Hmm, z moim obserwacji wynika, że nawet na stacjach początkowych/końcowych drzwi nie otwierają się same. Ponadto po wciśnięciu przycisku są one otwarte przez x sekund, o ile ktoś przez nie nie przechodzi, po czym się zamykają. Moja wizja jest taka:
Składy EZT:
Każde drzwi na absolutnie wszystkich stacjach/przystankach (w tym pocz. i końcowych) powinny się otwierać ze stałym prawdopodobieństwem w jednostce czasu, która powinna wynosić ok. 10 s. Czyli co 10 s dochodzi do losowania. Te, które się otworzą, będą otwarte przez - powiedzmy - 10 (+1-5 - losowo) s. Po czym się zamykają, odlicza się 10 s (główny interwał, do uzgodnienia) i losowanie jest powtarzane.
Składy wagonowe:
Tu tak samo, ale drzwi otwarte zamykają się dopiero po sygnale odjazdu. Tu z reguły drzwi same się nie zamykają.
Zatem mój pomysł jest lekką modyfikacją opcji numer 3, uwzględniającą ich samoczynne zamykanie i ponowne otwieranie. Wydaje mi się, że ten model jest najbliższy rzeczywistości, a przy tym nie trzeba rozróżniać stacji początkowych i końcowych, wystarczy rodzaj pociągu.