A da się coś poradzić na te spadki fps? Czy pora na nowy komputer?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Maja 2016, 21:47:47
Może da, my nie wiemy co, bo byśmy to zastosowali. ;) Nowy komputer na pewno nie zaszkodzi.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Benek w 30 Maja 2016, 23:13:30
Python jest znany z tego, że jest mniej wydajny niż języki niższych poziomów. Trzeba by przepisać jego kod na C/C++, ale wtedy należałoby też napisać wiele bibliotek, które są już gotowe w Pythonie. Nie oszukujmy się, byłoby to niemożliwe, bo trzeba by mieć kilku specjalistów w programowaniu, a obecnie to może na forum jest z pięciu, którzy aktywnie tworzą kod. W dodatku musieliby by to być wąsko wyspecjalizowani programiści, a nie klepacze kodu znający pętle i instrukcje warunkowe.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 30 Maja 2016, 23:26:04
W całym pythonie chodzi o to by każdy mógł sobie poklepać trochę kodu i mieć migające literki bez kompilacji. W cpp raczej nie byłoby to możliwe.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Benek w 30 Maja 2016, 23:59:36
Oj, chyba nie pracowałeś z Pythonem. Owszem, celem Pythona jest jego przyjemny interface, ale też mnóstwo gotowych rozwiązań, które inne języki Ci nie zapewnią. Nie musisz się zastanawiać jak działa lista, tylko używasz tego typu danych, a garbage collector zarządza pamięcią przydzieloną liście automatycznie. To wszystko przyspiesza tworzenie aplikacji, ale tym samym działa wolniej niż taki C i tego nie da się zmienić (C++ poprzez implementacje obiektowości też jest wolniejsze niż C, nawet jak nie używasz OOP). Zaimplementowanie Pythona w MaSzynie jest takim sobie podejściem przy obecnym silniku. Z jednej strony mocniejsze komp. sobie z nim poradzą, a z drugiej strony niektórzy zauważą przycinanie, w tym ja.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Maja 2016, 00:03:43
Oczywiście że nie. Maszyna to moje pierwsze pozaszkolne spotkanie z programowaniem. :D
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Lorem w 31 Maja 2016, 00:24:05
W EZT (sprawdziłem EN57, EN71 i ED72) po opuszczeniu pantografów woltomierz WN wciąż pokazuje napięcie. Można również wtedy przeprowadzić rozruch. Po zmianie napięcia w sieci trakcyjnej, "aktualizuje" się ono w pojeździe dopiero po ponownym podniesieniu patyków.
Ponadto ED72 reaguje na zmiany napięcia tylko przy podniesionym przednim patyku.
Na exe 469 problem nie występuje.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 31 Maja 2016, 10:15:16
Waznym aspektem a czasami wazniejszym od jezyka, jest szeroko pojeta optymalizacja. My amatorzy mamy tendencje do wymyslania kola od nowa, czesto koslawego. Niekoniecznie optymalizacja musi oznaczac od razu cos rewolucyjnego, czasami wystarcza cos wyniesc poza petle, bo cos bez sensu przelicza sie w kazdym kroku w petli albo wyswietlac na nowo tekst tylko wtedy, gdy tekst ulegnie zmianie, a nie w kazdej klatce niezaleznie od zmiany.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: firleju w 31 Maja 2016, 11:57:29
W tym przypadku mamut robi nową wersję, która ma nie robić tak dużego narzutu. W obecnej wersji wszystkie dane są przesyłane zawsze między dwoma wątkami niezależnie od tego czy jest to potrzebne czy nie. Drugą kwestią jest jak jest napisany skrypt sam w sobie. Nie przyglądałem im się specjalnie, więc nie wiem.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Maja 2016, 12:11:25
Tu pewnie sporo dałoby się poprawić. Jestem otwarty na wszelką krytykę i wskazówki kogoś obeznanego z zasadami programowania. Teraz jest to wielka drabinka ifów w większości. Może coś dałoby się wyciągnąć przed funkcję renderera?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: firleju w 31 Maja 2016, 13:17:34
Myślę, że problemem jest rysowanie wszystkiego za każdym razem. Jeślibyś trzymał teksturę dodatkowo w pamięci i nadpisywał tylko zmodyfikowane dane to prawdopodobnie wydajność byłaby zdecydowanie lepsza.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: danniel w 31 Maja 2016, 16:32:53
Czy ten patch można bez konsekwencji błędów w symulatorze wypakować na paczkę 15.04 + poprzednie patche, czy wymagana jest "czysta" wersja 15.04?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 31 Maja 2016, 17:16:03
Można wypakować zarówno na czystą PC 15.04, jak i na PC 15.04 + patch 15.04.26.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Matson w 02 Czerwca 2016, 10:14:13
Panowie, nie wiem czy to odpowiednie miejsce na takie wywody i czy nie zostane zaraz zjechany, ale chciałbym się poradzić i jest to niejako związane z ostatnim Patchem. Przy jeździe traxxem zauważyłem, że zarówno pociąg który prowadzę jak i te prowadzone przez AI "szarpią" (nie jadą płynnie), nawet na torze testowym gdzie nie ma otoczenia (TD). Cały szkopuł polega na tym, że Fraps pokazuje mi 60 fps-ów, a mimo wszystko ścina. Komputer mam całkiem dobry - co prawda jest to laptop, ale z procesorem i7, 8 GB ramu i kartą graficzną GTX 860M (4GB ramu). Zdaje sobie sprawę, że karty graficzne serii M mają gorsze parametry, ale nie mam problemów na dużo bardziej wymagających grach. Może to wina jakiegoś ustawienia, czy python aż tak obciąża pamięć?

Dodam, że przy innych pojazdach problem nie występuje.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Czerwca 2016, 10:30:21
A wbudowany licznik klatek przy wyłączonym limiterze?
Póki mamut czegoś nie wymyśli, trzeba będzie zrobić opcję zamiany ekranu na wypis najważniejszych wartości na UI bo dużo za dużo osób ma problemy z wydajnością.

