- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Maupex w 09 Lutego 2016, 00:11:49

Tytuł: Budowa przetwornicy oświetleniowej EN57
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 09 Lutego 2016, 00:11:49
Interesuje mnie budowa przetwornicy oświetleniowej EN57. Tzn. wiem ogólnie jak działa i jak jest zbudowana, ale książka WKŁ nie podaje jak działa prądnica, tzn. tam są pierścienie ślizgowe zasilające uzwojenie wzbudzenia w wirniku czy jak to jest zrobione? Bo chyba nie tak jak w prądnicy wagonowej prądu zmiennego GTUB, że w wirniku jest specjalne uzwojenie z diodami i ono daje wzbudzenie, to chyba nie te czasy jeszcze wtedy.
Tytuł: Odp: Budowa przetwornicy oświetleniowej EN57
Wiadomość wysłana przez: dymus w 09 Lutego 2016, 00:19:50
Tutaj jest coś na temat przetwornicy oświetleniowej z EN57, zobacz czy to wyjasnia to o co pytasz, na dole strony:  http://www.trakcja.one.pl/strona/przetwornice.html
Tytuł: Odp: Budowa przetwornicy oświetleniowej EN57
Wiadomość wysłana przez: Maupex w 09 Lutego 2016, 00:59:16
Dzięki, wyjaśnia. Tylko ciekawe, że książka nie podaje np. typu szczotek pracujących z pierścieniami ślizgowymi (to one doprowadzają napięcie do uzwojenia wzbudzenia w obracającym się wirniku). Cóż, przeoczenie autorów. Temat do zamknięcia, chyba że ktoś ma jakieś informacje o tej przetwornicy, np. z praktyki.