Autor Wątek:  Sceneria scnBN  (Przeczytany 75528 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Sceneria scnBN
« dnia: 02 Lutego 2016, 21:29:44 »
Sceneria bez nazwy, po prostu nie mam pomysłu teraz... Powstała mniej więcej w niecały miesiąc. O ile zrobienie samych torów, nawet z profilem pionowym, krzywymi przejściowymi itp. oraz zrobieniem stacji zajęło mało czasu to najwięcej zeszło jak na razie na zrobienie otoczenia, wstawienie około 25 tysięcy drzewek/traw ( też jak na razie). Będzie wstawiona do testów - za jakiś czas oczywiście - nawet jeżeli nie będzie w 100% skończona, a nie ma sensu żeby leżała u mnie na dysku i się "kurzyła"...

Zalety:
•wysokie prędkości szlakowe rzędu 120-160km/h ale i odcinki wolniejsze np. rzędu 80 km/h (na razie bez innych oganiczeń prędkości oprócz tych które wynikają z samej geometrii trasy)
•krzywe przejściowe i przechyłki na całej trasie
•profil pionowy na praktycznie całej trasie - jest co robić za nastawnikiem
•roślinność i otoczenie - jeszcze nie skończone oczywiście -  w każdym razie nie ma pustynnych terenów
•długość scenerii (ponad 100km) 140km

Wady:
•jak na razie nie w pełni realna siec trakcyjna - a w zasadzie brak (jak ktoś chce poprawić, lub zrobić nową jak wyjdzie nowa sieć trakcyjna, nie widzę problemu w przekazaniu pliku .max jak już będzie bliżej końca prac przy torach i innych elementach).
•fikcyjna (jeśli można to zaliczyć do minusów :P)

Tyle odemnie, troche screenów, tych bardziej reprezentacyjnych miejsc oczywiście, chociaż w każdym miejscu starałem się żeby coś było. Na dzień dzisiejszy teren wszędzie jest, brakuje otoczenia w kilkunastu mniejszych miejscach, plus oczywiście kosmetyka innych miejsc czy tam inne poprawki.
Jeżeli w czasie przyszłych testów nie zostaną zauważone błędy powodujące nieprzejezdność, sceneria zostanie umieszczona w dziale na warsztacie, będzie albo skończona, albo wstawiona w wersji prawie-skończonej.
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2018, 21:42:34 wysłana przez dymus »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1293
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Lutego 2016, 21:38:26 »
Prezentuję się dość ciekawie oraz parametry torowiska które uwzględniłeś są na plus. Wrzuć scenerie to się przyjrzymy temu. Miałem ci pomóc przy wstawianiu obiektów jak i modelowaniu, ale jak na razie mój sprzęt nie bardzo nadaje się. Myślę nie długo zmienić komputer i mógł bym zacząć działać.

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Lutego 2016, 21:58:03 »
Nie jestem żadnym znawcą tematu scenerii, ale moim zdaniem to, co prezentujesz, wyznacza dobry kierunek dla przyszłych trasopisarzy; może dlatego, że jest trochę innym spojrzeniem na temat scenerii. Podoba mi się ten minimalizm otoczenia (bo trzeba to tak nazwać) - jest on bardzo ładny, a przy tym nie wymaga zapewne sporo pracy (w porównaniu z rozbudowanymi miastami, itd.). Oczywiście absolutnie wszystkie scenerie nie mogą tak wyglądać, jednak nie ma co bać się takich rozwiązań przy sceneriach "liniowych". W mojej wymyślonej na potrzeby tej wiadomości systematyce scenerii, Twoja - o jakże wspaniałej nazwie "bez nazwy" ;) - jest czymś skrajnie oddalonym od takiej trasy jak MOP, ale to bardzo dobrze, bo jest niemożliwe, żebyś wydał trasę na całej długości tak ozdobioną jak MOP. Notabene, za coś między MOP-em a Twoją scenerię używam trasę Maćka, aczkolwiek żeby coś o niej powiedzieć też musiałbym pierw ją odpalić, na co jakoś nie mam czasu... Oczywiście żadna koncepcja nie jest lepsza lub gorsza, czasami nawet ewolucja dąży do upraszczania form, a nie tylko komplikowania.

