4e też jest rzeźbiona od zera jedynie z modelem highpoly w tle by płaszczyzny się pokrywały. Modele maszynowe albo już są uproszczone albo do upraszczania się nie nadają. ;)
Model pudła do spasowania wnętrza, jakiś pseudoplan bym widział ścianki i rozkład foteli, zdjęcia na teksturki+poglądowe i mogę robić. W 16Xa dałem radę to i przy innych wagonach dam. Dodatkowe punkty za gotową teksturę bo za sklejaniem nie przepadam.
---------
I ostatnia część gdzie pasuję model do pudła, poprawiam kilka detali na teksturze i dostosowuje wszystkie pliki dla poprawnego wyświetlania w symulatorze.
https://youtu.be/vlB4BedQcxQ---------
Modelowanie mesha kabiny lowpoli do SP42. Tym razem na wizji od początku i z kilkoma poprawkami względem siódemki. Też się uczę podczas pracy. :) Omówione modelowanie płaszczyzny z linii, ekstrudowanie poligonów, mostkowanie dziur, modelowanie rurek z linii, orientacja luźnych obiektów po normalnych, dbanie o geometrię łatwą do triangulacji, stosowanie symetrii, restrykcja translacji wierzchołków...
1. Ściany i początki detali:
https://youtu.be/m1pZp-VRUCc2. Reszta detali symetrycznych:
https://youtu.be/zHE3dnEVfc43. Detale asymetryczne i wypalanie tekstury. Zoptymalizowany proces projektowania układu względem siódemki.
https://youtu.be/kqrzzOdUXWsO lowpoli zdecydowaniu już wystarczy. Czekam na efekty pracy nowych adeptów. ;)
---------
Kleję teksturę pulpitu pod WMB10.
1. Obróbka zdjęć, wrzucenie na tymczasowy układ.
https://youtu.be/MTbzYP7zpRE2. Retusz łączeń poszczególnych fragmentów.
https://youtu.be/H8UeE9mQCHw3. Modeluję pulpit z linii i zmagam się z różnicą wymiarów.
https://youtu.be/9Xe8NwrBQsk4. Zamieniam obrys na siatkę, roboczo mapuję, uplastyczniam i zaokrąglam krawędzie.
https://youtu.be/jSYs7St3K2o---------
Wiejski spożywczak.
1. Tekstura. Prostowanie, układ, retusz.
https://youtu.be/sU3ifkO_COU2. Model. Wymiarowanie z geoportalu, bryła, robocze mapowanie, uplastycznianie gzymsów i wyklinanie na booleana przy oknach.
https://youtu.be/LDVfZBvfi9s3. Model. Sprzątanie po booleanie. Ręczne szycie trójkątów tam gdzie nie dał rady. Cięcie cutem. Konwersja krawędzi na linię i tworzenie z niej rynny.
https://youtu.be/kThczH3zoQU4. Model. Precyzyjne mapowanie i oszukiwanie na pewnych fragmentach by usunąć witrynę z tyłu budynku.
https://youtu.be/iscEdj-kJr45. Model i wpisy. Dodajemy lowpoli, podświetlenie okien, ustawiamy hierarchię i eksportujemy do symulatora. Ustawiamy widoczność i świecenie w modelu oraz tworzymy plik include.
https://youtu.be/j78XW8FW8K4---------
Modelowanie terenu do scenerii.
1. Tworzenie profilu poprzecznego sweepem przekroju po niwelecie. Modelowanie wzniesień vertex paintem. Przeliczanie wektorów normalnych Rainstedem.
https://youtu.be/-pfFE-m1ReIJak ktoś chce coś konkretnego zobaczyć co umiem i mógłbym pokazać, to piszcie. Póki co była prośba o prostowanie czoła EU07 ale nie byłem zadowolony z uzyskanego efektu. Jednak photoshop jest tu lepszy.