Autor Wątek:  Drawinowo - modyfikacje sterowania  (Przeczytany 181847 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #300 dnia: 05 Lipca 2016, 19:20:19 »
Epek, nie zapominaj że to maruda. W końcu to sprawdzi ale ponarzekać musi. Dzięki za log-a.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #301 dnia: 05 Lipca 2016, 19:24:18 »
Znam to uczucie jestem gorszy niż on. Ale na pewno do czasu zmiany składu szlo wszystko ok. Zmienilem skład na co prawda unoffowy ale.... powinno dzialac. Exe najnowsze i jeszcze nieoficjalne z testu. Wczesniej smigalem na oficjalnym jako nowszym niż w pathu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #302 dnia: 05 Lipca 2016, 19:57:29 »
@Włodziu, a czy Ty może coś zmieniałeś w ustawieniach podstacji (np. że jest mocniejsza), ew. wywalałeś eventy przypisane do toru, bądź jakieś dodawałeś do sc3? Bo zauważyłem, że na starszym sc3, gdzie nie ma pewnych eventów w torze przypisanych, składy dojeżdżają tak jak powinny (w sensie, inne ale podobne składy osob/tow). Pytam pod takim kątem, że nie testowałem jeszcze tego co tutaj się dzieje w tym temacie.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #303 dnia: 05 Lipca 2016, 20:20:18 »
Jak dla mnie dobrze, że zmieniłeś składy bo wydaje się, że scenariusz nie jest fail-safe i jeśli coś pójdzie nie w tej kolejności co trzeba to zaczynają się dziać cuda.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #304 dnia: 05 Lipca 2016, 20:42:08 »
Nie znam się na eventach i nic nie zmieniałem. Tego nie tykam. Co do podstawcji owszem kusilo mnie ale zostawiłem jak było oryginalnie u Stelego. Tylko same składy zmieniłem. Dalem papuge unoffowa i moja eu07a owszem jest pradozerna troszkę bo dalem fizyke na razie z traxa. Może mieć to wpływ? Stele pisal ze liczy się kolejność skladow wg rozkladow. Teoretycznie powinno to dzialac nawet jeśli składy pojada wolniej. Tymbardziej ze w WDZ i WDT jest ok. Raz dalem tylko 2xeu07a i wywalilo kilka razy prad na podstacji zrobila się kaszana wszędzie ale to tylko raz.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2016, 20:53:17 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #305 dnia: 05 Lipca 2016, 21:52:43 »
Powiedź mi który pojazd był na co zamieniony podczas przejazdu z którego dałeś log. Grodzisk nie używa rozkładów tylko ustawia wg kolejności przyjazdu, a logowany jest pojazd wykonujący event, więc po podmiankach nie wiem co jest czym.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #306 dnia: 05 Lipca 2016, 22:46:28 »
No wiec zamiast 2x ep05 była eu07a.

Zamiast całego składu pospiesznego z wdz do GRZ dalem papuge i regioexpresy.
Przed chwila pokusiłem się o przejazd tym regioexpresem i ta sama kiszka była. Zaraz dam ci loga. Stel nie może być tak ze ktoś zmieni loka i misja idzie się bujac. Tym regioexpresem przyjechałem 1,5 minuty opóźniony.

  Dodano: 05 Lipca 2016, 22:49:00
2 składy w strone GRZ pojechaly prawidłowo i stoja za stacja jeden za drugim. Po ztronie WDZ i WDT wszystko ok eu07a jest po manewrach i pędzi z powrotem.

  Dodano: 05 Lipca 2016, 22:53:52
Sklad z ep07-2001 to dawny skład z ep07-181. W przypadku eu07a nie zmieniałem wagonow a jedynie loka samego.

