Autor Wątek:  Bonanza v 2.0  (Przeczytany 37759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Bonanza v 2.0
« dnia: 05 Sierpnia 2015, 21:56:08 »
Zgaduj zgadula, z czego to podwozie?:)

Tak, dokładnie, to nowa wersja wagonu osobowego serii 120a [Bh], popularnej Bonanzy. Zajmuję się właśnie tworzeniem nowego modelu, jak widać właśnie kończę modelować podwozie (przewody powietrzne, cięgna hamulcowe, zbiorniki, cylindry itp...). Zaraz za nim będę się brał za zrobienie porządnego wnętrza.
No i właśnie teraz planuję zamieścić tutaj swoją prośbę. Potrzebowałbym jak najwięcej zdjęć (poglądowych/teksturowych), wymiarów, ciekawostek itp. z wnętrza wagonu. Wszystko, oprócz toalety:) Tablice rozdzielczą również z opisem wyłączników jak by się dało.
Mam nadzieję, że nie wymagam zbyt dużo od Was, no i liczę na Waszą pomoc w materiałach.
Dzięki z góry i pozdrawiam.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Sierpnia 2015, 23:28:19 »
Szkoda, bo liczyłem na animację pedału od WC pod universalem. ;-)
Będziesz to dopasowywał do pudła modelu 111a @Floyda? Ktoś w ogóle dalej zajmuje się tamtą bryłą?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Sierpnia 2015, 23:53:22 »
Cytuj
Szkoda, bo liczyłem na animację pedału od WC pod universalem. ;-)
I z uśmiechem kładę się spać:) Jakbym miał więcej niż 3 kabiny, to spokojnie toaletę bym zrobił. Na razie mam już w planach wszystkie 3 miejsca zajęte.
Sawi ma tą bryłę, na jej podstawie spawam Bonanzę. Chodzi Ci o to co na screen'ie? No nie przyglądałem się jeszcze, czy układ pod 11xa jest inny. Skrzyń chyba na pewno. A poza tym nie mam kompletnie żadnych odnośników, planów, zdjęć żeby porównać. Ale mi się wydaje, że spokojnie można go do innych wagonów podrzucić. Zawsze to będzie lepiej wyglądać, niż same skrzynie i przypadkowe kształty. A no i będę dłubał przy wózkach, jeśli ktoś je ma przy innych modelach.
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpnia 2015, 23:59:15 wysłana przez Kacu »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Sierpnia 2015, 07:31:23 »
To teraz trzeba jeszcze opracować animację hamulców jak w awatarze Tolka. :D Układ wygląda świetnie i wcale nie jest przesadnie ciężki.
Mój kanał youtube

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Sierpnia 2015, 18:54:13 »
Tylko cylindry będą troszkę wchodziły w podłogę, bo są lekko wyżej, niż dół ramy wagonu, a nie jestem jakoś za tym, by modelować kratownice, bo ani jej nie widać (trzeba wlecieć pod wagon), ani nie potrzeba kolejnych 200-400 poli więcej. Bo ogólnie w modelu dół pudła jest zamknięty plainem, który właśnie zawadza przy cylindrach.
Co do układu, to przewody powietrzne są 6-kątne a cięgna 4-kątne. Długie przewody starałem się robić z jednego elementu, by były jak najlżejsze. Ale jeszcze nie zrobiłem przewodów parowych, które na szczęście będą się wyłaniały tylko w 3 miejscach i zrobię je chyba 8-kątne, bo są dość grube.
Co do innych wagonów to nie mam planów jak idą przewody w 111a (112a to pewnie to samo) i pochodnych (bautzenach itp).

@Stele, pierwsze co mi wpadło do głowy co do animacji klocków, to jeśli mamy dużo opcji jednego wskaźnika, to porobić je z odpowiednimi animacjami jako wskazówki cylindra hamulcowego. Ale to już taka animacja na siłę. Tak mi się wydaje. Teoretycznie jako 2 "wskazówki" jakiś niewidoczne boxy, sterujące klockami posuwanymi w przód i w tył. Na każdy wózek. Taki pomysł na szybko.

I na koniec, prośba z mojego posta do wszystkich ludzi na tym forum jest nadal aktualna i czekam na materiały. Oczywiście o osobach, które coś dobrego podeślą, napiszę przy wydawaniu wagonu:)

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Sierpnia 2015, 20:43:20 »
@Kacu jeśli chcesz to mogę wykonać wózki do tej bonanzy, takie ful "hajdefiniszyn" jak w mojej Lxd2.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Sierpnia 2015, 21:45:15 »
Wózki można przecież wziąć z 16xa... A w oryginalnej wersji floyda są z prądnicami jak by komuś przeszkadzało że w 16xa nie ma prądnic. Temat był o tym już w dziale devs i wózki są z głowy.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Sierpnia 2015, 21:54:57 »
Patryk własnie o te wózki się rozchodzi.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Sierpnia 2015, 22:04:34 »
No wiem Sawi, tylko chciałem poinformować Kamila, że sprawa wózków jest wyjaśniona.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Sierpnia 2015, 21:55:01 »
Hanys, mam właśnie te wózki co w 16xa właśnie z prądnicami i te wózki właśnie chcę zmodyfikować. Dlatego, bo sporo elementów które powinny być widoczne nie istnieje albo są, z całym szacunkiem dla Twórcy, zbyt prosto wymodelowane. Jak Sawi mi uświadomił na Skajpie oglądając moją SU46, jestem troszkę pedantyczny ;) I dobrze mi z tym.
Zacząłem już modyfikować ramę.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Sierpnia 2015, 22:23:03 »
Małe sprostowanie. Oczywiście ta dokładność na pozytyw by potem nie było.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Sierpnia 2015, 13:04:36 »
Wstępny zarys prądnicy.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Sierpnia 2015, 14:43:46 »
Prądnica będzie animowana?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Sierpnia 2015, 15:29:58 »
Tak, podpisana jako wheel05.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Sierpnia 2015, 18:48:56 »
Prądnica będzie animowana?
Nie będzie tylko jest.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Sierpnia 2015, 15:18:57 »
A idzie gdzieś dostać książkę w PDFie coś jak o EU07 albo ET22, tylko o wagonach? Głównie chodzi o typ 1xxa (120, 111, 112 i pochodne). Grzebałem w sieci ale nic jak na razie nie znalazłem.