Siedzę na laptopie z GeForce GT 635M. Traxx na TD 60 fps i nic mi nie przycina. A pamiętam były problemy z niektórymi sceneriami tutaj kilka lat temu.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Matson w 02 Czerwca 2016, 12:19:19
Sprawdzę jak wrócę do domu. Skoro u Ciebie chodzi dobrze, u mnie powinno być tym bardziej ok.  Mógłbyś mi tylko podpowiedzieć jak włączyć ten wbudowany licznik fps-ów? Bo nie mogłem tego wczoraj znaleźć.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Czerwca 2016, 13:16:49
F8 w każdym trybie. Brak wciśniętego któregoś z klawiszy funkcyjnych w debugmode.
Zobaczyłem jeszcze co za procesor tu siedzi i jest to i5 3230m. Aż żal używać go tylko jako przystawki do frezarki. :P
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 02 Czerwca 2016, 14:41:39
Co dokładnie zostało zmienione w komunikacji z PoKeys? Bo teraz wszystkie PWMy nie pracują.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Matson w 02 Czerwca 2016, 19:53:07
Ok, sprawdziłem, niby jest 60 fpsów, a szarpie co jakiś czas jakby to była animacja poklatkowa... Może to kwestia ustawień?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Adm w 02 Czerwca 2016, 20:20:38
Ktoś wie gdzie znajduje się  folder ze screenami z Symulatora, w jakim katalogu?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Czerwca 2016, 22:19:28
Oficjalne exe nie zapisuje jeszcze screenów w żadnym folderze. Każdorazowo zapisuje się do schowka, musisz wkleić do edytor grafiki i zapisać.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: firleju w 03 Czerwca 2016, 08:44:59
Co dokładnie zostało zmienione w komunikacji z PoKeys? Bo teraz wszystkie PWMy nie pracują.
Postaramy się przywrócić działanie PoKeys do stanu poprzedniego. Ostatnim działającym poprawnie jest 475rc8 z wątku w dziale na warsztacie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 03 Czerwca 2016, 12:40:03
W Całkowie zauważyłem brak tekstury Autosana. Coś czuję, że to nie tak miało być.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Czerwca 2016, 13:04:55
Brak ci tekstury w malowaniu krakowskim. Loguje też braki tekstur transitów. Nic z tego nie było tykane w patchu a ścieżki z których loguje braki się zgadzają. Zresztą w transitach nie było tykane absolutnie nic. Wcześniej te samochody działały? Oprócz ingerencji w paczkę lub złego pobrania/wypakowania pc, nie mam pomysłów.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 03 Czerwca 2016, 13:56:57
Wcześniej nic takiego nie zauważyłem. Wnioskuję więc, że było wszystko OK.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Czerwca 2016, 15:32:14
W domu zobaczę na repo wpisy samochodów. Może jednak coś w ścieżkach. W teksturach/modelach nic nie było dotykane.
Nie masz rozszerzeń przy tych teksturach w logu. Nie pamiętam jak inne braki tekstur są zapisywane, ale jest to jakiś trop.
Sprawdzone u mnie na dds i na repo. Wszystko ok.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Adm w 03 Czerwca 2016, 18:48:55
Ktoś wyjaśni dlaczego nie mam żadnej smugi światła w nocy? Czy to chodzi o wersje exe?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Czerwca 2016, 19:13:52
Przecież to dzień z nocną teksturą.
Tor doświadczalny ma dynamiczne niebo jako demonstracja w PC15.04. Wkurza mnie to już, ale zapomniałem zmienić do patcha. Masz dwie opcje:
1. Usuń wpis "config movelight 0 endconfig".
2. Zmieniaj porę dnia za pomocą wpisu time. Po każdorazowej edycji scn wymagany reset rainsteda jeśli masz zaznaczone generowanie plików tymczasowych. (a bez nich nie podmienisz taboru, czemu td zazwyczaj służy)

  Dodano: 03 Czerwca 2016, 19:52:32
Scenery/td.scn edytowany notatnikiem. Nie ma w tym nic skomplikowanego.
time 10:30 06:30 19:00 endtime
config movelight 0 endconfig
Pierwsza godzina we wpisie time to godzina startu symulacji. Ustaw na noc i będzie ciemno. Movelight wyłącza standardowe oświetlenie i wprowadza to generowane na podstawie daty i godziny. Jak usuniesz wpis, sceneria będzie się zachowywać jak wszystkie inne i będzie można zmieniać oświetlenie z poziomu startera.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Adm w 03 Czerwca 2016, 19:57:44
Skorzystałem z 2 opcji i bez efektów, nie ma smugi. 1 Zaś działa thx ;)
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 03 Czerwca 2016, 20:42:39
Na traxxie nie da się ruszyć przed rozkładem jazdy, tzn. jak w rozkładzie godz. odjazdu to 4:39, to np. o 4:37 na można ruszyć.  Testowane na Bałtyku Interregio. Trzeba by też zmienić zakres otwierania drzwi w bohunach, bo na razie otwierają się dość kiepsko. Ostatnia sprawa to programy_na_potrzeby_symulatora/szablon_tablicy_relacyjnej_led/Readme.txt.
Cytat: Readme.txt
Tekstur tablic relacyjnych nie odbija się w pionie podczas konwersji do dds.
I tu chyba coś nie działa, bo musiałem odbić ją sobie, żeby wyświetlała się prawidłowo.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Czerwca 2016, 20:56:56
Tak, są jakieś jaja, że nawet tga trzeba odbijać jak dobrze kojarzę. Albo mapowanie tablicy skopałem i dopiero teraz wyszło. :D
Blokada jazdy jest tylko przy wagonach z animowanymi drzwiami? Wywal z fiz wagonów "DoorBlocked=Yes" i zobacz czy będzie różnica. Podejrzewam jakiś ficzer pod ezety nieograniczony tylko do ezetów. Jak o to chodzi to napisz ticketa w bugtrackerze by nie zapomnieć o tym.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 03 Czerwca 2016, 21:12:39
Bez wagonów (luzakiem) też nie da się ruszyć przed rozkładem jazdy.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 03 Czerwca 2016, 21:19:19
Co dokładnie zostało zmienione w komunikacji z PoKeys? Bo teraz wszystkie PWMy nie pracują.
Postaramy się przywrócić działanie PoKeys do stanu poprzedniego. Ostatnim działającym poprawnie jest 475rc8 z wątku w dziale na warsztacie.
Exe 475rc8 nie pomogło, wciąż PWM nie reaguje. "Wszystko jest na 0".
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 03 Czerwca 2016, 21:41:05
Bez wagonów (luzakiem) też nie da się ruszyć przed rozkładem jazdy.
Klepnąłem "," mimo braku wpisów do drzwi odtworzyl się dźwięk hebelka i blokada zeszła. Drzwi w wagonach nie zamknęło. Dziwna sprawa. Drzwi też nie chciały mi się zamknąć. po ruszeniu. Włączyłem ai, zamknęło w bohunach, zatrzymało się bo miało otwarte w 16Xa ciągle, zamknęło w nim i dopiero pojechało.
Bałtyk Miasto i to samo. Po otwarciu drzwi blokada jazdy. Guzik zamknięcia drzwi po danej stronie się aktywuje mimo definicji w fiz i jego cyknięcie ściąga blokadę.
Swoją drogą tnie jak cholera. Już wiem o co wam chodzi z wydajnością. ;)
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 05 Czerwca 2016, 10:04:17
Moczniki EN57 - co się dzieje ze światłem?
Całkowo - masa błędów :P
Gdzie się podziały wszystkie skrzyżowania?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 05 Czerwca 2016, 10:10:59
Potwierdzam błąd ze światłem. U mnie pomogło wyłączenie VBO.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 05 Czerwca 2016, 11:20:43
I jeszcze jedno przy wjeździe do Macierzewa.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Czerwca 2016, 17:22:09
Którego całkowa ten anglik dotyczy?
Skrzyżowania nie renderują się w VBO.
Ludziki pod mapą to zdaje się ficzer. Jadą w dół po odjeździe pociągu, że niby "wsiedli". Na którymś Zwierzyńcu też tak jest.
Lewitująca gazeta to może być niedoróbka w hierarchii z mojej strony. Ludek jedzie a gazety nie ciągnie za sobą. Model wygląda ok. Ewentualnie kolejność submodeli zła, ale w e3d powinno się posortować.
Semafor jest na krańcu mapy gdzie nie ma terenu i wpuszcza ai bo kilka startuje na tym szlaku. Serio to komuś wadzi? Możesz zamienić na komórkę bez reprezentacji i wydać poprawki oskryptowania. ;)
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Czerwca 2016, 18:06:58
Takie semafory zwykle chowalo sie glebiej. Szkoda, ze nikt tego wczesniej nie zauwazyl.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Czerwca 2016, 18:21:33
Ale co tu schować jak tam nie ma terenu?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 05 Czerwca 2016, 18:38:00
Niewlasciwe nazwy w mmd kabin z klimatyzacja w ep09 dla lampek wyl szybkiego i przetwornicy, oraz pominięto poprawke dla lampki jazdy i przetwornicy wylaczonej. W kabinie B owe lampki sa inaczej ponazywane lub ich brakuje np. przetw_on