Doświadczony trudami wydania swojej scenerii, a także tym, jak skomplikowane to było w przypadku innych (Kaliska), a czasami wręcz niemożliwe (m.in. Rochowice wciąż gniją w testach), chcę Cię zachęcić do tego, byś w porę zaplanował jej wydawanie. Może zrób pierw tory i zarys terenu i zleć komuś zrobienie scenariusza, a w międzyczasie równolegle dopracowuj teren. Wiem, że do tej pory zrobiłeś to wszystko w niecały miesiąc, ale zawsze na początku tak jest, a robienie szczegółów trwa lata... Powodzenia ;)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Lutego 2016, 22:01:24 »
Wspaniala gra flory dookola szlaku! To wyglada po prostu bardzo realistycznie.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3920
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Lutego 2016, 22:02:00 »
Proponuję nazwę "Czarnobyl". Ale wygląda ciekawie :)
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Sprawy pilne - pisać na PW na Forum.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9567
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Lutego 2016, 22:16:36 »
Wstawiasz zmutowane szuwary a o sosenki się czepiasz. :P
Mój kanał youtube

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lutego 2016, 22:32:49 »
Powiem krótko- dla mnie bomba. Mam nadzieję, że nie będziesz oszczędzał na odcinkach o szlakowej 120+, bo takich w Maszynie chyba trochę brakuje :) 
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2016, 22:48:03 wysłana przez trzecia_bateria »
userpid: 875721375

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Lutego 2016, 09:05:51 »
Dwie uwagi:
- textura krzaku (mloda choinka) wyglada zle jako duze drzewo
- ustaw 50% przezroczystosci na texturze wody i zobaczysz jak ladnie i naturalnie moze wygladac jezioro

« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2016, 09:28:13 wysłana przez Sawi »

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2233
  • maszynista spal. i elektr. pojazdów trakcyjnych
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Lutego 2016, 12:01:07 »
Gdyby była możliwość napisania scenariusza na starych podstawach to bym się podjął, lecz teraz tyle nowości, że nie wiem czy bym dał radę. Ogólnie prezentuje się ładnie, poproszę link, biorę urlop i testujemy :-D.
Izabela Łęcka była...

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2866
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 216
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Lutego 2016, 21:09:51 »
A co byście powiedzieli na scenerię w wersji Czeskiej? W sensie, czeska SBLka, czeskie przejazdy, czeskie... wszystko?
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2016, 21:11:21 wysłana przez ST44-003 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1229
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Lutego 2016, 21:17:18 »
Mi się pomysł podoba. Tylko jeszcze Czeską sygnalizację kabinową w pythonie trzeba zrobić ;)
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2866
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 216
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Lutego 2016, 21:20:21 »
Dokładnie to samo sobie pomyślałem. Z tego co widzę, to python pozwala na dużo jeśli chodzi o sygnalizację, można by coś próbować ogarnąć. Pytanie tylko, czy jest ktoś, kto ma na co dzień styczność z tym systemem, żeby podpowiedzieć jak poprawie zasymulować pracę systemu LVZ.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9056
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 575
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Lutego 2016, 21:28:43 »
Oho a mi to wygląda na wydanie czeskiej 371, by miała po czym śmigać.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2866
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 216
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Lutego 2016, 21:45:00 »
Między innymi. Po pierwszych testach śmiem stwierdzić, że będzie po czym i jak jeździć. Łukasz ma koncepcje scenerii, mnie zaś chodzi po głowie kilka pomysłów - dodatków, ale to najpierw muszę obgadać z twórcą, a to dopiero za tydzień ;)
Znaczy, można by szybciej, ale jeszcze muszę parę rzeczy przemyśleć i skończyć. Poza tym, to jego sceneria i też mu bardzo w paradę nie chcę wchodzić. Piotrek, póki co, może Ty go pogonisz do "zdetalizowania" kabiny i puszczenia na testy, bo mnie się nie udaje :P