  Dodano: 05 Lipca 2016, 23:03:35
W każdym razie jeśli 2 poprzednie składy pojechaly ok a jako trzeci papuga to powinna pojsc w perony a nie w tory towarowe. Pospiech z WDZ (papuga w moim przypadku) jedzie przed towarem który startuje z WDT. Nie ma opcji by towar pojechal wcześniej. Pomimo wszystko powrotny icek laduje w dupe towarowi zamiast isc w peron torem obok. A wiec w grodzisku wygląda to tak:

1 -  EU07-033 z pospiechem i konczy za stacja..
2 -  EP08-013 z expresem (na ten sam tor co pospiech wcześniej) i konczy za stacja zaraz za siodemka na tym samym torze.
3 -  Ep07-2001 z regio (poza skladem nie było innych modyfikacji) konczy na torach towarowych kolo plotu.
4 -  Towarowy z WDT konczy na torze lewym skrajnym przy plocie w peronach.
5 -  Icek powrotny z EU07A konczy na tym samym torze w peronach co towarowy z WDT i laduje mu w tyl.

Powyzszy opis wg loga z wczoraj.



  Dodano: 05 Lipca 2016, 23:08:30
STel jak dojdziesz do tego co poszlo nie tak to fajnie. Jutro zrobie rundke i przywroce oryginalne składy. Jak pojdzie ok to by oznaczalo ze pod zadnym pozorem nie wolno będzie zmieniac skladow na tej scenerii (w takim przypadku trzeba będzie umiescic odpowiednia adnotacje w opisie scn dla przestrogi, ze zmiana spowoduje destabilizacje przebiegu scenariusza). 
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2016, 23:16:50 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #307 dnia: 05 Lipca 2016, 23:32:27 »
Rozsądne zmiany, czyli tak by wszystkie składy osiągały rozkładową i nie defekowały w polu, nie powinny nic psuć. Postaram się jutro zanalizować co zaszło.

EVENT LAUNCHED: grz_ic1_przelecial by ep08-013
pr 0.00 0.00 = * * 0.00
Type: UpdateValues - * 0 1
EVENT LAUNCHED: grz_ic2_przelecial by eu07-033
pr 0.00 1.00 = * * 1.00
Type: UpdateValues - * 0 2
EVENT LAUNCHED: grz_posp_wjechal by a36419
pr 0.00 2.00 = * * 2.00
Type: UpdateValues - * 0 3
EVENT LAUNCHED: grz_brutto1_wjechal by ep07-2001
pr 0.00 3.00 = * * 3.00
Type: UpdateValues - * 0 4
Ustawiłeś w którymś składzie wagony z obsadą passenger? Ten a36419 wygląda mi na wagon, który wykonał event przeznaczony dla kolejnej lokomotywy. Trzeba będzie ogarnąć w kodzie jak wygląda wywoływanie eventów przez passenger.
« Ostatnia zmiana: 06 Lipca 2016, 21:56:42 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #308 dnia: 06 Lipca 2016, 23:13:08 »
Tak by moc dla urozmaicenia powrocic jako pasazer. Przywrocilem dzis oryginalne sklady i wszystko poszlo ok.