Zaraz to ogarne i dam. kABINE a już mam.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Czerwca 2016, 18:54:41
Poszło tak jak dałeś. Zgłaszałem, że mam wrażenie, że coś nie działa, ale nie było odzewu.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Czerwca 2016, 18:56:37
Semafor mozna bylo schowac pod podsypke torow. W wielu sceneriach nawet jak niema terenu, a sa potrzebne semafory, stoja przy torach jak inne. To oczywiscie kwestia wyboru, takze dbalosc o estetyke. Dla mnie jest jasne, ze symulator posiada mankamenty, niedoskonalosci i miejsca w ktore nie powinno sie zagladac. Jesli juz o tym mowa, tak jak kamera jest ograniczona w kabinie (chodzi o jej przemieszczanie), tak samo powinna byc ograniczona mozliwosc jej przemieszczania w terenie. Bez sensu jest mozliwosc zejscie kamery pod poziom gruntu. To nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia.
Pobralem pacz, w zasadzie mam te same problemy co poruszone tutaj w watku. Jednak wiem jak skladane sa paczki i pacze, totez nie bede narzekal i wytykal. Gratuluje Maciejowi, ze dopial pacz i zdalal zrobic publikacje. Gratuluje autorom wprowadzenia napedu asynchronicznego i ekranow w kabinach. To, ze sa niedoskonale nie dyskwalifikuje ich publikacji. Mysle, ze od ostatnie paczki calosciowej, zrobiono znaczacy krok w rozwoju symulatora.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 05 Czerwca 2016, 19:09:54
Ten anglik prawdopodobnie nie jest przejezdny we wszystkie strony.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 05 Czerwca 2016, 19:45:06
Stel teraz zobacz. Powinno być ok. Poprawilem nazwy we wszystkich mmd oraz dalem to co być powinno. Dzialaja jednakowo w obu kabinach.

  Dodano: 05 Czerwca 2016, 19:54:42
Zobacze jak stara wersja jeszcze. Tam dzialaja ok.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Czerwca 2016, 20:15:07
Wygląda ok. Wgrywam na repo. Dziękuję.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Czerwca 2016, 20:22:11
Nie nie jest ok. Właśnie spierniczyłeś moją poprawkę, którą wrzucałem pod koniec 2014 roku. Epek jak masz zamiar robić swoje poprawki na nieaktualnych plikach, to ja podziękuję za taką pomoc.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Czerwca 2016, 20:55:02
O co chodzi konkretnie? Epek zawsze robi na nieaktualnych plikach. ;) Po graniu jego ostatnich kabin trochę lampek przestało działać a inne zaczęły. Jak na tych plikach się przejechałem świeciło zdecydowanie więcej. MMD zgodne ze stanem aktualnym.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Czerwca 2016, 20:59:43
Przez to, że robi na nieaktualnych plikach zaczyna robić się bałagan. Chodzi o poprawki dotyczące kabiny A zgodnie z tym wątkiem http://eu07.pl/forum/index.php/topic,26301.msg391901.html#msg391901 Wkurza mnie takie podejście, bo przez to robi się bałagan. Zatem jeśli tak ma to wyglądać, to ja smolę taką pomoc.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 05 Czerwca 2016, 22:28:39
A ja smole taka wspolprace skoro mam zle pliki z ostatniej pc. Jak narazie sa tylko pathe.

  Dodano: 05 Czerwca 2016, 22:31:57
Ok w takim razie madralo zglaszam blad w ostatnim paczu. Nie dzialaja wlasciwie lampki w ep09. Skoro zrobiles idealnie czemu do pacza nie dales? Teraz sie tu madrzysz.

  Dodano: 05 Czerwca 2016, 22:36:56
Tylko uwzgledniaj wszystkie propozycje poprawek a nie tylko wlasne. Stelek czy lampki teraz dzialaja?
Radzę tobie przyhamować. Nie trafiło do patcha bo Antek nadpisał t3d. Jeszcze jedna taka pyskówka i zostaniesz nagrodzony. A no i naucz się wreszcie pisać, bo nie tylko mnie to razi.
Pedrosiasty

  Dodano: 05 Czerwca 2016, 22:41:02
A co nie wolno ci uwagi zwrocic? Ciagle ci cos nie pasuje. Gdyby byla wspolpraca to by buble nie przeszly. Od dawna nie ma tu klimatu wspolpracy. Nawet nie ma wolnosci wypowiedzi.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Czerwca 2016, 22:42:55
Jest lepiej niż było w patchu. Czy działa wszystko to nie wiem, nie znam się i nigdy się tym lampkom nie przyglądałem. Jak Piotrkowi coś nie świeci to pewnie coś nie świeci. T3d jest kompletnie przetasowane względem poprzednich wrzutek, więc nie mogę porównać zmian.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 05 Czerwca 2016, 22:48:42
Skoro sa zmiany w plikach glownych to nalezy je upubliczniac gdzies. Bazuje na plikach z ostatniej pc oficjalnie wydanej. To w takim razie gdzie sa owe zawsze aktualne pliki? Jakies repo gdzie ciezko sie tam polapac?

  Dodano: 05 Czerwca 2016, 22:50:07
Nie wazne ja zglaszam blad lampek w paczu. Reszta mi fruwa. Jak zwykle co odemnie to zle.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Czerwca 2016, 22:56:57
Sęk w tym, że poprawianie czegoś na nieaktualnych plikach mija się z celem, bo potem nagle się okazuje, że robi się bałagan. Za mądrale się nie uważam i nie uważałem, ale póki nadal jestem koordynatorem WPC dołożę wszelkich starań by ten bajzel ukrócić. Akurat na brak moich poprawek trafiłem całkiem przypadkowo po wyborze loka na EP09. Nie uśmiecha mi się też co roku wydawać paczki dla twórców, bo ktoś tam se coś po cichaczu poprawia. To powinno być oczywiste, że jak już się do czegoś takiego zabierać to na jak najbardziej aktualnych plikach. W tym celu wystarczy napisać do jednej z osób, która posiada repozytorium o dany plik lub pliki.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 05 Czerwca 2016, 22:57:57
Wlasnie konczy sie niedzielny wieczor i ogladam film. Nie mam ochoty na spinki dzis. Domranoc.

