Autor Wątek:  Problemy z patchem 16.05  (Przeczytany 57499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #120 dnia: 14 Czerwca 2016, 10:19:25 »
I tried few locos on td, to see how my FPS will be:
  • EU07 ~ 85 FPS
  • TRAXX  ~ 75–95 FPS
  • ST45 ~ 90–95 FPS
  • BR285  ~ 70–80 FPS
  • ET22-2009  ~ 65–70 FPS
I have Intel Core Duo 2,93 GHz; 4 GB RAM; ATI Radeon HD 4550.
And would it be possible to use on BR285 same control system like in TRAXX? Because I think in real loco driver controls tractive force, not engine RPM.
M.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #121 dnia: 14 Czerwca 2016, 11:57:27 »
In every modern vehicle driver controls force/speed not rpm/current. Someone have to learn how those controllers operate and turn it into phisic model. It took few years for youBy to make asynchronous motor and they're still much more shallow than restistance controlled series-wound dc motors. Every major phisic change since decade is his work and he's just one person. Also let's say BR286, Maxima 40CC and Class66 have very little similarities afaik.
Mój kanał youtube

Offline kornel4d

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 225
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #122 dnia: 14 Czerwca 2016, 15:00:21 »
Dlaczego w kabinach lokomotyw typu 4E-ZEZ nie ma nowych prędkościomierzy?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #123 dnia: 14 Czerwca 2016, 15:15:08 »
4e-3 i 4e-4 importują sie zbugowane do maxa. Dają uszkodzony plik, strasznie niestabilny, na którym nie da się pracować. Z tego powodu nie mają podmienionych prędkościomierzy i nie będą miały dedykowanego lowpoly.
Mój kanał youtube

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #124 dnia: 02 Lipca 2016, 15:22:10 »
Cześć.

A taki detal znaleziony na 303E.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #125 dnia: 02 Lipca 2016, 15:25:04 »
Krzywa alfa na alternatywnych ślizgach? Jaki to numer lokomotywy? Czy wszystkie tekstury tego modelu tak mają?
Mój kanał youtube

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #126 dnia: 02 Lipca 2016, 17:31:12 »
07-302 (ZEZ). Na innych gablotach tego nie zauważyłem.

A jeszcze tak przy okazji, na gablotach 4E ze starym rozrządem (AC'kowym) przy popełnionym przewodzie, wyluzowanym, itd. świecą się kontrolki od styczników liniowych, jazdy na oporach i zanikowy wentylatorów, natomiast poprzez PoKeys'a na pulpicie świeci tylko od liniowych. Czym to może być spowodowane? (zdjęcie)
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2016, 17:51:21 wysłana przez Marcin S »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #127 dnia: 02 Lipca 2016, 18:47:56 »
Zdaje się nie ma rozróżnienia w fizyce, tylko stan lampki w kabinie jest odwrócony w modelu.
Tekstura pantografu poprawiona i wgrana na repozytorium. Nad ranem na daily do pobrania w tga.
« Ostatnia zmiana: 02 Lipca 2016, 18:59:56 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline matrix390

  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #128 dnia: 10 Lipca 2016, 17:52:20 »
Witam
Zgłaszam problem z ET42 a mianowicie z przełącznikiem piasecznicy który po wciśnięciu lata po kabinie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #129 dnia: 10 Lipca 2016, 18:35:35 »
Model miał niewymnożone skalowanie hebelków. W załączniku e3d. T3d rano na daily.
Mój kanał youtube

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1280
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 756
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #130 dnia: 11 Lipca 2016, 14:58:14 »
Tarniowo w starterze, dostępne są tylko 2 misje towarowe. Błąd polega na tym, że nie ma możliwości wybrania sesji pasażerskich. Nie pomógł ani reload startera, ani podmiana loka w składzie, który był, ale go nie ma. Ktoś wie co może być przyczyną?
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2016, 22:25:15 wysłana przez jakubg1 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #131 dnia: 11 Lipca 2016, 23:10:05 »
Mi na obu paczkach wyświetla wszystko. Uruchom któryś towarowy i daj wygenerowany $.scn.
Mój kanał youtube

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 526
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #132 dnia: 12 Lipca 2016, 13:47:15 »
Też macie podwójną sygnalizacje? Tak powinno być? Sceneria Bałtyk, przejazd przed Bałtykiem Miasto.

