- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: youBy w 14 Czerwca 2015, 20:38:45

Tytuł: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: youBy w 14 Czerwca 2015, 20:38:45
Nowe pojazdy pasażerskie (głównie mam na myśli ezt/szt) mają zupełnie inne sterowanie drzwiami niż aktualnie zaimplementowane w maszynie oparte na EN57. Maszynista daje zezwolenie na otwarcie drzwi, a pasażerowie otwierają je sobie sami przyciskiem. Zrobienie takiego sterowania samego w sobie nie jest problemem, natomiast trzeba jakoś zasymulować pasażerów… Na chwilę obecną mam kilka propozycji.Który wariant będzie najlepszy? A może ktoś ma inny pomysł?
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: byczek w 14 Czerwca 2015, 21:21:33
Najlepszy byłby chyba 4, na stacjach pośrednich w rzeczywistości otwiera się tylko 4 góra 5 par drzwi. Na większych zazwyczaj wszystkie.
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 14 Czerwca 2015, 21:23:24
Najlepszy i chyba najbardziej realistyczny jest wariant 3. Wynika to z moich obserwacji EZT "Elf". Dodatkowo pierwsze drzwi (tam gdzie zazwyczaj jest kierownik) powinny mieć dodatkową symulacje:
 -Na stacjach z długim postojem - tak jak reszta.
 -Na przystankach  osobowych i stacjach z krótkim postojem powinny chcieć się zamknąć, ale zanim się rusza znów powinny się otworzyć. (symulacja kierownika wyglądającego przez drzwi).
Teoretycznie częstszy jest drugi wariant (stacje pośrednie), ale dalej czasami na małych stacyjkach kierownik całkowicie wysiada z pociągu, by po chwili wrócić i podać odjazd (sytuacja jak w składach wagonowych).
A co ma to wspólnego z "ciepłym guzikiem"?
O to właśnie chodzi pasażerowie sami otwierają drzwi.
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: SKP w 14 Czerwca 2015, 21:29:07
Hmm, z moim obserwacji wynika, że nawet na stacjach początkowych/końcowych drzwi nie otwierają się same. Ponadto po wciśnięciu przycisku są one otwarte przez x sekund, o ile ktoś przez nie nie przechodzi, po czym się zamykają. Moja wizja jest taka:

Składy EZT:
Każde drzwi na absolutnie wszystkich stacjach/przystankach (w tym pocz. i końcowych) powinny się otwierać ze stałym prawdopodobieństwem w jednostce czasu, która powinna wynosić ok. 10 s. Czyli co 10 s dochodzi do losowania. Te, które się otworzą, będą otwarte przez - powiedzmy - 10 (+1-5 - losowo) s. Po czym się zamykają, odlicza się 10 s (główny interwał, do uzgodnienia) i losowanie jest powtarzane.

Składy wagonowe:
Tu tak samo, ale drzwi otwarte zamykają się dopiero po sygnale odjazdu. Tu z reguły drzwi same się nie zamykają.

Zatem mój pomysł jest lekką modyfikacją opcji numer 3, uwzględniającą ich samoczynne zamykanie i ponowne otwieranie. Wydaje mi się, że ten model jest najbliższy rzeczywistości, a przy tym nie trzeba rozróżniać stacji początkowych i końcowych, wystarczy rodzaj pociągu.
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: youBy w 14 Czerwca 2015, 22:04:32
Sęk w tym, że nie mamy w tym momencie wielkości potoków ruchu, a to by nam pomogło najwięcej. Szczytowe pociągi na dużych stacjach cechują się tym, że wymiana pasażerów trwa tam długo i drzwi zamykają się np. dopiero po minucie. Podobnie na małych przystankach: wszyscy trzej pasażerowie wsiadają, jeden wysiada i nawet stojąc minutę dłużej, nic się nie otwiera. Miło by było również coś takiego zasymulować. W końcu w takiej Krzyżowej, Wielkim Kacu czy Grabówku podróżnych na pewno będzie dużo ;)
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 14 Czerwca 2015, 22:29:49
Niektórzy twierdzili - po co modele pasażerów w lowpoly interior, bo wygląda to mało realistycznie, za to otwieranie losowych drzwi przy pustych peronach i wnętrzach to będzie prędzej symulacja usterek automatycznego sterowania drzwiami.