  Dodano: 07 Lipca 2016, 21:52:56
Fakt lubie czasem pojechac jako pasazer ale jak widac tej scn to szkodzi.
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2016, 21:52:56 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #309 dnia: 07 Lipca 2016, 22:29:43 »
Wszystkim scn to szkodzi w jakimś stopniu niestety.
Kod: ("DynObj.cpp") [Zaznacz]
else if (DriverType == "p")
        { // obserwator w charakterze pasażera
            // Ra: to jest niebezpieczne, bo w razie co będzie pomagał hamulcem
            // bezpieczeństwa
            Mechanik = new TController(Controller, this, Easyman, false);
        }
Kod: ("TrkFoll.cpp) [Zaznacz]
if (iSetFlag(iEventFlag, -1)) // zawsze zeruje flagę sprawdzenia, jak mechanik
                    // dosiądzie, to się nie wykona
                    if (Owner->Mechanik) // tylko dla jednego członu
                        // if (TestFlag(iEventFlag,1)) //McZapkie-280503: wyzwalanie event tylko dla
                        // pojazdow z obsada
                        if (bPrimary && pCurrentTrack->evEvent1 &&
                            (!pCurrentTrack->evEvent1->iQueued))
                            Global::AddToQuery(pCurrentTrack->evEvent1, Owner); // dodanie do
                // kolejki
Funkcji sprawdzającej czy mechanik jest obiektem sterującym składu mi w tym miejscu nie łapie, ale coś musimy wymyśleć, bo tak być nie może. Ogarnięcie tego tak jakbym chciał rozwiąże przy okazji problem shp w pojeździe ciągniętym. Po prostu nie będzie łapać, bo jest na evencie kierunkowym. :P
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2016, 22:57:20 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #310 dnia: 08 Lipca 2016, 16:52:20 »
Trzeba zrobić tak. W Klasie TController zobaczyć czy nie ma flagi pasywności. Jeśli nie ma to dodać. Zależnie od tego kto tam siedzi i czy jest kontrolującym skład sprawdzać tą flagę w Owner->Mechanik->IsActive() czy cuś takiego.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #311 dnia: 13 Września 2016, 19:40:06 »
Raz kozie śmierć - odgrzewam kotleta:

Jak to teraz stoi? Tak z ciekawości spróbowałem na ostatnim patchu przejechać Drawinowo. Dwie jazdy, jedna w nocy: nieprzejezdna. Przed Włodowicami korek, wjazd w grupę towarową na końcu, czyli po staremu. Po drodze zaniki zasilania.
No to spróbowałem dzień, bo więcej było w tych plikach grzebane. Do Włodowic Zachodnich elegancko, udało mi się dojechać zgodnie z rozkładem pomimo zaniku zasilania na jakąś minutę na chwilę przed tunelem po drodze do Włodowic. Zauważyłem fajne komunikaty przez radio, podpiąłem się pod pociąg powrotny, wykonałem próbę hamulca. Dostałem komunikat przez radio, że hamulce w porządku, ale na tym scenariusz się kończy. Nie dostaję nowego rozkładu i sygnału odjazdu. To jakiś drobiazg, czy poważniejsza sprawa?

Druga rzecz: pomimo wielu opinii, że scenariusz nocny to to samo, to ja widzę, że troszkę się różni. Na tyle się różni, żeby poprawki w dziennym go w ogóle nie dotyczyły. Czy przeniesienie poprawek z nocy na dzień jest bardzo skomplikowane, a jeśli nie, to jak się do tego zabrać? Co zrobić, żeby zasilanie nie zanikało?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #312 dnia: 13 Września 2016, 19:53:56 »
Proszę wykaż mi różnice między nocnym a dziennym, inne niż godzina, zestawienia składów i numery pociągów.
Stoi na tym, że zakończyłem na etapie, gdzie wszystkie zauważone u mnie i EP08 błędy poprawiłem. Na dysku względem repo mam zdaje się jedno koryto rzeki przemodelowane. Dalszych prac nie planuję póki co.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #313 dnia: 13 Września 2016, 21:45:13 »
Hm, teraz to ja już nie wiem nawet którą wersję Drawinowa mam, raz ją ściągałem z tego wątku, potem instalowałem patche, no nic, moja noc nie działa za bardzo. Spróbuję sobie to jakoś skleić i zobaczyć czy tryknie. Wydaje mi się, że słyszałem wcześniej, w dziwnym miejscu komunikat z odjazdem (dziwne, bo słyszałem to nie na postoju tylko jadąc dość szybko). Jakby event poszedł na 20 minut przed czasem. I pewnie dlatego nie dostałem rozkładu, ale muszę to przejechać jeszcze raz żeby namierzyć dokładnie kiedy to się dzieje.

