« Odpowiedź #14 dnia: 16 Września 2015, 10:33:19 »
Często to wkurza maszynistów na ciężkich składach towarowych, bo następuje podskok napięcia (a co za tym idzie prąd pobierany przez silniki) i jak ciągnie się pod kreskę to zadziałają nadmiarowe.
Dlatego dobrą praktyką jest przy takim rozruchu, załączać wysoki rozruch dzięki czemu zyskujemy jeszcze pewien zapas.
Niedawno kilka razy wywaliłem stojącemu ET22 WSa jak hamowałem dynamiką. Więcej jak 4kV nie dawałem. Nisko ustawiony musiał być ;) Co do skutków nagłego podwyższenia napięcia w sieci, raz jak stałem w Trójmieście i hamowało Pendolino nagły skok napięcia wypalił mi IRNa. Pamiętam, że było dość rzadkie zasilanie. Wahało się w granicy 2800-2900 po czym nagle zrobiło się 4kV. Na nieszczęście w chwili skoku załączyła się sprężarka i było bum… Wypaliło IRNa oraz żarówkę regulacyjną wraz z oprawą.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76