Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 301369 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Niedawno byłem w Koszalinie i z tego widziałem, to na trasie w kierunku Słupska występuje mnóstwo tych turbin bądź  wiatraków jak zwał tak zwał i świeca one na czerwono migając. Przeważnie na Śląsku kominy są też oświetlone czerwonym migającym światłem.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2016, 14:02:15 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Cytuj
... od jakiej wysokosci obiekt powinien byc oswietlany?
Nie wiem czy jest to regulowane konkretnymi wytycznymi, ale na drodze podejścia do lądowania, oznaczone są koło mnie nawet 10 piętrowe budynki mieszkalne.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
&feature=youtu.be

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Q, a tak a propos migania świateł, czy ja dobrze widzę, na jednym z filmików, że są możliwe do ustawienia różne szybkości migania lamp w komorach na semaforze?

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Na te chwile to jest bug, bo brak uzalezinenia od FPS, znaczy sie powinno zawsze tak samo pulsowac przy roznym fps.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Miganie można ustawić eventem? Wtedy można by latarniom dodać wbudowane eventy że mają się zapalać po godz. 18. a gasić o 6. ;)
EDIT: Eleganckie kominy tak BTW.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 02:10:16 wysłana przez Cesky Kretek »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
w oddzielnych plikach jest definiowanie zachowania oswietleina na poszczegolnych poziomach, plik dolaczany wpisem. Jezeli bedzie potrzeba sterowania czyms eventami to nie bedzie wiekszego problemu oprogramowac.

wpis dolaczajacy oswietlenie przeszkodowe
obstructlights obstructlights-1.txt end

plik ustawien oswietlenia
@obstructlightsfile # maxdist, position xyz, levels,
#obstructlights-1.txt
#
MAIN 900.0 90.0 0.0 10.0 12
#
#     ln rad  hght  r d foff foffs  fin   fins  pon  poff on * color
LEVEL 10 7.7  42.00 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  2.0  3.0  1  0 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 10 2.0  65.00 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  2.0  3.0  1  0 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 10 7.2  72.00 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  2.0  3.0  1  0 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 10 7.1  72.00 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  2.0  3.0  1  0 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 10 2.0  80.00 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  2.0  3.0  1  0 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 10 2.0  85.00 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  2.0  3.0  1  0 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 10 2.0  90.00 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  2.0  3.0  1  0 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 10 2.0  95.00 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  2.0  3.0  1  0 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 10 2.0  100.0 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  2.0  3.0  1  0 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 10 6.1  104.0 0 0 0.1  0.015  0.91  0.65  3.0  0.5  1  1 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 40 3.1  108.1 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  0.5  3.0  1  1 1.0 0.1 0.0 1.0
LEVEL 2  3.1  112.1 0 0 0.1  0.065  0.91  0.15  0.5  0.2  1  1 1.0 0.1 0.0 1.0

opis parametrow:
ilosc lamp, promien, wysokosc poziomu, rotacja, opoznienie zadzialania, dolna granica zakonczenia wygaszania, predkosc wygaszania
gorna granica zapalania, predkosc zapalania, czas trzymania w zapaleinu, czas trzymania w wygaszeniu,  czy wlaczone oswietlenie,
czy migajace, kolor



  Dodano: 13 Marca 2016, 09:19:20
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 09:19:20 wysłana przez queuedEU »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Czy Ty możesz prezentować screeny z normalnym oświetleniem i normalną teksturą nieba? Ta szarość na screenach wygląda słabo.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Nie moja wina ze jest bezksiezycowa zimowa noc i w dodatku pada snieg ;p