  Dodano: 05 Czerwca 2016, 23:00:57
To wystaw aktualne pliki t3d kabin a ja naniose swoje poprawki i bedzie git. Te kilka lampeczek mozna latwo przekleic do t3d. Czekam na pliki. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 05 Czerwca 2016, 23:04:08
Wlodek, doigrasz sie, gdzie Ty zyjesz? Jest repozytorium, pliki sa aktualizowane na biezaco i na biezaco mozna je pobierac. Teraz napisales jak ktos malo przytomny, przeciez repozytorium nie jest ukrywane, a jak potrzeba to w kazdej chwili dostaniesz do niego dostep. Gdyby kazdy zrobil poprawki w tym samym pliku jak Ty to robisz, to koncowy efekt bylby do d..... I skoncz te lamenty, ze chodzi o Twoje poprawki, bo tak nie jest. Chodzi o zwykla solidnosc i poprawna organizacje pracy o czym ja sam upominalem sie juz od dawna. Szczegolnie o testowanie paczek i paczy na jednym konkretnym exe, a nie na tym co komu sie ubzdzi, lub wysni. Takze tym razem piszac ostatnie zdanie, jestes w glebokim bledzie!
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Czerwca 2016, 23:06:36
Włodku problem w tym, że tak jak wspomniał powyżej Antek pliki t3d zostało dość nieźle przetasowane i by dojść do ładu składu trzeba ze sobą porównywać kilka rewizji tył i dopiero na tej podstawie ogarniać owe pliki.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 05 Czerwca 2016, 23:11:32
No i Wlodek nie bedacy w WpC mial o tym wiedziec?
Mozna bylo spokojniej to wytlumaczyc a osoba wgrywajaca na repo, wiedzac o takich sytuacjach, nie powinna tak na hura wgrywac czegos, co jest od Wlodka.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 05 Czerwca 2016, 23:19:34
Przy każdej wrzutce na repo sprawdzam pliki komparatorem. Po wgraniu tych t3d podświetliło mi całość prawie. Inna kolejność submodeli wystarczy by kontrola wersji głupiała. Aktualne pliki źródłowe są na eu07.pl/daily (http://eu07.pl/daily), ale jak tu coś namieszaliśmy, to wiele nie da.
Patrzę na log i mamy:
Sawi 5.12.14: Lampki maźnic podpięte pod kierunek oraz dodana lampka przetwornicy. Nad tym muszę jeszcze popracować. Eksperymentalnie kabina A.
Maciej 5.12.14: Poprawienie działania kontrolki przetwornicy.
i kolejna wrzutka to modyfikacje Włodka sprzed kilku miesięcy. Czyli wychodzi, że coś nie działało, skoro Maciej robił hotfixy i jedynie kabina A była modyfikowana.
W dzisiejszych plikach Włodka lampka przetwornicy działa w obu kabinach. Z opisanych różnic jedynie maźnice są pod szybkim a nie kierunkiem. Jak jest lepiej, nie mnie osądzać.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Czerwca 2016, 23:29:08
Lampki maźnic jak i lampka przetwornica działała i tego jestem pewien. Celowo podałem link do tego wątku by do niego powrócić. Najlepiej zapoznać się z całym. Skoro lampki maźnic w rzeczywistości zapalają się po zmianie kierunku, to tak też zrobiłem. Fakt została do tego użyta lampka napięcia nastawnika hamulcowego, ale działało. Zostało to zrobione jedynie eksperymentalnie w kabinie A by po wprowadzeniu większości do niej poprawek, to samo zrobić w B. Tu nie chodzi o to by se wybrać co jest lepsze, tylko trzymać się konsekwentnie zbliżania ku realiom w miarę naszych możliwości, a nie działa ooo super.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 06 Czerwca 2016, 07:43:11
Którego całkowa ten anglik dotyczy?
Całkowo Turkol - idzie przejechać w każdą stronę.
Skrzyżowania nie renderują się w VBO.
A można wiedzieć dlaczego? :P
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Czerwca 2016, 08:25:54
Bo Ra nie umiał zrobić. Chciał je pierwej dopracować na DL ale zawinął się przed faktem.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 06 Czerwca 2016, 09:22:44
Jesli to dotyczy anglika mac_zwr8 a raczej dotyczy, to watpie, aby byl w pelni przejezdny we wszystkich kierunkach (ac, bd, bc, ad). No chyba, ze ktos go naprawil.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Czerwca 2016, 17:22:52
To jak to ma dzialac? Lampki maznic maja reagować na pozycje kierunku? Podzuc mi w takim razie te aktualna wersje a ja dopasuje reszte lampek tak jak jest u mnie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 06 Czerwca 2016, 17:40:28
Bałtyk interregio - na Bałtyku Miasto angliki również uszkodzone; brak kontrolek w EP09 po załączeniu obw. głównego.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Czerwca 2016, 18:21:56
No wiec poprawka 2. Lampki maznic zapalaja się jeśli zalaczymy wyłącznik szybki i damy na kierunek. Jeśli kierunek jest na 0 to lampki maznic nie swieca. Ponadto pozostale lampki i dodatkowe bez zmian. Czy o to chodzilo? W obu kabinach zastosowałem ten sam motyw. Jeśli lampka maznic ma niebyc uzalezniona od stanu wyl szybkiego to latwo i szybko to się poprawi. W każdym razie lampka jest uzalezniona od stanu polozenia nawrotnika przod /tyl.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 06 Czerwca 2016, 19:26:16
W sprawie tych anglików to nie generuje się żaden errors? Ja u siebie nie mam tego problemu na PC z patchem.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Czerwca 2016, 19:55:04
Też sprawdziłem Macierzewo na Turkolu i ten rozjazd cały czas zachowuje się poprawnie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 06 Czerwca 2016, 20:12:51
Wrzucę jutro loga, jest nienadpisany. Czy to może mieć związek z VBO?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Czerwca 2016, 20:29:40
Nie słyszałem by VBO wpływało jakoś na rozjazdy. Tu nie wiem nawet co się porobiło, bo to nie jest brak wyświetlenia któregoś z rozjazdów składowych.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 06 Czerwca 2016, 20:32:28
W errorsach go nie bedzie. Mnie chodzi o przejzdnosc we wszystkie mozliwe kierunki (chodzi o polaczenia miedzy switachmi w ramach rozjazdu krzyzowego). Stele, sprawdziles ten rozjazd, o ktorym wspomnialem we wszystkich kierunkach?
On od samego poczatku powstania Calkowa byl zepsuty. Jak bede w domu, podesle dwa wycinki scenerii z tym anglikiem. Jeden wycinek z pc2009, gdzie jest zle, drugi wycinek, gdzie sobie go poprawilem. Nie sadze, aby go ktos naprawial od pc2009. On nie jest w pelni wykorzystany w misjach. Jakas czesc tego rozjazdu trafia na slepe tory.
Tytuł: Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 06 Czerwca 2016, 21:30:10
Gdzie sie odbywa ruch, to wiem. No to mnie tez juz sie nie chce dalej drazyc tematu. Odwoluje przesylanie tych wycinkow. Dziekuje za uwage.

  Dodano: 07 Czerwca 2016, 08:23:05
No wiec nie dalem za wygrana. Pobralem najnowsza PC+patch i tak jak przypuszczalem, jest zle. W zalaczeniu wycinek torow z najnowszej MaSzyny (Calkowo_turkol). Mozna sterowac eventami tego rozjazdu Shift + 1/4. W jakiejs pozycji anglika przeskakuja wozki (nawet chyba w tej, co konczy sie misja w Macierzewie w oryginalnym Calkowie). Na niektore pozycje rozjazdu nie da sie w ogole wjechac.
Ponizej kod eventowy, dla inc rozjazdu (krzyzowy8r150l.inc), ktory mi pomogl dla tego konkretnego rozjazdu. Dla innych rozjazdow, ktore wykorzystuja ten inc, kod moze zaszkodzic. Dlatego ja zapisalem sobie ten inc pod inna nazwa wraz z tym kodem eventowym, zmieniajac w scm odniesienia do inc. Jesli ktos chce sie pobawic, moze sie pobawic.
Testowalem na zabytkowym exe, ale raczej tutaj exe na wynik testow nie ma wplywu.
Natomiast co do ewentualnego bledu wyswietlania rozjazdu w symulatorze, na to juz nic nie poradze.
event (p1)ac multiple 0 none (p1)_Wz6 (p1)_aV100 (p1)_a1 (p1)_b0 (p1)_c1 (p1)_d0 endevent
event (p1)bd multiple 0 none (p1)_Wz5 (p1)_aV100 (p1)_a1 (p1)_b0 (p1)_c1 (p1)_d0 endevent
event (p1)bc multiple 0 none (p1)_Wz8 (p1)_aV40 (p1)_a0 (p1)_b1 (p1)_c0 (p1)_d1 endevent
event (p1)ad multiple 0 none (p1)_Wz7 (p1)_bV40 (p1)_a0 (p1)_b1 (p1)_c0 (p1)_d1 endevent


PS.
To byla moja ostatnia podpowiedz odnosnie bledow w sceneriach (poki mi nie przejdzie obrazenie sie :)). Nie widze sensu tracic czasu, bo i zainteresowania na forum brak. Kwiatkow takich czy innych z rozjazdami krzyzowymi w sceneriach jest full.