Czy Twoja (ostatnia działająca) wersja jest gdzieś dostępna do pobrania, czy może jest w ostatnim patchu?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #314 dnia: 13 Września 2016, 22:29:56 »
Testuj na 16.08 bez niczego z tego wątku. Jak coś nie pójdzie jak powinno, dawaj log. Kilka wersji temu specjalnie ustawiłem logowanie czego mi trzeba jako domyślne, bo się nie mogłem doprosić odpowiedniej konfiguracji u Włodka.
Był to odjazd dla twojego składu? Może jakieś ai ruszało ze stacji w promieniu radia. Odjazdy są realizowane z poziomu rozkładu jazdy i nie ma w nich żadnych eventów (pomijając getvalues komórki wskaźnika i zmiany rozkładu po objęciu nowego składu).
W patchu jest wersja z 14.06.16 wrzucona 20.06.16 z poprawkami Macieja z 26.06.16 (estetycznymi).
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2016, 22:31:42 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #315 dnia: 14 Września 2016, 17:54:12 »
Ja ostatnio podrozuje jako pasazer i nie stwierdzam nieprawidlowosci.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #316 dnia: 15 Września 2016, 17:57:05 »
Odpalam dziś jeszcze raz, tym razem wersja dzienna... i nawet nie ruszyłem, tym razem brak sygnału odjazdu pomimo tego że godzina się zgadza i S2 na semaforze.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #317 dnia: 15 Września 2016, 18:20:26 »
Do końca loga masz "Vehicle name: ep09-005, command: 1. Prepare_engine". Jak nie przeszło w Obey_train może nie podjąć interakcji ze wskaźnikiem by wywołać wyjazd. Tylko czemu? Jest kierunek, bateria, czuwak, pantograf, szybki, przetwornica, światła. Tylko sprężarki nie włączyłeś. Trzeba by obadać w którym momencie uznaje pojazd za uruchomiony.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #318 dnia: 15 Września 2016, 19:10:45 »
Następny przejazd. Odjazd zadziałał. Rozkład jazdy utknął na Mizerów podg. Minąłem, niestety symek nie zauważył że minąłem. Dojechałem sobie do Włodowic, gdzie chyba jest wbudowana w scenariusz przerwa w zasilaniu, OK. Za tunelem zasilanie wróciło, więc dojechałem sobie planowo do Włodowic Zachodnich. Tam wszystkie komendy przez radio są OK. Zapinam wagony, wykonuję próbę hamulca, i stoję całkowicie gotowy do odjazdu. I nic. Nie dostaję nowego rozkładu, stary cały czas wisi.

Nie wiem czy do czegoś się może ta informacja przydać, ale "Proszę się przygotować do próby hamulca" dostaję w momencie przyciskania lokomotywy do wagonów. Może tak ma być. Ledwie zdążam, ale zdążam zapiąć wagony, wrócić do lokomotywy i uruchomić ją, jak dostaję "Hamujemy". Jakby ten event powinien wg mnie iść jakąś minutę później, ale może to nie ma znaczenia.

Ważne, że u mnie ten scenariusz jest w ogóle nieprzejezdny, albo przejezdny tylko w 1 stronę. Kończy się w WDZ po prostu po próbie hamulca. Co do wieszania rozkładów zaczynam podejrzewać exe a nie scenariusz. Rozkłady wieszały mi się na różnych sceneriach już.

  Dodano: 20 Września 2016, 17:32:23
Wypakowałem Drawinowo z patcha 16.08 jeszcze raz. Przejechałem zgodnie z rozkładem do WDZ. Po próbie hamulca dalej brak rozkładu.
Czekałem do 11:45 czasu misji, zapisałem log z +8.