  Dodano: 15 Sierpnia 2015, 13:28:15
Wózek powoli zbliża się do końca. Jest szansa na jakąś odpowiedź na moją pierwszą prośbę o materiały na wnętrze? Bo za niedługo się za nie zajmuję, a tutaj cisza. A te wagony prawie w całej Polsce jeżdżą no i są wakacje.
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2015, 13:30:01 wysłana przez Kacu »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Sierpnia 2015, 17:09:14 »
Nie szybciej byłoby skorzystać z 4ANc autorstwa @Floyda? Nie mniej jednak bardzo mi się podoba szczegółowość wykonania.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Sierpnia 2015, 17:15:43 »
To jest ten właśnie wózek. Tylko go delikatnie poprawiłem:)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Sierpnia 2015, 18:12:27 »
Ufff, już się bałem o dublowanie pracy. Załączam fotki wózka 4ANc (z kuszetki) w dobrej rozdzielczości, ale podobna historia jak z fotkami wózka KWZ CNII - ciężkie warunki do robienia zdjęć.

http://eu07.pl/userfiles/785/foto-4anc.part1.rar   [92.00 MB]
http://eu07.pl/userfiles/785/foto-4anc.part2.rar   [21.02 MB]

Mam nadzieję, że coś się przyda.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Sierpnia 2015, 18:23:08 »
Jak skończę, to wystawię maxy jakby ktoś chciał.

  Dodano: 15 Sierpnia 2015, 21:29:35
Cesky, Twoje zdjęcia są super, bardzo mi pomagają:)

Ale dalej apeluję o wnętrze.

  Dodano: 16 Sierpnia 2015, 21:08:36
Wózek już w 90% skończony. Tak dla smaczku, żeby zachęcić do robienia zdjęć na wnętrze.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2015, 21:08:37 wysłana przez Kacu »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Sierpnia 2015, 06:16:40 »
Ło panie, jakbym miał drukarkę 3D to postawił bym sobie ten model nad kominkiem.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Sierpnia 2015, 20:56:40 »
Mam problem. Podczas teksturowania w oknie edycji UVWs mam teksturę w rozdzielczości 256x256 co praktycznie uniemożliwia pracę na małych elementach. W ustawieniach ustawiam 1024x1024, ale po ponownym włączeniu edycji mapowania przy kolejnym elemencie znów jest niska rozdzielczość. Wiecie jak to ustawić na stałe? 3DS 2010.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Sierpnia 2015, 21:28:06 »
Też miałem z tym problem i go rozwiązałem. Ja używam rozdzielczości 1024x1024. Wystarczy ją ustawić i na końcu zaznaczyć w zakładce Options Save Currennt Settings As Deflaut. Ustaw to podobnie i będzie hulać :).
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2015, 21:31:18 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Sierpnia 2015, 16:06:25 »
Mam prośbę o element nad prądnicą, żeby nie był płaski.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Sierpnia 2015, 11:41:03 »
A to to wiem, zrobię to tak jak ma wyglądać (inaczej jak na Twoim zdjęciu).

  Dodano: 23 Sierpnia 2015, 00:25:58
Element poprawiłem wg. zdjęć wózków jakie posiadam i są nowe maźnice. Jeszcze tylko dokończę mapowanie i wózki skończone.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2015, 00:27:04 wysłana przez Kacu »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Sierpnia 2015, 00:58:16 »
Podmienisz teksturę wózka? Ta wygląda na taką słabej jakości.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Sierpnia 2015, 11:20:55 »
Tekstura jest ta sama co w 16xa. Ale część elementów nie była jeszcze dobrze zrobiona. Jeszcze jak go całego skończę, to się zastanowię, czy nie zmienię w ogóle mapowania, bo to co jest z 16xa jest trochę problematyczne i ciężko cokolwiek zrobić.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Sierpnia 2015, 20:18:59 »
Lepiej jakbyś użył do zrobienia tekstury wózka tych zdjęć. Wiem, że więcej roboty, ale za to zdecydowanie lepszy efekt.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Sierpnia 2015, 21:21:19 »
Dobrze by było, żeby wózek znajdował się na teksturze wagonu - tak, aby można było podmieniać teksturę wózków w zależności od tekstury (np. po rewizjach wszystkie elementy podwozia są malowane na szaro, a z czasem zużycia robi się brudno-szary, albo zabrudzony srajtaśmą ;-) ).

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Sierpnia 2015, 21:29:27 »
Zawsze można wózek i podwozie dać na drugą teksturę wymienną.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.