  Dodano: 07 Czerwca 2016, 12:15:29
Rozjazd mac_zwr6 tez raczej nie teges (sprawdzalem na mojej starej paczce i bylo zle). Mnie pomoglo:
event (p1)ac multiple 0 none (p1)_Wz6 (p1)_aV100 (p1)_a0 (p1)_b1 (p1)_c0 (p1)_d1 endevent
event (p1)bd multiple 0 none (p1)_Wz5 (p1)_aV100 (p1)_a0 (p1)_b1 (p1)_c0 (p1)_d1 endevent
event (p1)bc multiple 0 none (p1)_Wz8 (p1)_aV40 (p1)_a1 (p1)_b0 (p1)_c1 (p1)_d0 endevent
event (p1)ad multiple 0 none (p1)_Wz7 (p1)_bV40 (p1)_a1 (p1)_b0 (p1)_c1 (p1)_d0 endevent
Wada tych rozwiazan jest to, ze stan nieruszany jest odmienny od ruszanego, ale na to juz nic nie poradze. Blad konstukcyjny tych rozjazdow. Moze daloby sie switche jakos poobracac/poprzemieszczac, ale na to juz nie mam ochoty, zwlaszcza, ze tylko te ince i rozjazdy sa na Calkowie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Czerwca 2016, 08:27:23
Post został wydzielony, więc powtarzam.
Istotne:
Proszę o kontakt osobę mającą znaczne spadki wydajności przy ekranach. Potrzebuję króliczka do testu ustawień.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Matson w 08 Czerwca 2016, 11:11:44
Znacznych nie mam, bo dalej jest to niby ~60 fpsów, ale "szarpie", tak jakby nie była to kwestia spadku fpsów a czegoś innego. Mogę pomóc.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 08 Czerwca 2016, 16:17:54
Ja mam to samo.
Nie można uruchomić scenariusza linia_61_towarowy1, po prostu pokazuje Program Maszyna EU07-424 przestał działać.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Przemekm w 08 Czerwca 2016, 18:03:32
Nie wiem czy tak jest tylko u mnie ale ST-44 chyba jest za mały.  Na wysokość jest tylko minimalnie wyższy od np. siòdemki. A powinien ròwnać się wysokością z bohunem. Ciekawe jak inne jego wymiary? Czy ktoś mógłby to potwierdzić?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Adm w 08 Czerwca 2016, 18:44:47
U mnie l61 działa bez problemów.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 08 Czerwca 2016, 19:06:54
To nie wiem dlaczego mi nie działa.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 08 Czerwca 2016, 19:09:45
Mi wysypuje tylko jak zabraknie ramu na wczytanie scenerii póki co. Jak tam z dostępnością pamięci dla aplikacji u ciebie?
Załączony log jest z całkowa z wysypem (?) podczas symulacji, już po wczytaniu.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Adm w 08 Czerwca 2016, 19:36:09
Dlaczego Traxxy przycina choć mam 120 fps??
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 08 Czerwca 2016, 19:56:17
Wysypuje przed wczytaniem scenerii, linia 61 towarowy 1.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Marconi w 08 Czerwca 2016, 20:08:49
Nie potwierdzam. Sceneria uruchamia się bezproblemowo.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 09 Czerwca 2016, 21:41:00
Zauważyłem błąd na ET22 i EP07, aczkolwiek dotyczy on prawdopodobnie całego taboru. Jeśli światła są załączone, a baterie nie, to po załączeniu baterii hebelki od świateł "opadają" i światła trzeba ponownie załączać.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: lukasn26 w 10 Czerwca 2016, 14:42:40
Dokładnie. A ja się dziwiłem co jest grane :P EP07-424 z dużej odległości widzenia jeśli ma zgaszone światła to i tak są zapalone.

  Dodano: 11 Czerwca 2016, 19:55:35
EDIT: W EU05-22 w kabine B nie ma haslera. Ukradli czy co? :P
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: szogun w 12 Czerwca 2016, 10:37:20
W EU05-22 w kabine B nie ma haslera. Ukradli czy co? :P
EU05 ma hasler rejestrujący tylko w kabinie A, w kabinie B prędkościomierz jest ztcp przy ampero/woltomierzach.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 12 Czerwca 2016, 11:45:09
Do dziś ostatnie czeskie maszyny serii 141, których odpowiednikiem są EU05, posiadają takie właśnie prędkościomierze.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 12 Czerwca 2016, 13:42:50
Mam pytanie, czy istnieje jakiś plik z opisem nowych funkcjonalności, które zostały dodane w wersji 16.05? Programator świateł, tempomat, to zagadnienia bardzo ciekawe, ale zupełnie nie opisane (przynajmniej na pierwszy rzut oka).
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Czerwca 2016, 13:57:52
Tempomatu nie ma w żadnym wydanym pojeździe. Próbowałem znaleźć go w kodzie, ale nawet nie jestem pewien w którym miejscu to on.
Zasadniczo jeśli w asynchronie zdefiniujesz pozycję bocznikowania, to będziesz miał opcję ustawienia kagańca na aktualną prędkość, odcinającego siłę realizowaną jeśli spowodowałaby przekroczenie tej prędkości.
Programator masz opisany jako tako http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27740.0.html
Trzeba by to wszystko na wiki dać ale nie ma komu ani kiedy.

---------------
Quark sypie błędami. Ma autosany z ładunkiem, a nowy fiz nie ma deklaracji ładunku. Poprawiony fiz nad ranem na daily.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: kiskiss w 13 Czerwca 2016, 19:19:16
Hallo!
Könnte mir jemand helfen, warum ist es so? Und wie kann ich das korrigieren?
http://kepfeltoltes.hu/view/160613/e186_www.kepfeltoltes.hu_.png
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Czerwca 2016, 19:36:30
Try deleting dynamic/textures.ini and check installed vehicles again. If it won't help, attach dynamic/e186_v2/textures.txt.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: kiskiss w 13 Czerwca 2016, 23:07:09
Vielen Dank, es hat mir geholfen. Aber das Spiel laggt. Nur bei der E186. Trotzdem schreibt es 40-50 FPS. Idee dafür?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Czerwca 2016, 23:36:39
You've insufficient processor. For now only thing you can do is lowering priority of python screen renderer thread. Write into eu07.ini "pyscreenrendererpriority lower". That should help, but refresh rate of onboard computer might become like one per few seconds making it almost useless. Please report how it works and also check if you have similar effect in et22-2000 (you have to turn on computer by shift+; if I remember right). Im gathering feedback how those settings work on different configuration and for now have reports only from one guy who had fps under 20.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Lelek w 14 Czerwca 2016, 10:19:25
I tried few locos on td, to see how my FPS will be:
I have Intel Core Duo 2,93 GHz; 4 GB RAM; ATI Radeon HD 4550.
And would it be possible to use on BR285 same control system like in TRAXX? Because I think in real loco driver controls tractive force, not engine RPM.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Czerwca 2016, 11:57:27
In every modern vehicle driver controls force/speed not rpm/current. Someone have to learn how those controllers operate and turn it into phisic model. It took few years for youBy to make asynchronous motor and they're still much more shallow than restistance controlled series-wound dc motors. Every major phisic change since decade is his work and he's just one person. Also let's say BR286, Maxima 40CC and Class66 have very little similarities afaik.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: kornel4d w 14 Czerwca 2016, 15:00:21
Dlaczego w kabinach lokomotyw typu 4E-ZEZ nie ma nowych prędkościomierzy?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 14 Czerwca 2016, 15:15:08
4e-3 i 4e-4 importują sie zbugowane do maxa. Dają uszkodzony plik, strasznie niestabilny, na którym nie da się pracować. Z tego powodu nie mają podmienionych prędkościomierzy i nie będą miały dedykowanego lowpoly.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 02 Lipca 2016, 15:22:10
Cześć.