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Lutego 2016, 23:18:01 »
A co byście powiedzieli na scenerię w wersji Czeskiej? W sensie, czeska SBLka, czeskie przejazdy, czeskie... wszystko?
Jakby były odpowiednie elementy zrobione nie widze problemu zrobić w jednej części scenerii odwzorowanie przejścia granicznego na czeską sieć. Z tym że to wymaga pewnej ilości nowych elementów (semafory, sieć trakcyjna, wskaźniki itp.) z czeskiej części.
A przy okazji kilka screenów, zmienione otoczenie jednego miejsca, dodana wstepnie część miasta, nowa stacja na jednym z końców, (odwzorowana na pewnej realnej stacji, ciekawe czy ktoś zgadnie której :P), grupa postojowa itp.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2866
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 216
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Lutego 2016, 23:31:07 »
Co wygram, jak powiem że to Rzepin? :D

EDIT: Przegrałem :<
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2016, 23:33:11 wysłana przez ST44-003 »

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Lutego 2016, 18:07:57 »
A co byście powiedzieli na scenerię w wersji Czeskiej? W sensie, czeska SBLka, czeskie przejazdy, czeskie... wszystko?
If you need any help in this case tell me. Maybe, it would be good to make Czech-Polish border on scenery and in Czech part of scenery put 22 kV 50 Hz voltage. Than we can simulate AC/DC locomotives or changing one system locomotives in station with traction systems intercourse.
M.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Lutego 2016, 14:06:43 »
Z ostatnich wiadomości to brakuje ostatniej stacji na jednym z końców, no i poprawki torów - jeśli będą konieczne - i będzie można powiedzieć że układanie torów jest już skończone. Dodatkowo taśma z przejazdu trasą, bez zatrzymania na pośrednich stacjach, więc to jest minimalny czas jazdy w jedną stronę, oczywiście w zależności od większej ilości postojów i dodanych ograniczeniach będzie on trochę większy, oraz screen całości trasy z 3ds'a.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2016, 14:07:59 wysłana przez dymus »

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2866
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 216
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Lutego 2016, 14:23:55 »
Dalej mam dziwne wrażenie, że ta podsypka jest strasznie wysoko.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Lutego 2016, 14:30:34 »
Na trasie mam profil podsypki 6-9-9 (0.6 0.9 0.9) , na stacjach standardowy maszynowy 0.2 0.5 1.1 (używany na większości tras w maszynie). Może dlatego wydaje się to za wysoko.
« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2016, 14:42:29 wysłana przez dymus »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1422
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Lutego 2016, 14:32:26 »
A przy okazji kilka screenów, zmienione otoczenie jednego miejsca, dodana wstepnie część miasta, nowa stacja na jednym z końców, (odwzorowana na pewnej realnej stacji, ciekawe czy ktoś zgadnie której :P), grupa postojowa itp.
Przypomina Katowice.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2866
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 216
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Lutego 2016, 17:56:32 »
Łukasz, przejechałem się i przyjrzałem jeszcze raz. Faktycznie mi się tylko wydawało ;)

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Lutego 2016, 20:23:21 »
Przypomina Katowice.
Tak dokładnie ;) Z powodu braku pomysłu na wymyślenie nowego układu wykorzystałem tamtą stację, dodatkowo opierając się na zdjęciach satelitarnych, więc sceneria w tamtym miejscu jest akurat realna, jesli chodzi o układ torów i semaforów.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1684
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Lutego 2016, 21:22:22 »
Robiłeś to wstępnie pod L91 czy taki trening 3DSa i jakoś samo tak wyszło? :) Czy dalej kontynuujesz postępy nad L91?