  Dodano: 13 Marca 2016, 10:37:02
Nie moja wina ze jest bezksiezycowa zimowa noc i w dodatku pada snieg ;p





tak wyglada zazwyczaj niebo podczas gdy pada sineg. Czy ja jestem slepy i zle odwzorowuje pewne warunki pogodowe, czy po prostu Benek sie czepia na sile? Chcesz sie czepiac, nie podoba Ci sie cos to idz poogladaj sobie obrazki w innym temacie, tesknic nie bede.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 10:37:02 wysłana przez queuedEU »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Igor skończ już wreszcie te swoje osobiste potyczki bo jakby nie spojrzeć to na screenach wygląda słabo. Widocznie padło już tobie na wzrok skoro tego nie dostrzegasz.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Ale jakie moje osobiste, teraz staniesz w jego obronie, bo twierdzi ze powinienem dac widoczne niebo i dzien? Gdzie jest napisane ze screeny maja byc robione z atmosfera dzienna? Na scenie jest odwzorowanie atmosfery panujacej zima na zadupiu gdzie nie ma lamp w dodatku pda snieg z niskich chmur. Niebo calkowicie zasloniete, widocznosc 1300m. Jedyne swiatlo jakie tu panuje to rozproszone swiatlo szczatkowe.
Taka jest moja inwencja tworcza do tej scenerii i nikt tego nie zmieni.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Nie staję w niczyjej obronie, tylko naprawdę robi się już męczące to iż jeśli ktoś nie zachwyca się czymś z twojej twórczości, to wielce się czepia i ma sobie oglądać coś innego. Chłopie trochę więcej pokory. Robisz dobrą robotę to fakt, ale szukanie na siłę czepiania zaognia niepotrzebnie od pewnego czasu coraz bardziej napiętą atmosferę.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Ja bym to rozwiązał w inny sposób:
@Benio, wystarczyło zapytać @Igora czy by nie pokazał screenów w porze dziennej bo jesteś ciekaw jak to co robi się prezentuje w innych warunkach. Szczególnie, że w porze dziennej inaczej widoczny jest padający śnieg niż w porze nocnej.
@Igor, wstawiał bym po prostu obok siebie screeny porównawcze dzień / noc i zbierał opinie.
I nie  bóldupić mi się tu bo nie ma o co.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Ale tu wystarczy pomyslec z jakiego powodu dalem nocne screeny, ale nie, lepiej sie czepic i dodac ze nocne screeny sa kiepskie.
Ale ja za inkogo myslec nie bede. Moze sami sie domyslicie czemu akurat ta seria jest robiona pora nocna. Pozdro.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Mnie tego tłumaczyć nie musisz. Ale zakończmy temat bo chcę o coś zapytać.
Mianowicie, czy przy obecnym silniku graficznym i tym sposobie oświetlenia modeli które jakiś czas temu prezentowałeś, istnieje możliwość generowania cieni obiektów? Od czego by to było zależne, aby poprawnie się wyświetlały i ew. były ruchome wraz z ruchem słońca?
Interesuje mnie to w kwestii drzew. Jeśli słońce generowało by cień drzewa na podstawie ustawionych plane`ów mogłoby się to skończyć lekką katastrofą, szczególnie, że obliczany był by model z którego drzewo jest wykonane, tak więc nawet mając drzewo złożone z samych gałęzi, jego cień miałby formę pełną kulistą.
Czy w takim razie potrzebne by było stworzenie nowych drzew, czy w jakiś magiczny sposób była by możliwość aby alpha była traktowana jako "dziura" przez które słońce by przechodziło i generowało realistyczny cień?
<szept: liczę, że zrozumiecie o co mi chodzi :P >
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 11:28:45 wysłana przez ST44-003 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Jest wiele technik pozwalajacych na generowanie cieni na sceneriach. Sa takie, ktore wymagaja powaznych zmian w kodzie (pewnie bym sie pogubil przy skladaniu tego) i sa nowsze ktore bylyby latwiejsze do wdrozenia (np wykorzystujac shadery). No ale wlasnie, wiekszosc exampli ktore mam bazuje na bibliotekach opengl, ktore nie sa dostepne dla borlandowskiego srodowiska, a nawet jesli sa to w starszych wersjach gdzie brakuje niektorych funkcji. Tak wiec w obu przypadkach trzeba niezle sie na kombinowac, a na razie nie che marnowac czasu na przewracane kodu do gory nogami, nie majac gwarancji ze sie uda.