A taki detal znaleziony na 303E.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Lipca 2016, 15:25:04
Krzywa alfa na alternatywnych ślizgach? Jaki to numer lokomotywy? Czy wszystkie tekstury tego modelu tak mają?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 02 Lipca 2016, 17:31:12
07-302 (ZEZ). Na innych gablotach tego nie zauważyłem.

A jeszcze tak przy okazji, na gablotach 4E ze starym rozrządem (AC'kowym) przy popełnionym przewodzie, wyluzowanym, itd. świecą się kontrolki od styczników liniowych, jazdy na oporach i zanikowy wentylatorów, natomiast poprzez PoKeys'a na pulpicie świeci tylko od liniowych. Czym to może być spowodowane? (zdjęcie)
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 02 Lipca 2016, 18:47:56
Zdaje się nie ma rozróżnienia w fizyce, tylko stan lampki w kabinie jest odwrócony w modelu.
Tekstura pantografu poprawiona i wgrana na repozytorium. Nad ranem na daily do pobrania w tga.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: matrix390 w 10 Lipca 2016, 17:52:20
Witam
Zgłaszam problem z ET42 a mianowicie z przełącznikiem piasecznicy który po wciśnięciu lata po kabinie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Lipca 2016, 18:35:35
Model miał niewymnożone skalowanie hebelków. W załączniku e3d. T3d rano na daily.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: jakubg1 w 11 Lipca 2016, 14:58:14
Tarniowo w starterze, dostępne są tylko 2 misje towarowe. Błąd polega na tym, że nie ma możliwości wybrania sesji pasażerskich. Nie pomógł ani reload startera, ani podmiana loka w składzie, który był, ale go nie ma. Ktoś wie co może być przyczyną?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Lipca 2016, 23:10:05
Mi na obu paczkach wyświetla wszystko. Uruchom któryś towarowy i daj wygenerowany $.scn.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 12 Lipca 2016, 13:47:15
Też macie podwójną sygnalizacje? Tak powinno być? Sceneria Bałtyk, przejazd przed Bałtykiem Miasto.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 12 Lipca 2016, 16:56:21
W EZT (sprawdziłem EN57, EN71 i ED72) po opuszczeniu pantografów woltomierz WN wciąż pokazuje napięcie. Można również wtedy przeprowadzić rozruch. Po zmianie napięcia w sieci trakcyjnej, "aktualizuje" się ono w pojeździe dopiero po ponownym podniesieniu patyków.
Potwierdzam i dodam jeszcze, że:
- pojazdy wieloczłonowe z dwoma pantografami na człon (sprawdzałem EN57, EN71, ET41) zachowują się, jakby miały zamontowane jakieś superkondensatory, tzn. po opuszczeniu pantografów napięcie wskazywane przez woltomierz nie spada, a podczas rozruchu opada powoli aż do wyłączenia się WSa przy ok. 1800V i na takim wskazaniu pozostaje - chyba, że podniesie się pantografy, wtedy "wskakuje" na 3600V i zachowuje się normalnie;
- w pojazdach wieloczłonowych z jednym pantografem na człon, gdzie trzeba ustawić w sprzęgu przejście wysokiego napięcia (sprawdzałem ED72, ET40 i ET42) oraz w powyższych z takim też ustawieniem sprzęgu, wskazówka woltomierza nie opada wcale po opuszczeniu pantografów, nawet podczas rozruchu;
- podczas jazdy ukrotnionej pojazdami jednoczłonowymi (sprawdzałem EU07 303E, ET22 201E i EP09 po dwie sztuki) problem ten nie występuje.
W załącznikach pliki z jazdy ET41 na td.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 12 Lipca 2016, 17:01:45
Podczas uruchamiania sprężarki w EN57/71 słyszalna jest ona tylko w jednej z kabin pojazdu.  Gdy przejdziemy do drugiej kabiny sprężarka pracuje lecz nie słychać jej pracy.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Lipca 2016, 17:48:52
Kamil:
Kod: ("baltyk\baltyk_ctl\przejazdy_ctl.scm") [Zaznacz]
include pkp/przejazd2tre60ssd_mod.inc balmiaprz2 -2765.2 -4 2691.0 30 balmiaprz2 end
Kod: ("pkp\przejazd2tre60ssd_mod.inc") [Zaznacz]
//krzyże:
node -1 0 (p1)_krz1 model -14.0 0.0 6.0 90 /przejazdy/g4_b20.t3d none endmodel //<- krzyż ze znakiem stop
node -1 0 (p1)_krz2 model 14.0 0.0 -6.0 -90 /przejazdy/g4_b20.t3d none endmodel
//--- modele sygnalizacji przejazdowej
node -1 0 (p1)_syg1 model -11.0 0.0 5.0 90 pkp/1sp2cc.t3d none lights 1 0 endmodel //<- stary sygnalizator z gongiem i napęd szlabanu
node -1 0 (p1)_syg2 model 11.0 0.0 -5.0 -90 pkp/1sp2cc.t3d none lights 1 0 endmodel
node -1 0 (p1)_rog1 model -11.0 0.0 5.0 90 pkp/1szlab_d_60.t3d none endmodel //<- ramię szlabanu
node -1 0 (p1)_rog2 model 11.0 0.0 -5.0 -90 pkp/1szlab_d_60.t3d none endmodel
Czyli krzyża z sygnalizacją nie powinno tam być i na repo go nie ma w bałtyk.scn. Plik ostatnio zmieniany 12.14.

Maciek: A gdzie jest sprężarka w klopach?

Miko22: Potwierdzam niestety i przenoszę do bugtrackera.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 12 Lipca 2016, 18:10:29
Cytuj
Maciek: A gdzie jest sprężarka w klopach?
Imię się zgadza to odpowiem: tylko w jednym członie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 16 Lipca 2016, 14:23:31
Czy światła w lokomotywach Traxx nie powinny być trochę ciemniejsze i nie dawać takiej dużej smugi gdy załączone są światła manewrowe? Tak jest w ST45 gdy załączymy tylko jedno światło oświetla ono teren znacznie słabiej niż wtedy gdy świecą wszystkie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 16 Lipca 2016, 14:44:16
Szamaństwo. Nie ma żadnego współczynnika natężenia smugi, zależnego od ilości zapalonych świateł. Też odniosłem kiedyś takie wrażenie, ale w kodzie nic takiego nie ma.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: firleju w 16 Lipca 2016, 19:17:33
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby ktoś chętny zrobił światła w ogl, po jednym źródle na lampę.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 16 Lipca 2016, 21:47:18
Ok Stele teraz rozumiem.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 16 Lipca 2016, 23:17:57
Po sprawdzeniu ST45 i Traxxa zauważyłem, że jest różnica pomiędzy zapalonym jednym światłem a trzema. Gdy jest zapalone jedno światło, smuga jest słabsza. Tylko, że w sumie dziwne, bo w obu tych lokomotywach te smugi mają inne natężenie tylko w kabinie B. W kabinie A smuga zawsze wygląda tak samo, zaś w B - zmienia natężenie w zależności od ilości włączonych świateł (jedno lub trzy). Dodam też, że natężenie smugi zmienia się tylko w lokomotywach z programatorem (jutro sprawdzę jeszcze EP09 i EU07-15xx, żeby mieć pewność). Na EP09 i EU07-15xx jest to samo, czyli dotyczy wszystkich lokomotyw z programatorem.

