Autor Wątek:  Budowa przetwornicy oświetleniowej EN57  (Przeczytany 3823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Budowa przetwornicy oświetleniowej EN57
« dnia: 09 Lutego 2016, 00:11:49 »
Interesuje mnie budowa przetwornicy oświetleniowej EN57. Tzn. wiem ogólnie jak działa i jak jest zbudowana, ale książka WKŁ nie podaje jak działa prądnica, tzn. tam są pierścienie ślizgowe zasilające uzwojenie wzbudzenia w wirniku czy jak to jest zrobione? Bo chyba nie tak jak w prądnicy wagonowej prądu zmiennego GTUB, że w wirniku jest specjalne uzwojenie z diodami i ono daje wzbudzenie, to chyba nie te czasy jeszcze wtedy.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Budowa przetwornicy oświetleniowej EN57
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Lutego 2016, 00:19:50 »
Tutaj jest coś na temat przetwornicy oświetleniowej z EN57, zobacz czy to wyjasnia to o co pytasz, na dole strony:  http://www.trakcja.one.pl/strona/przetwornice.html

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Budowa przetwornicy oświetleniowej EN57
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Lutego 2016, 00:59:16 »
Dzięki, wyjaśnia. Tylko ciekawe, że książka nie podaje np. typu szczotek pracujących z pierścieniami ślizgowymi (to one doprowadzają napięcie do uzwojenia wzbudzenia w obracającym się wirniku). Cóż, przeoczenie autorów. Temat do zamknięcia, chyba że ktoś ma jakieś informacje o tej przetwornicy, np. z praktyki.