Żeby wycieraczki miały sens, to należałoby zbierać wodę na szybie. Przy wyłączonych wycieraczkach i padającym deszczu, widzialność powinna się pogarszać: Czy to jest możliwe do wykonania?
Mam dwie koncepcje - jedna to teksturowanie z pliku avi, gdzie takie wypelnianie szyby kroplami deszczu byloby po prostu odtwarzaniem wideo na powierzchni obiektu, a druga to rysowanie w pamieci na bitmapie kropek deszczu i na koniec tym teksturowanie. Jesli ktos juz by mogl sie zajac znalezieniem filmu przedstawiajacego padanie deszczu na szybe i obrobienie go tak zeby nie bylo nic widoczne za szyba, to byloby super na te chwile. Minusy tych rozwiazan sa takie ze, krople nie beda znieksztalcac widoku.
Tymczasem trwa optymalizacja sniegu. W wejsciowej wersji silnika czasteczek sniegu platki rysowane byly polygonami ze skompilowanych DisplayList. Niby DisplayListy powinny byc elementem optymalizujacym. Jednak okazuje sie ze lepszym rozwiazaniem bedzie renderowac
czasteczki bez uzycia matryc i tych list. Juz teraz zastepujac polygon pointem i wywalajac matryce odzyskalem 80% straconego FPSu od momentu wprowadzenia opadu sniegu. Teraz zadaniem jest ogarniecie skalowania pointow, bo te co sa blizej kamery sa mniejsze od dalszych.