Czy jest szansa na coś takiego jak było w vBusie swojego czasu - tj. do danego przystanku (w symku np. do W4 które wyzwala event otwierania drzwi EZT) przypisać ilość pasażerów, którzy po zatrzymaniu składu znikną z peronu a pojawią się w środku? Wtedy jest sens robić 'ciepły guzik', a nie przy pustych peronach i składach losować prawdopodobieństwa otwierania drzwi.
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: firleju w 15 Czerwca 2015, 21:51:51
Czy jest coś takiego jak wymuszenie zamknięcia drzwi?
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: youBy w 15 Czerwca 2015, 22:09:43
Tak.
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 15 Czerwca 2015, 22:20:52
Poza ciepłym guzikiem należy też przewidzieć opcję przymusowego otwarcia drzwi. Na większości nowych pojazdów PESY / NEWAGU (Elf, Impuls, 19we) działa to w taki sposób:
-krótkie przyciśnięcie przycisku: otwieranie na żądanie
-przytrzymanie przycisku: otwarcie drzwi.

Taki fragment z DTR 14we (Newag): (gdzie na 14we centralne otwieranie i uprawnienie indywidualnego sterowania to oddzielne przyciski, w sumie 4)
Cytuj
Po wejściu pasaŜera drzwi zamykają się automatycznie po czasie 3 sekund. JeŜeli w przestrzeni
drzwiowej w momencie zamykania pojawi się pasaŜer, jego obecność sygnalizowana jest dla
układu sterowania przez zespół fotokomórki umieszczonej w obrębie-świetle drzwi i drzwi zostają
otwarte.
Cytuj
Wszystkie drzwi pojazdu są automatycznie zamykane w ruchu pojazdu po przekroczeniu przez
pojazd prędkości 5km/h. Podczas ruchu pojazdu drzwi są blokowane i nie ma moŜliwości ich
otwarcia lub wysterowania.
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 15 Czerwca 2015, 23:26:17
Wszystkie drzwi pojazdu są automatycznie zamykane w ruchu pojazdu po przekroczeniu przez
pojazd prędkości 5km/h. Podczas ruchu pojazdu drzwi są blokowane i nie ma moŜliwości ich
otwarcia lub wysterowania.

Dotyczy to również EZT? Myślałem, że w EZT nie ma możliwości ruszenia jeżeli wszystkie drzwi nie są zamknięte - w zwykłych wagonach jest taka możliwość ze względu na brak połączenia sprzęgu UIC i sterowania z poziomu lokomotywy (tak sądzę, chociaż np. nowa Gama Pesy ma w kabinie przyciski sterowania drzwiami jak w ED250).
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 16 Czerwca 2015, 06:45:16
Lokomotywy z rodziny Traxx też mają przyciski do drzwi.
Tytuł: Odp: Ciepły guzik
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 16 Czerwca 2015, 16:13:08
Naturalnie trzeba oddzielic fizycznie otwarte drzwi od pozwolenia danego na drzwi. To pozwolenie znika po przekroczeniu tych paru km/h (jedne przy 5 km/h, inne przy 10 km/h). Natomiast z drzwiami otwartymi fizycznie w asynchronach ruszyc sie nie da bez pominiecia zabezpieczen. Aktualnie w KM w starych EN57 takie rozwiazanie tez jest montowane.

Co do tematu - poki nie ma rozwiazanej kwestii podroznych samych w sobie (np. na peronach) proponuje opcje nr 1 z centralnym otwarciem drzwi.