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Lutego 2016, 21:50:13 »
To jest zupełnie oddzielny projekt, mniej więcej samo wyszło, głównie jako test otoczenia, bo torów już tyle wstawiłem że już sam nie wiem... ;) L91 jak na razie leży w takim stanie jakim była jakiś czas temu (tory, tory i jescze raz tory :P i troche innych rzeczy, otoczenia dużo nie ma, żeby nie powiedzieć żadne), nie mówię, jest szansa że wrócę do tego, ale to wymaga też współpracy osób trzecich, które by fotogafowały obiekty charakterystycznie z linii - tam gdzie ja nie będę jeździł - a z tym bywa różnie.

EDIT: pytanie zagadka dla osób zorientowanych: jakie trzeba dodać eventy na tory żeby AI wstępnie się nie gubiło? Chodzi mi głównie o podstawową konfigurację. Czy oprócz _sem_info, _s1 (wygaszanie semafora), konfiguracja SBL żeby się wygaszała oraz poprawnie działała, (opcjonalnego _shp przed większością semaforów, to bardziej dla użytkowników), czy coś trzeba jeszcze dodać? Po to żeby sceneria była wstępnie przygotowana na tyle żeby ktoś mógł na niej juz napisac misje?


« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2016, 00:55:35 wysłana przez dymus »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9056
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 575
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Lutego 2016, 00:56:31 »
Na pewno event związany ze wskaźnikami w4 stopinfo.
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2016, 00:57:46 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 3920
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 753
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Lutego 2016, 01:03:41 »
U siebie w Mostach praktykuję to, że przed każdym semaforem mam tor o nazwie xxxx_tabor gdzie można wstawić tabor (ułatwienie przy tworzeniu scenariuszy), ponadto zrobienie przejazdów, przypisanie tarcz ostrzegawczych do semaforów (wraz z ich automatycznym wygaszaniem).
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2016, 01:06:12 wysłana przez macius5991 »
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 11 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW
Pozdrawiam, Maciej.

Sprawy pilne - pisać na PW na Forum.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9567
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2197
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Lutego 2016, 01:14:28 »
Ra nadaje odcinkowi przy semaforze nazwę semafora. Też dobry pomysł. A tak ogólnie to wszystkie tory powinny mieć unikalne nazwy pod przypisywanie zdarzeń scenariuszy.
Czyli dla przejezdności priorytetowo wyglądałoby to tak:
1. Unikalne nazwy dla wszystkich torów. Optymalnie z sensem jak numeracja torów stacyjnych.
2. Przypisanie wszystkich sygnałów i wskaźników aktywnych. Wygaszanie semaforów. Prędkości szlakowe/ograniczenia albo wskaźnikami albo prędkościami w torze. Preferowane rozwiązanie pierwsze ale niekompatybilne wstecz.
3. Bajerki dekoracyjne, czyli przejazdy, shp.
4. Bajery pod zaawansowane skrypty. Izolacja głowic, torów.
Mój kanał youtube

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 270
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Marca 2016, 00:48:12 »
Jeszcze jedno pytanie, czy można używać SBL trzynastawną na szlaku z prędkością 160km/h, z odpowiednimi odstępami dla tej prędkości, czy dla V 160km/h jest zawsze wymagana SBL czteronastawna?
Poza tym kilka screen'ów z trasy.
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2016, 00:52:14 wysłana przez dymus »

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Sceneria bez nazwy (na razie)
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Marca 2016, 14:24:36 »
Nie, gdyż dla 160 km/h drogę hamowania przyjmuje się 1600 m, a z kolei jako maksymalną odległość między dwoma semaforami SBL przyjmuje się 1500 m. Poza tym 3-stawna SBL nigdy nie była w Polsce zastosowana na linii z Vmax>120 km/h.