Malutki byczek jest gdzieś.
« Ostatnia zmiana: 20 Września 2016, 17:32:23 wysłana przez HTD »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #319 dnia: 20 Września 2016, 19:54:49 »
EVENT LAUNCHED: daj_rozklad by ep09-005
Type: UpdateValues - Timetable:drawinowo/IKSE7106 0.1 0
EVENT LAUNCHED: wdz-godzodjic
Type: UpdateValues - * 0 1
EVENT LAUNCHED: wdz_8pocz_wyjazd2 by ep09-005
none 3.00 1.00 = * 3.00 1.00
Multiple passed
EVENT LAUNCHED: wlodowice_zachodnie_g8-2_s13 by ep09-005
Multiple passed

Kierunek jest, szybki, przetwornica i sprężarka są. Może kwestia nieustawienia oświetlenia czoła? Rozkład czeka w komórce semafora "wlodowice_zachodnie_g8-2_sem_mem" od "EVENT LAUNCHED: daj_rozklad" do "EVENT LAUNCHED: wdz_8pocz_wyjazd2" i w tym czasie musisz go zeskanować. Dla zwiększenia odporności można dodać warunek blokujący podanie wyjazdu, jeśli komenda nie zostanie odebrana. Ale wtedy w twoim przypadku będziesz stał w nieskończoność. AI uznaje, że twój pojazd nie jest w pełni uruchomiony, a przynajmniej takie mam wrażenie. Zobacz czy pod F2 w polu stanu wyświetla "Obey_train" czy "Prepare_engine". Niestety trzeba przestrzegać pewnych procedur, wpisanych w zachowanie ai, by te scenariusze działały poprawnie. Lokomotywa ruszy po załączeniu WSa, ale komendy nie zeskanuje, bo będzie czekać na spełnienie jakichś warunków, oznaczających gotowość do jazdy. Może je dałoby się trochę złagodzić, ale trzeba by to przeanalizować, bo dla mnie i wcześniej dla Ra priorytetem było poprawne działanie AI.
« Ostatnia zmiana: 20 Września 2016, 20:03:03 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #320 dnia: 20 Września 2016, 22:53:01 »
Nie wiem czy widać w logu gdzieś rzeczywiste oświetlenie. Ale zwróć uwagę, że w nowym EP09 światła włącza się teraz przełącznikiem obrotowym. Może w tym tkwi problem?
Wykombinowałem, że być może zapalenie właściwych świateł jest ważne. Niemniej nie zrobiłem tego natychmiast, bo musiałem przyjrzeć się temu przełącznikowi, żeby zobaczyć kiedy wskoczy na pozycję jazdy pociągowej. Ale światła (3 białe) były zapalone już przy próbie hamulca.

Przetwornica była, sprężarka była, światła były. Tylko oczywiście nie da się tego zrobić w ciągu mniej niż sekundy. Starałem się to robić maksymalnie szybko, czyli zaraz po zapięciu wagonów natychmiast druga kabina, uruchomienie, światła. No poniżej minuty wszystko. Niestety w tym czasie już dostawałem polecenie próby hamulca (odpala troszkę za szybko - nie wiem, po podpięciu wagonów lokomotywa nie jest od razu gotowa do jazdy, trzeba zwolnić hamulec pomocniczy, przestawić kran na jazdę itd.).