Możliwe, że górne światło ma smugę o największym natężeniu. Jeśli jest zapalone któreś z dolnych świateł (na biało), to smuga jest słaba. A jeśli są załączone dwa światła na dole na czerwono, a górne na biało, wówczas smuga jest jasna.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Lipca 2016, 00:11:00
Na najnowszych exe z warsztatu też? W funkcji rysującej była różnica między stronami pojazdu, ale nadal nic zależnego od ilości zapalonych świateł.
Kod: ("World.cpp") [Zaznacz]
{
glBlendFunc(GL_DST_COLOR, GL_ONE);
glDepthFunc(GL_GEQUAL);
glAlphaFunc(GL_GREATER, 0.004);
// glDisable(GL_DEPTH_TEST);
glDisable(GL_LIGHTING);
glDisable(GL_FOG);
//glColor4f(0.15f, 0.15f, 0.15f, 0.25f);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, light); // Select our texture
//float ddl = (0.15*Global::diffuseDayLight[0]+0.295*Global::diffuseDayLight[1]+0.055*Global::diffuseDayLight[2]); //0.24:0
glBegin(GL_QUADS);
float fSmudge = Train->Dynamic()->MoverParameters->DimHalf.y + 7; // gdzie zaczynać smugę
if (Train->Controlled()->iLights[0] & 21)
{ // wystarczy jeden zapalony z przodu
for (int i = 15; i <= 35; i++)
{
float z = i * i * i * 0.01f;//25/4;
//float C = (36 - i*0.5)*0.005*(1.5 - sqrt(ddl));
float C = (36 - i*0.5)*0.005*sqrt((1/sqrt(Global::fLuminance+0.015))-1);
glColor4f(C, C, C, 0.25f);
glTexCoord2f(0, 0);  glVertex3f(-10 / 2 - 2 * i / 4, 6.0 + 0.3*z, 13 + 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(1, 0);  glVertex3f(10 / 2 + 2 * i / 4, 6.0 + 0.3*z, 13 + 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(1, 1);  glVertex3f(10 / 2 + 2 * i / 4, -5.0 - 0.5*z, 13 + 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(0, 1);  glVertex3f(-10 / 2 - 2 * i / 4, -5.0 - 0.5*z, 13 + 1.7*z / 3);
}
}
if (Train->Controlled()->iLights[1] & 21)
{ // wystarczy jeden zapalony z tyłu
for (int i = 15; i <= 35; i++)
{
float z = i * i * i * 0.01f;//25/4;
float C = (36 - i*0.5)*0.005*sqrt((1/sqrt(Global::fLuminance+0.015))-1);
glColor4f(C, C, C, 0.25f);
glTexCoord2f(0, 0);  glVertex3f(10 / 2 + 2 * i / 4, 6.0 + 0.3*z, -13 - 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(1, 0);  glVertex3f(-10 / 2 - 2 * i / 4, 6.0 + 0.3*z, -13 - 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(1, 1);  glVertex3f(-10 / 2 - 2 * i / 4, -5.0 - 0.5*z, -13 - 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(0, 1);  glVertex3f(10 / 2 + 2 * i / 4, -5.0 - 0.5*z, -13 - 1.7*z / 3);
}
}
glEnd();

glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
// glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER, 0.04);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glEnable(GL_LIGHTING); //i tak się włączy potem
glEnable(GL_FOG);
}
Czyli w pętli rysowane są kolejne płaszczyzny ze zmiennym nasyceniem (maską alfy tutaj) C i rozmiarem z zależnie od iteracji i.
Train->Controlled()->iLights[n] zawiera sumę bitową świateł danego czoła. Na jej podstawie można określić jaka kombinacja reflektorów jest zapalona i rysować przesuniętą w bok smugę o mniejszym nasyceniu/rozmiarze. Do empirycznego ogarnięcia. Można by też tam wsadzić przyciemnienie reflektorów.
Każda kombinacja musi mieć alternatywny wariant, bo ogl nie wymiesza kilku niezależnych przy wielu światłach ładnie. Chce ktoś przełożyć to co napisałem na kod?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 17 Lipca 2016, 09:46:26
Maciej, dokładnie opisałeś to co zaobserwowałem.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 17 Lipca 2016, 14:24:28
Sprawdziłem najnowsze exe (to z tablicami) i tu smuga już niczym się nie różni, tzn. ma zawsze takie samo natężenie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 17 Lipca 2016, 17:03:35
Zobaczcie tą funkcję dla sprzęgu C1 (czoła B) w jakimś starszym snapshocie z gita. Może niechcący usunąłem coś fajnego, nie rozumiejąc wzorku. Choć wydaje mi się, że różniły się tylko stałymi.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 21 Sierpnia 2016, 20:29:52
Ktoś przejechał całą misję całkowo_noc? Pytam z tego względu, że dzisiaj na końcowych manewrach (odczepienie lokomotywy od składu w Macierzewie, przejazd na bocznicę, zakończenie służby) miałem problem z SM42-982. Lokomotywa ze składem stanęła w rozjazdach (jak na screenie) i tyle. Moje dalsze manewry zablokowane. Przeszedłem klawiszem [F5] do SM42 i wjechałem nią na tor, gdzie powinna się zatrzymać. Późniejsze manewry już działały. SM42 się odczepiła od swojego składu i robiła swoje manewry, a ja kontynuowałem manewry SU45. Być może był to jakiś jednorazowy błąd, dlatego dobrze by było gdyby ktoś potwierdził lub zaprzeczył, czy taka sytuacja też się pojawiła. Log: http://eu07.pl/userfiles/23301/priv-log1.txt (http://eu07.pl/userfiles/23301/priv-log1.txt).
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Transkei w 21 Sierpnia 2016, 20:59:27
Potwierdzam wystąpienie podobnej sytuacji, aczkolwiek nie w tym scenariuszu. Zdarzyło się to raz podczas testów scenariusza Tartak2 na wjeździe SU45 do Całkowa (Maciusiowi5991 też się zdarzyło), w tym samym scenariuszu SU46 przy wjeździe do Wilisia, pamiętam również coś podobnego gdy testowałem scenariusz Lotos.

Problem z tym wszystkim polega na tym, że takie sytuacje niestety zdarzają się losowo. Nie wiem od czego to zależy ale mam wrażenie, że dotyczy lokomotyw, które widzą w oddali S1 lub Sr1, oraz które jadą w bok na zwrotnicach. Jakby AI nieprawidłowo skanowało, albo źle oceniało odległość od semafora.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 22 Sierpnia 2016, 01:05:50
Jeśli jest tak jak mówisz z tym skanowaniem toru i nieprawidłowym odczytywanie wskazań z sem_info to takie coś musi byc odnotowane w logu. Musiałbyś podać nazwę semafora którego dotyczy sytuacja i sprawdzić co na jego temat jest w logu i czy w ogóle jest.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 22 Sierpnia 2016, 09:54:22
Z tego co widzę w logu, to chyba AI faktycznie źle ocenia odległość od semafora.
Cytuj
TableTraceRoute: new event found mac_i_sem_info by sm42-982
Signal stop. Next Semaphor mac_i_sem_info
Od tego momentu sm42-982 stała w rozjazdach.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Transkei w 22 Sierpnia 2016, 22:17:30
Przypomniałem sobie, że kiedy pisałem scenariusz Całkowo Osobowy (Wiliś - Jarkawki - Wiliś), to napotkałem podczas testów na bardzo dziwną sytuację w Pomiankach, mianowicie TEM2 nie dawała rady wyhamować przed semaforem wyjazdowym. Problem został rozwiązany przez przypisanie do pociągu ciągniętego przez TEM2 rozkładu jazdy.

Być może jednak tamten problem był tylko wierzchołkiem góry lodowej, która teraz zaczyna się topić. Zrobiłem mały scenariusz testowy: uruchamiamy załączony plik (po wcześniejszym wgraniu go do katalogu scenery), znajdujemy się w Pomiankach. Z obu stron pędzą pociągi, które zatrzymają się pod semaforem wjazdowym. Używając następujących klawiszy:
Następnie obserwujemy czy wjeżdżający pociąg wyhamuje przed semaforem wyjazdowym. U mnie w żadnym z czterech przypadków tego nie robi.