  Dodano: 13 Marca 2016, 11:52:05
No sa tez techniki, ktore generuja cien elementow na teksturze alpha. Znajde chwile, przejrze zasoby tutoriali i powybieram wszystko co sie cieni tyczy, wrzuce na serwer se posciagasz poogladasz demka.

http://gamedev.stackexchange.com/questions/5038/shadow-mapping-and-transparent-quads
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 11:52:56 wysłana przez queuedEU »

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Jest jakaś instrukcja jak to instalować czy coś, bo ja po instalacji paczek mam od 1 do 2 FPS? I z której paczki uruchamiać? Wszystko jest takie popierniczone...
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 12:18:01 wysłana przez lukasn26 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No po ostatniej calosciowej miales jescze dwa patche, czytaj dokladniej. Pierwsza wersja ze sniegiem i dymem (na tym spadl fps do 2?) byla nie zoptymalizowana, pozniej doszly patche poprawiajace wydajnosc.

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Ale jakie patche? tego jest za dużo, poza tym jest w pierwszym poście? Bo chyba nie. Po instalacji ostatniej paczki nie było ani śniegu, ani dymu, ani nic. Nie było też tekstur podkładów.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 12:23:49 wysłana przez lukasn26 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
W pierwszym nie zawsze pamietam dac :). jest kilka stron wstecz.

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
No dobra, a które instalować? Pogubiłem się :P
Usunąłem paczki które instalowałem. Teraz jeszcze raz-co po kolei?
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 12:27:12 wysłana przez lukasn26 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Kazda paczka ktora nie jest patchem, zawiera zawsze wszystkie pliki niezbedne, natomiast patche tylko exe i ewentualnie inne wplywajace na poprawke. Wystarczy ze sciagniesz ostatnia cala i ewentualne patche po niej.

EU07-300216-1 ze strony 30 i -1p2 ze strony 32

SPRAWDZ 2 - 3 strony wstecz ...
wiadomosc 882 i 904 linki sa na czerwono czcionka 20 bodajze...
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 12:41:44 wysłana przez queuedEU »

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Te trójkąciki to śnieg? :P I jeszcze jedno; ludzie na prawdę muszą tak wolno chodzić? :P

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Tak - lepsze trojkaty jak polygony bo mozna 2x wiecej platkow wygenerowac, a ze nie ma tekstury to tylko dlatego ze ja tak sobie ustawilem a jak Ty bedziesz chcial to juz mnie nie interesi - Bedziesz mial opcje - bedziesz sie bawil. Na te chwile sa juz 3 rodzaje reprezentacji sniegu - triangle, line i point. Najbardziej wydajne beda linie i pointy, ale nie bedzie widoczny do pewnej odleglosci od kamery (jescze nie wiem czemu). Wkrotce kolejny apdejt.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2016, 13:14:50 wysłana przez queuedEU »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Nie moja wina ze jest bezksiezycowa zimowa noc i w dodatku pada snieg ;p
Chodziło mi na przykład o płonącą beczkę czy kolorową fontannę.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
W tej serii do pokazaina bylo oswietleine przeszkodowe kominow, beczki z ogniem w dzien miales strone i dwie wczesinej. Jezeli wrzucam screeny w takiej a nie innej postaci, to nie po to aby komus zrobic na zlosc, nie z jakiegos radomowego powodu. Wystarczy pomyslec.
Jescze moze zacznijcie narzucac jak powinny wygladac scenerie ktore daje w paczce do testowania. Przypuszczam ze jesli w nastepnej bedzie wlasine ta sceneriia z noca to bedzie lecial inezly hejt, podczas gdy ja wlasnie bede oczekiwal testowania pewnych ostatnio dodanych spraw w nocy a nie W DZIEN.Tyle. Czy to juz jest jasne?