Tak na marginesie: kiedy przepisowo zapala się te światła? Przed czy po próbie hamulca? Bo dojeżdżam do wagonów przecież z manewrowymi. I kiedy powinien wskoczyć rozkład, od razu po zapięciu wagonów, przed zapięciem wagonów, czy może po próbie hamulca? Mi się wydaje, że w momencie podawania komunikatu "hamulce w porządku". Przejechałem to Drawinowo już ze 4 razy i ani razu rozkład nie wskoczył.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #321 dnia: 20 Września 2016, 22:59:58 »
Cóż, testowałem to głównie jako ai i to dawno temu. A ai nie używa kręciołka tylko ustawia sobie bity świateł bez użycia przełączników. Będę musiał obaczyć jak działa teraz jako człowiek. Powinno działać i w manewrowym i w pociągowym, byle uznawało pojazd za uruchomiony.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #322 dnia: 21 Września 2016, 06:24:26 »
Na scenerii dosc licznie eystepuje blad lewitujacych zejsc podziemnych nad peronami.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #323 dnia: 21 Września 2016, 08:56:17 »
Poprawiałem to, potem Maciej jeszcze robił coś przy tym, bo ponoć dalej było źle. Efekt pivota w dziwnym miejscu i stosowania mariuszowego korektora wysokości po ruszaniu siatki terenu. Poprawiłem inca przejścia by korektorowi nie robić wyjątków. Trzeba będzie zajrzeć jak do patcha poszło.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #324 dnia: 22 Września 2016, 17:52:08 »
Więc tak:
W rev. 1516 w pliku scenery/bochnia/bochnia_przejscie.inc model został podniesiony o 1.304 i jednocześnie obniżony o tę samą wartość na scenerii (czyli wyszło na 0). W rev. 1523 został usunięty plik scenery/drawinowo/sc3_bud_plant.scm, zawierający przejścia podziemne (scenery/bochnia/bochnia_przejscie.inc). Plik ten został zastąpiony plikiem scenery/drawinowo/include.scm i od tego momentu to ten plik zawiera te przejścia. Nie zostało zauważone, że wysokość tych przejść jest taka sama jak przed wszelkimi poprawkami, co powodowało, że modele te lewitowały 1.304 nad ziemią. W rev. 1528 poprawiłem to, czyli ponownie została zmniejszona wysokość tych przejść, a więc nie powinny lewitować i w patchu powinno być w porządku.
« Ostatnia zmiana: 22 Września 2016, 17:53:48 wysłana przez Maciej »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #325 dnia: 22 Września 2016, 19:01:40 »
Ja niewiele zrozumialem. Chcialbym sie dowiedziec, czy jesli przykleje przejscie do siatki terenu bedzie w porzadku? Czy bedzie lewitowal, czy schowa sie pod siatke?

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #326 dnia: 22 Września 2016, 19:43:18 »
Jeśli wstawisz jako include będzie w porządku, bo w pliku .inc jest zapisana wysokość (współrzędna z) jako 1.304. Ale jeśli miałoby to być wstawione jako model, to przejście będzie powiedzmy w połowie schowane pod ziemią, a w połowie będzie na powierzchni.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #327 dnia: 22 Września 2016, 20:23:36 »
Przejścia w patchu są ok.
Dziewiątka wchodzi w obey_train po włączeniu baterii, ustawieniu kierunku, podniesieniu pantografu, załączeniu WSa, przetwornicy i sprężarki. Światła nie mają znaczenia.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #328 dnia: 22 Września 2016, 20:31:27 »
Czyli nie muszę jeszcze raz jechać żeby ustalić, czy mam obey_train po podczepieniu wagonów w WDZ? Z tego co pamiętam, jak ostatnio wrzucałem loga - po podczepieniu miałem całkowicie uruchomioną lokomotywę i światła pociągowe. Czas był zgodny z rozkładem - czyli przyjazd do WDZ wg godziny na rozkładzie, po tym natychmiast manewry przy 25km/h, za wyjątkiem odcinka gdzie dostałem przez radio "jazda torem wolnym" - wtedy jechałem 40km/h do rozjazdu. Ergo raczej nie podpinałem wagonów za późno, za wcześnie raczej też nie, chociaż wcześniejsze podpięcie raczej nie powinno nic zmieniać poza dłuższym oczekiwaniem na kolejne zdarzenia.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Drawinowo - modyfikacje sterowania
« Odpowiedź #329 dnia: 22 Września 2016, 20:42:19 »
Działa to tak: Po wjeździe dostajemy manewry, do semafora wyjazdowego leci rozkład powrotny. Po manewrach robimy próbę hamulca. Jeśli próba jest skończona uruchamia się pętla sprawdzająca, czy jest już godzina odjazdu. Jeśli jest, podawany jest wyjazd, zastępujący rozkład w semaforze. Nie wiem dlaczego go nie przyjąłeś. Wg loga wszystko było ok.
Mój kanał youtube