Załączam plik do tego testu, każdy może sobie to sprawdzić. Śledząc skanowanie torów przez lokomotywę wjeżdżającą na stację zauważyłem, że źle szacuje odległość od semafora wyjazdowego, jakby z niewiadomego powodu dodawał 100 metrów do rzeczywistej odległości. W momencie minięcia W4 nagle zaczyna widzieć właściwą odległość (czyli kilka metrów) i gwałtownie hamuje, ale już za późno i wjeżdża na zwrotnicę za semaforem.

Wnioskuję z tego, że coś jest nie tak ze skanowaniem AI na łukach, na stacjach prostych nie ma takich problemów.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 22 Sierpnia 2016, 23:24:41
Albo coś źle liczy po krzywej albo ignorowany W4 coś mu miesza. Może widząc (ignorowane) vn=0 nie przelicza dokładnej drogi do kolejnego ograniczenia przed minięciem pierwszego? Sprawdziłem na 471 czyli przed zmianami Firleja i jest jeszcze gorzej. Tamara przerżnęła semafor i nawet nie próbowała hamować. Poszła na czołowe ze składem pod drugim wjazdowym.
Wywal przypisanie W4 na chwilę i zobacz jak się zachowa.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Sierpnia 2016, 04:27:43
A może jest tak że AI traktuje W4 bardziej priorytetowo niż wskazanie semafora (a dokładniej tor z wpisem sem_info). W4 jest obojętne dla niej (brak rozkładu który by ów wskaźnik ujmował) a nagle za nią jest SEM info i PAN mechanik prowadzący AI zauważa S1 i ładuje w nagły.  Coś na zasadzie jak by W4 zasłaniał semafor i w ostatniej chwili się pojawiazza W4.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Sierpnia 2016, 08:40:29
Ale on widzi w tabelce semafor, ustawia go jako najostrzejsze ograniczenie i liczy drogę do semafora. Problem w tym, że do minięcia W4 liczy ją błędnie.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 23 Sierpnia 2016, 10:15:16
Wywaliłem W4 i obie lokomotywy (TEM2, SU45) hamują prawidłowo, niezależnie od ułożenia drogi (jazda prosto, jazda w bok). Ze wskaźnikami W4 hamują za późno i wyjeżdżają za semafory.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Sierpnia 2016, 11:09:52
Czyli problem jest z traktowaniem ignorowanego wskaźnika. No to nie ma tragedii, bo bałem się, że to algorytm liczenia odległości po krzywej jest kopnięty.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 23 Sierpnia 2016, 11:21:02
Na scenariuszu całkowo_noc na torze gdzie wjeżdża SM42 są dwa niewidzialne wskaźniki W4. Może coś związanego z nimi spowodowało to zatrzymanie SM42 w rozjazdach?

Czy nazwa danego W4 ma znaczenie? Włączyłem sobie tę scenerię testową, którą przygotował @Transkei i zacząłem sobie zmieniać cyferki w nazwach W4, np. Pomianki#1 zmieniłem na Pomianki#2 itd. Wszystkie wskaźniki w Pomiankach miały po znaku # cyfry parzyste i o dziwo lokomotywy prawidłowy hamowały. Być może przypadek, ale pewny nie jestem. EDIT: To był jednak przypadek.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Sierpnia 2016, 14:06:22
Brzmi iście szamańsko. Jakby źle ucinało sufiks, to raczej zawsze by był problem. Treść po # miała nie mieć znaczenia.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Sierpnia 2016, 14:17:33
Ale on widzi w tabelce semafor, ustawia go jako najostrzejsze ograniczenie i liczy drogę do semafora. Problem w tym, że do minięcia W4 liczy ją błędnie.
Może AI czytając przed W4 wskazanie semafora czyta je inaczej... Tzn może jakoś hmm nie wiem jak to nazwac mnoży odległość, zmienia jednostki? Wydaje mu się ze do semafora ma kawał a tu nagle za W4 wszystko wraca do normy.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Sierpnia 2016, 18:55:46
Możesz zrobić TD gdzie w połowie pierwszego łuku gdzieś mamy semafor i W4 przed nim a oprócz tego tylko wjazdowy do pogonienia ai? Cała reszta sygnałów wywalona. Sprawdzimy, czy to nie jakaś indywidualna usterka Całkowa i będzie szybko uruchamiająca się sceneryjka do testów.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 23 Sierpnia 2016, 19:56:23
Z tego co sie zorientowalem po jakis 2 urywkach kodu zmieszczonych przy roznych okazjach na forum, wartosci numeryczne odleglosci w warunkach, podawane sa w kwadratach odlegosci. Byc moze ktos w ktoryms miejscu zapomnial o tym. Tak sobie strzelilem... :)
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Transkei w 23 Sierpnia 2016, 20:44:55
Szukałem, kombinowałem, przesuwałem, i chyba udało się znaleźć regułę w tym wszystkim, mianowicie taką:

[Odległość widziana przez AI do semafora]=[Odległość faktyczna] + 2*[Odległość W4 od początku toru do którego ten wskaźnik jest przypisany].

Robiłem eksperymenty z przesuwaniem W4, przypisaniem do innego toru, i ta skomplikowana reguła się sprawdza. Zauważyłem także, że jeżeli w wpisu W4 usuniemy nazwę stacji i wstawimy none, to wówczas odległość jest mierzona prawidłowo. 
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Maciej w 23 Sierpnia 2016, 21:51:45
Zauważyłem błąd na początku scenariusza całkowo_osobowy. Po otrzymaniu M2 na tarczy manewrowej nie przestawiają się dwa rozjazdy. W efekcie trzeba przejechać po tych źle ustawionych zwrotnicach. Dalsze manewry przebiegają bezproblemowo. Screeny:
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Transkei w 23 Sierpnia 2016, 22:12:05
Potwierdzam, był przygotowany event ustawiający te zwrotnice, ale nie był wywoływany. W załączniku poprawka, jak trzeba będzie to dorzucę ją do paczki z kolejnym scenariuszem.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Sierpnia 2016, 22:16:33
@Stele w związku z postem @Transkei nadal chcesz tą scenerię do testów?
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Sierpnia 2016, 22:29:14
Jak to nie problem, to poproszę. Albo oczyszczone Całkowo do wskaźników, torów i semaforów. Jak wczoraj na szybko chciałem posprzątać, to coś za dużo wywaliłem.
Poprawka całokowa osobowego wgrana.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 24 Sierpnia 2016, 03:13:48
A jak czyściłeś Całkowo? Ręcznie czy EventoUsuwaczem? Ja będę dopiero po 15 w domu wiec jak usiwałeś ręcznie to zapodam Ci wpis do configu EventoUsuwacza. Wyjątki i to co ma usunąć.
Wczoraj TD zacząłem ogarniać więc pod wieczór Podeśle Ci.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Sierpnia 2016, 08:44:04
Tylko o wywalenie scmów dekoracji mi chodziło, by wczytywało się w kilka sekund a nie minut. Coś za dużo wywaliłem i jakieś tory z dynamicami usunąłem przypadkiem.
Tytuł: Odp: Problemy z patchem 16.05
Wiadomość wysłana przez: Transkei w 24 Sierpnia 2016, 09:21:36
Wywalenie dekoracji to prosta sprawa, w załączeniu sceneria, która wczytuje się kilka sekund. Można jeszcze przyspieszyć wywalając include slimson/drogi3_os.scm, ale zysk z tego niewielki, ponadto trudniej będzie się zorientować w własnym położeniu.

Publikacja Patch 16.08. Zamykam, odklejam. | @macius5991