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #133 dnia: 12 Lipca 2016, 16:56:21 »
W EZT (sprawdziłem EN57, EN71 i ED72) po opuszczeniu pantografów woltomierz WN wciąż pokazuje napięcie. Można również wtedy przeprowadzić rozruch. Po zmianie napięcia w sieci trakcyjnej, "aktualizuje" się ono w pojeździe dopiero po ponownym podniesieniu patyków.
Potwierdzam i dodam jeszcze, że:
- pojazdy wieloczłonowe z dwoma pantografami na człon (sprawdzałem EN57, EN71, ET41) zachowują się, jakby miały zamontowane jakieś superkondensatory, tzn. po opuszczeniu pantografów napięcie wskazywane przez woltomierz nie spada, a podczas rozruchu opada powoli aż do wyłączenia się WSa przy ok. 1800V i na takim wskazaniu pozostaje - chyba, że podniesie się pantografy, wtedy "wskakuje" na 3600V i zachowuje się normalnie;
- w pojazdach wieloczłonowych z jednym pantografem na człon, gdzie trzeba ustawić w sprzęgu przejście wysokiego napięcia (sprawdzałem ED72, ET40 i ET42) oraz w powyższych z takim też ustawieniem sprzęgu, wskazówka woltomierza nie opada wcale po opuszczeniu pantografów, nawet podczas rozruchu;
- podczas jazdy ukrotnionej pojazdami jednoczłonowymi (sprawdzałem EU07 303E, ET22 201E i EP09 po dwie sztuki) problem ten nie występuje.
W załącznikach pliki z jazdy ET41 na td.
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2016, 17:08:03 wysłana przez miko22 »

Online Carmelovy

  • Wiadomości: 520
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #134 dnia: 12 Lipca 2016, 17:01:45 »
Podczas uruchamiania sprężarki w EN57/71 słyszalna jest ona tylko w jednej z kabin pojazdu.  Gdy przejdziemy do drugiej kabiny sprężarka pracuje lecz nie słychać jej pracy.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #135 dnia: 12 Lipca 2016, 17:48:52 »
Kamil:
Kod: ("baltyk\baltyk_ctl\przejazdy_ctl.scm") [Zaznacz]
include pkp/przejazd2tre60ssd_mod.inc balmiaprz2 -2765.2 -4 2691.0 30 balmiaprz2 end
Kod: ("pkp\przejazd2tre60ssd_mod.inc") [Zaznacz]
//krzyże:
node -1 0 (p1)_krz1 model -14.0 0.0 6.0 90 /przejazdy/g4_b20.t3d none endmodel //<- krzyż ze znakiem stop
node -1 0 (p1)_krz2 model 14.0 0.0 -6.0 -90 /przejazdy/g4_b20.t3d none endmodel
//--- modele sygnalizacji przejazdowej
node -1 0 (p1)_syg1 model -11.0 0.0 5.0 90 pkp/1sp2cc.t3d none lights 1 0 endmodel //<- stary sygnalizator z gongiem i napęd szlabanu
node -1 0 (p1)_syg2 model 11.0 0.0 -5.0 -90 pkp/1sp2cc.t3d none lights 1 0 endmodel
node -1 0 (p1)_rog1 model -11.0 0.0 5.0 90 pkp/1szlab_d_60.t3d none endmodel //<- ramię szlabanu
node -1 0 (p1)_rog2 model 11.0 0.0 -5.0 -90 pkp/1szlab_d_60.t3d none endmodel
Czyli krzyża z sygnalizacją nie powinno tam być i na repo go nie ma w bałtyk.scn. Plik ostatnio zmieniany 12.14.

Maciek: A gdzie jest sprężarka w klopach?

Miko22: Potwierdzam niestety i przenoszę do bugtrackera.
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2016, 17:56:21 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #136 dnia: 12 Lipca 2016, 18:10:29 »
Cytuj
Maciek: A gdzie jest sprężarka w klopach?
Imię się zgadza to odpowiem: tylko w jednym członie.