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2351
No ale wlasnie, wiekszosc exampli ktore mam bazuje na bibliotekach opengl, ktore nie sa dostepne dla borlandowskiego srodowiska, a nawet jesli sa to w starszych wersjach gdzie brakuje niektorych funkcji.
Biblioteki sa z reguly tylko wrapperem do tworzenia/obslugi okien, ladowania danych itp, wiec nie sa tak naprawde konieczne. Chyba duzo wiekszy problem to brak obslugi shaderow w kodzie EU. Gdyby byla to kupe rzeczy moglbys zrobic w 10 minut metoda google/skopiuj/wklej. A tak to trzeba sie bawic w szukanie kodu sprzed 10+ lat. Tutaj jest cos co moze dzialac: http://www.paulsprojects.net/opengl/shadowmap/shadowmap.html (z naciskiem na 'moze')

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Shadery juz mialem w maszynie 2 lata temu, a w zeszlym roku bylo zrobione rysowanie stozka swiatla i renderowanie sceny w odcieniach szarosci. Problem polega na tym, ze rozne biblioteki maja rozne funkcje od obslugi shaderow, wiec raz jest latwiej cos na zywca przepisac innym trudniej bo na przyklad hnaglowki z funkcjami sa z 64 bitowymi typami danych, ktorych BCB5 ine obsluguje. Wiecej zachodu z tym niz pozytku.

Hehe, teraz wlasnie patrze na linka... No dokladnie 30 minut temu po poscie ST44-003 znalazlem tego tutaka i powiem ze juz skompilowalem w borlandzie. Jest obiecujacy :). Co ciekawe on jakies tam headery od jakiejs biblioteki x11 ma podpiete i glx.h, ale wywalilem to i sie skompilowalo i dziala poprawnie. Jutro sie przyjrze moze sie uda cienie zrobic :-). Najlepsze jest to ze tutaj scena jest rysowana w 3 przejsciach... Juz widze trzykrotny spadek FPSu ;]...

  Dodano: 15 Marca 2016, 08:01:44
Cieni z tego exampla nie da sie zastosowac - w tym przypadku tekstura obiektu jest jego poprzedni render z dodana tekstura cienia w kolejnym przejsciu, co nadpisywaloby wlasciwa teksture obiektu. Ta metoda odpada ;/
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2016, 08:05:21 wysłana przez queuedEU »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od
« Odpowiedź #958 dnia: 15 Marca 2016, 15:53:31 »
EU07.EXE 15.4.1171.474
Missed texture: textures\textures\none01.
Missed texture: textures\textures\none02.
Missed texture: textures\textures\none03.
Missed texture: textures\textures\none04.
Missed texture: textures\textures\none05.
Missed texture: textures\textures\none06.
Missed texture: textures\textures\none07.
Missed texture: textures\textures\UN.
Missed texture: textures\textures\none10.
Missed texture: textures\textures\none11.
Missed texture: textures\textures\UN01.
Missed texture: textures\textures\UN02.
Missed texture: textures\textures\UN03.
Missed texture: textures\textures\UN04.
Missed texture: textures\textures\UN05.
Missed texture: textures\textures\UN06.
Missed texture: textures\textures\UN07.
Missed texture: textures\textures\UN08.
Missed texture: textures\textures\UN09.
Missed texture: textures\1435mm\switches\undefined.
Missed texture: textures\1435mm\sleepers\none.
Missed texture: textures\ip\tracks\ps93-1.
Duplicated model: billboard
Duplicated model: billboard
Missed event: zwr02- in multiple keyctrl09
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl08
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl07
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl06
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl05
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl04
Missed event: zwr02+ in multiple keyctrl03
Missed event: zwr01- in multiple keyctrl02
Missed event: zwr01+ in multiple keyctrl01
Missed texture: textures\dynamic\pkp\303e_v1\nowhere.

Bledy z TD2.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No i jest kolejny bardzo elastyczny silnik czasteczek ktory oferuje az 50 parametrow wplywajacych na efekt koncowy.