Online Carmelovy

  • Wiadomości: 520
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #137 dnia: 16 Lipca 2016, 14:23:31 »
Czy światła w lokomotywach Traxx nie powinny być trochę ciemniejsze i nie dawać takiej dużej smugi gdy załączone są światła manewrowe? Tak jest w ST45 gdy załączymy tylko jedno światło oświetla ono teren znacznie słabiej niż wtedy gdy świecą wszystkie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #138 dnia: 16 Lipca 2016, 14:44:16 »
Szamaństwo. Nie ma żadnego współczynnika natężenia smugi, zależnego od ilości zapalonych świateł. Też odniosłem kiedyś takie wrażenie, ale w kodzie nic takiego nie ma.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #139 dnia: 16 Lipca 2016, 19:17:33 »
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby ktoś chętny zrobił światła w ogl, po jednym źródle na lampę.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2016, 20:16:06 wysłana przez Stele »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Online Carmelovy

  • Wiadomości: 520
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #140 dnia: 16 Lipca 2016, 21:47:18 »
Ok Stele teraz rozumiem.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #141 dnia: 16 Lipca 2016, 23:17:57 »
Po sprawdzeniu ST45 i Traxxa zauważyłem, że jest różnica pomiędzy zapalonym jednym światłem a trzema. Gdy jest zapalone jedno światło, smuga jest słabsza. Tylko, że w sumie dziwne, bo w obu tych lokomotywach te smugi mają inne natężenie tylko w kabinie B. W kabinie A smuga zawsze wygląda tak samo, zaś w B - zmienia natężenie w zależności od ilości włączonych świateł (jedno lub trzy). Dodam też, że natężenie smugi zmienia się tylko w lokomotywach z programatorem (jutro sprawdzę jeszcze EP09 i EU07-15xx, żeby mieć pewność). Na EP09 i EU07-15xx jest to samo, czyli dotyczy wszystkich lokomotyw z programatorem.

Możliwe, że górne światło ma smugę o największym natężeniu. Jeśli jest zapalone któreś z dolnych świateł (na biało), to smuga jest słaba. A jeśli są załączone dwa światła na dole na czerwono, a górne na biało, wówczas smuga jest jasna.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2016, 14:20:51 wysłana przez Maciej »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #142 dnia: 17 Lipca 2016, 00:11:00 »
Na najnowszych exe z warsztatu też? W funkcji rysującej była różnica między stronami pojazdu, ale nadal nic zależnego od ilości zapalonych świateł.
Kod: ("World.cpp") [Zaznacz]
{
glBlendFunc(GL_DST_COLOR, GL_ONE);
glDepthFunc(GL_GEQUAL);
glAlphaFunc(GL_GREATER, 0.004);
// glDisable(GL_DEPTH_TEST);
glDisable(GL_LIGHTING);
glDisable(GL_FOG);
//glColor4f(0.15f, 0.15f, 0.15f, 0.25f);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D, light); // Select our texture
//float ddl = (0.15*Global::diffuseDayLight[0]+0.295*Global::diffuseDayLight[1]+0.055*Global::diffuseDayLight[2]); //0.24:0
glBegin(GL_QUADS);
float fSmudge = Train->Dynamic()->MoverParameters->DimHalf.y + 7; // gdzie zaczynać smugę
if (Train->Controlled()->iLights[0] & 21)
{ // wystarczy jeden zapalony z przodu
for (int i = 15; i <= 35; i++)
{
float z = i * i * i * 0.01f;//25/4;
//float C = (36 - i*0.5)*0.005*(1.5 - sqrt(ddl));
float C = (36 - i*0.5)*0.005*sqrt((1/sqrt(Global::fLuminance+0.015))-1);
glColor4f(C, C, C, 0.25f);
glTexCoord2f(0, 0);  glVertex3f(-10 / 2 - 2 * i / 4, 6.0 + 0.3*z, 13 + 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(1, 0);  glVertex3f(10 / 2 + 2 * i / 4, 6.0 + 0.3*z, 13 + 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(1, 1);  glVertex3f(10 / 2 + 2 * i / 4, -5.0 - 0.5*z, 13 + 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(0, 1);  glVertex3f(-10 / 2 - 2 * i / 4, -5.0 - 0.5*z, 13 + 1.7*z / 3);
}
}
if (Train->Controlled()->iLights[1] & 21)
{ // wystarczy jeden zapalony z tyłu
for (int i = 15; i <= 35; i++)
{
float z = i * i * i * 0.01f;//25/4;
float C = (36 - i*0.5)*0.005*sqrt((1/sqrt(Global::fLuminance+0.015))-1);
glColor4f(C, C, C, 0.25f);
glTexCoord2f(0, 0);  glVertex3f(10 / 2 + 2 * i / 4, 6.0 + 0.3*z, -13 - 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(1, 0);  glVertex3f(-10 / 2 - 2 * i / 4, 6.0 + 0.3*z, -13 - 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(1, 1);  glVertex3f(-10 / 2 - 2 * i / 4, -5.0 - 0.5*z, -13 - 1.7*z / 3);
glTexCoord2f(0, 1);  glVertex3f(10 / 2 + 2 * i / 4, -5.0 - 0.5*z, -13 - 1.7*z / 3);
}
}
glEnd();

glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
// glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER, 0.04);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glEnable(GL_LIGHTING); //i tak się włączy potem
glEnable(GL_FOG);
}
Czyli w pętli rysowane są kolejne płaszczyzny ze zmiennym nasyceniem (maską alfy tutaj) C i rozmiarem z zależnie od iteracji i.
Train->Controlled()->iLights[n] zawiera sumę bitową świateł danego czoła. Na jej podstawie można określić jaka kombinacja reflektorów jest zapalona i rysować przesuniętą w bok smugę o mniejszym nasyceniu/rozmiarze. Do empirycznego ogarnięcia. Można by też tam wsadzić przyciemnienie reflektorów.
Każda kombinacja musi mieć alternatywny wariant, bo ogl nie wymiesza kilku niezależnych przy wielu światłach ładnie. Chce ktoś przełożyć to co napisałem na kod?
Mój kanał youtube

Online Carmelovy

  • Wiadomości: 520
  • W MaSzynie od 2009r.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #143 dnia: 17 Lipca 2016, 09:46:26 »
Maciej, dokładnie opisałeś to co zaobserwowałem.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #144 dnia: 17 Lipca 2016, 14:24:28 »
Sprawdziłem najnowsze exe (to z tablicami) i tu smuga już niczym się nie różni, tzn. ma zawsze takie samo natężenie.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #145 dnia: 17 Lipca 2016, 17:03:35 »
Zobaczcie tą funkcję dla sprzęgu C1 (czoła B) w jakimś starszym snapshocie z gita. Może niechcący usunąłem coś fajnego, nie rozumiejąc wzorku. Choć wydaje mi się, że różniły się tylko stałymi.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #146 dnia: 21 Sierpnia 2016, 20:29:52 »
Ktoś przejechał całą misję całkowo_noc? Pytam z tego względu, że dzisiaj na końcowych manewrach (odczepienie lokomotywy od składu w Macierzewie, przejazd na bocznicę, zakończenie służby) miałem problem z SM42-982. Lokomotywa ze składem stanęła w rozjazdach (jak na screenie) i tyle. Moje dalsze manewry zablokowane. Przeszedłem klawiszem [F5] do SM42 i wjechałem nią na tor, gdzie powinna się zatrzymać. Późniejsze manewry już działały. SM42 się odczepiła od swojego składu i robiła swoje manewry, a ja kontynuowałem manewry SU45. Być może był to jakiś jednorazowy błąd, dlatego dobrze by było gdyby ktoś potwierdził lub zaprzeczył, czy taka sytuacja też się pojawiła. Log: http://eu07.pl/userfiles/23301/priv-log1.txt.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #147 dnia: 21 Sierpnia 2016, 20:59:27 »
Potwierdzam wystąpienie podobnej sytuacji, aczkolwiek nie w tym scenariuszu. Zdarzyło się to raz podczas testów scenariusza Tartak2 na wjeździe SU45 do Całkowa (Maciusiowi5991 też się zdarzyło), w tym samym scenariuszu SU46 przy wjeździe do Wilisia, pamiętam również coś podobnego gdy testowałem scenariusz Lotos.

Problem z tym wszystkim polega na tym, że takie sytuacje niestety zdarzają się losowo. Nie wiem od czego to zależy ale mam wrażenie, że dotyczy lokomotyw, które widzą w oddali S1 lub Sr1, oraz które jadą w bok na zwrotnicach. Jakby AI nieprawidłowo skanowało, albo źle oceniało odległość od semafora.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #148 dnia: 22 Sierpnia 2016, 01:05:50 »
Jeśli jest tak jak mówisz z tym skanowaniem toru i nieprawidłowym odczytywanie wskazań z sem_info to takie coś musi byc odnotowane w logu. Musiałbyś podać nazwę semafora którego dotyczy sytuacja i sprawdzić co na jego temat jest w logu i czy w ogóle jest.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #149 dnia: 22 Sierpnia 2016, 09:54:22 »
Z tego co widzę w logu, to chyba AI faktycznie źle ocenia odległość od semafora.
Cytuj
TableTraceRoute: new event found mac_i_sem_info by sm42-982
Signal stop. Next Semaphor mac_i_sem_info
Od tego momentu sm42-982 stała w rozjazdach.